Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ozzy

Pages: [1] 2 3 ... 670
1
Ами някои хора все пак биха се замислили дали да поддържат кола, при положение, че трябва да плащат зона, а я карат 2-3 пъти в годината. Аз също бих потърсил друг вариант, ако се наложи да плащам допълнителна такса.
Старите квартали не са предвидени за толкова много коли, дори в Люлин, ако сметнеш паркоместата пред блоковете, ще видиш, че са за една трета от апартаментите. А сега почти всеки апартамент има поне една кола, а някои по две-три. Нормално е да се сложат някакви рестрикции, иначе няма оправия. Масово се паркира в нарушение, дали по тротоари, градинки, кръстовища... безумно е.

2
Когато има обществени паркинги няма да има никаква нужда от платено паркиране по кварталите. Място за построяването на такива все още има.
Не е баш така, има много хора, които искат колата да им е точно под блока, ако ще да е паркирана в градинката и детската площадка. И не биха дали доброволно пари за паркиране. Така че трябва по-строг контрол и да се повишат някои такси и данъци, защото има хора, които си държат колите, без да ги карат (само им плащат гражданската и ГТП), а на други ни се налага понякога да паркираме на 1-2 километра от блока. А празни терени за построяване на паркинги няма във всички квартали - има квартали без почти никакви общински терени, и трябва да се разчита само на частната инициатива, която засега явно не е открила смисъл и начин да печели от строежа на етажни паркинги.

3
Идеи / Re: A 111
« on: Yesterday at 13:13:12 »
Това е така, но все пак трябва да има удобни връзки и прекачване, иначе съвсем се обезсмисля линия по Околовръстното, тогава просто да я няма и всички между Люлин и Младост да пътуват с метрото, а който е до кварталите със селски рейсове.
Явно не разбираш идеята ми - да има няколко по-къси линии, вместо предългата 111, които да се припокриват за няколко спирки. Там ще е възможно пътниците да се прекачват, без да се налага пресичане. Може да се направи добър синхрон, така че да не се чака повече от 5 минути в пиков час.

4
Идеи / Re: A 111
« on: 17.11.2025, 17:32:12 »
Къде е проблемът на 111? Предполагам около неразширената част където задръстванията са сериозни?
Линията е излишно дълга и се диспечерира трудно, колите редовно трупат по 30-90 минути закъснения. По-къси линии се управляват по-лесно. Никой не ползва линията между двата крайни квартала - Люлин и Младост, а за по-къси, междинни разстояния. Предложението ми няма да затрудни никого, даже ще даде повече полезни връзки. Така или иначе, билетът вече не важи за едно превозно средство, а за пропътувано време.

5
Идеи / Re: A 111
« on: 17.11.2025, 15:24:27 »
111 трябва да се замени с няколко по-къси, застъпващи се автобусни линии. Примерно една от Люлин до Бъкстон, втора от НБУ до Студентски град, и запазване и подсилване на Х9 и Х10.

6
Охо, 1126 е на 111 първа кола днес. Да видим колко ще изкара, вчера само две обиколки на 102.

7
Вижда се, че за идващите откъм Гурко става червено и колите спират, но за тези, които идват откъм Патриарха, плюс пешеходците, остава зелено. И НСО сменят режима отдалеч, явно за да им се махнат колите отпред.

8
Ватманът да не е луд да мине през колата на НСО, нали утре ще остане без работа и ще го вкарат в лудницата и му заминава животът. Разбира се, че ще набие спирачки. А НСО си е ОПГ, държава в държавата.

9
Така е, аз преди време работех на ул. Веслец и пред портала на съседната къща, върху тротоара паркираше една баничарка. Казвал съм на служителите на ЦГМ и те твърдяха, че не било в техните правомощия... Единствено някой от Столичен инспекторат може да санкционира такива нарушители, а пък те не са много работливи.

10
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 10.11.2025, 10:07:16 »
Пускат къси, но не бих казал, че е заради недостиг на подвижен състав. Особено уикенда, дълги има предостатъчно свободни, но вероятно са писали на работа шофьори, които работят само на къси. Иначе в момента 5 от 7 коли по 404 са дълги, в същото време по 413 има два къси.

11
След като СЕ не иска да губи пробег, какъв е проблемът Е 12ТМ да върви от гарата до Обеля вместо измислен трамвай от Обеля доникъде?
Вероятно нямат достатъчно електробуси за толкова дълга, заместваща линия. Пък и трамваите са с по-голям капацитет.

12
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.11.2025, 10:19:28 »
За да стане някаква промяна в маршрута, трябва да има достатъчно силен обществен натиск, подкрепен и от общински съветници. Примерно някаква петиция на жителите на жк. Изток, че 73 трябва да спира на Студентски общежития. Или в Овча купел, че връзката с пазара Красно село е жизнено необходима.
За Младост-2 тогава върнаха 111 до Младост-1 и после 76 и 111 по обиколния маршрут, защото имаше организирана среща в читалище Бъднина и всички местни жители настояваха за това. Даже се чудя как закриха 306, тогава много си го пазеха и него, и да минава по Малинов специално.

13
Ех, тоя безценен пазар...

14
Чака в Пловдив да отпушат влаковото движение в Сърбия.
А защо просто не обиколи през Румъния?

15
10 вагона са прекалено много само за ретро пътувания а и надали могат да се съберат толкова годни - в последните години в движение бяха далеч по-малко.  :rolleyes:
Ами случвало се е на 22 септември да има два атракционни влака - един от Горна Оряховица и един от София, и на двата като се закачат по 4-5 вагона, и ще са таман. Колко са останали физически - не знам, бяха закарали една композиция за Силистра, но не знам дали са нарязани вече. Иначе има 7-8 вагона 47 серия без купета, със заоблените прозорци, те също могат да се реставрират и да се ползват.

16
47 серия, за съжаление, всички купейни са бракувани, преди година изтече ревизията на последния. Още стоят някои в депата на Горна и Пловдив. За мен те са идеални за ретро пътувания, особено в тази мръсно-зелена ливрея, ще отиват на парния локомотив. Бях писал писмо до БДЖ-ПП, до фейсбук страницата им, да запазят и реставрират 10 вагона - естествено, никаква реакция няма.

17
СПТО е общинско предприятие, подчинено на кмета. Софекострой е общинско, търговско дружество, подчинено на СОС.

18
Незнам обаче какво общо има ремонта с ТМ 1 като и без това той се движи до  надлез Надежда
Няма да обикаля през Струга.

19
Не се правят постъпки и по увеличаване на цветните контейнери за разделно събиране. Мисля, че ако мрежата от такива контейнери се сгъсти, стандартният отпадък ще намалее сериозно.
Не е вярно, че не се прави нищо - Столична Община опита да накара Булекопак, Екобулпак и т.н. да си увеличат броя на контейнерите, но те заведоха дело срещу нея.

20
Словения в никакъв случай не е по-бедна, това е една от държавите с най-висок стандарт от бившия соц-блок. Аз миналото лято пътувах с влак от Загреб до Любляна. Линията върви през планински терен, покрай река Сава. Скоростите изобщо не са високи, а вагонът беше с купета и без климатик. Поне беше чисто и нямаше закъснения.

Pages: [1] 2 3 ... 670