Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 784
1
По другия коловоз вървят ли към/от депо трамваите по ТМ6? И ако да - как го правят, след като няма S-ки?
Изобщо доста странна изглежда тази временна схема. След като СЕ не иска да губи пробег, какъв е проблемът Е 12ТМ да върви от гарата до Обеля вместо измислен трамвай от Обеля доникъде?

2
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.11.2025, 12:15:28 »
Няма разумно обяснение защо в отсечка от 500 метра има цели 4 (четири) спирки - Аджибадем сити клиник, Токудо болница, НПМГ и Ловен парк.

3
Основата е от 1993 г.
Да, и все още грешката с мащабирането на Студентски град не е изчистена - на картата той стуга почти до СОП

4
1. това с много дървета и малки къщи днешното ТУ и Студентски парк ли са?
2. И кой/кои са кварталите отзад? Като гледам ъгъла трябва да са Дървеница, Мусагеница и Младост 1.
3. Вляво май е новостроящия се УНСС:
1. Село Дървеница. Единственият блок е старческият дом недалеч от сегашната метростанция Мусагеница плюс старите блокове със скатови покриви по Климент Охридски срещу ТУ. Студентски парк беше гола поляна до края на 80-е, когато посадиха доста дървета. Личи си само последният прокопан участък от канала Панчарево-Павлово.
2. Дървеница - незастроена, Младост-1, Мусагеница и Дружба-1 - застроени
3. Да. От Студентски град - 7, 8, 9, после високите 16, 17, 18, 19, 20, стол 33 и ОДЗ 16. Цецо Спасов го няма още, подава се малко от блок 10.

5
Разни / Re: Футбол
« on: 02.11.2025, 22:13:50 »
Чудесно дерби в Пловдив - истинска канонада от бомбички и ударен с бутилка вратар.  :fan: :)
Каква е тази охрана на стадиона, която е допуснала агитките да са въоръжени до зъби, все едно са в Донбас. 
То е ясно, че Доко-Локо изгоря,  но стадионът следва да се прости с лиценза си, докато пропусквателният режим и охраната е под всякаква критика.

6
На Аточа когато ходих преди 10 години, дори багажа за клетките го проверяваха на скенери.
То и в Малага беше така през 2019. Сега обаче багажни клетки няма и на двете гари - дали заради Ковид или други причини - не знам. В Малага багажни клетки има на автогарата (която все пак е до гарата), но в Мадрид никак не са удобни.

7
Вторият курс на А84 от Т2 към Т1  - 5:50 на Т2, 5:56 на Т1 може да е допълнителна връзка с прекачване за Т1 за тези, които не живеят по трасето на Т1.
За съжаление шатълът тръгва от Т2 в 5:40 - т.е. само 1 минута след пристигането на метрото. Същата работа в края на деня: от Т1 към Т2 тръгва в 0:00, след като последното метро е заминало. Добре е разписанието на шатъла да се направи според разписанието на метрото.

8
Има много линии, чиито първи курс е преди 5:30. Това е напълно достатъчно, пътниците в малките часове са малко.  :rolleyes:
Тези, които търсят връзка към летището, не ги грее, че от Дружба, Хаджи Димитър и Земляне има автобуси в 04:30. Нощните линии все пак са свързани и е по-добре тази връзка да продължи още един час, като евентуално се свият първите курсове на линии, които не са популярни или нощните, тръгвали в 05:00 от Батенберг ще ги покрият.
Иначе малко подобрение на А84 може да има, ако се поеме от Малашевци и включванията и изключванията се правят на СУ. Но пак казвам - и ранен/късен 84 ще е полезен, ако кореспондира с други линии, иначе ще върши работа само на хората по маршрута си плюс тези от ранните курсове на дружбенски и младостки линии.

Ето какво е ранното и късното обслужване на летището в момента:

Терминал 1:
Н4: 0:35, 1:35, 2:35, 3:35, 4:35
А84: 5:39, 6:13, 23:26

Терминал 2:
Н4: 0:31, 1:31, 2:31, 3:31, 4:31
А84: 5:30, 6:04, 23:17
М4: 5:39, 5:54, 23:44, 23:59

9
И хем май са по бедни от нас https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Railway_map_of_Slovenia.png
Ти бъзикаш ли се? Словения е с по-висок стандарт от "старите" членове на ЕС Гърция и Португалия.
Скоростни линии нямат и няма да имат по същата причина, по която нямат и в Швейцария - планинският терен. Всъщност основните им линии Йесенице-Горица и Любляна-адриатическо крайбрежие са построени по Австро-унгарската империя, тъй като са осигурявали единствения излаз на море на империята.

Международните им връзки са доста постни: директни няма към големите градове на Австрия, Германия и Италия  - само към близки до границите селища. Поне прекачванията към Залцбург и Мюнхен са удобни.

10
Странен е, меко казано, начинът на действие на общината. Поръчките са обявени в началото на юни, а чак сега - 5 месеца по-късно се прекратява поръчката за Зона 3 поради липса на класирани кандидати.
Реално от 20 района с изтичащи договори почистването е осигурено само в 3, а други 2 (засега, вероятно до Нова година ще са повече от 10) са на гърба на двете общински дружества, които очевидно няма как да намерят ресурс от днес за утре.

Трябва да се има предвид, че тепърва в дейността ще се "включи" съдебната система.

Не се правят постъпки и по увеличаване на цветните контейнери за разделно събиране. Мисля, че ако мрежата от такива контейнери се сгъсти, стандартният отпадък ще намалее сериозно.

11
Малко бележки от пътуването ми от Мадрид до Севиля и после до Малага.
Както беше посочено в предния постинг, високоскоростната мрежа се развива много бързо, независимо от различното междурелсие. Конкурират се местният Renfe, френският SNCF и италианският  TrenItalia. Италианците играят в испанската Iryo с флагманския си модел Frecciarossa 1000 (Alstom ETR 1000) за разлика от Португалия и Гърция,  където използват минали поколения. Финансово Iryo е с 25-30% под конкурентите при същото време от Мадрид до Севиля поне при ранна покупка. След напускането на мадридския гаров район влакът поддържа 260 - 270 км/ч почти за целия пробег. Има само една спирка - Кордоба. Може би затова,  че Испания е доста по-рядко населена от Германия и Италия.

За гарите:
Аточа в Мадрид  е уголемен модел на Централна гара - София. Пероните са минали рехабилитация и са прилични. Недостатък - малко места за сядане. Но външната част силно прилича на подлеза на нашата Централна гара по хигиена, аромат и наличие на тъмни субекти. Няма клетки или гардероб за багаж, най-близкото място е поне на 700 - 800 метра. Може би заради бруталния терористичен акт от  началото на века. Входът към пероните става със Security check като на летище.


Гара Санта Хуста на Севиля е умерено угледна. Поне е прилично чиста.

Гара Мария Самбрано в Малага е като мол и като централната гара на Берлин. Много удобна е, че е интермодална - влакове далечно съобщение, регионалката до летището и Фуенхирола, автогарата, новото метро до центъра и Rent-A-Car  офисите - всичко е наблизо.

12
Днес 16.10.2025 г. в отдел "Пътна полиция" към СДВР ще бъдат приемани заявления за номера по избор от СВ0001XО до СВ1000XО тип 1, съгласно заповед 513з-11008/16.10.2024 г. на директора на СДВР.

Какво следва? ХХ и следващ код или ще ни изненадат с *У (АУ, ВУ...)
По-скоро О*

13
Кризата в CFR не засяга ЗАСЕГА влака от Букурещ до Русе

Докато се обсъждаха мокри сънища едва ли не за S-Bahn от Русе до Отопени, действителността е далеч по-сурова.

14
Два служебни номера, само с първи букви.
Най-нормални номера отпреди 1986 г. Първата снимка сигурно е преди 1970 или в ранните 70: М81-цата е с малки мигачи и без големи букви ЧАВДАР. Тогава Кърджали още не е зарязал втората си буква.

15
Дали има възможност да се преправи кръстовището на бул. В.Левски и Раковски, да може ТБ7 посока Люлин да не ходи до Одеон, а през Раковска да стигне НДК?
Поне докато не се реши въпроса с двупосочното движение по Фр.Нансен.
Това е абсурдно. Ще се влоши силно пропусквателната му способност. Трябва си двупосочно движение по Нансен, няма смисъл от решения, които повече ще влошат нещата, отколкото да ги подобрят.

16
да видим дали ще им работят климатиците или на всеки вагон ще има зачислен по един инженер по хладилна техника който ще живее във вагона по заповед на техния транспортен министър.
Какво ги бъркат климатиците? Там 30 градуса трудно се вдигат.

18
Предполагам, че ще я карат на ултракондензатори. По този начин няма да имат проблема с една смяна с включен климатик и с изхабяването на батерията.
 
Колкото и да е тъжно и носталгично,  тролейбусната технология е към края на дните си. Предполагам, че производителите се преориентират. Всички знаем, че поддържането на ККМ е скъпо, а и неестетично.

19
За съжаление миналогодишното предложение за А97 не е мръднало. Не е отчетен пробивът по Живко Сталев до СОП, което би дало връзка на А97 със 111. Имаше във Фейса и друг вариант на "Екип за София" с обръщало на общински терен непосредствено до СОП. Ценното на обръщалото е, че се икономисва необходимостта за пробег и комплицирана врътка чак до Руското посолство.

20
Абе много "хубаво " оправиха китайците гарата в Нови Сад ...

Pages: [1] 2 3 ... 784