Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - david

Pages: [1] 2 3 ... 23
1
Твърденията, че е нечестно за всички данъците да са на едни и същи проценти са пълни глупости. Нали затова е % от заплатата, за да прогресира абсолютната стойност на самия данък. Ако за всички е точно 250 лв например, без значение от заплатата, то тогава вече би било глупост.
Ако се използва прогресивен метод и за % съотношение, то тогава тези с високите заплати биха взимали много по - малко пари, отколкото е счетено, че заслужават и чистите пари биха били много по - близки до тези, които взимат хората работещи по - малко уважавана професия (такава за която е счетено за ненужно да има голяма възнаграждание)

2
Дел

3
Надявам се, че няма да има повече поръчки за газови или за електробуси. Мисля, че достатъчно се набутахме с такива кошници. Къде из Европа видяхте да имат толкова автобуси с една от двете технологии, ние ли сме най - напред, ние ли сме най - богати? Дизел или метан, все е Евро 6 стандарт, това е. Най - добре е да си поръчваме дизелови автобуси.

А по темата - това е най - доброто решение в днешно време -  комбинация между електробус и тролейбус. Единствено, че тук е нужна цялостна реорганизация на тролейбусните линии, закупуване и монтиране на чешка мрежа (за която е нужно някой да изготви цялостен проект, надявам се имаме толкова кадърни специалисти, защото трябва да се поставят и нови стълбове на нови места, а не само да се сложат стрелки и кръстовки, защото така няма да си изпълняват пълния потенциал). Ако обаче не се направи хубава мрежа, а продължаваме да използваме тези руски подобия на тролейбусна мрежа и тролейбусите не са оборудвани подобаващо, разбирайте с автоматично сваляне и качване на тояги, отново ще имаме едни гръмки заглавия в медиите, отчетени проекти и т.н., но изключително ниско ниво на транспорт, може би най - ниското след балтийските държави, сред членовете на ЕС .

4
В Будапеща наскоро удължиха линия 75 и за да имат достатъчно време тролеите да заредят батериите напълно, тролеите правят една обиколка на 75 (удължената линия, която има участък без мрежа) и после правят 1 обиколка на 75А (старата линия 75, която е изцяло под мрежа), като това се повтаря по няколко пъти на смяна. Та ако има някой достатъчно умен тук, поне би могъл да препише нещо от тях.
За подобно нещо може би е нужно и цялостно преразглеждане на тролейбусните линии.
Също така е вариант 7 тролей и 74 да се карат като една линия, обслужвани от тези нови тролеи и да се направи подобие на 75 и 75А в Будапеща.

5
Тези навеси над съчленението заводски ли са или са слагани допълнително? Имам спомени, че и в София някои от жълтите икаруси имаха сини навеси и беше голям лукс, защото не им течаха меховете.
В гаража са си ги слагали.

6
Отговорът е много прост - прекалено големи комплексари сме и трябва всичко е да ново, модернизирано и лъскаво... как така ще ползваме същите влакове от 98ма през 25та година?
За музейни превозни средства никой нищо не мисли, или ако мисли, то е как да се отърве от тях, за да не си създава работа, била тя административна или физическа.
Най - добрият пример за това са БДЖ, които освен няколко парни машини, нищо друго нямат. Логиката 42-77 да не се направи музейна, а да има планове за нарязването и, е че в Чехия и Словакия все още се ползват в редовна експлоатация и нямало нужда да имаме музейна.  По 43 308 пък била прекалено много работата, та и него искат да нарежат, въпреки наистина историческата му стойност. :help:
За последните 20 години, в ГТ София имаме един направен 2412, който освен боята, няма нищо читаво в него.

Малко извън темата - тази година гара Лясковец трябваше да чества 100 години от построяването си, та за да се отпразнува подобаващо този юбилей, се взе решението зданието да бъде съборено, защото нямаше покрив, поради опожаряване преди няколко години. Ценни сгради за историята на държавата се бутат с най - лека ръка, като този пример беше за нещо дребно, но не маловажно. Истината е, че ние сме едни диви селяни, които освен да се снимат в лъскаво заведение и да разправят как са зяпали небостъргачи по Дубай, друго не можем.

7
1122 - 102

8
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 27.09.2024, 21:31:12 »
Над 4 години по - късно, отново Икарус по линия 8, при това за първи път по новия маршрут:
Ikarus 280.92T - 2915
Ikarus 280.92T - 2915

10
Снимки от Унгария от настъпващата есен:
Ikarus 280.94T - 271
Ikarus 260.20M - KCM-502
Един от общо трите автобуса 280 в цяла Унгария:
Ikarus 280.40M - GMY-382
Единсветният С80 в района на Варпалота:
Ikarus C80.30A - HHR-810
Рядко срещана модификация на С56:
Ikarus C56.32 - FLR-766

11
То не е за тази тема баш, ама...

Само да попитам - какво като са идвали всяка година нови Икаруси и Чавдари? Никой не е видял файда от такова обновление - новодоставените същите като старите. Да не говорим, че в същото време, когато на нас са ни докарвали Икарус и 11г5, в цивилизования западен свят са купували наистина модерни за времената си автобуси като о305 и о405, които ние взехме на старо след промените и тук ни изглеждаха като космически кораби.
Относно редовността, подкрепям горното мнение.
Изобщо по отношение качеството на услугата нещата са много напред и изобщо няма поле за сравнение сега и преди.
По отношение на доставките, същото е и днес. Поръчваме едни и същи Лиони, едни и същи Песи, поръчваме сходни Ютонги. Тогава сме поръчвали най - доброто възможно, докато сега поръчваме възможно най - евтиното. Даже трябва да сте били благодарни на тогавашните управници в транспорта, че не са набутали София с български и руски боклуци в автобусния и тролейбусния транспорт, че тогава е щяло да бъде страшно.
Относно изпълнението на курсовете, главната причина не е била повреда в техниката, а друга, сигурен съм, че всеки знае каква е. В днешно време просто има ГПС-и и повечето автобуси са на метан или ток, та затова всички курсове се изпълняват.

12
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: 14.09.2024, 23:40:07 »
3 снимки от индустриалните зони, на автобуси, които вече не се движат:
Mercedes Benz Türk o345G - 3283
MAN/MANAS SG 262 - 2141
MAN/MANAS SG 262 - 2145

13
Разни / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 12.09.2024, 20:08:19 »
Най - първият ресторант на веригата е този на ул. Орион още първите години на 90те. Поне на мен така са ми разкавали.
Относно Татрите, в момента колко състава обслужват 11 линия, защото почти не ги срещам?

14
Варна / Re: Mercedes-Benz O345/G
« on: 11.09.2024, 16:11:34 »
И отново за музеен е избрана бангия, а добър автобус ще замине, чудесно!

15
За какво им е телефон, според теб машинистът в 32рата не вижда спирките и гарите ли? При потегляне следи сигналите на началник влака и ръководител движение, ако е на гара, след което затваря вратите, а машинистът на машината потегля, какви телефони те гонят...

16
Така е прав си, че левите завои срещат трудности със зелените вълни. Именно заради това всеки трезвомислещ човек, имащ правото да взима важни решения за организацията на движението, би премахнал левите завои на натоварените кръстовища в центъра на града.
Левият завой от К.В. към Пиротска е отличен пример, за това как спъва цял булевард, само и само да минат 10 автомобила за деня, така че трябва да бъде премахнат незабавно.
След премахването на левите завои, разбира се трябва да се направят по - добри синхронизации между светофарите и когато направиш 3 десния завоя, да не си изгубил повече време от чакането за ляв завой и най - вече да не си бавил движението по целия булвард.

17
Само и единсвено хората, които не се возят на тролеи по Опълченска могат да твърдят, че разширението е безсмислено, че тролеите досега не са закъснявали и какви ли не още глупости. Много по - добре е трафикът да минава и заминава по най - бързия начин при временна липса на дървета, отколкото да има наличие на дървета и всеки ден, сутрин и следобед по 2 часа да има задръствания и колите да пушат нон - стоп през това време, пред балконите на хората.

18
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 01.09.2024, 19:40:10 »
2915 и промените по линия 1:
Ikarus 280.92T - 2915
Ikarus 280.92T - 2915

19
Тоест, тази може би неволна грешка с разминаването в проекта и действителността, е оставила достатъчно място за вече съществуващата автомивка и свободно място за паркиране на коли?

20
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4195)
« on: 27.08.2024, 09:50:16 »
Как го измисли, че само нашите имат големи прозорци, не знам. Например в Будапеща оригинално прозорцитеr се отварят и в горната, и в долната си част. Т6 и КТ4, както за ГДР, така и за СССР са все с големи прозорци, та ние не сме никакво изключение

Pages: [1] 2 3 ... 23