Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 763
1
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2024, 22:00:53 »
Не ми разправяй за гара Дамяница и интермодалността на твоите земляци - шАфьори! Да чакаш пред гарата автобус е като тото. Шофьорът все ще намисли причина да не влезе пред гарата - я бил пълен, я не видял че го чакат. Едно от многобройните ни връщания шофьорът изоставаше от разписанието. Ние бяхме с натежали крака от прехода от хижа Пирин и консумацията на мелнишко вино в тунела. Оставиха ни, естествено, на кръговото и тутакси зърнахме идващия откъм Кулата влак. С 300 зора го хванахме, но виното ни излезе през носа.

2
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 17.09.2024, 14:07:11 »
На много места бяха така....
Като например Сандански  :laugh:

3
Филм за строителството на най-високата въжена линия в Алпите между Швейцария и Италия. Има го и на немски който иска:
Да, това е супер-връзка на Цермат с италианската ски зона Червиния.

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 15.09.2024, 10:57:37 »
В Ловеч не се произвеждаха,  а само сглобяваха москвичи. А продукцията не задоволяваше даже българските нужди. В Русе пристигаха шлепове със съветски москвичи за българския пазар. Нашият боклук (1973 г.) беше от тях.
А износ на дефицитна за вътрешния пазар стока си беше нормално в соцлагера даже по първо направление (с преводни рубли), да не говорим за второ направление ($). В ГДР се чакаше за вартбург и даже за трабант,  а се изнасяха за други соц страни.
Все пак в държавите със собствено производство - ГДР,  Полша,  Чехословакия и най-вече Румъния  родните коли доминираха.

5
Мостът се състои от 3 отделни платна A, B и C. От изток на запад двете са автомобилни в двете посоки, срутеното платно C е трамвайно и пешеходно. Платно B е било в дълъг ремонт и май е засегнато от срутването на C. Проблемът, разбира се, е цената, а и това, че за ВОД трябва да се отвори най-близкият Augustus (бивш Dimitrov) brucke.
А краткосрочният проблем е, че откъм Чехия идат високи води и Елба трябва срочно да се разчисти.

6
Разни / Re: Спомени...
« on: 12.09.2024, 01:16:32 »
Не е точно така! Спряха не всички манифестации, а само тези на най-българския и радостен празник- 24 май. Даже една от тези манифестации остана в историята - чернобилската манифестация на 1 май 1986.
Да се говори за всенародна радост и желание за манифестации освен на 24 май е, меко казано, идиотизъм.

7
Абсолютно, и пътищата им са перфектни.
Да, самата перфектност са. Невралгичните  презкарпатски подходи към Букурещ са доникъде като магистрали. Обикновените пътища са адски спънати - минават през безброй села и паланки. При това трансилванските села са дълги и тесни, т.е. пътят ти минава предимно с 50 км/ч.

Ако все пак Шенген се случи,  единственото, което може да ме убеди да мина през Румъния, са 5-часови гастарбайтерски опашки на Хоргош и Калотина.  При това, ако турците тръгнат през Румъния, не ми се мисли какво ще се случи от Лугож до Калафат и после в България.

8
Сега, освен тапа на Промахон при влизане в България, километрична, има и кошмарно километрично задръстване между Градешница и гара Пирин..
Как искаш да е в края на магистрална отсечка?
Имаш ли представа какво се случва на двата входа на Готардтунел в Швейцария или Караванкентунел в Австрия/Словения?
Така ще е до цялостното завършване на магистралата.

9
Quote from: Станислав Пейков
Пристигнахме на гара Bucharest North.
Потрес  - не си спомням да съм бил на толкова мръсна гара до сега.. Още с приближаването към входа ни лъхва миризма на урина.... Мизерията се усеща навсякъде, включително и по лепнещите по плочките обувки. Гарата е пълна с всякакви съмнителни личности и спящи по земята скитници. Чакалнята е една малка стая, която може да побере около стотина чакащи, но миризмата , която се носи вътре ни отказа да влезнем и да си изчакаме влака седнали. Остава една голяма част, която е открита и не ми се мисли зимата как се чака влак тук. За тези, които мислят, че Българската железница е зле, ще им кажа, че има и по-зле....
При този вид на гарата започнахме да се чудим в какъв ли влак ще пътуваме но това ще стане ясно след 2 часа.
За сега толкова.
Ето за всички, които леят дитирамби колко напред били румънците. Ами това описание напълно съвпада с впечатленията ми от това място от 1981 г.
В софийската гара поне можеш да прескочиш гнусотията, ако не минеш през подлеза. На Букурещи Норд тя е всеобхватна.

10
Ако още някой пише за МС Панчо Владигеров в тази тема, получава почивка до Деня на София

11
Това е първосигнална идея, която (както съм обяснил горе) няма как да има ефект, освен малко пари за хазната и зрелище за телевизията.
След спускане на бариерата или мигащ червен сигнал всички са нарушители, не само тези, които са на метри от влака. След като сума идиоти минават с 10 км/ч под разрешената скорост пред камерите за скорост, не виждам как ще се юрнат да минават при безспорно доказуемо нарушение и сериозно наказание. Нали идеята е да се отучат да го правят.
Нека направят експеримент с патрулка след прелеза, при това - добре видима. Да видим, колко ще са мераклиите да го карат по старому.

12
Разни / Re: Спомени...
« on: 05.09.2024, 16:20:43 »
Някой да има запазени неотворени стъклени 1,5 л. бутилки Пепси и Кока Кола от 90те?
Имаше стъклени от литър - без капачка от 80-е (тип голям Швепс) и с пластмасова капачка - от 90-е (идеални за сироп или ракия от село). От 1.5 л стъклени не съм виждал.

13
В случая - по една камера на КАТ на всеки прелез и наказание: 3 месеца без книжка + 1000 лв глоба е лесно за реализация и с добър възпитателен ефект.

14
А тя не се ли пада точно в стрелките след Сливница, т.е. обръщащите състави така и така да стигат до там?
Не. Движението на един състав Сливница-Панчо-Сливница минава през следните етапи:
1. Пътува от Сливница до Панчо
2. Спира на Панчо и разтоварва пътници
3. Машинистът преминава в другата кабина
4. Натоварва пътници на Панчо
5. Пътува от Панчо до Сливница.

Ако обръщачът е след Панчо, след Етап 3 съставът ще мине на другия път и следващият състав може да тръгне към Панчо.

Дотук добре, но на Панчо пристигат състави и от МС Обеля, т.е. двата метродиаметъра разполагат с по един път при сегашната схема. Това значи, че следващият състав от Сливница към Панчо може да тръгне чак след петте етапа на предходния състав. И всичко това - за 3 минути в пик!

На картинка 1 е сегашният проект - от Гергин Борисов го видях, на картинка 2 - проект, който включва два пътя за Метродиаметър 1.

@New Passenger  По-назад в темата има варианти за подобряване - примерно всички състави да продължават до МС Витоша или стрелка след МС Ломско шосе и допълнителна линия Бели Дунав-Витоша. При тези варианти Метродиаметър 2 получава обслужване колкото Метродиаметър 1, в момента 3 или 3.5 минути в пик. Но това е в момента, а предстои Метродиаметър 1 да се разклони и между Сливница и Обеля да пътуват състави през 6 или 7 минути, а другите - към края на Царица Йоанна. Тогава пак се връщаме на сегашното положение. Затова има резон в независимостта на двата диаметъра, има и отрицателни страни, които посочи.

Ако се върнем към схемата на МС Панчо - тази от картинка 2 е по-добра, дава възможност М1 и М4 да контактуват с М2 в момента. Но е доста по-сложна, а след като стане разклонението към Царица Йоанна - безсмислена.

15
Специално югозападната дъга рано или късно ще стане. Нали трябва "богатите" и "елитни" обитатели на новопостроените без никаква инфраструктура в южната част на Симеоновско шосе и в Манастирски ливади "луксозни" колкото суперскъпи, толкова и пълен боклук латиноамерикански и африкански бордеи, бидонвили и фавели по-безпрепятствено да стигат до ж.к. Банско и до ж.к. Чалгидики, без да думкат през Княжево.
Е, сега из@к@ пълен шит. Всички от Павлово през Борово та чак до младостите и Горубляне ще разтоварят Княжево и полупътя през Владая. А и небезпроблемия подход от АМ Струма към София през южния обход на Люлин и Ускорителя на елементарни частици. Така ще се доближим до Загреб, Виена и Мюнхен, които си имат (полу)обход още от 20-и век и Любляна - откъм 2005-6. И току-виж сме разбили румънци и сърби.

Между другото, след завършването на югоизточната дъга на СОП (Младост-Черна маца) понамаляха безумните тапи на светофара при Горублянско ханче в летните петъци и недели (и се преместиха по магистралата). По всички градоустройствени канони - колкото повече се изнасят по ринговете на града, толкова по-добре. Транзитът Турция-Сърбия се пренасочи през ССТ, но входът към/изходът от града откъм юг е далеч от удовлетворителен.

16
Е те уж обещават, че ще почне се прави южната дъга на Околовръстното
Уж. Събрали се с АПИ,  казали си "Дайте да дадем" и толкова. Ама АПИ не била от ППДБ, на Шиши била. Че Бойко като кмет работеше с АПИ на Тройната коалиция и тогава беше направен СОП от България до Симеоновско шосе.

17
Интересно обаче за 61 нищо не е писано, къде ли ще върти, като при моста ще е затворено?
Освен до Пилоните,  като че ли няма накъде. Или разчитат на дъждовната прогноза нищо да не тръгне към Витоша до 14:00 ч. (може и до по-рано, защото финалът ще е на Националния стадион.
За А94, след като е толкова съсечен,  можеше до басейна Спартак да е - още малко икономия.

18
Абсолютно си прав. Но защо тогава беше замразен проектът Скобелев в името на глупавите фикс идеи на СС ? Защо замръзна югозападната дъга на СОП? За Опълченска съм ЗА тази политика, още повече, че този проект "се прави" още от времето на Софиянски.

19
Експериментален е в далечното бъдеще.
Значи дотогава А4 ще върви оттам да отбива номера.

20
За Горубляне възможен вариант е пренасочване на 4 към БПС - връзката с Община Младост и близките училища се запазва, интервалите ще намалеят. :rolleyes:
А комплекс Експериментален? Когато някога направят мостчето и А305 върти в Експериментален, може да се мисли за друг маршрут на А4. Опитите да се откъснат А3 и А5 от Гео Милев се провалиха. Протести би имало и при опит за пренасочване на А6 примерно през БПС и Балан до зарядната станция в Младост-1.

Pages: [1] 2 3 ... 763