Аз съм чувал, че ще има някакви магнитни карти и таксуването ще бъде според продължителността на пътуването, т.е. пътника ще се маркира при качване. Това обаче ще оскъпи пътуването, защото самата магнитна карта ще струва повече от една хартийка за билет. Другия вариант е да се запзи хартиената форма на билетите и да се маркира часа и датата на качване. В няколко мотриси по ТМ 9 има такива устройства на мястото на перфораторите.
С последното предложение-полза никъква.Нали го премахнаха и от метрото.Само контролата няма да може да се заяде,че дупките не съвпадат със зъбите на перфораторите.Цената няма да се вдигне заради това,понеже картите ще са за многократно пътуване и ще могат да се презареждат(даже през интернет и SMS),като тези за 10 пътувания с метро,ако се сещаш.Мисля и че ще са поименни.За гостите на града май щяха да останат нещо като билети или и на тях щяха да са карти, но не поименни и срещу депозит,който ще получат обратно при връщането на картата.
Най-голямата промяна при новата система е,че при нея ще се заплаща по време,а не за едно пътуване-неограничено по време и разстояние.Мен ми е интересно как все пак ще се подобри контрола и ще има повече приходи,когато пак нищо няма да ти попречи да пътуваш гратис.ползвал съм часовата система в Лозана(с хартиени билети с отбелязани часове-билет 1 час,неограничен брой прекачвания) и в Милано(бях напълно гратис,около осем-девет вечерта).Нищо не ми се случи,а в Лозано пътувах около 15 мин. отгоре,а за Милано вече прочетохте.
За сега това от мен.Не ми се развива сега въпроса какво става ако превозното средство влезе в задръстване...