Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 542878 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14328
    • View Profile
И аз съм имал такива случаи, както и за нощен автобус са ме таксували по 1.60 с кредитна карта. Другото по-неприятно е, че, ако си ползвал многократно през деня градски транспорт (равносилно на 4 лв. дневна карта), ако се таксуваш след полунощ в метрото, ти взима отделно 1.60.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15917
    • View Profile
    • Email
Според мен имат някакви промоции за по-слаби дни и часове, а в по-силни таксуват повече. Звучи логично да е така. И на мен са ми споделяли подобни неща, но това може би става извън час пик и в слаби дни. Пробвайте само в час пик в силни линии.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
Какви промоции, това да не е Кауфланд?!? Има тарифа, гласувана от СОС и ЦГМ са длъжни да тарифират по нея, всичко което не са събрали могат да го платят шефовете им от бонусите си.  :help:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4392
    • View Profile
За неделното събитие в центъра ползвах автобус-метро-метро-автобус като ми бяха блокирани само 1.60 по картата. В понеделник т.е. първия работен ден вече бяха дръпнати и осчетоводени 4 лева.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
От sandacite.bg:

Quote
Гледайте какво намерихме - БЪЛГАРСКИ АВТОМАТ ЗА ПРОДАЖБА НА БИЛЕТИ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ от 1960-ТЕ ГОДИНИ! 😃
През 60-те години в градския транспорт в България продажбата на билети се извършва ръчно, от кондуктор. Все още не са въведени добре познатите ни перфоратори за безкондукторно таксуване. Това излиза доста скъпо, защото трябва да се плащат заплати на множество служители, които да таксуват пътниците.
Затова в началото на 60-те в Развойно предприятие за организационна техника - Силистра е конструирана машина, която продава билети за градския транспорт. Предвидено е било да се монтира в колите на градския транспорт или по различни обществени места с голям човекопоток, където пътниците да си купуват от нея билети.
Машината виждате на снимката. Представлява масивна стоманена кутия с лаково покритие. Заключва се със секретна касова брава. Продава билети с унифицирана тарифа. Работи с монети от 1, 2, 5 и 10 стотинки. Машината е много умна – даже връща ресто, ако сте ѝ дали по-голяма сума! Можете да настроите до 3 различни тарифи на билетите. Броят на комбинациите с билети пък е 4 – 4 х 1 ст., 2 х 2 ст., 5 ст. и 10 ст. Когато пуснем монетите в определените за това улеи, трябва просто да завъртим ръчката отдясно и хоп! – билетчето излиза от отсека отдолу.
Билетопродавачната машина може да ,,обслужи“ до 300 пътника на час, а можете да я заредите с до 3000 билета наведнъж. Производителите са пресметнали, че един човек може да обслужва до 10 автомата, които после да продават билетите – доста по-производително от системата с кондуктор.
Размерите на машината са: височина 1300 мм, ширина 320 и дълбочина 200. Тежи 22 кг без стойката си.
Автоматът е снабден с вътрешен брояч, който отчита броя на продадените билети, за да може по този начин да се осъществява контрол на средствата, отчитани от обслужващия персонал. Този брояч се пломбира от касовата служба на предприятието транспортен оператор в града. Самите билети се оформят от печатащ и отрязващ механизъм, като контролът на пътниците се осъществява чрез специални контролни номера, които се отпечатватг от печатащия механизъм.
Що се отнася до механизма за връщане на ресто, трябва да го заредите така, че осигури дванадесетчасова непрекъсната работа на машината. Също така, билетопродавачката е снабдена с изчистващ механизъм за връщане на нестандартни монети, които са извън обращение в страната.
Автоматът е предизвикал интерес навремето си, можел е да се види и демонстрира във фирмения магазин на Оргтехника в София на ул. Васил Коларов 9 – сегашната ул. Солунска.



Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3622
    • View Profile
От trinmo.org

Публикация от 31.10.1965г.


Публикация от 05.01.1967г.



Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
ЦГМ удължи картите на 400 000 софиянци заради транспортната блокада през май

"Срокът на валидност на картите за пътуване на повече от 400 000 души е удължен автоматично заради транспортната блокада в София в периода 14-19 май 2025 г., съобщават от Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

В картите са добави безплатно допълнителни като компенсация за дните, в които заради протеста хората не са имали да пътуват с наземния градски транспорт в столицата. Допълнителният период трябва да активира след изтичане на валидността на картата чрез еднократна валидация в превозно средство от обществения транспорт. Това може да бъде направено в рамките на следващата година и половина.

Закупилите 24-часова или 72-часова карта, валидна в периода 14-19 май 2025 г., които не са имали възможност да я използват, могат да поискат добавка на касите на ЦГМ.

Потребителите с профил в уеб портала на ЦГМ могат да заявят своя период на удължаване чрез него."

https://news.bg/regions/tsgm-udalzhi-kartite-na-400-000-sofiyantsi-zaradi-transportnata-blokada-prez-may.html

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1388
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
    • Email
Добре е направено, ама защо им трябваше повече от месец?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
Кой има точна информация какво се променя в наредбата от 1. януари? Докладът едвам се чете и има разминавания между него и това което после се появи в медиите. Глобата остава ли 40 лева (20 €)? В доклада пише 25, на разни колажи после 20...

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 610
    • View Profile
Според публикацията на Тринмо във ФБ се закръгляват надолу до най-близката точна еврова равностойност - билетчето става 0.80 евро. Глобата ще е 25 евро.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
Ясно, значи лилавата групичка в СОС успешно е пробутала под масата поредното увеличение на административни такси. В това са майстори, ще се запомнят на тази сесия на СОС с десетки такива финтове на които оскъпиха какво ли не, само без реално да предложат абсолютно нищо в замяна. И типично за крайни популисти са го завоалирали умело в "поевтиняване" с по няколко стотинки. Учудвам се че това е минало просто така и никой не се е усетил. И разбира се нито дума в целия доклад кой ще компенсира загубите, които някъде пишеше че ще са към 3 милиона годишно, ама то нали не е техен проблем...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6000
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Ясно, значи лилавата групичка в СОС успешно е пробутала под масата поредното увеличение на административни такси. В това са майстори, ще се запомнят на тази сесия на СОС с десетки такива финтове на които оскъпиха какво ли не, само без реално да предложат абсолютно нищо в замяна. И типично за крайни популисти са го завоалирали умело в "поевтиняване" с по няколко стотинки. Учудвам се че това е минало просто така и никой не се е усетил. И разбира се нито дума в целия доклад кой ще компенсира загубите, които някъде пишеше че ще са към 3 милиона годишно, ама то нали не е техен проблем...
А нагоре ли трябваше да се закръглят? Или всички да ни се смеят, че билета струва 82 стотинки?
И от другото, което се планира, загубите ще са още по-големи - при маркиране между 30-та и 60-та минута да се взимат парите до разликата с билета 60+, вместо да се начислява нов 30+. Но това е правилно.
Ако все пак след това решат, че трябва да е по-скъпо, общинския съвет може да вдигне цените.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4392
    • View Profile
Това са агрегирането на билет 30+ до 60+ при валидиране до 60тата минута е похвално, но според мен 30+ билета трябваше да изчезне като остане само 60+ на цена 1 Евро. Също така да се върне възможността за предварително закупуване на пакет от 10 билета на цена 8 Евро.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9624
    • View Profile
Трябва да има по-кратък билет за вътрешноквартални пътувания, такива между съседни квартали и метро. Във всички градове с таксуване по време има кратки билети 20-40 минути.   :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
Ясно, значи лилавата групичка в СОС успешно е пробутала под масата поредното увеличение на административни такси. В това са майстори, ще се запомнят на тази сесия на СОС с десетки такива финтове на които оскъпиха какво ли не, само без реално да предложат абсолютно нищо в замяна. И типично за крайни популисти са го завоалирали умело в "поевтиняване" с по няколко стотинки. Учудвам се че това е минало просто така и никой не се е усетил. И разбира се нито дума в целия доклад кой ще компенсира загубите, които някъде пишеше че ще са към 3 милиона годишно, ама то нали не е техен проблем...
А нагоре ли трябваше да се закръглят? Или всички да ни се смеят, че билета струва 82 стотинки?
...
Ако все пак след това решат, че трябва да е по-скъпо, общинския съвет може да вдигне цените.

Защо да ни се смеят и кой ще ни се смее? Месечната карта във Виена струва 58,70 €, както виждаш никой не се смее че не е 58 € или 60 €? Парите са пари, и от това закръгляне надолу изчезват 3 милиона лева, кой ще ги възстановява? Със сигурност не вносителите на този непрозрачен и недомислен доклад... Има си закон за въвеждане на еврото, и всичко е ясно регламентирано.

Всяко вдигане, както пишеш за да мине трябва да се договаря с министерството, защото отстъпките по префернциалните карти са фиксирани и не могат самоволно да се решава този въпрос от СОС само. Така че за поне година положението е фиксирано.

Друго - добавка за нощен транспорт. Липсва финансова обосновка защо е толкова евтина тази добавка. Знаем че нощният транспорт е рожба именно на лилавата групичка, но знаем и реалните цифри колко загуби трупа, тук поне във форума не падаме от небето и този въпрос не е тайна. Предложената добавка е абсолютно произволна, и очевидно занижена. Пробутват ни я пак между редовете в този претупан и затрупан доклад.

За глобите писах вече.

По финансовата част този доклад е пълна скръб както всичко което идва от въпросните субекти.

Широкорекламираната от същите тези лица "подобрения" с включването на превозните документи към Wallet приложенията на смартфони е много спорна - редно беше да не се вкарва под масата и този въпрос и да мине през обществено обсъждане, за да се разработи решение с отворен код и да го няма ограничението само за Android и iOS, които са си две компании монополисти. Затваря се възможността да се разшири към алтернативни ОС. Недомислено, прибързано, набутано между редовете. Защо?

Има и няколко похвални неща - целодневния достъп с велосипеди в метрото, но защо никой не пише за това? Отново нулева реклама по този въпрос. И ограничение в наземния транспорт остава, защо? Никаква смислена аргументация в доклада, едно правят така, друго иначе без ясно обяснение по каква конкретно причина.

П.С. По въпроса с 30+ и 60+ - доколкото си спомням имаше и технически затруднения да се въведе. Дано не са приели нещо, което после изобщо да не може да се имплементира.
« Last Edit: 13.10.2025, 16:01:01 by fafan »

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 610
    • View Profile
Широкорекламираната от същите тези лица "подобрения" с включването на превозните документи към Wallet приложенията на смартфони е много спорна - редно беше да не се вкарва под масата и този въпрос и да мине през обществено обсъждане, за да се разработи решение с отворен код и да го няма ограничението само за Android и iOS, които са си две компании монополисти. Затваря се възможността да се разшири към алтернативни ОС. Недомислено, прибързано, набутано между редовете. Защо?
Казваш алтернативни ОС - ама къде ги - навремето имаше, ама долу горе пазара в момента се раздели между тези две системи и това е което е. Не мисля,че си  струва да се харчат обществени средства при положение че всички приложения в момента се пишат за андроид и iOS. Доколкото е алтернативна Lineage или това на Huawei те са си пак разновидност на Android.
А иначе доклада на Спасителите е долу горе натаманяване на текущото положение в евро със спазени изисквания на законите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8411
    • View Profile
    • Email
Казваш алтернативни ОС - ама къде ги - навремето имаше, ама долу горе пазара в момента се раздели между тези две системи и това е което е. Не мисля,че си  струва да се харчат обществени средства при положение че всички приложения в момента се пишат за андроид и iOS.

Това е оффтопик тук, но - има ги алтернативните ОС, не са съвсем изчезнали - PureOS, Ubuntu Touch и други. Пазарният им дял е нищожен, но не са умрели съвсем и си намират фирми които да им правят и съвместим хардуер, тоест прилични смартфони. Тези ОС нямат никакъв шанс да се развиват докато полезния софтуер се развива само за големите монополисти Гугъл и Ейпъл, и още по-малко като се развиват само затворен код приложения или такива които са специално правени само за тях, дори и с частично отворен код. Та точно обществените средства трябва да се харчат с повече мисъл и в тази посока за да можем да създаваме работни места и тук, а не само за Гугъл и Ейпъл и да им се пълнят още гушите. Това е и пътят да се върне този бизнес обратно в Европа, защото в момента 99% е в САЩ.