Ясно, значи лилавата групичка в СОС успешно е пробутала под масата поредното увеличение на административни такси. В това са майстори, ще се запомнят на тази сесия на СОС с десетки такива финтове на които оскъпиха какво ли не, само без реално да предложат абсолютно нищо в замяна. И типично за крайни популисти са го завоалирали умело в "поевтиняване" с по няколко стотинки. Учудвам се че това е минало просто така и никой не се е усетил. И разбира се нито дума в целия доклад кой ще компенсира загубите, които някъде пишеше че ще са към 3 милиона годишно, ама то нали не е техен проблем...
А нагоре ли трябваше да се закръглят? Или всички да ни се смеят, че билета струва 82 стотинки?
...
Ако все пак след това решат, че трябва да е по-скъпо, общинския съвет може да вдигне цените.
Защо да ни се смеят и кой ще ни се смее? Месечната карта във Виена струва 58,70 €, както виждаш никой не се смее че не е 58 € или 60 €? Парите са пари, и от това закръгляне надолу изчезват 3 милиона лева, кой ще ги възстановява? Със сигурност не вносителите на този непрозрачен и недомислен доклад... Има си закон за въвеждане на еврото, и всичко е ясно регламентирано.
Всяко вдигане, както пишеш за да мине трябва да се договаря с министерството, защото отстъпките по префернциалните карти са фиксирани и не могат самоволно да се решава този въпрос от СОС само. Така че за поне година положението е фиксирано.
Друго - добавка за нощен транспорт. Липсва финансова обосновка защо е толкова евтина тази добавка. Знаем че нощният транспорт е рожба именно на лилавата групичка, но знаем и реалните цифри колко загуби трупа, тук поне във форума не падаме от небето и този въпрос не е тайна. Предложената добавка е абсолютно произволна, и очевидно занижена. Пробутват ни я пак между редовете в този претупан и затрупан доклад.
За глобите писах вече.
По финансовата част този доклад е пълна скръб както всичко което идва от въпросните субекти.
Широкорекламираната от същите тези лица "подобрения" с включването на превозните документи към Wallet приложенията на смартфони е много спорна - редно беше да не се вкарва под масата и този въпрос и да мине през обществено обсъждане, за да се разработи решение с отворен код и да го няма ограничението само за Android и iOS, които са си две компании монополисти. Затваря се възможността да се разшири към алтернативни ОС. Недомислено, прибързано, набутано между редовете. Защо?
Има и няколко похвални неща - целодневния достъп с велосипеди в метрото, но защо никой не пише за това? Отново нулева реклама по този въпрос. И ограничение в наземния транспорт остава, защо? Никаква смислена аргументация в доклада, едно правят така, друго иначе без ясно обяснение по каква конкретно причина.
П.С. По въпроса с 30+ и 60+ - доколкото си спомням имаше и технически затруднения да се въведе. Дано не са приели нещо, което после изобщо да не може да се имплементира.