Всъщност двигателят 2156 произхожда не от МАН, а от доста напредничавата през целия период на съществуването си фирма Бюсинг, която в края на 60-те има големи затруднения и е погълната от МАН. И точно по това време, в края на 60-те Унгария купува лиценз за камиони Раба със същия двигател, който първоначално се използва и при Икарус 180/556 - преди това унгарците просто не са имали двигател за тези автобуси, които се появявят още в началото на 60-те. По-късно историята я знаете, само ще отбележа, че при камионите Раба минават от кабини като на МАН/Роман към холандски кабини от ДАФ. Румънците, от своя страна, в началото на 70-те вземат от МАН лиценз за камионите Роман, както и за градски, и междуградски автобус, и двата отново произхождащи от Бюсинг и със същия двигател. Градският автобус е със стария, объл вид, като си разделят лиценза с Югославия - тя взема съчленения автобус, под името Икарбус, който се произвежда в белградското унгарско село Земун и в последствие бива модернизиран. Става подобно на подялбата на локоматева АСЕА 46-та серия, като румънците правят 6-осния вариант, а в Югославия - 4-осния. В Румъния, от своя страна, в края на 70-те, инженер от Тимишоара от унгарски произход модернизира румънския автобус във вида на добре известния ДАК с ръбестия дизаин, като прави и съчленен автобус, копирайки Икарус 280. Та това са основанията - боклук на В13-20 и В14-20 поради липса на друго.....Тогава Унгария и Румъния са в доста обтегнати отношения, защото практически населението на запад от Карпатите е изцяло унгарско, тази територия е подарена на Румъния след 1-вата световна война.
Според мен, добро решение би било, въпреки че няма да е като оригинала, на възстановения автобус да се монтира двигател Раба Д10, свален от бракуван Икарус, заедно с автоматична скоростна кутия Voith пак от такъв. Би трябвало да паснат, нали Д10 е създаден с цел да замени Д2156. Между другото какво се случи с дупнишкия Чавдар В13-20, с леко модернизираната предница?
Сега, като гледах видеото, видях, че вече румънската кормилна уредба и заден мост AB са заменени с унгарски Raba, което е далеч по-добре.