^ Лошо, дори самите те излиза, че не знаят точно какво им се е е случило.
Най -големият душманин е усмихнатият тарикат, по времето на Янчулев, той е председател на Столичната комисия по транспорт, преди това е бил на редица длъжности из ПАТ -те. Като такъв, вероятно той е дирижирал зад кмета. После като пристигат ''141'' то в София и въпреки че ги предупреждават излишно от Завода, че като нов модел не е достатъчно тестван и са възможни слабости – желателно е да не ги пускат по най -натоварените линии, те точно това правят!
Бургас е единственият град в който са се движили всичко модели на Чавдар, и който е имал в парка си най много от тях. Още в края на 80 -те около 60% от градските съчленени автобуси са Чавдар. Това е показател, по който е превъзхождал всичките други окръжни градове. Единствено сред останалитете, делът е бил изцяло, защото при отбособяването им в Автостопанства от ДАП -те, вече Икаруси не са се внасяли, това е след 1986г. И това, и поради стечение на обстоятелствата, че е нямало тролеи, но все пак Йоан, като директор е имал поглед върху нещата, но за разлика от Софиянски, явно е играл по други правила. Когато Жан Виденов прави държавната поръчка на ''141'' за София, Йоан вече като кмет прави за Бургас, дори успява да обеди и кмета на Приморско за 10 единични за тях, които трябва да са след бургаските, но идва 1997 г и край. Съжалявам, че не пазя и че не излиза вестника от тогава – Черноморски фар.
...Но ако ги беше платил, щеше да остане в историята като кмета допринесе да банкрутира не ''Чавдар'', а Бургас. Тогава пък правителството неясно какво е щело да прави...
На последниите ти въпроси не мога да преценя, било е може би 1995 г, после може да е бил продаден. Впрочем, ясно е, но година на производство и продажба може да са различни. Не знаем как са работили през годините. И то точно тогава, защото ако през 80 -те процесът е бил без да спират, то вече при ''130'', поради спорадичния характер, дали след заявената бройка са построявали още един, за да служи като мостра... Но точно този, мисля въпреки транзитните му номера, личеше си че е ползван. Но ако все пак е бил собственост на Завода, далеч по -лесно и просто би било да остане в Бургас в рамките на поръчката или поне да остане до идването на първите, така че по- вероятно да е бил на някого...