Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wiNt

Pages: [1] 2 3 ... 79
1
Всъщност Евро нормите за дизел и за останалото въобще не са едно. Поинтересувай се и ще видиш.
Дали ни харесва или не, европари за дизелови автобуси няма и няма да има никога повече. А всички знаем, че това е основния метод на обновяване на подвижния състав. Даже и за газ не отпускат вече по спомен.

2
Горното определено има логика да е така, лично аз не се бях сетил както са го написали.

Иначе за 204 ККМ по Пешев и частта от Цветан Лазаров по която няма е "планирана" от десетилетия, на времето имаха идеи да пускат още една линия оттам за бог знае къде. Но пък същото не може да се случи преди да реконструират Пешев, което както знаем е в 5та глуха от 20 години. Така обаче пак ще се наложи изключване/включване от Борово до обръщача в Гоце Делчев. Цялото нещо е доста неясно на този етап.

3
Що за абсурдна дискусия? Вратите хармоника нямат буквално нито един плюс. Тесни и неудобни, още повече опасни. Като бях малък ежедневно се возех на тролеите Икарус по ТБ4 с баба ми, която беше по-тромава. Хармониките на въпросния велик Икарус така я бяха изблъскали на няколко пъти, че жената беше със сериозни синини и болки. Затваряха се като гилотини и изключително често (да не кажа всеки ден) захапваха крайници, още по-често чанти и подобни принадлежности и ако не се изкрещиш, си пътуваш така до следващата спирка. За каквато и да е защита или блокировка да не говорим, натиска си докато не затвори, ако не затваря, то това е проблем на блокиращия я.

Когато се появиха късите Солариси по същата линия, лошите (източноевропейски) капиталисти бяха измислили широки, отварящи се нормално врати с, представи си, защита! Невероятна технология измислена преди 30+ години, която връща вратата автоматично като те захапе. Технология, която е съществувала по едно и също време с производството на Икарус 280, само че "на запад от Белград". Същите врати дори с неработеща защита по гробищарниците Конекто ЛФ на Земляне са ме хапали, и въпреки че са превърнали в гилотини от родната поддръжка се отпускат като ги напънеш.

Единствената причина да съществуват въпросните хармоники беше безумно високия под на Икаруса за времето си, който не оставя място за нормална врата. А от Ботевград в момента щяха да излизат изчадия тип първите БМЦ-та, естествено ако не го беше купил някой голям европейски производител, каквито слухове съм чувал, че е имало такива преговори някога отдавна.

4
Да спрат с безсмислените експерименти ако толкова нямат хора. Би следвало да се търси максимална ефективност ако е толкова тежка ситуацията. 204 с тези интервали днес беше пълен като в делничен ден час пик... в 4 следобед в неделя.
Като човек, който (вероятно наивно) очакваше позитивна промяна в транспорта след кметските избори, съм силно разочарован, че получаваме повече от същото. 204 вероятно никога не е бил на такъв интервал уикенд, и не е само той.

// Относно горния коментар: ако има пари (демек заплати), има и хора. Щом няма хора, значи парите и условията не удовлетворяват търсещите работа. Пазарна икономика.

5
Тази история с 304... ти къде го чукаш, то къде се пука. Кой ще го чака конкретно да се вози до НИМ през 60 мин уикенд? Всички прогнозирахме закриването ѝ след преминаването на 204 в Автото, а то... 288 е редно да стане много по-редовна линия предвид, че е абсолютно безалтернативна.

6
Имам сериозни съмнения, че трета лента ще разреши проблемите. Липсата на аварийна лента на мостовете, не е голям проблем.

Големия проблем е в културата на шофиране. Навсякъде, където са 3 ленти магистрален формат (примерно СОП между Хемус и Тракия, ССТ) е ясно видимо как почти всички карат средна лента и дясната е почти празна. Това може и да е функция на това, че на Тракия (еле пък Хемус) най-дясната лента често е в лошо състояние.

7
Пълно щастие няма. Лъвов мост е тотално сбъркан откъм проект за отводняване в подлезите, чак за разпад едва ли можем да говорим.
Средно качество е абсурдно да се нарече ГБС. Средното е тип Цариградско, което се разпадна на третата година, ССТ - на втората, жълтите павета на втората седмица, Графа и т.н. Само вижте какво нещо се твори в момента в Драгалевци от Трейс.

Нямам никакви пристрастия към фирмата, но ако всички строяха поне като ГБС, щяхме да сме на едно средно-европейско ниво. Който мисли, че в Европа няма дефекти или коловози се бърка жестоко. Който мисли и че някъде по света има нулева корупция също. Естествено при нас и двете са в повече, но това не значи да отричаме най-добрия пример, който имаме.

8
Вероятно си прав в това, което казваш.

Изказването ми беше по повод не историята на компанията, а че показва завидно качество при изпълнение на обществените поръчки за магистрали и пътища, което както виждаме е огромна рядкост. Като ги сравниш с Трейс, които трябва да са първи в нереализирания черен списък, или Фармвил (ул. Щросмайер и Кукуш). Джи Пи също ги знаем колко струват (Графа).

ГБС за справка стоят зад почти всеки издържал на времето проект. Сравнението всъщност е най-просто на Околовръстния път - участъците на ГБС (южна дъга) и участъците на останалите - дъгата около Люлин, ССТ и т.н.

9
Преди 2-3 седмици на Цариградско пред the mallремонтираха спирката, защото се беше "разляла" до безобразие.
При това с учудващо старание - бяха изровили целия асфалт до основа, видя ми се че поставят и арматура под асфалта. Това вероятно се обяснява с факта, че въпросния район го поддържа ГБС, която си остава горе-долу единствената читава фирма в бранша. :fan:

10
Валидаторите едва ли правят каквато и да е 'валидация' на самото устройство. Вероятно само ти прочита картата и я праща към сървър някъде, така че банките едва ли имат общо. Може да имат проблем с връзката в автобусите и оттам да идва забавяне в комуникацията с въпросния сървър, но това са спекулации без да знаем как реално работи системата. Аз лично забавяне не съм забелязал.

11
Напротив, европейското законодателство седи над националното, поради което всяка държава ратифицира тези законови промени на национално ниво. Това не прави по-малко абсурден случая с тези турски боклуци (ако е вярно това което пишат нагоре), но е факт.

12
Трябва да се признае на Герб, че имат изключително успешен PR в почти всяка ситуация. Толкова цъкащи бомби заложиха и при всеки взрив успяват да го изкарат, че "това го правят новите".

Всъщност в тази ситуация "новите" нямаха правилен ход. Спряха всички поръчки (с изключение на 2) от герберско време, за което ги оплюха, че спират прогреса на града и нищо не се случва. От друга страна малкото, които 'пуснаха' се срещнаха със стена от добре дирижирани протести от добре познатите зелени, червени и какви ли не. Трейс е може би най-герберската фирма, така че това сега според мен е само началото.

Респективно, СС имат адски лош подход. С години се бореха за велоалеи навсякъде, сега защитават герберски проект с 3,50м. ленти. Имаше сякаш по-добър начин да се справят със ситуацията. Сега тия поотраснали дървена ще се окажат нормални и се дава гориво на следващата димка.

13
Как на столична община? Предвид, че договорът би следвало да е идентичен с този на Карат-С, понеже концесиите трябваше да тръгнат заедно, там такива клаузи няма. Всички знаем, че Карат си пласираха автобусите къде ли не след края на договора. Освен ако нещо не е предоговаряно, но такава информация не съм виждал. Отделен е въпроса, че ако не взеха по-читавите мерцедеси на времето, сега да вземат тия допотопни изпълнения ще е скандално.

14
Това на снимката са 2 варианта или цялостно предложение за отклоняване на трасето? Генералната идея винаги е била за отклонение към Студентски и към околовръстния под Драгалевци и това е единствения вариант да се ограничи поне часатично трафика на иначе невъзможния за оправяне бул. "Черни връх". Да не говорим за безумната фльонга която пак са измислили към "8-и декември". Някои уроци от предните издънки ала Дружба явно не са научени.

Според мен тази част на София има нужда от полукръгова линия, която да обслужва Кръстова вада, Манастирски и Студентски и да прави връзка на новата станция под Черни връх от една страна и на Г.М. Димитров от другата. Така може да се мисли и за отклонение към Симеоновския.

15
Вероятно тези трамваи ги гласят за предстоящото трасе за Младост, т.е. нещо като Младост - Опълченска или сходно. Спаси София не един път са обявавали че са против 1435мм в София, така че е възможно и нарочно да се търсят тесни трамваи за "широки" релси, за да се покаже как видиш ли няма значение междурелсието.

Иначе по 5,4 млн на трамвай е почти 2 пъти повече от първите Песи, ако не ме бърка паметта. Че е малко за реномиран производител окей, но пък инфлация 70-80% при трамваепроизводството е малко странна дори и за 10 г. Мирише...

16
Искрено се забавлявам как хората, които бяха против промяната поради това че не харесват велоалеите, или паркоместата, на които ако имаш малко повече IQ от микровълнова печка ще паркираш за 10 секунди, сега го изкарват, че едва ли не съда е взел позиция по това решение. А всъщност съда е казал, че просто няма план. И респективно по еди си кой закон и регламент това прави промените незаконни. А едното няма нищо общо с другото.

Всъщност същите би следвало да разберат, че по силата на това решение е незаконно да се начертаят и още паркоместа, ако някъде например би могло да се направи това за сметка на велоалея. Тогава е интересно каква би била реакцията на същите викачи. :rolleyes:

17
Малко налудна идея и плашещо много приличаща на димките от миналото, преди да се появят МАН 2014 г. Поне 5 пъти излизаше информация как едва ли не ще се купуват стотици автобуси, а накрая добре че фиросаха едни милиони от ОП Околна среда, че да се вземат 126 нормални автобуси.

1,850 млрд. е цифра, която подсказва че това никога няма да се случи. Отделно е и със спорен смисъл това действие. Нови трамваи тряват, но няма хубави трасета за тях. Пенделите нямат смисъл, казуса с Копенхаген и Дювазите е коментиран по-горе.

Най-интересно е какъв е смисъла от "дуални тролеи" за селски 3 и 8? По тези линии няма ТБ мрежа, какво точно ще е дуалното, или ще опъваме кабелите до околовръстния? Ще спестяваме емисии в гората до Долни Пасарел за милиони парчето ли?
Единственото смислено е плана за 204, 604 и прочие линии, по които идеята наистина има смисъл, понеже има ТБ мрежа по повечето им трасе.

18
По принцип Карбовски е стойностен журналист, но в конкретния случай, днес времето причини задръстване по всякакви артерии, по които стандартно няма. В 8 часа вечерта имаше все още такава тапа на Цариградско, че всички пътища за излизане от Дружбите бяха пълен блокаж, понеже както знаем хората видят ли дъжд в прогнозата палят колата. Сещате се какво е било в центъра...

19
В подкрепа на горното ще припомня, че т.нар. вграден софтуер (какъвто е в случая) е сред най-високо платените суб-браншове в момента, като по официалната статистика от края на 2023, средно заплатите са около 7-8К. Нямам идея доколко в случая трябва нещо да се "поддържа" по въпросния софтуер, но просто това с двете хиляди ме провокира.
Иначе А1 наистина е странен избор на пръв поглед, но всъщност би следвало да имат точно такива експерти ако сами си поддържат всичките кули и комуникации.

20
Защо простотия?

Защо? Причините са толкова много, че са трудни за изброяване наведнъж.
Интермодален хъб в нищото? Лифтът че щял да се удължи до въпросния хъб е в пространството на мокрите сънища, при положение, че нов лифт не е строен в тази планина от соца насам. Едно от изискванията за метро е да има висока плътност на застрояване и на население, нито едното не е факт там, даже е точно обратното. Като искат хъб, защо не го направят над Младост? А, да, там няма мол, построен в нищото...

Отделно, въпросната линия ще прави панорамна обиколна през Младостите и половината град, преди да стигне до центъра, което я прави също толкова ефективна, колкото е линията към Летището за Дружбите например - с автобус е по-бързо, да не говорим за кола. Въобще линии на метрото с много завъртулки са доказано неефективни и е елементарно да се сетим защо.

Не знам въобще за кого не е ясно кой натиска за това удължение, на което наивно се хващат местните жители, които са зле обслужени от МГТ, което обаче далеч не обуславя строителство на метротрасе за няколко стотици милиона.

Pages: [1] 2 3 ... 79