Author Topic: Градският транспорт във Франция  (Read 63150 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6859
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #180 on: 12.01.2020, 12:59:11 »
Или по-точно казано: Translohr :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16651
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #181 on: 12.01.2020, 16:47:59 »
Системата на Транслор, в момента е собственост и се произвежда от Алстом  и я има в Париж, Клермон-фернан, Италия, Китай и Колумбия...

В Нанси и Caen системата е малко по-различна и е на Бомбардие, като едната вече е закрита, а скоро и  другата и ще бъдат заменени с конвенционални трамваи...


Иначе градовете с истински тролейбусни мрежи във Франция са Лион, Лимож и Сент Етиен.

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 618
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #182 on: 07.01.2021, 13:44:00 »
Транспортната компания в Лимож, за реклама на някакво приложение(май), е използвала снимка на софийски МАН от тези от 2018...:blink: :D :help:
https://scontent.fsof1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/124539645_2839158743016754_6577926283807364560_n.png?_nc_cat=107&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=bgGF_G3Xgf8AX-bg0DG&_nc_ht=scontent.fsof1-1.fna&oh=0cb25e7f8be10fb881518b51e10bc84d&oe=601C02BA
« Last Edit: 07.01.2021, 14:35:01 by Chezare »

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 675
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #183 on: 08.01.2021, 00:04:14 »
Транспортната компания в Лимож, за реклама на някакво приложение(май), е използвала снимка на софийски МАН от тези от 2018...:blink: :D :help:
https://scontent.fsof1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/124539645_2839158743016754_6577926283807364560_n.png?_nc_cat=107&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=bgGF_G3Xgf8AX-bg0DG&_nc_ht=scontent.fsof1-1.fna&oh=0cb25e7f8be10fb881518b51e10bc84d&oe=601C02BA
Това приложение го има за над 20 града (метрополии) във Франция, с население до 300 000 души. В него могат да се купуват и билети и да се проверява актуална информация, нещо като moovit, доста е практично.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5614
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Свобода за Украйна !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4237
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #185 on: 04.05.2022, 15:34:03 »
Става дума за Bluebus 5SE на Bollore с канадски желязо-фосфатни (LiFePO4) акумулатори на Blue Solutions.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2021
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #186 on: 04.05.2022, 15:47:57 »
И конструкция произведена в Румъния
The Grand Tour

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5614
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #187 on: 04.05.2022, 17:48:10 »
И конструкция произведена в Румъния

Е какво общо има конструкцията с пожара ?
Свобода за Украйна !

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7338
    • View Profile
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #188 on: 04.05.2022, 18:37:09 »
В електробус възможните източници на пожар са батериите, силовата електроника и тяговите двигатели. :rolleyes:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 770
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #189 on: 04.01.2023, 10:30:20 »
В първите дни на 2023 реших да споделя с вас още едно от моите пътувания и преживявания с ГТ по света, посетено преди месец.

Място - остров Реунион (или Ла Реунион), презокеански департамент на Франция.
Население - 850хил, главен град - Сан Дени с население 150хил жители. Площ - малко под 1000 кв км, най-висока точка - малко над 3000 м, диаметър на острова около 60км.

На острова съществуват 2 допълващи се транспортни мрежи - градски и междуградски транспорт, и двете оперирани предимно с къси (9 и 12 м) автобуси от два независими, допълващи се оператора.

Синята мрежа (Citalis) обслужва градските линии в отделните урбанизирани агломерации. Според уики ( https://fr.wikipedia.org/wiki/Transports_en_commun_de_Saint-Denis ) съществуват около 60 линии градски транспорт, обслужвани от 154 автобуса. Автобусния парк е представен от Соларис Урбино, МБ Цитаро, Хюлиез, Исузу, Темза, Ивеко, Ютонг и др., като по мое впечатление Ютонзите представляват съществена част от автобусния парк. Миксът от типове е главозамайващ, особено предвид размера на острова и неговата отдалеченост от бази на производителите. Имам чувството, че са купували каквото може най-бързо да бъде доставено.

Жълтата мрежа (Car Jaune) - междуграски автобуси. Жълтите линии свързват всички населени места вътре в острова както по околовръстното шосе, така и във вътрешните части ( https://fr.wikipedia.org/wiki/Car_jaune ). В населените места могат да бъдат ползвани като градски линии (билет 2€), докато в междуградска комуникация билетът е 6€, ако не се лъжа. Билетите се закупуват от водача. По повечето линии интервалите на движение са максимум 1 час. В тази мрежа всеки автобус има капацитет по брой седящи места и ако всички места в автобуса са заети, шофьорът не допуска повече пътници, дори и да има чакащи на спирките.

Автобусите са предимно къси, защото уличките в градчетата на острова са тесни, както и защото пътищата, свързващи брега с вътрешните части на острова са с големи наклони и много тесни и остри завои. Да си шофьор на автобус на острова е искуство, а за техниката е мъчително изпитание. Въпреки това автобусите Ютонг, в които се возех, се справяха забележително добре и с това да потеглят, спират и завиват по наклоните във вътрешността, така и да поддържат добре работещ климатик вътре.

Освен автобусен транспорт, в Сан Дени съществува и нова (от 2022г) въжена линия градски транспорт. Свързва районът около кампуса на университета със североизточната част на градчето. Капацитетът е 1200 пътника за час в посока. Пропуснах да се повозя на този лифт, но в тубата има видеа и можете да придобиете вчепатление.

В средата на ХХ век на острова е съществувала железница, обслужваща предимно северо-западната част на острова. Постепенно тя бива съкращавана и през 1976 напълно спряна. Железницата е била теснолинейна с междурелсие 1000мм (виж ти, дори и френските колонии са могли да поддържат разстоянието между релсите си непроменено), като е използвана от средата на ХIХ век за пренос на товари (най-вече захарна трастика) от плантациите към пристанището. Впоследствие се развиват и пътнически превози, но функциите явно затихват. Виадукти и тунели от железницата могат да бъдат видяни и до днес, но те не са поддържани и на повечето места сервитутът е зает от автомобилни пътища. Старите гари са превърнати предимно в ресторанти и барове. В северната гара на Сан Дени сервират разнообразни местни специалитети и морски дарове.
На островът тече дискусия за строителство на нова железница изцяло за пътнически нужди, но решение за това не разбрах да е взето.

На острова трафикът е изключително интензивен и редовно има задръствания поради широката употреба на лМПС. Хората предпочитат да ползват личните си автомобили, защото на автобусите не може да се разчита във всички часове на денонощието и явно нямат достатъчен капацитет. Въпреки това по улиците в градовете има бус-ленти и автобусите се ползват с предимство. По радиото течеше информация за усилване на тактовете на автобусните линии на острова, но не мога да гарантирам напълно за тази информация, тъй като на френски разбирам само отделни думи от контекста.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 770
    • View Profile
    • Email
Re: Градският транспорт във Франция
« Reply #190 on: 04.01.2023, 10:32:06 »
... още малко снимки от Реюнион ...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт