Author Topic: Чавдар: прототипи и история  (Read 1111331 times)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4460 on: 16.12.2022, 20:59:30 »
М80 в Своге.
От албум Свогенски архиви в профила на Николай Зарков.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1610
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4461 on: 28.12.2022, 15:32:38 »
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1668
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4462 on: 28.12.2022, 16:58:03 »
Какво е това капаче, дето виси отпред на автобуса пред буквите В и Д на надписа ЧАВДАР и пречи да се чете?  :D

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5688
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4463 on: 28.12.2022, 19:46:11 »
Какво е това капаче, дето виси отпред на автобуса пред буквите В и Д на надписа ЧАВДАР и пречи да се чете?  :D

За наливане на вода в радиатора.
Свобода за Украйна !

Offline plastikat

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 909
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4464 on: 28.12.2022, 20:40:32 »
Какво е това капаче, дето виси отпред на автобуса пред буквите В и Д на надписа ЧАВДАР и пречи да се чете?  :D
Баш си е някаква табелка .Но какво пише на нея ,не се вижда на видеото. Капачето не крие буквите .


За наливане на вода в радиатора.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2090
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4465 on: 28.12.2022, 22:38:53 »
Не сте прави и двамата това е картонена табелка с номера на шаси. Явно директно го свалят от поточната линия. Този е от първите М3 и няма традиционното капаче за радиатора. Първите бройки са били с германски панти и крепежи и предният капак се отваря по широко с изнасяне напред и нагоре. 
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4736
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4466 on: 05.01.2023, 16:34:38 »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3600
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4467 on: 05.01.2023, 19:57:11 »
Този изглежда доста по-добре от нашенските, а и с тези големи отварящи се прозорци със сигурност е било по-комфортно през лятото.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2090
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4468 on: 05.01.2023, 20:11:03 »
Предницата, задницата и основата са нашенски. Изглежда чудесно при положение, че е над 10 години.
The Grand Tour

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16899
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4469 on: 05.01.2023, 20:57:38 »
Сигналната лампа отгоре защо е!?

И въпреки прозорците, климатикът е отворен на макс (предната врата, де).

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4736
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4470 on: 05.01.2023, 21:49:28 »
Всички стари гръцки междуградски автобуси на КТЕЛ - кремаво-зелени, както и тези за крайградска зона - различни в отделните райони, имаха тази жълта лампа, не знам за какво е.

Сега обърнах внимание, че външните огледала са от Икарус или от Чавдар В13/14-20 (едни и същи). Едно време на село, като бях 9-10 годишен, почнаха да изчезват от рейсовете точно такива огледала, по време на престоя - там е крайна спирка. Веднъж един приятел ми даде да покарам колелото му - имаше монтирано на кормилото същото огледало. Видя ме селският милиционер и.....Павле, я ела тука, откъде взе това огледало? - Чичо Ильо, колелото не е мое, на Виктор е.... - Айде веднага с мене, отиваме при Виктор! Отидохме.... - Викторе, откъде взе това огледало? - Така, онака, чичо Ильо, твоят Филип ми го даде (синът на милиционера). - Значи ясно кой крадял огледалата от рейсовете - процеди през зъби милиционерът.......Сетне Филип поне две седмици не го видяхме вънка, а когато все пак се появи най-накрая, гъзът му беше син. Баща му намерил на тавана у тях поне двайсетина такива огледала....
« Last Edit: 08.02.2023, 09:55:12 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4471 on: 10.01.2023, 16:50:25 »
Не е показвана – вероятно списанието е ''С новите продукти'' и е от януари 1981 г. като в статията е опоменат договорът за В 13 -20. Но на заден план се двата варианта на 11М4 за Гърция -  съответно червенин и син... и може би на някакво изложение приди съответния договор... 
« Last Edit: 10.01.2023, 16:53:04 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4736
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4472 on: 10.01.2023, 17:01:58 »
Това отзад е 11Г5 за Гърция, който не е одобрен от гърците и остава единичен екземпляр.
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3080
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4473 on: 25.01.2023, 20:46:55 »
I - "Чавдар" М65, началото на 70-те години. Източник:  https://www.facebook.com/photo/?fbid=580065822041579&set=a.580065532041608

II и III - "Чавдар" 11М4, 90-те години. Автор: Димитър Ангелски.  Източник: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3833649529981987&type=3
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4474 on: 25.01.2023, 21:32:54 »
Много хубави снимки! :)  Втората и третата са от автогара „Запад” („Овча купел”) в София. На едната снимка на заден план се виждат спирката на автобусите за Златните мостове и малкият вход на стадион „Славия”. На другата снимка – в дъното е задната стена на сегашния магазин за хранителни стоки, виждат се и направленията от табелата за Сектор 2 – Р. манастир, Гоце Делчев, Благоевград, както и фасадата на автогарата преди поставянето на голямата козирка.

Добавям линк към снимка на Чавдари 11 М4, за която мисля, че не е представена във форума – от автогара в Дупница (вероятно от 2013 или по-рано):
http://infomreja.bg/v-ednomesechen-srok-sydyt-v-blagoevgrad-reshava-kazusa-sys-starata-avtogara-v-dupnica-14327.html

Edit:  Благодаря ти бележката за снимката от Благоевград, Sixkiller!
« Last Edit: 26.01.2023, 09:41:25 by Ники 1515 »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4475 on: 26.01.2023, 01:15:26 »
Снимката е представяна и коментирана назад (в тема Кюстендил/Дупница), само че автобусите са от Благоевград и е заснета на автогара Благоевград. Грешката не е твоя, а от сайта просто са я поставили на статията...  ;)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3080
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4476 on: 26.01.2023, 10:03:26 »
"Чавдар" 11М3 и туристически "Ikarus", може би  заснети в краят на 80-те или началото на 90-те години на миналият век. Автор:  Дарина Николова. Източник:  https://www.facebook.com/photo/?fbid=2520612941298234&set=a.2520606621298866
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4026
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4477 on: 28.01.2023, 18:30:37 »
Извадих днес диска от стария настолен комп, ето два бракувани чавдара.
11М4 в Кътина, 2011г.


11Г5 в - някой да познае къде, Софийско
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3080
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4478 on: 28.01.2023, 21:16:31 »
 Втората снимка е от несъществуващият вече гараж Курило, който  се намираше вляво по пътя за Кътина. Имам роднини в Кътина, и от най-ранна детска възраст си спомням това място. До около 2002г. отвън до оградата бе паркиран светлосин "Чавдар" М81, който доста запазен. Каросерията му беше боядисана отстрани с тънки жълти и оранжеви линии върху синьото. Вътре беше с бежови кожени седалки и спуснати сенници на предното стъкло.

Пс: Изглежда съм се заблудил за мястото.
« Last Edit: 29.01.2023, 12:45:23 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна


 Всичко има своето време, и ако то е изминало без резултат, няма смисъл  от късното случване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2090
    • View Profile
Re: Чавдар: прототипи и история
« Reply #4479 on: 29.01.2023, 01:14:18 »
От къде са снимките? Г5 изглежда от последните доставки.
The Grand Tour