Author Topic: Старите тролеи  (Read 127138 times)

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1096
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Старите тролеи
« Reply #220 on: 09.02.2024, 23:23:21 »
Да, гледайки от днешна перспектива е така, но преди време може да не е била такава конфигурацията на мрежата (ТБ и ТМ), та затова попитах.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8812
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #221 on: 10.02.2024, 17:47:26 »
Имало е двупосочно движение на тролейбуси по Патриарх Евтимий, но конфигурацията е била подобна. :rolleyes:

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3629
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #222 on: 13.03.2024, 21:30:46 »
Съветски или български тролейбус по бул. Ленин в София, 1965г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9779
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #223 on: 20.03.2024, 18:54:18 »
Адмирации, Боби , за труда ти, но моля те - не използвай това име, както и други  от неговия сорт.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3629
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #224 on: 28.03.2024, 21:07:30 »
ф2512, оп1, а.е.29 - Опис на тролейбусните коли към 31.12.1958г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6643
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #225 on: 29.03.2024, 12:55:56 »
В Уикипедия някой е задал интересен въпрос - дали при старите тролеи - тези около войната и преди това е имало батерии. Става дума както за батерии които захранват габаритните светлини и фаровете ако падне захранването от мрежата така също такива с които да може да се напусне кръстовището поне. Изглежда в Швейцария, специално във Винтертур тролеите са имали такива още през 40-те години на миналия век, какво е било положението при нас, имали ли са ТБ-51/55 такива?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15422
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #226 on: 29.03.2024, 17:20:15 »
Чувал съм че ДАК-овете са имали такава опция и е можело с батериите с ниска скорост да се поместят 100-тина метра например за да не затапят движението. Някъде из Румънските сайтове имаше снимки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3629
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #227 on: 29.03.2024, 18:40:47 »
  МТБ-82 и ДТО ТБ-51/55 нямат нисковолтови подсистеми: външното и вътрешното осветление, отоплението, аварийните светлини, фаровете и пътепоказателите се захранват от високоволтовата мрежа, или чрез ограничителни съпротивления, или чрез последователно включване с еднотипни консуматори на електроенергия(например лампите за осветяване в салона).
  Този модел тролейбуси разполага с неголяма нисковолтова акумулаторна батерия, която да захранва аварийното осветление в салона и кабината на водачът, клаксона и външните осветителни прибори в случай на спад в напрежението в контактната мрежа, или когато тб е на стоянка със спуснати токоприемници. За движение на батерия и дума не може да става.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3629
    • View Profile
    • Email
Re: Старите тролеи
« Reply #228 on: 12.09.2024, 20:43:58 »
Съчленен MAN  от Дортмунд на редкият вариант на тази пощенска картичка. В обичайните варианти присъстват само Шкоди и Софии.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Старите тролеи
« Reply #229 on: 14.09.2024, 23:34:34 »
Пак време за спомени.

Кино Сердика беше най-голямото кино в България. Мисля, че официалната бройка на седалките беше почти 1000. Огромна зала. Мисля, че и сега няма салон с толкова много места. Кино Сердика беше  с много модерна техника. Нямаше нищо общо с което и да е друго кино - и като звук, и като картина. В началото на 80-те години гледах Междузвездни войни там, а 85-86-та някъде гледах Индиана Джоунс. Дори и филм да свърши в 23:30 часа - никой не се притесняваше. Градският транспорт още си вървеше. Дори по това време на вечерта линия 306 беше на 10 минути, а последният курс от ректората към Младост беше около полунощ.

Много филми сме изгледали там. Работеше някъде до към преди 20 години. По подобие на съобщението за временното спиране на трамвая до Дървеница, така и на кино Сердика имаше съобщение, че ще бъде временно затворено за ремонт (или инвентаризация или нещо подобно) и повече никога не отвори.

А относно превозните средства - возил съм се на всички модели превозни средства на градския транспорт от снимката. Включително и на съчленения тролейбус. Имаше само три врати. Средната беше много тясна. Спомените ми са бледи, но си спомням, че не возеха много плавно.