Здравейте, някой може ли да разкаже нещо за Renault PR180 на Транстриумф? Никъде не съм виждал да е писано за него, има две снимки във Phototrans.eu, пише че е взето 2000-та и се е движило до към 2006 г. По кои линии са го пускали, читав ли е бил и тн. Изглежда бая симпатична машинка.
О, ако става дума за В 5427 АТ, аз имам разни бегли спомени от него.
Навремето Антраник беше дал линия 10 + селските 18 (18А, 40), 27/28, 24, 25, 26 на няколко частника, които ползваха различни наименования, но с Николай Попов и Тони им викахме "Юрито", защото той беше основният частник.
Тези автобуси са били част от основният парк на Транстриумф преди това и са обслужвали класическите 13, 31, 118, 7 и други, но после, когато ги дадоха на частниците, автобусите бяха паркирани на другата част на гаража на острова (и имам исторически и документални снимки на "Емира" В 8644 СС и други там).
Веднъж ми се случи да пътувам по линия 10 през 2006 или 2007 и бях уцелил баш това Рено. Толкова ми беше харесало пътуването, а и джама беше затъмнен, че си заплюх да шетам редовно по тази линия и от 2007-2008 до 2010-2011 масово следях за изненади по нея, от време на време с Тони се разхождахме с 118 до Владиславово и обратно.
Винаги се чудех дали пътникопотокът действително беше за съчленени автобуси, тъй като 10/3 на кръгъл час беше редовно В 5215 СС на Вайдет или В 0067 СС на Николай, В 5988 КВ на Петко. Това бяха частните Heuliez / O305G, които бяха изключително запазени, с оригинални седалки и много по-приятна возия от автобусите на самият Транстриумф, където тапицираните седалки бяха заменени с легени. Справка: софийският автобус 1641 на Земляне е бил някога също с оригинални седалки, които са ги претапицирали.
10/1 пък, също беше на частника и заложени бяха някои от следните: В 8192 СС, В 8503 СВ, В 2256 СТ, В 0806 КВ, В 5744 СМ (MAN SL240, който е бил откупен от частник, обслужващ 209 на "Златни Пясъци-Травел", чиято смяна пък беше В 1869 КВ - зелен O405, откупен после от Транстриумф при покупката на Травел). Така Юри обслужваше 50% от линията.
Както и да е, с Реното да бях пътувал 1-2 пъти в живота си. После го спряха и бракуваха 2007 някъде. После прехвърлиха селските линии обратно на Транстриумф, включително и 10, късата градска линия, която въртеше около у-ще Х.Димитър. С това приключи разхищението с дълги автобуси в моят район и близко до мен, без да се налага да пътувам до някакъв краен квартал. По-нататък, когато промениха маршрут 13 и направиха "Ген.Колев" еднопосочна свърши и удоволствието да пътуваш със съчленен и на 13, което за мен през 2004-2005 беше задължително, тъй като ходех на предгимназиални уроци по БЕЛ (родителите ми считаха, че имам нужда от помощ за изпитите) и даскалката живееше на 200 метра от обръщалото на бл.22 в "Левски". Така че ползвах 13-ката, винаги до последната спирка в продължение на повече от година.
И най-удобната ми спирка беше на Нептун, до Амбелино и баничарницата, където спираха 3 автобуса: 3, 13 и 32.
13 продължаваше направо по Колев, имаше спирка точно след кръстовището на "Освободител", после само нагоре по "Мир"...
3 се обслужваше предимно от 11Г5 и завиваше на Рум Бриз, у-ще Ст.Караджа, Пеньо Пенев, обръщаше по Левски за Дубровник, Явор и обратно към Катедралата.
32 пък се обслужваше 4-те МАН-а НЛ за инвалиди от Цюрих и от "сините реликви", швейцарските Мерцедеси с отвратителните дървени седалки с гаражни номера 05, 19, 25 и късите, жълти Рена с номера 38, 41 и други. Понякога ги пускаха и по 13, но там повече си позволяваха съчленени, тъй като и пътникопотока беше малко по-голям.
Още малко за частниците: освен Юрито, имаше и други. Имаше един Мишо, който беше титуляр на гореспоменатият В 8644 СС с реклама на "Емир" - тихият O305G с турбо. Той беше много приятен и запазен, но каросерията беше жестоко изгнила и беше провиснал. Този автобус се движеше почти ексклузивно само на 10, 18 и 27/28.
През 2008 и 2009, Реното вече беше бракувано, но остатъците от Юрито ги караха да се движат по 409 и имаха 3 или 4 коли.
Зимата на 2009 за последно им дадоха шанс да се движат на линия 10 през януари или февруари за няколко седмици преди окончателното им изтегляне.
Същата година, мисля, че развалиха договора. Автобусите вече бяха много остарели, частниците нямаха истински нови, нямало е и подновяване нито с Общината, нито с Антраник и бяха изритани и някои от тези шофьори "на Юри" се разбягаха в Транстриумф, Ченсфилд, ДАП и повече нищо не се чу за тях. Мишо например, отиде на В 8857 КН, да кара заедно с Илия Калчев (който караше В 0582 СМ, който в последните си дни беше с много сменени седалки в салона).
По физиономия мисля, че през последните година - две, съм виждал само Петко, на един от тези Солариси, но с останалите си нямам идея какво се е случвало през последните... много години, тъй като не живея във Варна от 2010 и не следя толкова изкъсо, както преди случващото се там.
Любопитен факт е, че 409 е единствената линия във Варна, която е била обслужвана от абсолютно всички оператори:
1.Титуляр беше любимата "Златни пясъци - Травел" със своите Кенти и 2 O305, Vanhool и MAN NL202 от Нюрнберг.
Травел после, през 2007 обявиха несъстоятелност и фирмата беше откупена от Транстриумф. В последните си дни, под наем бяха дадени В 3453 КА и В 3886 КА, за малко и любимият ми MAN SG280H от Лозана - В 0134 СН, за да закърпват подвижният състав. 409 беше експресна линия и изпускаше няколко спирки по пътя, не спираше навсякъде.
2.По това време, когато Транстриумф взе цялата 409, даде половината коли на частниците в съотношение: 2 на Юри и няколко на Аксаковският кмет (СПЕД транс). Той пък обслужваше с Неопланите (4 къси от Дюселдорф мисля) + 3 съчленени от Берлин, единият, от който (В 9412 КН) бързо даде фира. После купи метанови Мерцедеси и беше първият, който купи метанови автобуси във Варна. След година-две, Транстриумф си върна влиянието и си откупи мисля тези автобуси на частника.
3.Когато Делтакар и Коско спечелиха делото срещу Община Варна (която незаконно отне 17, 46 и 60 от Делтакар), им дадоха да управляват 409 50/50. Коско докараха първото съчленено Цитаро, дори и да бяха некомпетентни по линия на поддръжката, имаха стари MAN Graf und Stift.
Николай Попов после работеше там, направи едни сакатлъци в опит да оптимизира селските линии (24 комбинира с 33 и т.н.).
Делтакар също докараха едни бангии амнайста употреба от Германия/Европа.
4.Когато Транстриумф се махнаха, мисля през 2017, ДАП поеха линията. И после се договориха с Ченсфилд да вземе 50%. И от тогава насетне, е това, което е.
Така... малко се отплеснах, но се надявам цялото това инфо да е било полезно на някого.