Poll

Държавен/общински или частен обществен транспорт

Държавен/общински
Частен

Author Topic: Концесионираните линии от МГТ  (Read 586371 times)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2940 on: 02.09.2024, 15:43:41 »
Чисто практически в Yellow шофьорите на такси заплащат ежеседмично лизингови вноски които са към самата таксиметрова фирма, а не към вносителя на коли, така че не съм напълно наясно дали не може да има лизинг през посредничеща фирма.
Българският законодател позволява такава практика, даже е често срещано явление. Плюс, че йелол са частна фирма, а не фирма, която е концесиониране от общината.

Offline martin4o

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2292
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2941 on: 04.09.2024, 22:08:21 »
Ако идеята е автобусите да останат в СА след края на тази концесия, това обяснява защо не си дават зор за нови обществени поръчки, както и защо са в бяло с листенца, идентично с поръчаните за СА BMC Procity.
Иначе аз лично имам наблюдения, че около 1/3 от автобусите са в прилично състояние (предимно тези на линиите от Обеля, както и 27), а тези по линиите от/през Орландовци и Автостанция Изток наистина са доста позанемарени. Хубаво е, че спазват разпределението и рядко ги разменят.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2942 on: 05.09.2024, 09:11:17 »
Не знам в какви филми се вкарвате как поради европейски разпоредби МТК щели да си предадат автобусите на общината. Европейски разпоредби могат да имат нещо общо, само ако играят европейски пари. Тук случаят не е такъв. И не може европейски закон да отмени наш държавен, просто това са пълни глупости.
По план до края на тази година пускат обществена поръчка за 70 нови автобуса, които да поемат линиите на МТК през 2026. И това се изговори 100 пъти.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1644
  • 9060
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2943 on: 05.09.2024, 11:38:16 »
Напротив, европейското законодателство седи над националното, поради което всяка държава ратифицира тези законови промени на национално ниво. Това не прави по-малко абсурден случая с тези турски боклуци (ако е вярно това което пишат нагоре), но е факт.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2944 on: 05.09.2024, 18:27:43 »
Напротив, европейското законодателство седи над националното
Няма такива филми. Всяко действие в България се съобразява с българското законодателство.
Можем да взаимстваме закони от европейското законодателство, което е нещо съвсем различно.
При ЗОП има взаимствани текстове от европейското законодателство. Това е било изискване на ЕС, най-общо за да можем да усвояваме пари по европрограми. Например при покупка на нови автобуси с европейско финансиране и с бенефициент общинският превозвач.
А случаят с МТК няма нищо общо. Общината е отдала на концесия пакет от линии, понеже е била осъдена от МТК за пропуснати ползи. За което е осигурила пари от собствения бюджет и е задала правилата. Няма никаква дори далечна връзка с европейски регламенти и законодателства.
« Last Edit: 05.09.2024, 22:22:57 by difian »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2945 on: 06.09.2024, 09:35:05 »
Европейското право е НАД българското и това трябва да е ясно на всички. Имаме чл. 5 от КРБ, който ни казва, че разпоредбите на международните договори (приети по надлежния ред) се ползват с предимство пред българското законодателство. България с присъединяването си към ЕС през 2007 приема като международни договори ДЕС и ДФЕС, които пък уреждат статута на регламенти, директиви, решения и тн на европейските институции. Съответно, понеже ДЕС и ДФЕС са международни договори, а регламенти и подобни се уреждат от тях, то и те са с преимущество над българското право.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 783
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2946 on: 06.09.2024, 12:08:16 »
Хубаво е, че спазват разпределението и рядко ги разменят.

Все по-често почнаха да ги разменят. Вчера на 90 едната кола бе 7125, който е все на орландовските линии, а другата 7105, от обелските линии. Само на 86, като че ли има твърди титулярни - 7051, 7079, 7097, 7103, 7113
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15704
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2947 on: 19.09.2024, 12:23:00 »
Все пак похвално за 2- та МАН а, макар и капка в морето нищо общо с другите изгнили боклучарници.  Най накрая качествена марка и комфортен автобус от частник, години след конектата на карат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1126
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2948 on: 15.02.2025, 16:28:31 »
Не знам дали сте разбрали, но удължиха договора на МТК до 2029 г.  :D

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14151
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2949 on: 15.02.2025, 17:24:06 »
Не знам дали сте разбрали, но удължиха договора на МТК до 2029 г.  :D
Възможно е да го върнат за ново разглеждане, както беше с нощния транспорт. Лошото е, че не виждам кой ще си промени мнението, явно икономическото мнозинство ги устройва...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7739
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2950 on: 15.02.2025, 17:48:54 »
Не знам дали сте разбрали, но удължиха договора на МТК до 2029 г.  :D
Възможно е да го върнат за ново разглеждане, както беше с нощния транспорт. Лошото е, че не виждам кой ще си промени мнението, явно икономическото мнозинство ги устройва...

А има ли алтернатива изобщо? Откъде ще се осигурят автобуси и водачи за СА?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14151
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2951 on: 15.02.2025, 17:53:24 »
А има ли алтернатива изобщо? Откъде ще се осигурят автобуси и водачи за СА?
Да привлекат водачите от МТК, както стана с приключването на концесията на Карат-С - голяма част от шофьорите отидоха в Автото. Автобуси също могат да се купят, от СОС има гласувани пари за нови автобуси, но Столичен автотранспорт незнайно защо не пускат обществени поръчки. Сигурно искат МТК да си останат.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7739
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2952 on: 15.02.2025, 19:31:53 »
...но Столичен автотранспорт незнайно защо не пускат обществени поръчки...

Изглежда там е разковничето. Без автобуси, няма как и да привлекат водачите от МТК. Когато изтичаше концесията на Карат-С нещата по гаражите изглеждаха доста по-розови.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 409
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2953 on: 15.02.2025, 19:38:08 »
А какъв е срока, в който трябва да пуснат поръчките?

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2954 on: 15.02.2025, 19:56:22 »
Щом общината няма капацитет да ги обслужи тези линии ще я има и концесията. Но може би е интересен въпроса защо даже не се правят стъпки в тая насока

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7739
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2955 on: 15.02.2025, 20:04:48 »
А какъв е срока, в който трябва да пуснат поръчките?

За някои неща както беше пуснал информация ялта във видеото от Симеон Ставрев се вижда че сроковете са фантастични, две седмици за 2 милиона за части. А за други неща като автобуси за изтичаща концесия са разтегливи до безкрайност. Така че въпросът е малко риторичен, явно сроковете са както дойде...

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2956 on: 16.02.2025, 00:44:25 »
Зависи и за какво е поръчката. Нови автобуси няма как да дойдат преди 1 август. Употребявани може и да се намерят, но не съм запознат с пазара в момента и дали ще могат да се вземат читави бройки. 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7739
    • View Profile
    • Email
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2957 on: 16.02.2025, 12:13:31 »
Употребявани може и да се намерят..

Ако са употребявани далаверите с нагласените поръчки за резервни части ще се развихрят съвсем...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14151
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2958 on: 16.02.2025, 12:17:12 »
Ако наистина не успеят до август да доставят нови автобуси, тогава да им удължат концесията с 6 месеца примерно, а не с 4 години... Помня, че и с Карат имаше анекси за някои линии, но не бяха за такъв дълъг период.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3726
    • View Profile
Re: Концесионираните линии от МГТ
« Reply #2959 on: 16.02.2025, 14:29:24 »
Вие очаквахте ли нещо по-различно? За нови автобуси не се обелва и дума, една стара кочина се самоунищожи онзи ден, а ние чакаме да се поемат линиите на МТК. По-рано от 6-8 месеца никой производител няма да достави нови автобуси, освен БМЦ евентуално.