Ще започна моя коментар с това, че в последните години зачестяват случаите, в които ставам свидетел на деца, които се държат невъзпитано и/или повреждат обществена собственост и/или навлизат в личното физическо пространство на други хора. И родителите (или други техни настойници), които придружават тези деца, утвърждават това поведение като дори се карат с хората, които им правят забележка. Децата трябвало да си изразяват чувствата и емоциите; да играят; да бъдат себе си; да не бъдат ограничавани, за да нямат тревожност; и други подобни - това са само част от модерните твърдения, които съм чувал от такива родители (или настойници).
Шофьор грубо гони дете с колело от автобус на градския транспорт
Обяснил пред ръководството на „Столичен автотранспорт“, че е бил провокиран
https://btvnovinite.bg/predavania/tazi-sutrin/shofyor-grubo-goni-dete-s-kolelo-ot-avtobus-na-gradskija-transport.html
Тази история е свързана с инцидента, за който прочетох в друга тема - забивана на отвертка в главата на шофьор заради проблем с друго дете. По-надолу ще ви обясня защо.
Тук има само един важен въпрос, на който видеозаписът не отговаря - дали първоначално шофьорът е предупредил детето само с думи. Ако е имало словесно предупреждение и нареждане към детето да напусне автобуса и детето не се е подчинило - то случващото се на записа е напълно правилно и действията на шофьора са оправдани.
За да разбираме по-добре света около нас, трябва да мислим през сравнения, аналогии и алтернативни версии. Какво би станало, ако шофьорът нареди на детето да напусне автобуса и детето не се подчинява, но и шофьорът не прави нищо повече? Детето ще остане безнаказано и ще си изгражда един мироглед, според който то трябва винаги да е право. И при всеки следващ случай на сблъсък с правилата, това дете ще става все по-агресивно, защото ще смята, че винаги трябва да е право. Като добавим и родителите, за които споменах по-горе, стигаме до случая с отвертката - дете, което дотолкова си е повярвало, че винаги е право - забива отвертка в главата на шофьор, който му е направил забележка. И родителят идва да защитава детето...
Всички, които смятат, че шофьорът, който е изхвърлил детето с колелото от автобус 61, не е прав - заслужават да живеят в общество, в което се случват злощастни инциденти като този с отвертката. Крайната толерантност води до това. Може да не ви харесва, да не отговаря на вашите ценности, но това е истината.
Вече няма ТВУ, няма оценка за поведение в училище (която няма нищо общо с предишния политически режим, защото е измислена много преди това), няма никакъв контрол върху това как родителите си възпитават децата. "Експерти" се изказват по телевизията, че децата не трябвало да се дисциплинират. трябвало само с говорене. Не трябвало да им накърняваме емоциите. И резултата го виждаме. Вече почти никой не смее да направи забележка на дете в градския транспорт. и основание - страх го е за живота и здравето си.
Това може да се промени само когато се върне авторитета на учителите - когато учителят бие два шамара на непослушния ученик, а след това като каже на родителите - и те ще го набият вкъщи. а НЕ родителите да ходят да държат сметка на учителя как си преподава уроците и възпитава учениците!
Има шанс този проблем да се оправи само когато се върнат тези времена:
2007 с полиция в Левски Г, - шофьорът прави забележка на дете в автобуса заради силна музика. Идва бащата и забива отверка в главата на шофьора...... НЕНОРМАЛНИЦИ
През моето детско време първо шофьорът щеше да напердаши това келеме, а след това сто процента и баща му щеше да направи същото, че и да го лиши от касетофон/уокмен поне за един месец (тогава други работи за музика нямаше). Сега масово родителите си защитават хайтите, дори когато са изцяло виновни.
Дано, ама надали...
Прочетох и нещо друго по темата за случая с отвертката. Тъй като шофьорите били заплашени от подобни инциденти - какво толкова като слизали да си купуват храна/напитки по средата на маршрута? Демек това е опит за оправдаване на нарушаването на правилата заради това, че професията е трудна.
Както написах по-горе - за да разберем по-добре живота около нас трябва да мислим през сравнения и аналогии.
"Работата на полицаите е толкова трудна и опасна, какво толкова като някой полицай е взел 50 лева подкуп?!" - как ви звучи? Това изречение има същия смисъл като "Работата на водачите е толкова трудна и опасна, какво толкова като някой ватман е нарушил правилата като е зарязал превозното си средство, за да си купи кебапчета". Замислете се!