Контролен или сигнален ток на релсовата верига е токът, който обтича релсите и задейства пътното реле при свободен участък - същият ток се регистрира от приемната бобина, поставена пред първата колоос в шунтов режим на релсовата верига. Той може да е променлив с различни честоти, може да е постоянен (при автономна и променливотокова тяга), може да е кодиран с различни кодови последователности (при АЛСН, VZ) и т. н.
АЛС-АРС е система достатъчно проста, за да може с едно и също оборудване да работи в много режими с бързо и минимално преконфигуриране.
Преди няколко дни ми отне дори по-малко от 5 минути да сменя целия софтуер на една гарова централизация с по-нова версия, която се държи по друг начин и добавя нови функции. Вярно е, че техническото (по-рано релейно) помещение на компютърната централизация го наричаме "офис" докато работим в него, но не е същото.
Ако Метрополитен има изискване Шкода да закупи оборудването от Метрополитен или от трета страна, това не е особеност на системата АЛС-АРС, а на договорни взаимоотношения между страните.
И накрая, не е много културно (въпреки, че и аз го правя понякога и после съжалявам) да се влиза с рогата напред на ново място с послание "Аз знам всичко, а вие сте плебеи".
Радвам се че си прочел и цитирал някакво описание или учебно пособие за системата АЛС-АРС - в това няма лошо, общо взето това, което съм написал аз си го написал/цитирал в академичен стил. Разликата е, че това, което съм написал го изказвам със собствени думи - но това не е геройство, нормално е когато, човек го е работил/ го работи известно време. Това първо. Второ /същината на въпроса/ - системата АЛС-АРС има много режими грубо казано на реакции/в повечето случаи забранителни, примерно - реакция на системата при самопредвижване или неефективно спиране и т.н/, също така времена на превключване на честоти и доста други грубо казано технически логаритми. Всичко това ако предположим, че е новосъздадено трябва да работи едно към едно както съществуващата система АЛС-АРС. И виждаме/не защото аз го казвам/, че в един такъв обявен търг/процедура нито Сименс, нито Шкода се наемат да правят аналог работещ заедно с нашата система, а Шкода предпочита да закупи тази система на готово и само да я доуточни с нас като параметри и реакции. Не съм чел договора и нямам желание, но ти гарантирам, че няма такова условия участника спечелил търга да се задължава да закупи системата АЛС-АРС от "Х"/Знам от кого ще я закупят, може и да го пише някъде в нета, не зная, но не смятам да го казвам, тъй като не е редно./ Може да си пишеш колкото искаш, но това което ти казвам е факт - Шкода влизат на тези диаметри с тази система, не със софтуерни адаптации и т.н. Само се сетете, че фирма като Сименс изцяло изграждаща и пътна инфраструктура, упр. системи на влаковте(CBCT) и самите влакове имаща опит не с един такъв проект направиха не малко забавяне (не ми се проверява колко точно месеца). И това, което ти бях пратил като адрес, беше информация за това как във Варшава на М1(там където са експлоатирали съветските влакове)са модернизирали системата и са минали към броене на оси относно отчитането на заетостта на конкретните участъци.
Вижте, казах ви, че нямам намерения да споря в някакъв форум(преди повече от 15 години може би във собствен форум с приятели съм го правил). Нямам нужда да си налагам мнението или да си меря пишката с някого - минала ми е тази възраст.Казвам си веднъж мнението - ако искате го приемете или не. Ако искате го изтрийте, но имайте предвид, че това, което ви казвам в голяма степен е така или ще се случи и то не защото аз съм много умен, знаещ или можещ, а защото съм го видял, правил и съм до някаква степен в кухнята на една част от тази сфера. Ако една стена е синя, а нас вас ви се иска тя да е червена, колкото и да и се сърдите и спорите - тя ще си остане синя, не червена, фактите са такива каквито са.