Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 861
1
Говорим си пълни фантасмагории....Новите планирани трасета от години са само в приказките. "Модерното" предградие, Дианабад, Дървеница, по "ринга", Копенхаген.....Истината е, че трамваите не са приоритет, най-много някое спешно ремонтче с европари, разбирай с възможност за краднене. Приоритет е метрото, уж....Ако видите в старите ОУП и т.н. какво е било предвидено - сигурно и 10 процента досега не е реализирано..
Ето я реализацията за елементите на комуникационно-транспортната система според ОУП от 2009 г.:

- ключови трасета от първостепенната улична мрежа изцяло липсват, изградени са само частично или въобще не са изградени спрямо изискванията за габарит и профил по ОУП и норматив (например Ломско и Малинов след метрото ги възстановиха по същестуващо положение в нарушение на действащите регулационни планове, а метрото е плитко и тотално провалиха възможностите за реализация според планираното);

- веломрежата е на около 30%, като и там има реализации от времето на герберастите, дето не отговарят по никакъв критерии на велосипедна алея и/или вече са силно деградирали (Ломско-Мария Луиза, например);

- трамваите са на 0% - добрата новина е, че поне предишните не успяха да предадат на скрап релсите от всичките планирани за закриване според ОУП трасета и те все още съществуват....

Единственото с добра реализация е метрото, но там работата на Братоев е като на Марио с табелите/автобусите/ маршрутите - с чужди пари помен прави и си играе на разбиращ от устройствено планиране, вместо да се съсредоточи в тесните компетенции, който има - да управлява метрото и да съблюдава строителството (което му е време да свършва). В момента Братоев напира и се проектират и реализират отсечки, дето не оправдават метро, но струват стотици милиони, експлоатацията им също е за милиони...

2
Строителството на метрото вече не засяга маршрута на А 3.
Както и тази тема.
Засяга го, че с кухи аргументи се пускат малоумни удължения, и същите кухи и алчни кратуни съсипват смислени и важни неща! ;)

3
И все пак кофти, че трябва да се разчита ползвателите на услугата да трябва да алармират за нередности, а не нещата да са свършени по принцип като хората…

Аз мога да споделя доста снимки на трамваи и тролейбуси с паяжини из салоните!

4
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 11.01.2025, 17:28:21 »
1114 пребоядисан :fan:
Оранжевото само, може би и джантите… А инвентарните номера са “топ” боядисани!  :fan: :help:

5
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 11.01.2025, 17:23:32 »

  • Половината врати не се отварят

При едно от тръгванията трамваят се заклати и едва не тръгна назад.
На тези трамваи, половината врати принципно не се отварят (от лявата страна по посока на движението).

За пенделните е характерна възможността за движение напред-назад…

 :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

6
Пътуването с влак оставя най-малък екологичен отпечатък от разумните начини за предвижване (с пеша или велосипед никой няма да тръгне на корпоративно пътуване), а особено в Западна Европа, за много частни и публични организации това е от значение и масово отказват пътувания, ако единствената възможност е със самолет.

Но пак, лангъркането 1000 часа трудно се преглъща от мисълта, че си дал глътка въздух на планетата, за да може някой китаец или американец просто ей така да я натовари с палене на цигара, фойерверк, ползване на климатик или нещо друго…

7
Практически навсякъде може да се мине на нормално междурелсие и ширина на кошовете на трамваите поне 2.5 m, само ще се наложат корекции на друга инфраструктура.  Примерно на Граф Игнатиев ще се наложи стесняване на тротоарите, на Алабин стесняване на единствената лента за автомобилно движение, край Съдебна палата ще се наложи стесняване на тротоара на Лавеле и т.н., но не е невъзможно.  :rolleyes:
Напротив, Пейчев - положението е много зле и ти сам даваш нагледни примери как НЕ МОЖЕ… Същото е при планирани нови трасета извън старата градска част, където да кажем че е планирано при стари нормативи - габарит едвам се доказва за тесен трамвай и то с уговорки. Масово няма възможност за обособяване на трасета, за перони, за велосипедни трасета, улично озеленяване, подходи към имоти… По Габровски, по Монтевидео и на още няколко места, за които са правени проучвания като бъдещи възможни трасета няма нормативен габарит за нормално релсов трамваи…  :help: Строителната мафия и алчните безотговорни политици през годините нон стоп натискат за преуплътняване, за намаляване на габаритите, за плътно строителство на улична регулация… И ако за трамваите е все тая, ще удари някой ден земетресение или ще има друг инцидент и ще се видят резултатите от това престъпно малоумие!

8
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 08.01.2025, 21:14:17 »
По същия начин пътищата не съществуват - в кадастъра ги няма нанесени, нямат правен статут по смисъла на закона за пътищата - не са в списъка нито с републиканските, нито с общинските… Значи са горски пътища, които си имат определена функция и строг режим за достъп, експлоатация и поддръжка…

Като оставим на страна тънките заяждания с Терзиев, Витоша е ужасен правен батак и дори с чисто желание да се оправи ще в много трудно. А няма само такова - пълно е с тъмни сили, които мътят водата и клатят казана в различни посоки и с различни мотиви…  :/

9
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 08.01.2025, 11:20:18 »
До николко. Планът за управление на природния парк не допуска проектиране и изграждане на нови лифтове освен на мястото на вече съсипаните - за да не се изсичат дървета...Също да се строят нови писти, хотели и т.н. Но в крайна сметка ски сезонът е много кратък - няма достатъчно сняг. Така че основното и в бъдеще ще са кашкавал баир будалите, колкото и Цеко да се опитваше всячески да се оттърве от тях....
Паркът няма актуален план за управление…

10
Япония е островна държава без перспектива в близкото бъдеще да има сухопътна връзка с друга държава… Могат да си употребяват каквото и да е междурелсие. За Испания това не е така и има смисъл мрежата да е съвместима с на съседа Франция.

11
Хайде, хайде… Има два съществени аспекта - техническата и икономическата обосновки за едното и другото междурелсие. Както и оценката рентабилно ли е настоящето положение с двете междурелсия.

Проучване за тези неща трябваше да има още миналата година, но поради странични причини не се случи. Тази би трябвало са е факт и да в основа за смислено планиране в ОУП за развитие на релсовия транспорт.

Налични са документи за решението на другарите да вкарат нормалното, както и постановката в ОУП от 2007-2009… И двете са изсмукани измежду пръстите, а пък със съвремието нямат никаква връзка и стойност.

12
В Испания баш високоскоростните са на стандартно междурелсие, на иберийско са старите линии…

13
Какво му е комсомолското на един влак? Само за комсомолци, или комсомолци го карат?
На предишната страница има интересно и доста дълго видео точно за този консомолски влак с размисли по темата:

Филм на БНТ Русе за тогавашния експресен влак "Синия Дунав", пътуващ между Русе и София. Има интервю с машинистите и превозната бригада. Интересно е, виждат се влакове с по 11 вагона, но се вижда също така и че и тогава БДЖ не е било любимо на пътниците.


14
Варна / Re: ZHONG TONG LCK6126EVG
« on: 05.01.2025, 13:18:06 »
"Made in China" достатъчно показва що за стока са.

Тая мантра отдавна не е актуална. Това се поръчва, това се произвежда и на по-късен етап доставя. Ютонгите на дизел в София, не ги съсипа нищо фабрично, а нафтата, с която се зареждат. :hm:
Те още по документи при поръчката си бяха скапани, но приоритет за избор беше покупната цена, а не сумарните разходи след това...  :help:

15
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 05.01.2025, 13:12:15 »
Skoda 110 R на бензиностанция в България през лятото на 1986г., на път за Турция. Автор и притежател: Jirka Čipera.
Какво беше Шкода, и в какво се превърна. Глобална, успешна и богата автомобилна марка, но с изтърбушена от VW душа...
И какви водачи имаше навремето, не като сега...  :rolleyes: :P И сами си зареждат, сега повечето не могат сами да заредят, чакат бензинджия....

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 03.01.2025, 11:02:08 »
Интересен график. Интересно каква точно е причината за това.
Да не пречи на останалото движение?! Инфраструктурата ни откъм трасета, съоръжения по тях и обръщателни колела е достатъчно скопена. Такива служебни курсове не са добре дошли, дори при рехавия график на обслужване по разклонения извън основните трасета…

17
Номерацията с тия Хиксове е меко казано объркваща.
Глупости!!1!1!1!! Това е по берлински тертип, как може такова тенденциозно мнение!!1!

18
Цялата работа е като с безплатното саниране, намалените ставки на ДДС, енергийните помощи заради високите цени на тока, как през соца почти всичко било безплатно осигурено… Всяко нещо си има себестойност и все някой трябва да я плати.

Безплатни обеди няма, освен за мафиотски и олигархични кръгове като у нас, където те като пиявици са се закачили и цокат публични блага…

От “безплатно” има смисъл, когато това решава други проблеми или води до някаква добавена стойност. Например с намаленото ДДС за кръчмите това не беше изпълнено…

19
Някой има ли представа какво е това? Като лепенка е за това се съмнявам че е регистрация. Има го и отпред на колата.
https://ibb.co/9TDMdF8
Норвежки транзитен номер.

20
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 24.12.2024, 18:04:22 »
А кога точно се е сдобил с този ужасен червен цвят? Оригинално бяха като около десния фар.
Рекламираше British Airways.

Pages: [1] 2 3 ... 861