Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 698
1
Тролейбуси / Re: ТБ-51/55
« on: Today at 19:43:38 »
Някакъв единичен светофар се вижда най-вляво от другата страна на сегашната пешеходна пътека пред СУ. Прилича на тези, които се слагаха преди ЖП прелезите.
Едноок мигащ жълто светофар. Вероятно на Шипка за изхода към булеварда с предимство.

2
Доста от зарядните станции са на странни места. Може би структурата на електропреносната мрежа и ТИС не позволява поставяне на зарядните станции на произволни места или пък се налага прекарване на кабели и СЕ иска да си ги спести.
Специално зарядна станция за 74 в Манастирски ливади не може да има, било заради отдалечеността от мрежата на СЕ, било заради това, че и 73 ще я ползва. След като хората от МанЛи получиха 74, ще е нечестно той да им бъде отнет. По-добре да си чакат десетина минути в електробуса, отколкото да го нямат.

3
реконструкцията на кръстовището на булеварда с улиците "Краков", "Освобождение", "Полтава", "Беляковско шосе".
Надявам се, че там ще направят кръгово движение. Тук е мястото да попитам, проектите за кръгови пред съда и при ДНА погребаха ли се?

4
Това е обвързано в идеята 5 вместо до Съдебна палата да се удължи до Журналист, а останат ли всички там ще стане малък ад .
Ами тогава 5 си стои до съдебна, 8 отива към Иван Вазов и вместо нея 17 върти на Съдебна (тя ще е двойно по-рядка от сегашната 7).
А панорамната разходка Възраждане-Красна поляна-Овча купел-горнобански път много ли е интересна? Все пак 4 е по временен маршрут в момента, а 22 прави подобна връзка до Красна поляна. Освен това 1 се закрива, 7 след Македония остава половината, ако и 6 не прави връзка между Пилоните/Петте и Ботев, това ще е много сериозно влошаване.

5
По тази логика по-лесно е да се запази ТМ3 или съкрати до Струга, а ТМ8 да се удължи до Вазов и закрие ТМ1.

6
7/17 е добра идея, разбира се, при автоматични стрелки Ботев/Алабин.
3 от Захарна до Вазов е добре, но много напират, че връзката Стамболийски  - гарата е съществена, ако и от всяка напречна до гарата или Лъвов мост да вървят автобуси - 74, 60, 11, 77.
Съмнява ме идеята за 2 линии към Семинарията и Хладилника,  толкова не са били и в добрите стари времена. След като сега върви 1 линия с малки трамваи,  логично е резерви да се търсят в обслужване на ТМ10 със състави.

7
Кубици от храчки се изляха по палатковата конструкция пред Централна гара. Гащите на Софиянски, сутиените на Софиянски и т.н. В крайна сметка беше ликвидирана. От Разследвания на самолетни катастрофи с учудване видях, че подобни сутиени има на летището в Денвър

8
Всяка магистрала по света си има отсечки с намалена скорост според конкретна опасност. По другите лотове на Струма има 110 за доста от виадуктите.
Драгичево- Диканя беше на 90 по чисто административни причини.  Реално от Студена до Драгичево даже 140 е приемливо ограничение.  Но спускането след Боснек в посока София си е за по-малко от 120. Във фаталния участък проблемът си е съвсем друг - неправилно разположение на знаците и маркировката,  а и на мантинелата, отделяща отбивката. Така че всяко ограничение трябва да е в контекст на реална опасност. Ако кривите не са в стандартите за магистрала,  логично е ограничението от Старо село до Студена да е 120 със 100 за самите виражи.
Но такава дейност не може са се очаква от въпросната лелка, която е абсолютно недоразумение като министър.  Да се надяваме на по-качествен избор.

9
Атински Чавдар-Атлас В13-20 от фейсбук. Интересни са и коментарите към снимката, преведени с гугъл преводача.
Логично е при климата на Атина там да се търкалят само климатизирани возила. Не е проблем на Чавдар,  че поръчката е била за неклиматизирани автобуси (също Икарус и тролеите ЗиУ са такива).

10
Особено 50%-вото увеличение на дневната карта е абсолютно антипазарно.

11
Столична община подготвят увеличаване на таксата за служебен абонамент и по всяка вероятност съда и прокуратурата, които имат служебен абонамент на „Позитано“ ще се откажат от тези места и те ще преминат в синята зона.
Ами тъй де! Съдът се скъса да осъжда СО за сума неща. Никаква милост! Да ходят с метрото!

12
Стара София / Re: Стара София
« on: 27.11.2021, 11:51:02 »
Струва ми се, че снимката е от бившия прелез на Борис III (свалена е от този форум, като при запазването заглавието на файла не е променяно, но мисля, че влакът идва именно от завод 12, а не от 6-ти септември).
Този коловоз използвал ли се е с маневра от гара Стан, след като през 1978 изчезва околовръстната линия от Георги Софийски нататък?

13
Да, подведох се. В обратна посока след отбивката за Боснек има дълго спускане с гадничък ляв завой, означено съвсем бегло със знак Внимание без яснота за опасността или ограничение. Значи разклонът за Боснек е най-високата точка.

14
В тази посока е дълго спускане и повечето спускат на скорост без да се силят, също на тая отбивка често се крие патрулка.
Не, изкачване е, патрулките се крият по-на юг, при втория разклон за Старо село. Най-големия пропуск е очертаване на трета лента, без да има знак, дали е отклонение към място за почивка, бензиностанция, село или пък почва трета лента заради изкачването.
..

Нещо си се объркал, в посока Кулата е спускане.

Колкото до патрулките - сменят си местата доста често, виждал съм да залагат камера и на изкачването след Студена.
Ето го E79
https://maps.app.goo.gl/fMvN9nNpXoStNZ2q6

15
Ами приложиха ги на Искърско шосе и се блокираха другите направления за прекалено дълго време. Не съм сигурен, че ТМ20 има повече пътници от 84, 184, 88, 604, 384.
По Малинов линейката е при Св. Пантелеймон, а всички светофари до ХМС са блокирани. Така се задържат 4-5 минути и минават поне 15, докато трафикът се нормализира.  Тези устройства не са някакво световно чудо,  но явно трябва да се настроят.

16
Абсолютно,  гони се някаква бройка. Също като велоалеите - километри несвързани отсечки. Преди това ръсеха джърсита и колчета на бройка.

17
11, 12, 6, 18, че даже и 4, синхронизирана с 5, имат нужда от големи трамваи. В  перспектива - трамваят по Каблешков. При това българските кочини максимално бързо имат нужда от пенсия. Финансирането беше целево за возила на ток. Така че тези пари нямаше да ги отпуснат за дизелови автобуси,  детски градини или нови булеварди.  Проектите за 5 и 7 бяха по ОП в комплект  - релси  + трамваи.

18
В тази посока е дълго спускане и повечето спускат на скорост без да се силят, също на тая отбивка често се крие патрулка.
Не, изкачване е, патрулките се крият по-на юг, при втория разклон за Старо село. Най-големия пропуск е очертаване на трета лента, без да има знак, дали е отклонение към място за почивка, бензиностанция, село или пък почва трета лента заради изкачването. Тръгване на неидентифицирана трета лента, и то - пред десен завой, е необмислено и опасно, даже да бяха боядисани с най-отражателната боя. Самият знак с чешмата е на абсолютно неадекватно място и, ако някой си кара със 120, види знака и реши да се отбие, няма шанс да го направи безопасно.  котешки очи няма да му помогнат, разстоянието да направи маневра е нищожно. Друга важна подробност е, че челото на мантинелата не е заровено, именно за да се избегнат пронизвания на МПС и хората в тях (такива случаи с летален изход имаше и на Яворов при ТВ кула, и на АМ Тракия).

Граничарите няма как да проверяват пълната документация на всеки транзитен автобус. Но ако се намерят следи от туби, определено са пропуснали контрабанда. Самият факт, че другите три автобуса са се изнизали по най-бързия начин е доста подозрителен. Ако Гешев има IQ>50, приоритетно ще хване подобна хипотеза. Очевидно, при разлика в нивата на цените на горивата в Турция и другите балкански страни, това не са единствените 4 автобуса, правещи контрабанда, а иде реч за системни нарушения, вкл. от български автобуси. Министърът вдига пушилка в събота и неделя, че бори контрабандата по турско-българската граница, а каква стана тя - в понеделник спира да я бори?

19
А за дизайна разбра ли се последно какъв ще е? Остава 10 години по-късно да купим нови трамваи със стария дизайн...
То щото закупените втори партиди тролеи Шкода и автобуси МАН са много различни от първите. А и в София сме свикнали да се возим все в трамваи с дизайн, не по-стар от 2 години  :crazy:

20
Фантазията на общинските повдигачи на пътеки в кв.Витоша около Симеоновско шосе е безгранична. Започна се с нормални повдигнати пътеки. После - с пътека, подаваща светлинни сигнали като полицейските. Новият хит е гърбицата да е преди самата пешеходна пътека. Резултат - шофьорите намаляват на гърбицата, след което с мръсна газ фучат през истинската пешеходна пътека.
За още по-голяма дивотия са приложили този похват на ул. Екатерина Ненчева. Горката улица е осеяна с дупки, паркирани коли и контейнери за боклук и даже Хамилтън трудно би развил по-голяма скорост от 30 км/ч. Но не - към всичките дупки са прибавени ДВА полегнали полицая от двете страни на пешеходната пътека.

Pages: [1] 2 3 ... 698