Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - emm_1968

Pages: [1] 2 3 ... 177
1
Тези наблюдения са от доставката на последната пардида Песи ... В периода от 11.11.2019 г. (2326) до 19.06.2020 г. (2338), тринадесет нощи.

2
Нямам отношение към нощния транспорт, просто ще споделя наблюденията си ...
Става въпрос за нощите, в които посрещахме новите Песи на бул. "Възкресение". След разтоварването на трамвая ние оставахме на мястото за да съдействаме за "събиране" на камиона с автокрана почти до четири часа.
Та ... Пътници имаше в автобусите само в началото на нощта и то не повече от трима-четирима. След 02:00 часа автобусите пътуваха празни.

Пак да кажа ... Нямам позиция "за" или "против" нощния транспорт, просто споделям наблюденията си ...

3
Да не се разглежда като реклама ...
На всички, които имат афинитет към разследване и анализи на ПТП препоръчвам да повишат квалификацията си тук: https://www.vtu.bg/avtotehnicheska-ekspertiza/.

4
Как става това на прав ремонтиран участък? Вероятно ще да е от отличната техническа поддръжка на трамваите.
още от стрелката е излязъл
... И си е карал така до пред стадион Славия ...
Сериозно ли? :blink:
Съвсем сериозно ...

5
Как става това на прав ремонтиран участък? Вероятно ще да е от отличната техническа поддръжка на трамваите.
още от стрелката е излязъл
... И си е карал така до пред стадион Славия ...

6
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg

Такива работи стават само при изцяло електронни стрелки и изнесен диспечески център който ги управлява. Нашите допотопни стрелки с обръщане от ватманите ще трябва да изчезнат повсеместно преди да се пристъпи към такива чудеса.
Конкретно там стрелките бяха ръчни. Момичето слизаше и ги местеше с щанга.
Това е маневрено съоръжение, което се използва рядко за маневра или, предполагам, при извънредни случаи. Просто го дадох като пример за маневреност на трамвайната система. Нещо, което у нас го няма ...

7
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg

8
Бих се радвал Емо да коментира в коя част от наблюденията си на отиграването на ситуацията с 2410 не съм прав. Според мен 15-те души дошли на аварията с 2 камиона, 1 автобус, линеен контрол и полицаи можеха много по-ефективно да си свършат работата и задръжката да е доста по-къса, а не над час. Ето какво наблюдавах, което ми се стори нередно:

1. Вероятно 2313 отваря стрелката под 2410 и така последната талига на 2410 потегля за Княжево, ватманът не разбира. Склонен съм да изключа вероятността стрелката да не е била прилепнала, но все пак и това е възможно.
2. Аварийните камион и кран теглят 2410 по новия асфалт, като това причинява щети и на асфалта, и на вагона. Тук ми е интересно да разбера дали е толкова пипкаво заради контактната мрежа да се използва кранът по предназначение и елегантно да бъде вдигнат трамвая.
3. Пантографът на 2410 никога не беше свален, съответно в един момент се закачи в мостчето за стрелката се счупи. Счупеният пантограф добави поне 15 минути, ако не и повече в задръжката, защото трябваше да бъде обезопасен на покрива на трамвая.
4. Допълнително време отне приготвянето на 2313 и 2410 за прикачване, което можеше да се свърши, докато се обезопасяваше пантографа на 2410.
5. Докато аварийните камиони маневрираха, имаше член на аварийния екип, който говореше по телефона и част от крана мина почти до главата му, както и самия камион щеше да го бутне.
6. Нямаше грам адекватно диспечиране и 3019 стоя поне 30 минути на стрелката за 10 и 7, изчаквайки да завие към Алабин, вместо да продължи към Иван Вазов и да не задържа движението на 6 и 7.
7. Да не говорим за тоталната липса на координация с полицаите, които така и не успяха ефективно да отклонят движението и през цялото време се бутаха коли отвсякъде, отново с риск за безопасността им.

Допускам, че не съм прав, но тази абсурдна ситуация ми прилича на еманация на хаоса, обхванал СЕ.
Какво да коментирам? Като не си наясно, че и целия личен състав на СЕ да се струпа там аварийно-възстановителните работи се извършват само от дежурния авариен екип на "Аварийна служба", общо трима монтьори и двама шофьори. Останалите просто гледат, нито са обучени, нито са инструктирани за работа в такива условия. Ти коментраш като обикновен зяпач от съседния магазин за ядки. От 2015 година си ватман и още не си наясно с работата в СЕ. Още повече, че каквото и да напиша винаги ще има поне един "любител на МГТ", който ще разбира повече от мен ... Тъй, че няма да ти доставя удоволствието ...

9
Разни / Re: Коронавирус
« on: 05.04.2022, 09:40:32 »
Защо германците не си разказват вицове в петък вечер? Защото го разбират в неделя сутрин в черквата и започват да се смеят, а не е прилично.
След месец-два ще разберат, че вече няма изискване за маски ... Имай търпение.

10
Разни / Re: Коронавирус
« on: 31.03.2022, 08:33:18 »
Българите срещу света 1:0  :gossip:

И този път оцеляхме, колкото и да не им се искаше на някой и то при едва 30% ваксинирани (реално може би са половината, другите са със сертификати). До тук противниците на пЛандемията се оказахме прави, дано не се окажем прави поне за страничните ефекти от ваксините в близките години.
Винаги оцеляваме. Вече има-няма две-три хиляди години, 1400 от които на това място. С какво ли не сме се срещали, какво ли не сме виждали?!? Стар, як и мъдър народ!

11
От къде изведнъж се появи този недостиг на части? Проблеми с плащанията на доставчици, или липса на производство на материали?
Проблеми ...

12
Мале ... Колко си черноглед ...

13
2141 е добре закъсал на надлеза точно след кръговото спускайки се за Надежда.  Сменяха гума на двиг.мост, сигурно е с блокирали спирачки.
Гледам да не пиша много, но някои писания ме провокират ...
Та ... Ако е блокирала спирачка защо ще се сменява гума, а няма да се разблокира спирачката? Ако е спукана гума, защо трябва да е в резултат на блокирала спирачка, а не от пирон в гумата, например? Как блокирала спирачка ще спука гума?
Да не говорим, че "блокирала спирачка" е неточно, да не кажем грешно. Особено при съвременните спирачни системи, които са нормално задействани.

14
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 16.03.2022, 10:06:59 »
Няма смисъл да се разкарвате, още никой не е пипан ,трябва първо да дойдат новите редуктори , а ако са готови и не са платени...
На кого да са платени? Ремонтират се в Трамкар. Трамкар е поделение на СЕ, не се извършват вътрешни плащания.

15
3008 дърпан от 3029, 2310 съпроводен с аварийна към Красна поляна. А вчера 936 с блокирала колоос на колички се прибираше към Банишора.
Как си ги измисляте тези работи ...?!?
Загрял и шумен редуктор. Прибрана през нощта по организационни причини. Няма блокирала колоос, няма колички ...

16
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 15.03.2022, 15:59:39 »
661 е с блокирала задна талига, през нощта е издърпан от Люлин.
На 04.03. ... През нощта талитага е поставена на колички и 661 е прибрана в депо теглена от 3008.
Цялата талига и двете колооси? От какво може да стане това?
Двете колооси се задвижват от един тягов електродвигател. Т.е. имат постоянна кинематична връзка. Това налага поставянето на двете колооси на колички.
Каква е причината за конкретният отказ не мога да кажа ... Не съм се интересувал след като го закарахме в депото.

17
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 15.03.2022, 12:16:47 »
661 е с блокирала задна талига, през нощта е издърпан от Люлин.
На 04.03. ... През нощта талитага е поставена на колички и 661 е прибрана в депо теглена от 3008.

18
Забавно / Re: Спортувате ли?
« on: 06.03.2022, 13:39:17 »
Като млад имах сериозни постижения в дисциплината "4 х 200 с яко мезе". Сега любителски "4 х 100 с тънко мезе", чат-пат.

19
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4195)
« on: 06.03.2022, 13:35:10 »
4152 беше върнат от основния ремонт на 2-ри март, 4154 днес е забелязан в депо „Красна поляна“, явно е бил върнат снощи.
Не е снощи ... Посред бял ден, по пладне, точно в 12,00 часа излязохме от Трамкар теглейки я с 2033 към депо "Красна поляна". Разтоварихме я и чака придвижване към депо в понеделник.
И това изключение е защото според строителя на трасето по "Цар Борис ІІІ" на 08.03. в 00,00 часа ще се изключи напрежението в участъка от Трамкар до колело Бъкстон.

20
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 01.03.2022, 15:37:12 »
Романтика ...

Pages: [1] 2 3 ... 177