Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - eco_power

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Няма как от спирка до спирка да се дава по максимум минутка и да се очаква, че няма да има никакви закъснения. Светофарите в случая не са най-големият проблем.

А на всички ли спирки има пътници? Или се действа на принципа "спирка по желание"?
Негласно се е възприело да вдигнеш ръка ако си на спирката и виждаш, че автобусът приближава. Обаче нали сме си ние, та едни шофьори се сърдят, че не им даваш знак, а други пък са ме питали - "кво си се размахал", та е трудно човек да каже кое е валидното. Иначе за отвътре има ли за слизане и ако си на вратата ти спират. Повечето хора натискат копчето, макар че не на всички китайци им работят. Другата малоумщина е това, че няма яснота откъде се качват хората. Има шофьори, които отварят само първа врата за качващите се и когато са повече се губи време в таксуване при кондуктуро. Други пък отварят всичко. Съответно кондуктурите също не знаят какво да правят - някои стоят на първа и образуват опашка, когато има повече за качване. Други пък се разхождат из салона и валидират/продават билети. Трети пък само си седят и ти казват да се валидираш на автомата и въобще не се интересуват дали си с карта или не - достатйчно е да им кажеш, че си скарта и толкоз. Имаше съмнения, че това се прави умишлено, за да се демонстрира ниска ефективност на нощния транспорт, само че не знам дали е по неофициално нареждане от някой или е от чист и прост мързел. Да не забравяме и проблема със затъмнените стъкла, та седиш и се чудиш къде си (случвало ми се е да ориентирам хора вътре, особено когато го ползват за първи път). Въобще липсва какъвто и да било протокол за каквото и да било и резултата е, че "всеки си преценя сам".

2
Пловдив / Re: Автобуси
« on: 22.04.2024, 14:20:07 »
Този човек (за Батаклиев говоря) напълно си е заслужил фамилията. До каквото се е докоснал - всичко е изсъхнало. Питай и за ДАП-а в Пещера и за Пазарджик и къде ли не. А синът му - пословичен комарджия. Знаеш ли колко пъти служителите протестираха за заплати и така и не си получиха всичко назад във времето. Но Батака в никакъв случай не беше сам в батаклисването на градския транспорт в Пловдив. То не са кметове, съветници, транспортни босове, а и да не забравяме шефове на медии и псевдожурналяги... И всичките за разстрел. Няма толкова дълга стена в Пловдив, до която да ги наредиш. Моята версия е, че просто той уцели време, в което имаше по-тарикати от него и не успя да се намести както искаше. Затова пък се наместиха други, на чието падение ставаме свидетели в момента. Явно вселената както може да ти даде, така и да ти вземе (визирам най-вече сиво вещество). 

3
Шкода няма да е - надвишили са максималният срок на доставка от 28 месеца. Изборът е от един - ПЕСА. Като цяло най-добре е да се прекрати поръчката и да се договори по-дълъг срок с Европейската комисия, тъй като той ограничава производителите да участват.
Язък! Тъкмо се зарадвах, че Шкода печелят, защото дават сериозна разлика в цената пред песовете.

4
Колко работещи ползват редовно нощен транспорт?
Можеш да идеш и да ги преброиш.

5
Може би идеята е да пуснат Швейцарски трамваи или Песа че и в Лозенец да имат нископодови трамваи ....
Доколкото може да се вярва на информацията във Фейсбук, ТМ15 ще се обслужва с Т6А2СФ, т.е. на въпросните най-сетне ще се намери работа и вероятно ще излизат 12 вагона от 17 (по шест на ТМ3 и ТМ15).
Да, а междувременно ще отрежат 3-4 коли от 10-та.

6
Бъкстон-Дървеница си беше маршрута на 19 защо са решили този да го номерират 15? Щеше да е супер, ако можеше да се обслужва от Песи.
Не беше ли Дървеница - Никола Петков? :blink:

7
.. за модернизацията им, при положение че за нея се знае само кой няма да я прави. А колко ще струва - за какво, кога, конкретно за тези вагони... пак не разбрах...       
 
Имаш предвид тези IC вагони които пристигат сега от DB ли? Те няма да се модернизират, пускат ги в експлоатация направо както са дошли, все пак са били по немските влакове до декември миналата година, ще им ударят една метла и един парцал и са готови според нашите стандарти. Дано поне махнат логото на DB и сложат такова на БДЖ отвън, надписите вътре сигурно ще ги оставят на немски. А модернизация за тях - като им дойде времето - ако изобщо има дотогава български вагоноремонтни заводи ще видим колко ще струва, в противен случай ще трябва да ни ги ремонтират немците.

Тези вагони от снимката са обичайна част от чуждестранните военни ешелони.

Немски ли са или австрийски? Надписите им са на немски отвън...
Австрийски са.
Да, имам предвид тях. Защото поне от тази медия, която си посочил по -горе, но в публикация два месеца по -рано... нищо не се разбира... сега вече да, но като цяло нивото на всичките е много -много ниско. Те въпроси не задават - като кое и откъде идва, а когато ти цитират нещо, много често контекста не е ясен, да не говорим как координирано работят с внушения - когато някой трябва да се омаскари. Примерно това е завода в Дряново, когато ако върнето не чак толкова назад, преди да доставят спалните вагони имаше пак подобно. И оставете това дали те там могат да работят или не, ами първото което правят е да ги окалят, после им поставят неприемливи условия и накрая видяхте ли... И възниква въпрос – защо всичките тези усилия, освен ако не е преднамерено? Впрочем това е метода, който се изплозва винаги и при ''Чавдар'', и с АРЗ -та, и т.н... въпреки че много биха веднага опонирали... но не за тях сега.
Че ако се върнем в темата и проследим как така се случва работещи вагони довчера, от утре да се озоват тук? – С помоща на посланника, може би срещу нещо...! Разбира се да правим сметка на ДВ е нереално, но въпроса си е повече от резонен, защото по всякакви там правила на работа, това за тях си е извънредна ситуация... а за нас впечатления за всякакви гимнастики само и само да ''оползотворят'' едни милиони и отстъпка в нещо, което не ни е устройвало... като едва довчера ни говориха как държавна помощ не може... поради... сега тия точно обратното...

Другото вагоните в Ст. Загора - независимо дали това, или другото... но скрити... а са празни... съгласен съм че и за тук ще има отговор, но пак някак си...
Толкова ли е трудно да прегледаш темата назад (и не само тази)? Освен несвързаните текстове, които публикуваш, не мога да разбера какво толкова ревеш за Дряново. Някакъв директор, който е кихнал предварително подкуп на когото трябва, само дето въпросния "когото трябва" го отсвирили, а пък и директора се облажил и после почнал да реве, че му извивали ръцете. Класическа схема, но лоша постановка. Нищо не му извиват - просто там няма капацитет за каквото и да било  - всичко лежи на отдавна отминала "слава". Те една ламарина не могат да изправят, а ние за модернизация говорим...   А относно вагоните от Германия - това е може би най-хубавото нещо, което се е случвало на БДЖ в последните 30 години. И го казвам с пълното съзнание, че имаше докаран и нов подвижен състав (веднъж). Гледам и железничарите по форумите - почнали да реват, все едно не виждат какво е дереджето.

8
Пловдив / Re: Снимки-автобуси
« on: 22.03.2024, 23:10:13 »
Във FB попаднах на тези 3 снимки - от автоморгата до жп гара Септември са. Ако не се лъжа това са автобуси от пловдивския ГТ.

9
Тези които танцуват лимбо рок на старите турникети гратисчии ли са или просто минават така за по-лесно? :neznam:
Не се бях замислил за това, т.е. че може тези да имат валидни превозни документи, но от досада да минават по този начин през турникетите  :neznam: Макар да ми се струва по-вероятно другото.

10
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 20.03.2024, 19:19:21 »
Изобщо не трябва в третото десетилетия на 21-ви век да има кондуктори.
В противен случай автобусите още повече ще закъсняват, ако ангажират шофьорите с продажба на билети.
И кой е виновен Пловдив все още да няма електронна система за таксуване, оповестяване и проследяване в градския транспорт? Все пак може да има и нови членове на форума, които да не знаят за майстора на великия орден Иван Тотев - предишния кмет от ГЕРБ, който прекрасно "усвои" едни 47 млн., след което се наложи следващия кмет Зико (пак от ГЕРБ) да възлага нова поръчка за същото, ама тя за по-скромни пари, но вероятно пак си е схема ... може би сега настоящия кмет (пак от същата партия) ще се отрече и от нея и ще поиска да сключи напълно нов договор за напълно различна система .... и така очаквам през 2050 (ако сме живи), някой да се сети и да издигне паметник на надеждата за "по-добър ГТ" (представям си го някаква стилизирана композиция от предницата на някое от волвата на Гърневски) в Пловдив и същевременно все още да има кондуктори  :laugh: :laugh:

11
Данните от турникетите сигурно са близки до истината, защото в метрото гратис почти няма.

А да изобщо няма. Почти няма път в който да не видя някой да се шмугне под турникета, и то привидно работещи добре оплечени хора. Също напоследък и доста често като няма касиер "услужливи" добре облечени млади като видят че някой се мотае и се чуди как да влезе да му отворят отвътре вратичката за детски колички. Дали гратиса е повече или по-малко отколкото в други ЕС градове не знам, но навсякъде има такива, като се започне от клошари до хора на високи длъжности които го правят просто от скука.
Същото наблюдавам и аз. Миналата седмица ми се наложи да чакам пред касата на една МС около 20 мин - общо 14 минаха гратис. Касиерката просто ги наблюдава отвътре - полицайката, която се разхожда - също. А чича ви Стоен вместо да оправи турникетите (да сложи от автоматичните напр.) - той гледа да сключи още някой друг безумен договор например с фирмата за просторите, че да може да гмуцне нещо преди пенсия.

12
Н4 за 00:55 от Дружба на Батенберг не се появи, линейният каза, че нямало шофьор
За мен е грехота щом няма шофьори за дневните линии, да искате нощен транспорт. В момента шофьорите работят на нощна линия ,като след това.работят първа смяна на линия, или втора преди нощната. И се получават заработки от около 12 часа , че и отгоре.
Преди 15 мин слезнах от Н2, като съм бил правостоящ още от Батенберг. Не разбирам къде е грехотата? За мен грехотата е всяко едно разхищаване на ресурс, независимо дали е през деня или през нощта. След като към нещо има търсене, къде е логиката да не се предлага, само защото било през нощта? Цели индустрии се градят на нощния труд, но нашето ЦГМ е против, щото не може да създаде елементарна организация в транспорта. И в контректния случай ще дам пример и с нощния транспорт, за да не кажете, че гледам субективно: недоумявам защо са нужни 3-ма линейни, 2-ма контролиращи и 1 билетен експерт, които да киснат на Батенберг. Преброих точно 6 човека, които просто не знаят за какво са там, но ще си киснат цяла нощ и ще пият кафета до побъркване, а ще заработят има няма 30 плътни минути. Ходих да питам един от онези със зелените жилетки какви са тези хора и той ми каза - тези хора господине са тук, за да може вие да се возите нощно време. Те просто приемат, че всеки който ползва нощния транспорт видиш ли се "вози" - дори не му минава през ума, че работата ми е такава и се налага по няколко пъти в месеца да ползвам нощните линии. Не виждам надежда в никаква посока с тоя "матриал".

13
Аз пък се чудя как във форум от хора, които претендират да са в час с МГТ, се ръсят глупости - едвам дишащите неколцина оцелели Дювази да покриват линия до Младежки театър или линия, доказала се като неефективна, да бъде възстановена  ей така, за да върви лафът.
Напомням, че темата е за реализирани маршрутни промени, за предложения (не идиотски) си има друга тема.
Няколко кратки уточнения:
- Напълно вярно, че темата е за маршрутни промени и това поражда въпроса защо пускането на нова линия изобщо се обсъжда тук. Вероятно е работа на модераторите да организират по-добре нещата;
- Ползвал съм редовно линия ТМ21 като дете и не си спомням да е била неефективна, т.е. да е возила въздух, напротив - винаги е имала свои си пътници, за които няма алтернативен вариант (и то продължава да няма). Това беше и причината да се мисли за вариант на ново трасе с отклонение през Слатина към Ботевградско. Не разполагам с доказателствата за неефективността на линията, за които се говори  - ще ми е интересно да се запозная с тях;
- не смятам, че коментарът ми е бил идиотски. Някак си не отива на един модератор да прави подобни обидни квалификации.

14
Аз пък се чудя защо пропуснаха шанса да извлекат максималната полза като пуснат 21 по стария му маршрут до Австостанция Изток?  :neznam: По този начин щеше:
- да се получи разтоварване по Шипченски проход, каквато им е основната цел;
- да се възстанови съществувала в миналото линия, което дори от PR-аска гледна точка си е попадение;
- да се намери работа за единичните Т6В5;
- да се осъществят нови връзки в източно направление;
- да се избегне тоталния дублаж на ТМ21 с ТМ20, като след Подуяне в разпределението на пътникопотокът се включва и ТМ22 (да не кажа, че той си го изнася в съотношение 2:1 в общия им участък);

Ако пък толкова са я закъсали откъм коли, можеше да възкресят моторните вагони на някоя и друга дашевка и да ги пуснат соло.

15
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 03.03.2024, 01:11:17 »
Преди 1-2 години имаше кондуктори на 16, но вече няма и е на безкондукторно, какво стана с кондукторите?
Да не изпитваш носталгия по мизерията и аромата им?  :laugh: :laugh: :laugh:

16
Първокласни вагони няма ли да има? Предвид малката разлика в цената билетите за първа класа често свършват първи.
Ако е вярно, че няма да има първокласни по този договор, това не е добра новина, тъй като композиция с разнороден състав (говоря от гледна точка на поколението на вагоните) ще води до други проблеми. Не казвам, че не може нещо да бъде вързано към друго нещо, но си представям как сегашните 1-ва класа ги вкарват в състав с новозакупените. Направо ще се обезсмисли "класирането". То и без това и сега човек може да попадне на такива недоразумения първата класа да е по-зле от втората.

17
Реакцията ми произтича от това, че приемам bdz43r за авторитет и капацитет по темата (и не само по тази) и в случая се получава малко смешно с подобна реториката. Нека това не звучи като укор - смисълът и чарът на форума е именно във възможността всеки доброволно и свободно, без оглед на своите лични и професионални компетенции, да изказва мнение, да дава предложения, да задава въпроси, да се учи и да предава знания - и всичко това в една добронамерена и градивна среда. Вероятно ако AR262BG (като нов член на форума) беше прегледал назад тази или особено някоя от жепейските теми, щеше да знае, че всъщност bdz43r му е колега с изключителен опит в сферата на релсовия транспорт. Не коментирам конкретно възникналата дискусия, защото аз съм от групата на любителите и на мен наистина ми е интересно. Ще се радвам да науча много и от новия колега във форума, защото за мен това е водещия мотив да бъда в тази общност.  :rolleyes:

18
Директна автобусна линия между Летището и Централна гара следва да минава пряко по Източна тангента, Летоструй, Ботевградско, Данаил Николаев, Сливница, Мария Луиза със спирки примерно двата терминала, автостанция Изток, гара Подуяне, Централна гара. Няма особен смисъл да обикаля през центъра и да губи време. Уместно е да се обслужва от автобуси с багажници примерно Интуро.  184 има курс 0:05 от Терминал 2 до Орлов мост. За хората от Дружба, Младост, Студентски по-удобна би била нощна линия от Летището по Цариградско. :rolleyes:
Не знам дали тази информация (00:05 до Орлов мост) не е нова, но последния път (октомври 2023) последния мина в 00:00 и беше до Дружба 1 откъдето се прибра за гараж.

19
Не, но се сещам за хората от Дружба, Младост, Студентски и като цяло кварталите по източните лъчи, че най-вероятно няма да се прекачват от летището през центъра, за да се приберат след полет, пристигнал в 2 през нощта.
Т.е. заради вероятността в полета в 2ч да има твърде много хора от Дружба, Младост, Студентски, ти очакваш линията от летището да не е ефективна ли? А сега сериозно: Явно не си чувал как таксиметровото лоби правеше совалки до Московска преди няколко години, докато накрая Фандъкова не им обеща, че няма да пуска нощен транспорт до летището (тя по принцип си е против всякакъв транспорт - за нея и нейната клика само метрото важи). Можеш ли да познаеш защо последния пълен курс от Т2 е в 23:42, точно когато за едни 30 минути се изсипват 6 полета, 2 от които са Лондон, а и другите не летят празни? И този народ докато си обере багажа и се измъкне от самото летище и става 00ч, така че въпросния последен редовен курс го пиши "бегал". В резултат на това пък последния непълен се препълва (лично съм го ползвал 3 пъти) и изсипва народа в Дружба 1, откъдето почва луда надпревара за поръчка на такси. Идея си нямаш колко много хора ще я ползват тази линия от летището. И другото, което е много яко за всички пътуващи е напълно необяснимата липса на директна автобусна линия между летището и Централна гара/Автогара. Разбира се, веднага ще се намери някой да каже, че има метро. В тази връзка когато пуснаха удължението до Т2, "великият журналист" Живко Константинов беше заснел репортаж за Нова, в който се твърдеше, че разстоянието с метрото от летището до гарата се взима за 25 мин - въртяха репортажа цяла седмица, а на Братоев не му трепна окото да каже, че такова време е непостижимо - няма да се учудя ако дори той лично е одобрил материала. Крайният резултат е, че хората, които не ползват подобни услуги се питат "че защо ни е нощен транспорт" или започват да се самонавиват, как нещо, което никога не е съществувало, видиш ли няма да се ползва. И така стигаме до подобна дискусия.

20
От известно време ми се мотае в главата следната идея за източните лъчи на нощните линии:
N1 - от Батенберг - СУ - Канала - Драган Цанков - Климент Охридски - Андрей Ляпчев - наляво по Сахаров - МС Младост 1 и по Малинов до Младост 4.
N2 - от Батенберг - НДК - Черни връх - Филип Кутев/Г.М. Димитров - Габровски - Ст. град.
N3 - както е в момента
N4  - от Батенберг - Орлов мост и по маршрута на 204 до Дружба, с две коли.
Разкрива се N5 с крайна/начална спирка Батенберг, през Редута и Гео Милев, разклона за летището(сегашния N4) и оттам до Т2. В посока летището може да минава по Дондуков и по Левски, за да се избегне обратният завой.
Предложението си има плюсове и минуси, но като цяло ще се покрият летището и повече квартали на София - горен Лозенец, Хладилника, Дианабад и др. Броят коли си остава същия.


Предложението е добро - доколко има нужда от линия до летището нямам данни и не мога да коментирам, въпреки че има хора, които работят на летището с работен ден, започващ преди 5. Със сигурност обаче има нужда да се махнат 50-те минути престой на обръщалото в Дружба 2 на всяка кола от Н4 - има какво по-смислено да се направи с този транспортен ресурс.
Само за работещите на летището ли се сети? Сериозно? :blink:

Pages: [1] 2 3 ... 16