Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Ivo

Pages: [1] 2
1
Просто трябва да се прибират и да ги изкарват примерно 10-20 минути, айде зимата в студа 30-40 Мин. преди да тръгне влака да не мръзнат тези които са дошли по рано... изчистени обслужени и стоплени. И на пероните да се влиза през турникети като в метрото. По едно време хубаво го бяха направили така. За трейнспотърите, фенове и фото графи с такъв нулев билет например, те не са много да им издадат такива.

Иначе за съжаление всеки голям град по света има проблем с бездомните, четох че даже в мегаполис като Ню Йорк имат такива проблеми като у нас, че зимата спят в ГТ и влаковете и не могат да го изгонят. Та ако там управата не може да се справи какво остава за София.

2
Може да се купи и без брокери - ходи се при инвеститора - примерно тоя дето строи сградата. Ама става само за новопостроено.
Как ще си изберат банка? Кредитен посредник ще ползват ли?

Разбира се че без брокери. Намираш си обява от интернет от собственик, срещате се проучвате какви документи ви трябват, като продавача събере документите а купувача набави сумата си избирате нотариус и изповядване сделката. Ама трябва сами да си изкарате документи иначе нотариуса ще ви отреже. За какво ти е брокер той е само посредник и взима 3 процента. Цялата отговорност и без друго я поема нотариуса общо взето.

4
Ето как прекарват съчленени автобуси по много лоши и тесни пътища. Сигурно ремонтния персонал после има доста работа


5
По този повод, какво стана с информационната система, която се тества в 4101 ли беше един от Т6Б5? Наскоро се возих в него и всичко си беше ОК със системата, дисплея си работи, спирките се съобщават, външните табла си работят, би трябвало експеримента да е успешен. Дали ще си остане само той или ще сложат и в останалите Т6Б5. Кефи ме на дисплея в салона как показва следващите спирки, връзките и снимки от София и пътниците му се кефят.

6
Изтрити теми / Re: Електроавтобуси
« on: 12.09.2017, 17:27:02 »
Вместо скъпоструващо метро, от което 3 диаметъра са ни достатъчни, направленията с много пътникопоток спокойно могат да се поемат от трамваи като линия 20 например. Те се движат със скоростта на метрото по обособените трасета и имат огромна вместимост. Хем се спестява неудобството от слизане под земята през разни подлези, ескалатори, хем ще излезе много по-евтино от метро а ефектът щее подобен или същият ако е на 80-90% обособено, и го няма неприятното изживяване да пътуваш под земята, демек ще е и по-привлекателно.

Каквито и да е било основни големи пътникопотоци да се поемат от автобуси е грешка и води до постоянни тъпканици, претоварване и закъснения. Видяхме години наред как беше когато "метрото" на Младост бяха 76, 305 и 213. Макар че времепътуването до Орлов мост беше същото като с метрото тъпканицата беше невероятна.

Quote
Няма икономическа обосновка защо ще си поръчваме електроавтобуси. Няма и екологична такава. Няма смислен отговор с каква технология на задвижване и зареждане точно ще бъдат, нито защо. Харчиме си едни пари, че нали и без това са ни в повече.
The Freshmaker
явно не им се дават постоянно пари за нафта, масла консумативи и за това са решили да са електрически. Все пак нали експоатацията излиза между 4 и 6 пъти по-евтино от дизеловия такъв.



7
Не знам дали е правилното място за тази тема, и дали заглавието е точно.

Напоследък много се говори за премахването на тролейбусния транспорт и заменянето му с автобуси и елекроавтобуси. Преди бях върл защитник на тролейбусите, като много по-бързи, тихи и комфортни от автобусите, и разликата наистина беше голяма. Но в днешно време градският автобус е толкова усаваршенстван, че комфорта е като при тролейбусите. Бърз, тих, с автоматични скорости, без след него да се носят кълба от дим и миризма на нафта, с добра динамика като на тролей, без рев от двигателя и стържене на скорости, който да се чува от километри. Същевременно 2 пъти по-евтин, не се нуждае от поддръжка на ККМ, и с много по-голямо приложение, защото може да се ползва и на извънградски линии, където няма мрежа.

Тук въпроса е как мислите вие, при тези обстоятелства, и при все че тепърва ще се развиват и електроавтобусите, и ДВГ ще се усаваршенства все повече, доколко има смисъл към момента да се изгражда ККМ където няма и да се развива тролейбусния транспорт, при все че на същата цена има електроавтобуси, които не са ограничени от мрежата и също могат да се ползват навсякъде. Дали не е по-добре усилията да се насочат към развитието на трамваите и автобусния транспорт, за сметка на тролеите при такива обстоятелства според вас?

8
Ще правим ли 2-те традиционни национални срещи тази година, на 13.01.2015-та по случай рождения ден на форума, както и тази в Перник за кукерския фестивал със запиването в заведението на обръщалото на тролеите после?

9
И аз се надявам да се запази такъв за бъдещия музей на транспорта, защото и на мен са ми сантиментални и аз много съм пътувал с тях.

10
Всяка година по различни медии се провежда конкурс за най-добрия град за живеене у нас. Според вас кой ще е тази година и какво е вашето мнение по въпроса? До сега са печелили Варна, Бургас, София и Стара Загора, като Варна и Бургас по няколко пъти.

Според мен и тази година ще е или Варна или София, струва ми се че в тази два града стандарта е най-висок и са насочени най-много инвестиции, някак доста се доближават до големите европейски градове. Стара Загора е добре, но няма планина, няма море наблизо. Пловдив също е доста добре, но като че ли позападна малко напоследък, няма тролеи, няма екологичен транспорт, далеч от морето до планината е горе-долу наблизо. Но пък имат уникален старинен град и градски център. Бургас напоследък изглежда доста модерно, но пък някак Варна е по-социален и разнообразен град, има по-голяма и екзотична морска градина, по-разнообразен релеф, мисля че и пристанището е по-голямо.

Аз лично харесвам също Русе и Плевен, Плевен особено изглежда доста модерно, има инвестиции , работа, Русе пък изглежда много приятно за живеене, като цяло в Северна България градовете ми допадат повече, не знам защо, някак по-добра визия имат.

Дразни ме това, че се получава някаква централизация, почти всички инвестиции отиват в 3-4 от най-големите ни градове и всичко се бута там, докато многоприятни и красиви за живеене градове се обезлюдяват, вместо да ги развиват.

Та, какво е вашето мнение по въпроса, по критерии инвестиции, работа, доходи, природни ресурси, инфраструктура, градски транспорт, цени на наеми и продажби на апартаменти, културни мероприятия, образование, места за отдих и тн.

11
Изтрити теми / Re: Габрово
« on: 29.03.2014, 02:06:48 »
Красиви автобуси са, от 2000-та година, за съжаление някои от тях вече ги бракуват. Вижте тази снимка как ги нарязват http://fotobus.msk.ru/photo/1014805/

Можеше докато ни докарат новите автобуси да ни дадат 10-20 такива да заместят за няколко месеца-година 3551, 3698, 3691 и тн. и после да си ги нарежем тука  :D Щяха да са атракция и малко гъзария с този дизайн.

12
Варна / Ферибота в град Белослав
« on: 28.08.2013, 22:54:17 »
Интересувам се от информация, актуално разписание и тн. на ферибота в град Белослав Варненско. Ферибота се използва като ГТ, някъде чета че се движи на интервал 15-30 мин.,в различните часови зони има часове за профилактика, но актуално разписание не откривам. Дори в това клипче, пише че ферибота е безплатен, може би е част от градския транспорт на града? Мога ли да се кача пеша на него, вместо с автобус на ГТ или кола, гледам на клипа има и салон за пътници. Всякаква информация е от полза, впечатления всичко.


13
Дали някои линии които са със Шкоди нямат нужда от триосни в час пик, как мислите? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Solaris_Trollino_15AC_in_Vilnius_15.08.2006_rear.jpg

14
Помня ги тия маршрутки, бяха една от най-големите глупости в ГТ навремето. Возил съм се само 2-3 пъти, веднъж точно на такава кола, като тази от корицата на снимката, веднъж на едно автобусче Мерцедес О 309 с автоматична врата по 6-цата и още веднъж на някакво Пежо и май друг път не съм се качвал. Качвал съм се и то само по изключение, когато съм бързал много за някаква среща.

Добре че почти изчезнаха тия недоразумения. Нямаше никакъв смисъл от тях, защото дублираха почти навсякъде маршрутите на автобуси, трамваи и тролеи.

15
Перник по данни от Преброяването 2011 г. има население от 79 169 души, а Радомир - 14 317. Не давай данни ангро, защото подвеждаш хората!
http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=19&a1=376&a2=377&a3=381#cont

16
http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=29&with_photo_id=38136549&order=date_desc&user=531969 А ето тук намерих още една интересна снимка, по-новите панелни блокове в Норильск. Може би и те имат фабрично топлоизолация, защото при минус 60 градуса надали са оставени така само на панел и никой да не си направи. 1-вите етажи са повдигнати доста високо, на около 3 метра за да не ги затрупва снега през зимата, а застрояването е на квадрати, за да спират ураганните ветрове през зимата. На снимката не си личи но и дограмите са някакви двойни.

17
наклона на отсечката по Отец Паисий е от порядъка на около 18 - 20 %, като точно преди този голям наклон има и гърбица, т.е тролея няма да може да се засили предварително. Всъщност едва ли ще му е проблем де, но все пак и улицата е тясна в тази част и не е подходяща за градски транспорт, поне според мен.

Съмнявам се наклона по шосе да е 18-20% Принципно най-стръмните наклони по шосе не се правят повече от 12-15% най-много да кажем, и все пак всички превозни средства са така направени,че да могат да го преодоляват.

Виж 18-20/1000 ако си имамл предвид може, ама 18-20/100 това е много и ми се струва нереално.

18
У нас, има уникални по архитектура и красота ж.п. гари и спирки, някои от тях запазили духа на годините, в които са строени от преди 1 век, други привнесли западна архитектура, трети комунистическа, но запазили се и до днес. Например много красиви са ж.п.гарите из Северна България по 7-ма линия за Видин и Лом, с характерните извивки над прозорците, като Криводол, Медковец, Брусарци и др. по линията за Свищов, гарата в Русе, изоставената сграда на спирка Трапезица. Красива е гарата в Трявна, възстановена и модернизирана, а в чакалнята на плазма се прожектират забележителностите на града. В Лом пък са съчетани в едно старата гара, предполагам от 20-те или 30-те години, заедно с новата сграда, архитектура от 70-те.
Също интересни са Велинград, Велинград ЮГ прилича на сградите в Швейцария, в Разлог и Банско са много добре ремонтирани и санирани, също и тази в Плевен е модернизирана. Не е задължително да гласувате точно за някоя от горните, дал съм ги като пример повече, но ако имате любима от тях гласувайте. Кажете кои според вас са най-красивите и уникални гари у нас, аз лека по-лека ще качвам снимки, на тези които съм снимал и са ми харесали.

19
Днес БВ 8612 в състав от 12 вагона теглен от една 45-тица(даже не можах да го хвана целият) до Пловдив 15 мин.закъснение, до София около 30 мин.закъснение. Причината доколкото разбрах е заради много горещото време в Горнотракийската низина, според мен на слънце над 40 градуса, което оказва влияние на релсовият път, за това се движехме доста бавно на някои места с около 40 км/час. Преди години, пръскаха релсите с някакъв препарат при такива жеги а сега от доста време не съм виждал да се прави.

20
ЛИНК КЪМ АРХИВИРАНАТА СТАРА ТЕМА:http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=176.2300

Quote
Връзка към сортирани и подредени по години снимки на реклами.
http://trinmo.org/bg/identity/advertisements


Не е колаж, видях го този автобус, такава си е рекламата. Добре му седи. Само че не можах да разбера какво точно рекламира.

Pages: [1] 2