1
Бургас / IRIZAR ie bus 18
« on: 26.05.2022, 20:09:00 »
В тази тема ще се коментират автобусите с марка и модел IRIZAR ie bus 18
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
За мене съчленената Берната е номер едно, всички останаи марки, независимо дали са нови или не, остават далеч след нея. И не само по качаство, ами и по возия. Усещането при возене наподобява по - скоро пътуване с мотриса отколкото с ПС на гуми. Липсва разнопосочно полюшване на двете съчленени части, каквото е при останалите тролеибуси, дори и минимално да е, че даже и при далеч по - новите модели. Пак го има при неравности, но сякъш всичко е в синхром, което е по - характерно за релсовия транспорт. Също невероятен баланс е постигнат при тръгване и спиране, и същовременно усещането от тези две действия е може би еднакво приятно, както за обикновенния пътник, така и за онези, настроените към по - екстремни възприятия – които пък се случват при пътуване в останалите марки тролей. И всичко това не е предопределено толкова от водача или от поддръжката в депото, а е с главана заслуга на конструктурските решения приложени при направата на модела. Което път е доста озадачаващо на пръв поглед, че е правено доста отдавна, а сега не е приложимо в такава степен.Само аз ли открих над 15-20 грешки ? Икарус гРанц ми е фаворит
На второ място бих поставил ДАК - Чавдар, може би от чиста сантименталност. Когато се появиха беше особенно удоволствие не само да ги видиш по улиците, ами и да се возиш. Разбирането или неразбирането на техническите им проблеми съвсем не е било от значение за тези сетивни възприятия.
Донякъде незаслужено, но на трето място бих сложил Икарус Гранц. По онова време тази марка беше толкова разпространена, че разновидноста и на тролей, може би не се приемаше с чак такова въодушевление от нещото ново. Незаслужено, защото Икарус се е доказал през годините и тази му версия остава не така разпространена.
Ще оставя Волвото без точка, защото първо е марка, после е западно, ама с Берната не може да се мери. Тук и двата модела са втора употреба, но двете нямат нищо общо. Още повече, че третата му врата е тясна, без да има видими причини за подбно решение, като има достатъчно място да е била нормална.
ЗиУ, не остана място и за него, въпреки че преди и аз съм се чудил, защо са направили подобно нещо! Но като срещам изчерпвателни коментари само от по две думи, им ставам все по - голям фен!