Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 697
1
Атински Чавдар-Атлас В13-20 от фейсбук. Интересни са и коментарите към снимката, преведени с гугъл преводача.
Логично е при климата на Атина там да се търкалят само климатизирани возила. Не е проблем на Чавдар,  че поръчката е била за неклиматизирани автобуси (също Икарус и тролеите ЗиУ са такива).

2
Особено 50%-вото увеличение на дневната карта е абсолютно антипазарно.

3
Столична община подготвят увеличаване на таксата за служебен абонамент и по всяка вероятност съда и прокуратурата, които имат служебен абонамент на „Позитано“ ще се откажат от тези места и те ще преминат в синята зона.
Ами тъй де! Съдът се скъса да осъжда СО за сума неща. Никаква милост! Да ходят с метрото!

4
Стара София / Re: Стара София
« on: 27.11.2021, 11:51:02 »
Струва ми се, че снимката е от бившия прелез на Борис III (свалена е от този форум, като при запазването заглавието на файла не е променяно, но мисля, че влакът идва именно от завод 12, а не от 6-ти септември).
Този коловоз използвал ли се е с маневра от гара Стан, след като през 1978 изчезва околовръстната линия от Георги Софийски нататък?

5
Да, подведох се. В обратна посока след отбивката за Боснек има дълго спускане с гадничък ляв завой, означено съвсем бегло със знак Внимание без яснота за опасността или ограничение. Значи разклонът за Боснек е най-високата точка.

6
В тази посока е дълго спускане и повечето спускат на скорост без да се силят, също на тая отбивка често се крие патрулка.
Не, изкачване е, патрулките се крият по-на юг, при втория разклон за Старо село. Най-големия пропуск е очертаване на трета лента, без да има знак, дали е отклонение към място за почивка, бензиностанция, село или пък почва трета лента заради изкачването.
..

Нещо си се объркал, в посока Кулата е спускане.

Колкото до патрулките - сменят си местата доста често, виждал съм да залагат камера и на изкачването след Студена.
Ето го E79
https://maps.app.goo.gl/fMvN9nNpXoStNZ2q6

7
Ами приложиха ги на Искърско шосе и се блокираха другите направления за прекалено дълго време. Не съм сигурен, че ТМ20 има повече пътници от 84, 184, 88, 604, 384.
По Малинов линейката е при Св. Пантелеймон, а всички светофари до ХМС са блокирани. Така се задържат 4-5 минути и минават поне 15, докато трафикът се нормализира.  Тези устройства не са някакво световно чудо,  но явно трябва да се настроят.

8
Абсолютно,  гони се някаква бройка. Също като велоалеите - километри несвързани отсечки. Преди това ръсеха джърсита и колчета на бройка.

9
11, 12, 6, 18, че даже и 4, синхронизирана с 5, имат нужда от големи трамваи. В  перспектива - трамваят по Каблешков. При това българските кочини максимално бързо имат нужда от пенсия. Финансирането беше целево за возила на ток. Така че тези пари нямаше да ги отпуснат за дизелови автобуси,  детски градини или нови булеварди.  Проектите за 5 и 7 бяха по ОП в комплект  - релси  + трамваи.

10
В тази посока е дълго спускане и повечето спускат на скорост без да се силят, също на тая отбивка често се крие патрулка.
Не, изкачване е, патрулките се крият по-на юг, при втория разклон за Старо село. Най-големия пропуск е очертаване на трета лента, без да има знак, дали е отклонение към място за почивка, бензиностанция, село или пък почва трета лента заради изкачването. Тръгване на неидентифицирана трета лента, и то - пред десен завой, е необмислено и опасно, даже да бяха боядисани с най-отражателната боя. Самият знак с чешмата е на абсолютно неадекватно място и, ако някой си кара със 120, види знака и реши да се отбие, няма шанс да го направи безопасно.  котешки очи няма да му помогнат, разстоянието да направи маневра е нищожно. Друга важна подробност е, че челото на мантинелата не е заровено, именно за да се избегнат пронизвания на МПС и хората в тях (такива случаи с летален изход имаше и на Яворов при ТВ кула, и на АМ Тракия).

Граничарите няма как да проверяват пълната документация на всеки транзитен автобус. Но ако се намерят следи от туби, определено са пропуснали контрабанда. Самият факт, че другите три автобуса са се изнизали по най-бързия начин е доста подозрителен. Ако Гешев има IQ>50, приоритетно ще хване подобна хипотеза. Очевидно, при разлика в нивата на цените на горивата в Турция и другите балкански страни, това не са единствените 4 автобуса, правещи контрабанда, а иде реч за системни нарушения, вкл. от български автобуси. Министърът вдига пушилка в събота и неделя, че бори контрабандата по турско-българската граница, а каква стана тя - в понеделник спира да я бори?

11
А за дизайна разбра ли се последно какъв ще е? Остава 10 години по-късно да купим нови трамваи със стария дизайн...
То щото закупените втори партиди тролеи Шкода и автобуси МАН са много различни от първите. А и в София сме свикнали да се возим все в трамваи с дизайн, не по-стар от 2 години  :crazy:

12
Фантазията на общинските повдигачи на пътеки в кв.Витоша около Симеоновско шосе е безгранична. Започна се с нормални повдигнати пътеки. После - с пътека, подаваща светлинни сигнали като полицейските. Новият хит е гърбицата да е преди самата пешеходна пътека. Резултат - шофьорите намаляват на гърбицата, след което с мръсна газ фучат през истинската пешеходна пътека.
За още по-голяма дивотия са приложили този похват на ул. Екатерина Ненчева. Горката улица е осеяна с дупки, паркирани коли и контейнери за боклук и даже Хамилтън трудно би развил по-голяма скорост от 30 км/ч. Но не - към всичките дупки са прибавени ДВА полегнали полицая от двете страни на пешеходната пътека.

13
Разни / Re: Коронавирус
« on: 25.11.2021, 06:25:37 »
В графиката има грешка. Краят на 2020 не кореспондира с началото на 2021

14
Ако 4 и 5 минат на синхрон 1:1, 13 коли ще стигнат за петицата, като 4 ще получи сериозен ресурс.

15
Стара София / Re: Стара София
« on: 22.11.2021, 21:38:58 »
И какво доказа времето? 305, да не говорим за Дювазите, надживяха с много 141, да не говорим,  че след десетата си година се търкаляха по леки линии, да не говорим за махането на 4-та врата. Че даже 302-ките записаха по-славна история. Янчулев (или може би Софиянски) и тези 30 не ги искаха много,  но червеното правителство ги натисна.
Нека сме реалисти  - през 90-те нов подвижен състав беше химера за нашите градове.

16
Този подлез от самото начало не се ползваше. Кой ще се юрне в него, след като не минава под оживен булевард,  а под трамвайно трасе. Колкото и редовни да бяха деветките, надали пресичането беше опасно.

17
Разни / Re: Парковете
« on: 21.11.2021, 23:18:40 »
На третото видео ти се насочи към Суходолско шосе, а не към Люлин 6. Там са хълмове и дере,  към Люлин не е толкова стръмно. Ползвай Locus map, Bg mountains, в краен случай Google maps.
Мисълта ми за очовечаване е основните алеи да са осветени и с настилка. Все пак е хората да могат да се разхождат с детски колички, да си почиват на пейки. Който иска планина  - Люлин е на една крачка - от Банкя или Мало Бучино.

18
Разни / Re: Парковете
« on: 21.11.2021, 22:38:45 »
Да, направен е мостът над Суходолска. Това всъщност е връзка на Люлин 10 към цивилизованата част на Западен парк, която се наричаше Христо Смирненски. Би трябвало и западната част на парка - чак до Смърдана да се очовечи и свърже с Люлин 6.

19
Света Петка, но разстоянието е 8-10 км, освен ако не намериш някоя пряка пътека. Поне половин час ходене нагоре по черен път до село Света Петка и после на картата има означена пътека, успоредна на шосето, която е още толкова.
От гара Св.Петка до Юндола си има директна пътека, не се минава през селото. Някъде към час и нещо се върви - 4 км, но изкачване. Може да си инсталираш BgMountains или Locus Map, за да проследиш пътеката.

20
Пл=Плевен даге.

Pages: [1] 2 3 ... 697