12
« on: 22.06.2022, 12:39:14 »
В управлението. Цялата работа е, че защитата на стрелката невинаги сработва, когато има трамвай върху нея. И обратното - понякога клатенето на мрежата без трамвай в обсега блокира стрелката. Или иначе казано - прави каквото си иска. От друга страна мостчето за обръщане е изтеглено много много назад (вероятно така трябва да бъде от технически особености), съответно задния трамвай лесно може да я обърне, ако защитата не е сработила.
Стрелките са на Пражка строярна. Електрооборудването им е на Електролайн, вероятно и самите автомати. Електролайн предлагат управления с най-високия клас защита според европейските регламенти за този вид транспорт. Това включва както датчици по ККМ, така и капацитивно мерене между релсите на коловоза. Освен това heavy duty автоматите им са с допълнително механично заключване, което гарантира, че неволно обръщане на езиците, дори и от чисто механична причина, няма да се случи.
Но! Това струва пари. Оборудването тук, както чисто като стрелки, така и тяхното електрооборудване, е най-евтиното изпълнение. Стрелките се износват сравнително бързо, изпълняват се с твърди езици, автоматът за задвижване е... моторче, ключалката е обикновена пружинна. Блокирането се изпълнява с два последователни ултразвукови датчика на ККМ. Или иначе казано - малко по-хубаво изпълнение на маневрени стрелки.