Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bigblondewolf

Pages: [1] 2 3 ... 46
1
Не намерих подходяща тема, затова слагам тук видеото.

Може да сте чули за случката с влакове Newag в полски оператор, които мистериозно спрели да работят. Накратко историята е следната: влаковете трябва да минат през обслужване след 1000000км, гаранцията е изтекла и те ги пращат за обслужване в друг сервиз, избран с конкурс. Оказва се, че след като са приключили с обслужването, влаковете не тръгват. Всички системи са наред, но като подадат тяга не се случва нищо. Понеже са заподозрели проблеми от производителя, собствениците се свързват с хакери, които успели да ги подкарат. Установили са, че Newag са сложили няколко капана, един от които е влакът да се заключва ако повече от 10 дни не вдига над 60km/h, т.е. не е бил в движение поради потенциална повреда. Съответно при престой за обслужване минават тези 10 дни и влакът не тръгва. Понеже това е правело проблеми, производителят го е променил на 21 дни, но са добавили geofencing, т.е. на определени места това не важи. И тези места се оказват заводите на конкуренцията.
Всичко това не е документирано, Newag се опитват да обвинят другия завод в некадърност, но случаят се разчува, оказва се, че други оператори имат същите проблеми. Във видеото тримата хакери, които са подкарали влаковете обясняват цялата история:


2
Снимаш ако не те хванат. Случвало ми се е да забравя да прибера фотоапарата в чантата от преди да вляза в метростанцията и полицай дойде да ме предупреди.

3
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6А5 (4140-4195)
« on: 31.07.2023, 17:28:09 »
Напоследък виждам редовно T6A5 по линия 20, защо така?

4
От години не бях ходил на такова пътуване, ами смея да кажа че организацията на пътуването до Копривщица беше много добра. Имаше подаръци за децата, организиран довозващ транспорт с двуетажен автобус и един чисто нов градски ирисбус, на всеки който искаше даваха вода, обясняваха къде колко време ще се седи и колко време има за разходки. От Долно Камарци до Мирково за Гълъбец имаше помощен ел. локомотив, парната машина я обърнаха в Карлово. Видимо всички бяха много доволни а интереса беше голям. По пътя навсякъде имаше снимащи, по някои гари цели тълпи посрещачи да видят парната машина. Влакът беше с 4 вагона в 3 от които почти всички места заети, само в единия средното отделение между 2-те врати беше почти празно с няколко човека ( това беше добре за тези които искаха да висят на прозорците да снимат) Вагоните бяха прясно ремонтирани сини 43-та серия. Като цало доста добре се получи. Голяма красота си е парната машина. За всичко това и целият този труд наистина цената ми се видя дори ниска, но като гледам за подобна целодневна атракция хората са склонни да дадат до към 100-тина лева.

Може би единствената ми забележка е за вагоните, по-удобно за снимане ще са купейните.

Един познат ходил от Варна до Буново специално да снима парния локомотив на моста, хванал е точно където са му помагали. Аз пък нещо обърках сметките и отидох на Искърско шосе след като е минал, а така и не го чух, явно мнмого бързо е стигнал от централна гара.

5
Рядко ползвам метрото, че автобусите са ми в пъти по-удобни от Дружба и не бях забелязал, че изобщо не работят. На ИЕЦ също.

6
На Мс Младост 1 пердетата си стоят вдигнати.

Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk


7
Електрооборудването се продава, да не мислиш че вагонните заводи самиси го произвеждат? Разбира се че може и у нас да се направи, все още и у нас има компетентни хора които знаят и могат, въпроса е да им се плаща.
Онези, които правиха платките за Gräf & Stift-вете ли? :D

9
Проблемът на форума е, че сте успели да изровите всичката историческа информация за градския транспорт в София (че и другаде в страната) и не останаха теми за разискване освен текущи неща кой тролей е нарязан, нарядите, фоновия хейт към Фандъкова и евентуалната достаква на 25 нови трамвая с дължина около 35м.

Проследихте развитието на два от трите лъча на метрото, намерихте очертанията на всички тунели и инфраструктура, оплюхте всички промени по линиите (с право), абе превъртяхте градския транспорт и затова ви стана скучно във форума  :crazy:

10
Експрес Сервиз са натоварили още един локомотив към сервиза за ремонт през 2022г.
https://www.facebook.com/express.service.ood/posts/10158405356452050

11
Разтърсих се и им намерих страниците във фейсбук и ютуб. Напредват, има нещо като коруба готово.

12
Имаше някакъв локомотив за обновяване в Русе (мисля), какво стана с него?

13
А защо е това прекъсване?

14
Други градове / Re: Казанлък
« on: 22.08.2021, 14:18:16 »
Градът е дълъг около 5км, минават веднъж на час - така става със 7 автобуса.

15
Гара Благоевград отпреди месец-два.

16
Тази не знам дали спада към рядко използваните линии, днес се разминах с влак ето тук.

17
Кадрите точно след стрелката бяха много добри!

18
Много ми харесва да гледам коловозни развития, снимани от дрон. Това са наистина уникални снимки. Особено на такива запустели коловози в разни стопанства, които вече са оградени и не могат да се видят иначе. Ако има някъде линк, където са описани спесификациите на дрона и камерата, моля за него.

Дронът е DJI Mavic Air 2, камерата не е нищо особено, най-хубавото ѝ е, че е във въздуха :D

Като се оправи времето ще поснимам линиите из София, че сега не мога през деня и все още рано се стъмва.

19
Пръв опит с дрона и влак - едно Дезиро между Искърско Шосе и гара Искър. Бях далеч и не можех да го сниша, затова е толкова отвисоко.

20
Според мен една от причините е, че така първата доставка е възможно да се забави - докато се съберат достатъчно бройки за превоз - примерно 10 и така да не могат да дойдат преди изборите  :D
А и някъде трябва да ги съхраняват докато стане време за товарене - това изисква място и охрана, също не е евтино.

Pages: [1] 2 3 ... 46