1
Железопътен транспорт / Re: Въпроси & Отговори
« on: 17.01.2024, 23:19:53 »
Не намерих подходяща тема, затова слагам тук видеото.
Може да сте чули за случката с влакове Newag в полски оператор, които мистериозно спрели да работят. Накратко историята е следната: влаковете трябва да минат през обслужване след 1000000км, гаранцията е изтекла и те ги пращат за обслужване в друг сервиз, избран с конкурс. Оказва се, че след като са приключили с обслужването, влаковете не тръгват. Всички системи са наред, но като подадат тяга не се случва нищо. Понеже са заподозрели проблеми от производителя, собствениците се свързват с хакери, които успели да ги подкарат. Установили са, че Newag са сложили няколко капана, един от които е влакът да се заключва ако повече от 10 дни не вдига над 60km/h, т.е. не е бил в движение поради потенциална повреда. Съответно при престой за обслужване минават тези 10 дни и влакът не тръгва. Понеже това е правело проблеми, производителят го е променил на 21 дни, но са добавили geofencing, т.е. на определени места това не важи. И тези места се оказват заводите на конкуренцията.
Всичко това не е документирано, Newag се опитват да обвинят другия завод в некадърност, но случаят се разчува, оказва се, че други оператори имат същите проблеми. Във видеото тримата хакери, които са подкарали влаковете обясняват цялата история:
Може да сте чули за случката с влакове Newag в полски оператор, които мистериозно спрели да работят. Накратко историята е следната: влаковете трябва да минат през обслужване след 1000000км, гаранцията е изтекла и те ги пращат за обслужване в друг сервиз, избран с конкурс. Оказва се, че след като са приключили с обслужването, влаковете не тръгват. Всички системи са наред, но като подадат тяга не се случва нищо. Понеже са заподозрели проблеми от производителя, собствениците се свързват с хакери, които успели да ги подкарат. Установили са, че Newag са сложили няколко капана, един от които е влакът да се заключва ако повече от 10 дни не вдига над 60km/h, т.е. не е бил в движение поради потенциална повреда. Съответно при престой за обслужване минават тези 10 дни и влакът не тръгва. Понеже това е правело проблеми, производителят го е променил на 21 дни, но са добавили geofencing, т.е. на определени места това не важи. И тези места се оказват заводите на конкуренцията.
Всичко това не е документирано, Newag се опитват да обвинят другия завод в некадърност, но случаят се разчува, оказва се, че други оператори имат същите проблеми. Във видеото тримата хакери, които са подкарали влаковете обясняват цялата история: