Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mi4omi

Pages: 1 2 3 [4]
61
Други градове / Re: Плевен
« on: 25.07.2010, 14:11:54 »
Някой ако може да даде инфо за разписанието на градските автобусни линии №12,9,33,77,5,84 и др.,и да каже впечатления от пътникопотока в тях.Благодаря предваритално.

62
Чавдари-днес Благоевград,11ч.,автогарата.

63
Току-що минаха по околовръстната жп линия през "Обеля"-2.Едно лошо видео :(

64
Въпросният автобус вчера беше на 27.
    В събота в 07.32 ч. беше на 150. Аз пътувах с него.

65
Вчера шофьорът на 6123 по 150 на светофара на метростанция "Обеля" направи десен завой поска Обеля 1 от лява лента, изпреварвайки колона от автомобили и мина на червено.

66
11-ЛВТ - Пазара - Гренадирска - Светлина (посмотри на карту)                   
14 - Кайлъка - Кооператор - Балкан - МБАЛ - Светлина (кольцо №11) - Гренадирска - ЖПГара - Дом на книгата - Кайлъка
6 - ЖПГара - Дом на книгата - Кооператор - Балкан - Ортопедия - Тр.поделение - Трактор - Тр.поделение - КЕЧ - МБАЛ - Гренадирска - ЖП Гара

68
http://www.rail-news.info/?action=news&id=1683

Quote
Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен – София” ЕАД:
Всеки сам може да прецени ползите от метрото
31/10/2009


- Г-н Братоев, минаха почти два месеца от пускането на метрото между кв. „Люлин" и кв. „Младост". Може ли вече да се каже какъв е ефектът от новата отсечка?

- Резултатите значително надхвърлиха нашите очаквания. Прогнозата ни беше, че с пускането на връзката дневно пътниците ще са около 140 хил., през следващата година ще нараснат до 160 хил. души и едва през 2011-а ще достигнат 180 хиляди. Само че този темп на нарастване стана много бързо и сега метрото вози повече от 165 хил. пътници на ден. На практика това, което трябваше да стане в края на 2010-а, вече е постигнато.

- През 2008-а заявихте, че по първата линия на подземната железница ще пътуват около 250 хил. души на ден...


- Толкова ще бъде капацитетът на целия метродиаметър от кв. „Обеля" до летището. Максимумът за действащия сега участък е до 200 хил. души.


- Има ли достатъчно влакове, за да поемат повече пътници?


- Разполагаме с 21 влака, от които в пиков час пътуват петнайсет. Две композиции стоят в „топъл" резерв в „Младост" и на „Сливница", една е в „студен" резерв. Други три мотриси са в профилактика или ремонт. Реално капацитетът ни, от гледна точна на машинния състав, е изчерпан и затова сме поръчали още три нови влака, които трябва да бъдат доставени до средата следващата година. Целта ни е да намалим интервала на движение с още половин минута. Сега в натоварените часове композициите се движат на четири минути, но въпреки това са препълнени.


Всъщност възможностите са две - да се увеличи дължината на влаковете или да се намали интервалът. Само че превозването на допълнителни вагони, които невинаги са натоварени, води до допълнителни загуби. А при наличието на повече мотриси в сутрешните и вечерните часове може да се използва целият състав, а следобед да се пускат по-малко влакове. Затова смятаме, че е по-правилно първо да изчерпим възможностите за намаляване на интервала на движение и след това да увеличаваме броя на вагоните.


- Отчита ли се спад в автомобилния трафик от югоизточните квартали на София към центъра?


- Ние не следим нивото на уличното движение, но мисля, че всеки може сам да прецени дали има подобрение. Около станциите в кв. „Младост" е пълно с автомобили на хора, които предпочитат да стигнат до центъра с метрото. Това обаче е само единият аспект. Другият са промените, които настъпват в маршрутите на градския транспорт по бул. „Цариградско шосе". Сега оттам минават 15 линии, по които дори и в най-натоварените часове автобусите пътуват полупразни.


- В този смисъл не мислите ли, че е необходима някаква реорганизация?


- Не съм пряко ангажиран с този проблем, за да влизам в детайли. Но нашето становище е, че на хората им е необходимо повече време, за да се настроят към промяната. Сега трябва да се направи първият етап - частична реорганизация, след което отново да се извършат наблюдения и ако е необходимо, пак да се предложат промени. Практиката в някои държави е подобни анализи и промени да се правят дори до третата година след пускането на метрото.


- От началото на тази година вече се работи и по втория метродиаметър. На какъв етап са строителните работи?


- Нещата вървят добре, естествено, с всичките проблеми, които има едно такова строителство, особено когато минава през централната част на града. Засега имаме около 18% изпълнение на проекта, а до края на годината то трябва да достигне 22 на сто. Общо взето, се движим по програмата. Разбира се, на някои места има леко изоставане, на други - леко напредване, но е по-малко от 30 дни, така че не може да говорим за отклонение от графика.


- Бихте ли посочили по-конкретно какво се прави на този етап на отделните обекти?


- При надлез „Надежда" сега се прави шахтата за пробивната машина, която трябва до март следващата година да е монтирана. Работи се и по станцията в „Банишора", където стените са готови и предстои полагането на покривните плочи. На същия етап е и метростанцията пред Централна гара, а за тази пред ЦУМ в момента се извършват


подготвителни дейности. От НДК до музея „Земята и хората" се обновяват старите тунели, а тунелът под бул. „Черни връх" вече е прокопан на повече от 100 метра. До няколко месеца ще започне и преместването на комуникациите в района на станцията на кръстовището с „Джеймс Баучър".


- Уточнено ли е вече как ще се работи на кръстовището на „Лъвов мост", за което се тиражираха няколко различни версии?


- Трябва да разделим нещата на две - едното е метрото, а другото е самото кръстовище. Има предложение заедно с изграждането на метростанция-та да се реализира и кръгово движение, което е извън нашия проект. Въпреки това няма как да работим поотделно и проектите се съгласуват. Надявам се, че през декември всичко ще е готово и ще могат да започнат същинските дейности по станцията, а няколко месеца по-късно и по кръстовището. Добрата новина е, че събарянето на моста окончателно отпадна.


- А какво сега с продължението на метрото до „Цариградско шосе"?


- И в този случай нещата вървят добре - работи се както по трасето, така и по големия буферен паркинг под булеварда. Създадена е необходимата организация на движението, така че като започнат изкопните работи, да няма затруднения в трафика.


- Обикновено най-големият проблем за подобен ред мащабно строителството са парите, но сега те са осигурени. Възможно ли е въпреки това да се стигне до забавяне на проекта? Преди време изпълнителите имаха опасения за подземните комуникации...


- Който иска - да закъснява. Сега има заложени санкции за забавяне по отделните етапи, а не за целия проект, както беше при договора с японците. Глобите влизат в сила, ако изпълнителят закъснее с повече от шест дни. Засега обаче нямаме индикации за толкова голямо отклонение от графика.


- Кога ще започне строежът на връзката „Обеля" - „Надежда", без която вторият метродиаметър на практика няма да може да се използва?


- Търгът за избор на изпълнител върви и съвсем скоро трябва да бъдат обявени ценовите оферти за първия участък от надлез „Надежда" до ул. „Бели дунав". До края на ноември ще обявим и тръжната процедура за оставащата отсечка до „Обеля". Тя обаче ще се изгражда надземно, чрез естакади, което става значително no-бързо от прокопаването на тунели. Ето защо не мисля, че ще се стигне до закъснение заради нея.


- Има ли смисъл днес да говорим за третия метродиаметър от кв. „Княжево" до кв. „Левски", или той още е далечна перспектива?


- Наистина, това строителство е на доста ранен етап. Все още няма работен проект, няма регулация, няма оценка на въздействието върху околната среда... Сега се подготвяме да обявим обществена поръчка за избор на консултант, който да изготви цялата техническа документация. Мисля, че най-късно през януари тази процедура ще е факт, а за финансирането й вече сме кандидатствали по оперативната програма „Техническа помощ". Съвсем скоро ще изпратим и писмо до Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, с което да ги уведомим за графика на изпълнението на проекта.


***


Стоян Братоев е завършил специалност „Мостове и тунели" в Санктпетербургския университет през 1979 година. Специализирал е „Тунели и метрополитен". От 1982 до 1985 г. защитава дисертация по проблемите на метростроителството. Работи в Научноизследователския строителен институт в София. От 1992 г. е изпълнителен директор на „Метрополитен -София" ЕАД. Има над 60 научни публикации и пет книги.


Ивайло СТАНЧЕВ


Pages: 1 2 3 [4]