Poll

Коя от изградните метростанци е най-хубава и най-добре архитекрурно оформена?

Обеля
15 (6.9%)
Сливница
6 (2.8%)
Люлин
11 (5%)
Западен парк
38 (17.4%)
Вардар
21 (9.6%)
Константин Величков
15 (6.9%)
Опълченска
12 (5.5%)
Сердика
100 (45.9%)

Total Members Voted: 199

Author Topic: Метростанции в участъка Обеля-Сердика  (Read 104688 times)

Offline agerginov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
ясно си проличава времето и ерата на строителството, старите гари в дадения сектор не са мръднали, да може да имат проблеми с мазилка или плочки да сменят, може да изглеждат соц, може да миришат на метро и влак, и масло, но пък са просторни дълги просторни, така както трябва да бъдат метро станциите.  8) 8)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3359
    • View Profile
Любопитни неща се случиха на метростанция Обеля през последните няколко месеца:
  • Някъде в средата на лятото демонтираха част от оградата на перона в посока Люлин от страна на южната каса(от към ж.к. Обеля 1). Тогава преместиха местоположението на установяване на влаковете почти до нивото на въпросната каса.
  • Няколко дни след това поставиха несъответстващи (като цвят и стил) жълти ограждания, които да ограждат достъпа до часта на коловоза, в която вече не се установяват влаковете от към северната каса (от към ж.к. Обеля 2)
  • В края на август имаше временна организация на движението на влаковете(за един ден) с цел ремонт на въпросния коловоз в посока Люлин. Така и не успях да открия видима разлика в релсовия път преди и след ремонта.
  • Няколко дни след този ремонт забелязах, че перонът е уширен с метални пластини и така разстоянието между него и вагоните е намалено. :fan:
  • Преди няколко дни са демонтирали грозните жълти ограждания и местоположението за устяновяване на влаковете се е върнало на старото си място. Сега има грозни дупки на местата, където беше захваната жълтата ограда за пода. :/
  • Също така забелязах, че уширението на перона вече стига до северната каса (от към ж.к. Обеля 2). Преди стигаше само до мястото, където започваше въпросната жълта ограда.

Предполагам, че целта на всички тези действия е била уширението на перона. Това е добре, но за мен резултатът е съмнителен. Съгласен съм, че разстоянието е по-малко, но си остава значително. Спокойно човешки крак може да премине през това разстояние и човек да се заклещи там...

От цялата работа не разбрах каква беше целта на интервенцията по железния път и каква беше целта на преместването на местоположението за установяване на влаковете?
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Момче, вземи прочети малко тези теми в този форум. Писано е за това!
На станция Обеля, беше извършено с цел удобство и безопасност на пътниците, намаляване на отстоянието между влак и перон. Всичко което беше възможно да се направи, беше направено. Станцията е в крива, и няма как да няма отстояние, влака не се огъва като балонче само и само, за да ти отстоянието няколко милиметра.
Още някое чудене да имаш?  :angry:

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3359
    • View Profile
Аз съм написал, че съм наясно защо се правеха всички тези неща! И казах, че е хубаво. Чуденията ми са свързани с това каква е била целта на някои отделни събития, защото не съм наясно.


Заяждането, насочено към мен преминава всякакви граници!  :/ Дори и да е коментирано нещо, нищо не пречи да се коментира пак и да се обясни на някой, които иска да научи нещо.  ;)

СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Виж нищо лично към теб, просто понякога прекаляваш с въпросите и хейтването на нещо направено. В случая попрекали с питанията, но както виждаш ти отговорих каква е причината.
Отделните събития са с цел подобряване на обслужването на пътниците. И понеже си мислиш, че имам отношение към теб, ще ти отговоря на точките, за да видиш че не е така:
1. Местоположението беше преместено, за да се намали отстоянието в някои участъци. Но както се видя, това не се получи.
2. С цел да няма опасност за пътниците в частта в която не спира влак. Подобни заграждения се слагаха по етапно на всички станции, преди време.
3. Това че не си видял, не означава че няма разлика. Уверявам те, има такава. И не всичко е видимо за обикновения пътник.
5. Сега отстоянието е намалено и не е необходимо влака да спира толкова напред. За това са върнати старите местоположения. А "красотата" която са оставли, ще я оправят.

Е както виждаш ти отговорих на въпросите, чуденията и т.н. Просто имай малко лимит с тези много въпроси. Хубаво е да се пита и да се води дискусия, но всичко хубаво е в нормални граници. Нямам нищо против теб, така че бъди спокоен.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12822
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
По-скоро трябва да се поддържат актуални указателните табели във вестибюлите и подлезите, че нетодавна една табела твърдеше че мога да се кача на 313.
И не само това. Старите станции имат нужда от известно освежаване и някои поправки. Някой ще каже, че "Люлин" например си е направо за основен ремонт, но едва ли това би се случило скоро, още повече тази година без да е предварително планирано в общинския бюджет. Има обаче неща, които могат да се поправят относително лесно като например смяна на осветителните тела на "Люлин", както направиха на "Сливница". "Летящите врати" също могат да се подменят или заменят с такива с фотоклетки, а на "Константин Величков" пак има изкъртени плочки на пода.
« Last Edit: 05.04.2015, 10:12:18 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 71 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline atony

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
  • Tram driver, subway lover.
    • View Profile
И не само това. Старите станции имат нужда от известно освежаване и някои поправки. Някой ще каже, че "Люлин" например си е направо за основен ремонт, но едва ли това би се случило скоро, още повече тази година без да е предварително планирано в общинския бюджет. Има обаче неща, които могат да се поправят относително лесно като например смяна на осветителните тела на "Люлин", къкто направиха на "Сливница". "Летящите врати" също могат да се подменят или заменят с такива с фотоклетки, а на "Константин Величков" пак има изкъртени плочки на пода.
И на "Западен парк" няма да е лошо да сложат някакви нови реклами или поне старите да махнат, че промоцията на онова фото изтече отдавна, че даже вече и фотото може да го няма. :crazy:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16446
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
... , но едва ли това би се случило скоро, още повече тази година без да е предварително планирано в общинския бюджет. Има обаче неща, които могат да се поправят относително лесно като например смяна на осветителните тела на "Люлин", както направиха на "Сливница". "Летящите врати" също могат да се подменят или заменят с такива с фотоклетки, а на "Константин Величков" пак има изкъртени плочки на пода.
В общинския бюджет не е записано точно, че трябва да се купят кламери за директорския кабинет на някое общинско училище... Така че, решението за ремонт и средствата за него не би следвало да са директно залегнали в бюджета на цяла София... Не знам какво е състоянието на въпросните станции, но ако е толкова плачевно, трябва да се започне гражданска инициатива и да се напомни на режещите лентички, че се иска и поддръжка...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Всъщност старите врати не са проблемни, осветителните тела се сменят след като изгорят, а счупените плочки се сменят след като бъдат установени като такива. На Константин Величков вече имаше едно голямо обновяване на перона. Станциите се поддържат. Просто вече са поостарели и колегите искат да изглеждат по-добре, за това съм съгласен с тях. :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12822
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Да, може би не съм се изразил правилно, но точно това имах предвид. Трябва да се направи малко освежаване и модернизация.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 71 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12822
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
"Летящите" врати на входовете и изходите на "Опълченска" са заменени с такива с фотоклетки.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 71 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 573
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
"Летящите" врати на входовете и изходите на "Опълченска" са заменени с такива с фотоклетки.

На станция Константин Величков са свалили оригиналните врати от 1998 година от вътрешната страна - не знам и там ли ще ги сменят с автоматични такива с фотоклетка. Снимката съм я правил със смартфон HTC Wildfire S преди около седмица на източния вход на Константин Величков откъм пазара на Димитър Петков.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Явно и там ще ги сменят. На Опълченска първо са свалени вътрешните врати, които не са заменени с нови. А нови са външните врати, явно и тук така ще бъдат подменени, което е похвално.  :fan:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12822
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Предварително се извинявам ако вече е коментирано. Винаги съм се питал какво крият оградите на подлезите на "Сливница" както от люлинска страна, така и от страната на "Обеля". Някой запознат ли е? Подлез под "Сливница" ли е трябвало да има?

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 71 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 573
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
И не само това. Старите станции имат нужда от известно освежаване и някои поправки. Някой ще каже, че "Люлин" например си е направо за основен ремонт, но едва ли това би се случило скоро, още повече тази година без да е предварително планирано в общинския бюджет. Има обаче неща, които могат да се поправят относително лесно като например смяна на осветителните тела на "Люлин", къкто направиха на "Сливница". "Летящите врати" също могат да се подменят или заменят с такива с фотоклетки, а на "Константин Величков" пак има изкъртени плочки на пода.
И на "Западен парк" няма да е лошо да сложат някакви нови реклами или поне старите да махнат, че промоцията на онова фото изтече отдавна, че даже вече и фотото може да го няма. :crazy:

Вчера ходих до метростанция Люлин и открих че онази избеляла реклама на онзи сериал по Евроком дето стоеше там още от около 2001 - 2002 година беше най-накрая махната и заменена с пано на Етъра в Габрово. Също така имах дискусия с @AGENT 006 и той каза че на Западен Парк на колоната под часовниците старите реклами на онази томбола със VW Polo стояла още от 2003-та година и на онова аналогово фото чиито реклама бе стояла още от 1999 - 2000-та година някъде най-накрая били махнати преди около 2 месеца и са били заменени със снимки и информация от строителството на последните станции. Реално след толкова дълги години, за пръв път Западен парк и Люлин вече нямат стари реклами от патмивека. :rolleyes:
« Last Edit: 12.06.2016, 18:26:24 by Unicode »

Offline Thorn

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
    • Email
Предварително се извинявам ако вече е коментирано. Винаги съм се питал какво крият оградите на подлезите на "Сливница" както от люлинска страна, така и от страната на "Обеля". Някой запознат ли е? Подлез под "Сливница" ли е трябвало да има?
Доколкото знам, има подземен паркинг за немалък брой автомобили. В предизборната програма на Фандъкова пишеше, че ще се пуска в експлоатация, но няма никаква следа от работа в тази посока. А в същото време паркираните коли заемат двете страни на булеварда и голяма част от зелените площи покрай "Сливница".

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 915
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
зелените площи покрай "Сливница".

Кафевите  :neznam:
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12822
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е щом паркират коли метаморфозата на цветовете си е естествена.  :D
Иначе не се учудвам особено, че там има оставено място за подземен паркинг, защото "Сливница" е една от малкото вътрешноквартални станции, които нямат никакви паркоместа в близост освен нерегламентираните в дясната лента и няколкото места в обръщалото на 47, 48, 49 и 54.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 71 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
На Константин Величков вратите към станцията се сменят с автоматични плъзгащи се, вместо старите летящи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12822
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Това е отдавна.
Иначе до "Константин Величков" забелязах, че са сложили новия тип оповестяване за следващ влак, както на "Сердика".

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 71 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!