Poll

Коя от изградните метростанци е най-хубава и най-добре архитекрурно оформена?

Обеля
15 (6.9%)
Сливница
6 (2.8%)
Люлин
11 (5%)
Западен парк
38 (17.4%)
Вардар
21 (9.6%)
Константин Величков
15 (6.9%)
Опълченска
12 (5.5%)
Сердика
100 (45.9%)

Total Members Voted: 199

Author Topic: Метростанции в участъка Обеля-Сердика  (Read 104433 times)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Четох някъде че строежът беше започнал в средата на 2001 г. Или информацията не е точна и са я строили още през 90те :eek: или е била проект, но през 1996 г. са смятали че ще бъде готова за откриването на първите метростанции. Щом е от 1996 г., може да е била демоверсия на табелите , където просто е отбелязана посоката.
« Last Edit: 17.02.2019, 13:35:47 by New_Passenger »
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 736
    • View Profile
    • Email
Четох някъде че строежът беше започнал в средата на 2001 г. Или информацията не е точна и са я строили още през 90те :eek: или е била проект, но през 1996 г. са смятали че ще бъде готова за откриването на първите метростанции. Щом е от 1996 г., може да е била демоверсия на табелите , където просто е отбелязана посоката.

Нека не забравяме, че и депото се казва "Обеля". Може и заради това така да е указана посоката. На другата табела също не пише име на станция, а пише посока - "Център"
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9947
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На всички станции от първи радиус пишеше Център и Обеля.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4056
    • View Profile
    • Email
Обеля почнаха да я строят през февруари 2001-ва, тогава изнасяха първите камиони с пръст.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
От 17:12 до 20:25 може да се види интересен репортаж от 1978 за първата копка на метрото и строежа на станции 2, 3 и 4.
https://p.bnt.bg/b/n/bnt-na-60-24092019-x264-398516.mp4

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16437
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Метростанция Константин Величков
Снимка:19.08.1996г.
Автор:Joachim Kaddatz
Сайт: www.joka-video.de/Bulgarien/Sofia/Metro
Снимката ме подсеща, че имаше станции с недовършени вестибюли, но в момента не мога да се сетя кои бяха, а скоро не съм обикалял старите станции, но си личи че вестибюлите са с по-нови материали и леко рязличен дизахн от другия за съответната станция. 100% Сливница не беше довършена, но май и Константин Величков откъм Димитър Петков (в дъното на тази снимка)....

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3595
    • View Profile
    • Email
От 17:12 до 20:25 може да се види интересен репортаж от 1978 за първата копка на метрото и строежа на станции 2, 3 и 4.
https://p.bnt.bg/b/n/bnt-na-60-24092019-x264-398516.mp4

Накрая се говори за това че трамвай номер 10 ще минава над метростанцията. За какво точно става дума, метростанция 4 не е ли сегашната Вардар?

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
Преди да пуснат осмицата (21) са мислили да продължат 10 към Люлин.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Станция „Западен парк“, същите ги има и на „Люлин“ и „Сливница“. Може би се готвят „простори“.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 831
    • View Profile
Да, това ще бъде. Разправят, че по повечето станции ще набутат предпазните врати(простори). Така че от тези започват, но ще има и другаде. Оказа се, че това е една доста добра схемичка за едни пари. Така че очаквайте навсякъде да стане мазало като на стадиона и Опълченска.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
На мен ми изглеждат доста паянтови. Биха могли да спасят човек при определени обстоятелства, но ми се струва, че ако някой се подхлъзне например и се удари с по-голяма сила в оградата ще я счупи веднага или поне ще я огъне съществено. Другият проблем е че не стигат плътно до пода и щеше да е добре най-долният сектор от решетката да е с мрежа от малки квадратчета, така че да пазят от изпадане на телефон, портмоне или друг малогабаритен предмет.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
По-добре с тях, от колкото без тези предпазни съоръжения. Видя се добре, че българина не внимава, разсеян е и е способен на всякакви простотии, и благодарение на това станаха не малко инциденти. Тази защитна завеса не е да изградена да спира танк, а да не позволи на човек да се хвърли пред влака. Като изпадне някой малогабаритен предмет, метрополитена си има персонал, който ще извади падналия предмет!

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 225
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
По-добре с тях, от колкото без тези предпазни съоръжения. Видя се добре, че българина не внимава, разсеян е и е способен на всякакви простотии, и благодарение на това станаха не малко инциденти. Тази защитна завеса не е да изградена да спира танк, а да не позволи на човек да се хвърли пред влака. Като изпадне някой малогабаритен предмет, метрополитена си има персонал, който ще извади падналия предмет!
Напротив, по-добре без тях. Съжалявам, но няма как някой да ме убеди, че 2 млн лв за слагането на подобен простор за 1 МС, който между другото въобще не пречи някой да се хвърли, е обосновано. Спорно е доколко това може да мине за "предпазно съоръжение". Част от споменатите инциденти си бяха опити за самоубийство, 2 прилошавания на чакащи на перона пътници и няколко неправомерни слизания на релсите. Умишлено бутнати или случайно паднали хора не си спомням да е имало. В цял свят този вид трансопрт (и не само) е без подобни изобретения и никой не се е засилил да хвърля един куп пари, и то в условията на намален пътникопоток и влошено финансовото състояние на оператора. Излиза, че нямаме пари за нормален график на движение (не само през летния сезон) и за още един куп необходими за поддръжката на метрото дейности, но има пари да се дадат на фирма (без да е налице прозрчност на избора ѝ), за да въвежда "системи за безопасност" със съмнителна ефективност. Знаците, че не всичко е читаво тук са налице - рекламен клип (забележете фокусиран върху рекламата на фирмата и самото поставяне, а не върху обезопасавящия елемент), който принципно се прави основно при проекти с външно финансиране; добавяне на безсмислени компоненти, като например гласово оповестяване, което малцина са успяли да чуят; недоизкусурени аспекти като "дупките" в двата края при спрял влак или запречващи вратите на влака колони ... та по-скоро всичко прилича на ситуация, в която едни гузни хора, които знаят че са дали/влези много повече от реално струващите средства за нещо спорно, се опитват да изкарат колко важно е да бъдат опънати такива простори и то в какъв период ...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Щом се стигна до слагането на тези съоръжения, значи са необходими. Това, че следиш медийте и си пътник в метрото, не значи че си запознат с всичко. Не сме единственото място в света където има такива защитни прегради. И да много е модерно сега да се говори за кражби, корупция и пари. Но е хубаво да се говори с доказателства, а като гледам тук е "пълно с такива".

Да не разводняваме темата с това дали ни харесва или не, факт е, че ще се поставят новите съоръжения и благодаря на колегите, които ни запознаха.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Аз ползвам доста редовно станция „Опълченска“ откакто ги поставиха и ми се струва, че са намерили решение на проблема с позиционирането на някоя от вратите на влака зад колоните. Случи ми се само веднъж в мое присъствие.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 69 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1399
  • 9060
    • View Profile
Ако влака застане като хората, няма врати зад колоните на просторите. Може да се види на някоя по-широка станция, ако на някой му е интересно да го докаже за себе си. Иначе сегашната поръчка ако не бъркам беше за 10 станции, така че толкова ще се направят. Всички няма да са със сигурност, явно слагат основно на по-старите с островен перон. Дано не окепазят НДК и Европейски съюз с тия въженца.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3595
    • View Profile
    • Email
... и ми се струва, че са намерили решение на проблема с позиционирането на някоя от вратите на влака зад колоните. Случи ми се само веднъж в мое присъствие.

Това са две взаимно изключващи се изказвания. Или са намерили решение - тогава не се случва нито веднъж, или щом ти си го видял веднъж значи не са намерили никакво решение и цялата система е абсолютен боклук и слагането им са потрошени пари. Сигурно все още се случва и то десетки пъти на ден.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1006
    • View Profile
    • Mediar's Site
Щом се стигна до слагането на тези съоръжения, значи са необходими.

Аз по-наивен и по-безсмислен аргумент от този, честно, през живота си не бях чувал :laugh: Но пък, честно казано, по-удобен аргумент от този за защитаване на всяка една простотия на планетата, също не мога да измисля. Утре може и някой убиец да защитим по същия начин - "щом се е стигнало до убиването на дадения човек, значи е необходимо". Но, иначе, колко удобно се изнизнваш накрая, като пр*дня от гащи, браво - "аз тук само да си кажа мнението, че е по-добре с тях, отколкото без тях", а веднага след това "нека не разводняваме темата с нашите мнения дали е по-добре с тях или без тях"... Извинявайте за оффтопика, но подобно детинско поведение в този форум...

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Че са полезни съоръженията намирам за безспорно. Факт е, че през тях човек най-вероятно не би могъл да падне, ако и да изглеждат ефирни. Както се каза по-горе, не е нужно да задържат танк.  Достатъчно е да удържат човек или група хора. Втори въпрос е, дали и колко тук е откраднато. Той също е важен , безспорно, но е отделен. В нормална държава съответни органи по определена процедура биха изследвали как е определен изпълнителят, как е определена стойността, но и едното, и другото нямат отношение към ползата от преградите.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Определено. То и в тази държава си има съдебни органи, които спокойно могат да разследват. И ако има нарушения, да има съответното производство.
Щом се стигна до слагането на тези съоръжения, значи са необходими.

Аз по-наивен и по-безсмислен аргумент от този, честно, през живота си не бях чувал :laugh: Но пък, честно казано, по-удобен аргумент от този за защитаване на всяка една простотия на планетата, също не мога да измисля. Утре може и някой убиец да защитим по същия начин - "щом се е стигнало до убиването на дадения човек, значи е необходимо". Но, иначе, колко удобно се изнизнваш накрая, като пр*дня от гащи, браво - "аз тук само да си кажа мнението, че е по-добре с тях, отколкото без тях", а веднага след това "нека не разводняваме темата с нашите мнения дали е по-добре с тях или без тях"... Извинявайте за оффтопика, но подобно детинско поведение в този форум...
Ти някакво техническо лице ли си? Или ще ходиш да спасяваш тези всички разсеяни хора, всеки ден, на всяка станция?
Простотия е, че лаици като теб, уж "фенове" на транспорта, оплюват нещо което се прави за безопасността на всички стотици хиляди хора, които пътуват в метрото. 
И да, рядко пиша вече тук, заради такива разбирачи като теб и най-вече "фенове" на транспорта. Защото се казва, че ще се прави нещо и тук се оплюва всичко което е направено.
А изказа ти с "газовете" и дрехите, говори достатъчно за теб...