Author Topic: История на трамвайната мрежа  (Read 71517 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #260 on: 12.11.2021, 21:57:42 »
Как така оскъдица на ЧКД-та след като половината маршрут на 2 е съкратен или има връзка с упадъка на Т4D и Т6А2 са били мобилизирани да им помагат, затова не са могли да поемат 18 на адекватен брой коли?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Online Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #261 on: 12.11.2021, 22:30:50 »
Как така оскъдица на ЧКД-та след като половината маршрут на 2 е съкратен или има връзка с упадъка на Т4D и Т6А2 са били мобилизирани да им помагат, затова не са могли да поемат 18 на адекватен брой коли?
След като спрях 2 изчезнаха всички плякатарки в Лозенец. Нито по 14 вече се появиха, нито по новата 18 някога са се появявали. В СО са решили, че Т4 не стават за гората вече и 18 и 14 минаха на Т6, поради което имаха леко абсурдни интервали, но изначало нямам добър спомен какво беше положението с разписанията, защото до центъра съм ходил пеша, а се прибирах с 9. Но да след спирането на 2 прекратяват всички пътувания на пляки към Лозенец.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #262 on: 12.11.2021, 22:45:56 »
Последната снимка на Т4 по 14 в Спирката е от февруари 2004 г. или поне така е датирана. Благодаря за споделянето на версията, така или иначе в момента пиша книгата за историята на трамваите ЧКД в София и ми трябваше като уточнение, макар че първоначалният ми въпрос беше друг, но никога не знаеш накъде ще те отведе пътят.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9779
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #263 on: 12.11.2021, 23:11:17 »
2 я закриха окончателно след пускането на 9 до Орландовци във връзка със строителството на МД2. Още се чудя защо не я удължиха до Руското посолство и не закриха 18.
Иначе да, 18 се движеше заедно с 2, но беше на разредени интервали, все пак 12 бр Т6А2 се движеха в състав по 9. 2 ката след скъсяването до Журналист още няколко месеца беше в Красна поляна и се обслужваше от София 100, в последствие ги размениха с 19.
 

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #264 on: 12.11.2021, 23:29:38 »
Още се чудя защо не я удължиха до Руското посолство и не закриха 18.
Е това е за историческото напомняне, че 18 наистина е трябвало да бъде там, макар и с 1435-милиметрово междурелсие. Звучи като майтап, но може и да не е.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9260
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #265 on: 13.11.2021, 18:26:54 »
18 беше на интервал 7 минути, 2 на 12 минути. Закрита е от 15.03 до 31.05.2009 заради подмяната на оградата на Централни гробища.
Тъй като през 2005 година и натам имаше доста пътници , на Журналист 18 идваха пълни от Парк-Хотела . 12 беше на интервал 10 минути , не беше достатъчен да покрие нуждите на пътниците а и основния поток си беше за към Мария-Луиза .Та , 2 стана помощна линия .Да не забравяме, че и на Орландовци сума ти автобуси докарваха жители на близките села към София за работа. 2010 г, 12 е пренасочен по Христо Ботев Мария- Луиза , 4-та линия вече е към Орландовци, 3 е с мотриси 9ХХ и вече няма нужда от допълнителната линия 2 ,и тя е закрита. Надявам се да съм помогнал с коментара.
« Last Edit: 14.11.2021, 09:17:55 by София 70 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14159
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #266 on: 15.11.2021, 11:43:33 »
Кадър от кинопреглед от празнуването на 1 май 1956г. в София. За оргромно мое учудване видях тия трамвайни релси, завиващи и свършващи в сградата на ЦУМ. Мислих даже, че са мокри следи от гуми на коли. Но не - трамвайни релси са. Изглежда това е остатък от старата въртележка около Св. Неделя, преди престъпните бомбардировки и преди да построят ЦУМ, като релсите са стояли доста години след това и са ги махнали по-късно. Или е било някакво временно трасе около строителството на района. Иначе ето и линк към целия преглед, а и самия кадър.



Тук интересното в това видео е праховото горене на въглища в парните машини. Някъде бях чел за това, че не бил особено успешен експеримент и машините губели мощност и били по-тромави. Интересно и по коя линия е снимано видеото.

После са пробвали да горят и мазут.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР