Poll

Коя метростанция Ви харесва най-много ?

СУ Климент Охридски
77 (39.3%)
Стадион Васил Левски
23 (11.7%)
Жолио Кюри
9 (4.6%)
Г.М.Димитров
11 (5.6%)
Мусагеница
18 (9.2%)
Младост 1
41 (20.9%)
Младост 3
11 (5.6%)
Цариградско шосе
6 (3.1%)

Total Members Voted: 196

Author Topic: Метростанции в участъка Св.Кл.Охридски-Цариградско шосе  (Read 169325 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13681
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Малко споделяне на мнение. Университета е хубава станция, има характер и визия и с изключение на факта, че е толкова къса всичко там е наред за мен. Стадиона е много качествено изпълнена станция, но заради използваните цветове или заради нещо друго създава усещане за теснина и липса на пространство, което не ми допада. Също така може би щеше да е добре да заложат малко повече някаква отличителна за мястото тематика. В този вид това е просто поредната станция, а Националния стадион и Борисовата градина са забележителни обекти. Секторът „Жолио Кюри“ - „Младост I“ е доста проблемен. „Жолио Кюри“ е хубава станция с хубави цветове, но щеше да е хубаво да е малко по-висока на първо време. На второ тези пластмасови седалки тип седалки от стадион са ужасно архитектурно несъобразени и грозни и на трето белите плочки са залепени ужасно, фугите между тях са изпълнени потресаващо. „Г. М. Димитров“ е ужасна станция с този нисък таван и липсата на пространство за развиване на някаква специфична архитектурна визия, а е и много натоварена, с което често е изключително неудобна за ползване. Повтарят се и пластмасовите седалки. „Мусагеница“ е конструктивен и дизайнерски провал. Не създава усещане за комфорт, топлоизолацията ѝ е под всякаква критика, а дизайнът и естетичността ѝ също не падат по-далеч. „Младост I“ е по-добра станция, има хубави цветове и метални пейки, които са значително по-естетични, но все пак белият окачен таван не ми харесва, изглежда евтино. „Младост III“ и „Цариградско шосе“, подобно на следващите ги станции по направлението към летището и към БПС, може би с изключение на „Бизнес парк“ и надземните „Софийска Света гора“ и летището са изпълнени в пъти по-добре, имат архитектурен замисъл, по-качествено изпълнение поне на интериора(уточнявам го нарочно предвид течовете от тавана на „Младост III“), но единственият проблем на „Цариградско шосе“ е че цветовата комбинация, колоните и осветлението създават усещане за мрачно подземие, което не ми харесва.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • View Profile
    • Email
Ако си мислиш, че на Цариградско шосе не тече. Редовно има кофи там, личи си, че не си от Дружба :D

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15651
    • View Profile
    • Email
МС Цариградско: поначало всички станции и подлези с много колони създават впечатление на подтискащо мрачно подземие.
МС Г.М.Димитров: това не е метростанция, а леко разширен подлез. Заради липсата на средства по онова време беше създадена с много недостатъци:
- заради плиткото залагане липсва пешеходна връзка от страната на ПИБ и ОМВ-Мусагеница. Даже наличните връзки от подлезите към посока "център" са затворени с оглед икономия на персонал;
- пословична теснотия, като се има предвид, че обслужва доста квартали;
- теренът на ниво 0 позволяваше по-смислено изпълнение на кръстовището или по-точно на комбинацията на 2 кръстовища.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
На Г.М. Димитров помислих, че най-после са сменили схемите изобразяващи станциите, но все още пише че линията свършва на Експо Център. Залепили са само един стикер със стрелка “Летище/Бизнес парк” върху схемата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13264
    • View Profile
На Стадиона са дупчили през около метър и половина и са поставили по 4 болта. Интересно какво ще поставят?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13681
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
На перона на университета между ескалатора за изкачване от източната страна по диагонал до тактилните плочки до коловоза в посока центъра, се е образувало някакво странно надигане на два реда плочки по диагонал, нямам никаква идея от какво би могло да е.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
Станция СУ ще бъде затворена за пътници от събота.
Пускат заместващ автобус с маршрут Евлоги Георгиев - Орлов мост - пл. Батенберг - бул. Тодор Александров.
Метрото ще се движи от Витоша до Сердика (интервал 9,30 мин) и от Васил Левски до Летище/Бизнес парк ( интервал 13 мин).

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16718
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Хмм, защо и докога? Преправят единия вестибюл заради новата метростанция, като са затворени само част от изходите, но не и целия вестибюл. Къртицата е почти до новата станция на Орлов мост...

И защо не пуснат влаковете транзит, а направо разделят линията на 2 като на времето като я откриха!?

Звучи като проблем с тунелите, не толкова със станцията...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2260
    • View Profile
В темата за маршрутните промени пише, че е за събота и неделя. А тия хаховци, които още не са качили в сайта си информация за тази маловажна промяна.  :angry:

Единствената информация е ето този парцал (един приятел го е снимал):
« Last Edit: 30.10.2018, 14:55:32 by hitar_potter »
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10346
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email

И защо не пуснат влаковете транзит, а направо разделят линията на 2 като на времето като я откриха!о?

Звучи като проблем с тунелите, не толкова със станцията...


Явно искат да сведат вибрациите до минимум, докато не мине къртицата.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Има поставени камери в тунела които постоянно следят да не пропадне линията.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
На МС Васил Левски и на МС Опълченска ще започнат да монтират стъклени прегради на пероните по подобие на преградите по новия лъч.
Избрали са 10 станции от линия 1 и линия 2, но не казаха кои са другите.
Инфото е от новините  :fan:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4490
    • View Profile
    • Email
Как ще ги нагласят спрямо различното разположение на вратите на вагоните?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3546
    • View Profile
Ще процедират както с влака на Ким
(от 0:23 нататък)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • View Profile
    • Email
Преди избори всичко е възможно. Очевидно кампанията за 26.05 започна от столичното метро, това в безумие  :eek:Много съм любопитен да видя как ще се случат тия прегради на Опълченска и стадиона. Нито влаковете имат подобни системи за позициониране, нито подвижния състав е еднороден.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4317
    • View Profile
    • Email
Нито влаковете имат подобни системи за позициониране, нито подвижния състав е еднороден.

Идеята е вратите да са вертикални.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 679
    • View Profile
    • Email
Бая съм пътувал по света, такова чудо не съм виждал. Ще ми е интересно да видя какво ще бъде  :laugh:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4317
    • View Profile
    • Email
Ами ето такова нещо:


Ширината на перонната преграда при този вариант може да бъде произволна, теоритично е възможно да е една преграда на дължината на цял вагон. Мястото на спиране на влака не е нужно да е точно до сантиметър както при хоризонталните прегради.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1512
  • 9060
    • View Profile
А дано са измислили нещо по-естетично от това. :blink:

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Какво пък му е на това? :neznam: