Author Topic: Автомобилостроенето - има ли то почва у нас?  (Read 24077 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Автомобилен завод за над 100 млн. евро строят край Ловеч

 Автор: Силвия ЗЛАТКОВА - Източник: СГ

Първата копка на новия завод направиха вицепрезидентът на китайската компания „Грейт Уол” Уанбау Чай, министър – председателят на България Сергей Станишев и кметът на община Ловеч Минчо Казанджиев

Стартът на уникален за България индустриален проект между "Литекс моторс" и една от най-големите частни китайски компании Great Wall ("Грейт Уол") бе даден на 11 май. Новият автомобилен завод ще се разположи в терен с площ от 430 дка в землището на ловешкото село Баховица. Отреждането на земята общинските съветници гласуваха наскоро. В началния си стадии проектът се очаква да надхвърли 100 млн. евро, а с развитието си – над 180 млн. евро, обяви изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев.
С реализирането на проекта ще бъдат създадени около 1300 работни места. Очаква се първата серия автомобили SUV да започне в края на 2010 г., а броят на работните места с развитието на проекта да достигне близо 3000 души. Идеята е основните кадри в завода да бъдат подготвяни по програми на Механотехникума в Ловеч и на Техническия университет в София с цел осигуряване на квалифицирани български специалисти в областта на автомобилното машиностроене.
Символичната първата копка на новия завод направиха вицепрезидентът на китайската компания "Грейт Уол" Уанбау Чай, министър–председателят Сергей Станишев и кметът на община Ловеч Минчо Казанджиев.
Всяко начинание дори и по време на криза ражда своите плодове. С реализирането на тази крупна инвестиция в сърцето на България, не само възстановяваме славата на Ловеч като град на автомобилостроенето, но и го нареждаме и сред градовете на България, развиващи голямата промишленост, каза по време на церемонията по символичната първа копка кметът на Ловеч Казанджиев. Той изрази надежда, за съдействието на правителството при изграждането на завода и довеждащата инфраструктура.
Проектът дава ясна перспектива за българската индустрия и е важен не само за община Ловеч, но и за цялата страна, изтъкна изпълнителният директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев и подчерта, че началото на автомобилостроенето в България се поставя именно в Ловеч през далечната 1967 г.
В последните седем месеца след проведени преговори успяхме да постигнем договореност по повечето основни въпроси за съвместния проект, подчерта  вицепрезидентът на китайската компания "Грейт Уол".
Стартирането на проекта и то точно в деня на Ловеч, символизира политиката, която правителството провежда през последните години – да направим страната максимално привлекателна за преките чуждестранни инвестиции, за българските инвеститори и бизнеса, да създаваме нови мощности, производства, които са конкурентоспособни, каза премиерът Сергей Станишев. Според него в условията на глобална икономическа криза далновидните предприемачи правят дългосрочни инвестиции, защото в такива периоди е важно всяко едно работно място и капиталовложение. Те ще направят община Ловеч и целия регион конкурентоспособен на пазара на автомобилното машиностроене, изтъкна още Станишев.
След церемонията по първата копка изпълнителният директор на  Българската агенция за инвестиции Стоян Сталев връчи официално сертификат за инвеститор клас А за българо-китайската инвестиция на изпълнителния директор на "Литекс моторс" Илия Терзиев.
"Грейт Уол" е първата частна автомобилна компания, която е регистрирана на Хонконгската стокова борса. Нейните продукти са пътнически автомобили, SUV-та, миниванове (MPV) и пикапи. Компанията притежава над 20 дъщерни предприятия с над 18 000 служители.

------------------------------------

Всичко звучи твърде добре (за да е истина, това в скобите не бих искал да ко казвам). След като завода на Монтюпе в Русе заработи, да започне да се строи и завод за цели автомобили!
И то в условията на криза - как мислите!
« Last Edit: 18.05.2009, 17:13:58 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15771
    • View Profile
    • Email
Ето повече подробности:
Според Википедия в Ловеч ще правят моделите Florid (малолитражка), Hover (джип) и Wingle (пикап).
Ето тук малко руско тестче за проходимост на джипа: http://www.youtube.com/watch?v=6HKhz4veQQw, ето и друго описание на тест, пак от руснаци: http://www.china-motors.ru/english/news_testdrive.php?id=8.

Ето тук за колата: http://www.chinacarforums.com/forum/showthread.php?t=3961&page=4 - като че ли мненията са, че се имитира Тойота (което не е толкова зле, стига да е със стабилното качество на Тойота).



Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Подобни коли не мисля, че имат бъдеще в Европа. Европеецът е много чувствителен на тема качество и трудно ще зареже традиционните марки заради някаква китайска незнайна. С други думи пазар за тези коли има много малък - само най-бедните ЕС държави (коити са мъничета , така че на са интересни) и евентуално Турция и Украйна. С други думи не виждам логиката на този завод и не мисля, че ще е успешен.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Колите са много прилични. Качеството на новите коли е едно и също боклучаво навсякъде, така, че не се безпокой за това. Тези коли ще имат пазар у нас, както Дачиите в румънско и другите балкански страни. Дано завода заработи успешно и получи ЖП клон ;)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
След като Дачия намери значителен пазар в Западна Европа, не знам защо още отричате търсенето на евтини коли. Да не забравяме, че цялата техника на въпросните китайски произведения е базирана на западните модели две-три поколения назад. А ако някой си мисли, че купувайки си например Ауди или БМВ, всяка част е проектирана и произведена от чистокръвни баварци: много се лъже... Например Х5 дори не е влизал в Германия... Каквито и форми на "фенство" към дадена марка е имало: те вече се забравят. Така че не виждам защо един евтин китайски автомобил няма да е успешен....

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Така че не виждам защо един евтин китайски автомобил няма да е успешен....
Стига да е качествено изработен няма проблем да си намери пазар според мен, нищо че няма да е 'марков'
НЕ на хейтърството!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2091
    • View Profile
Всеки себеуважаващ се човек не би си купил такова нещо. Състоянието на "съоръжението" след страничният удар е недопустимо. Още повече че това е краш тест на китайците на които им нямам доверие
http://www.youtube.com/watch?v=0gdQ0gykKe4&NR=1
Ето и този сайт от който ще научите защо трябва са си купувате скъпи и престижни автомобили.
Резултатите на прехвалената Дачия
http://www.euroncap.com/tests/dacia_sandero_2008/340.aspx
The Grand Tour

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Не всеки може да се позволи скъпа и престижна кола. Всеки се простира според чергата си
НЕ на хейтърството!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2091
    • View Profile
Като не може да си позволи да пътува с обществен транспорт, а не да кара разни ковчези и морги на по 20 години и да убива с тях по пътищата.
Както и нашата скромна страна да си оправим леката индустрия, а не да се хвърляме в сектор където въобще не са ни ясни нещата (дори и на китайските ни партньори)
 
The Grand Tour

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Много хубаво ! Аз лично очаквам и тролейбуси и автобуси !  :)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
След като Дачия намери значителен пазар в Западна Европа, не знам защо още отричате търсенето на евтини коли. Да не забравяме, че цялата техника на въпросните китайски произведения е базирана на западните модели две-три поколения назад. А ако някой си мисли, че купувайки си например Ауди или БМВ, всяка част е проектирана и произведена от чистокръвни баварци: много се лъже... Например Х5 дори не е влизал в Германия... Каквито и форми на "фенство" към дадена марка е имало: те вече се забравят. Така че не виждам защо един евтин китайски автомобил няма да е успешен....

какъв значителен пазар в западна европа бе :) аз за една година в белгия и холандия не видях НИТО ЕДНА

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Като заговорихте за скъпи и "качествени" коли веднага мога да ви дам пример за разликата между турските Тойоти дето ги лангъркаме по улиците и Тойотите дето ги карат в САЩ. Правете си изводите. Да не говорим за ралзиката между S класа тип "мечок" и последен модел S класа.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15771
    • View Profile
    • Email
разликата между турските Тойоти дето ги лангъркаме по улиците и Тойотите дето ги карат в САЩ.
Поначало коли, предназначени за Щатите и за Европа, се различават, даже погледнати от самолет. Щатските и европейските стандарти се различават, ако щеш даже по цветовете на мигачите.
Нормално е всяка голяма фирма да таргетира заводите си към определен пазар. Пресен е примерът с турските Клио - във Франция просто не се произвежда модификация в този вид. То даже прахът за пране "Персил", закупен в Германия, пере по-добре от закупения в България, та какво остана за колите.
 

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Благуне, аз не говоря за принципните разлики между колите за двата пазара, а за качеството на колите за двата пазара. Един колега специално си купи Меган от Германия, правен за Германия, защото същия модел, абсолютно същият обаче купен от тук има общо с другия да не ти казвам колко.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15771
    • View Profile
    • Email
Благуне, аз не говоря за принципните разлики между колите за двата пазара, а за качеството на колите за двата пазара. Един колега специално си купи Меган от Германия, правен за Германия, защото същия модел, абсолютно същият обаче купен от тук има общо с другия да не ти казвам колко.
Да, наистина, така е, даже и с по-авторитетни производители от Рено. Едно от нашите Аудита го купихме чисто ново от Аутотехника (тогавашният вносител) - заради лизинга, другите сме си ги вземали от Германия. Произведено в Некарзул (Германия), а не в Турция или Румъния. Може и да си внушавам, но то даваше много повече дребни дефекти, отколкото коли, карани 2-3 години в Германия.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Лично аз не съм шофьор но такива новини ме радват искрено:

Броиш 15 990 с ДДС за най-евтината ловешка кола

Voleex C10 е най-достъпният модел на Great Wall

Поне 15 990 лева с ДДС ще трябва да извадят мераклиите, които искат да карат ловешките автомобили с марка Great Wall, съобщава AutoMedia.bg.

Както ви съобщихме, дългоочакваният старт на продажбите на българските автомобили ще започне до края на 2011 г. В средата на месец октомври ще бъдат официално открити дванадесет представителства на Great Wall в различни градове на България.

Първоначално в тях ще се продават автомобили, произведени в Китай, а до края на годината, трябва да бъдат налични и такива произведени у нас.

Вече е ясно, че най-достъпният модел на Great Wall е градската кола Voleex C10. Тя се задвижва от 1.5-литров бензинов, 4-цилиндров редови двигател, генериращ 97 к.с. и 138 Нм. Ускорява от място до 100 км/час за 11.1 секунди, развива 175 км/час и изразходва средно по 7.3 л/100 км.

Оборудван с екстри като климатична система, аудио уредба с USB, електрически стъкла, фарове за мъгла, 4 дискови спирачки, ABS с EBD, въздушни възглавници за шофьора и пасажера, и други, моделът се предлага за сумата от 15 990 лв. с ДДС.

Пикапът Steed 5 е със стартова цена 24 499 лева с ДДС. Стандартното оборудване на автомобила включва климатик, ABS с EBD, предни въздушни възглавници, 4 електрически стъкла, електрически огледала, централно заключване, 16-инчови алуминиеви джанти, аудио уредба с USB и много други.

Предлага 4х2 или 4х4 задвижване и избор между два задвижващи агрегата - бензинов или дизелов.

Най-скъп е джипът Hoover H5. При него цените започват 28 699 лв. с ДДС. Предлага се във варианти 4х2 и 4х4 с електронно задвижване и демултипликатор. Стандартното оборудване включва двойно оптични фарове, тъмни задни стъкла, 17-инчови алуминиеви джанти, фарове за мъгла, LED задни светлини, автоматични светлини и датчик за дъжд, автоматична климатична система и много други.

По-високото ниво на оборудване включва кожен салон с подгряване на предните седалки  и електрическа настройка на шофьорската седалка, DVD система, 4-сензорен заден парк асистент с цветна камера и т.н.

Всички модели се предлагат с гаранция пет години или 100 000 километра.

Капацитетът на завода край Ловеч ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Очаква се инвестицията да разкрие близо 2 000 работни места.

Автомобилите, които ще произвежда Литекс Моторс са предназначени за европейските пазари и отговарят на всички стандарти и изисквания на законодателството на Европейската общност, казват производителите.

До 2016 година, GWM са предвидили разработването и пускането на пазара в Европа на разнообразна моделна гама, чиято основна задача е да предложи на клиентите най-доброто съотношение цена-продукт, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене.

Компанията е единственият китайски производител на автомобили, който понастоящем продава на европейския пазар и има съответното типово одобрение на продуктите си, съобразно изискванията на Европейската общност.

Пожелавам им много успехи и дано наемат повече български работници, че и ние да видим малко помощ за икономиката.

Ха дано да вземат и завода за гуми във Видин :)
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
След неуспеха с Булгаррено дано поне това да стане като хората. Пък може и малко и китайците да ни научат на това-онова  :rolleyes:
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Производителността в този завод е крайно притеснителна.  :crazy:
Новата перачница на пари, че Литекс вече не успява да се справи, какво ли?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5178
    • View Profile
След неуспеха с Булгаррено дано поне това да стане като хората. Пък може и малко и китайците да ни научат на това-онова :rolleyes:

Те от нас нищо хубаво няма да научат ...  8)
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Песимизмът свързан с родното автомобилостроене е логичен на фона на това което сътвориха Булгаррено, Чавдар, Мадара, Роувър и пр. Но мисля че не може да се сравнява конюктурната ситуация и условията при които заводът на Грейт Уол е възникнал с посочените по-горе производства!
« Last Edit: 13.09.2011, 20:33:45 by difian »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!