Author Topic: Нощен транспорт  (Read 293430 times)

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 889
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1820 on: 20.05.2024, 01:09:03 »
Преди спирането на нощния транспорт заради Ковид, автобусите бяха повече и се движеха на по-малък интервал и на фона липсата на 5 човека линеен контрол, организацията беше по-добра  :crazy: да, сега трябва да се отчете фактора със закъсненията заради светофарите, но наистина се губи цялата идея заради тази "организация".

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1821 on: 20.05.2024, 10:39:48 »
НЯМА ГАРАНТИРАНО ПРЕКАЧВАНЕ МЕЖДУ РАЗЛИЧНИТЕ ЛИНИИ НА НОЩНИЯ ТРАНСПОРТ

В събота, когато беше нощта на музеите, срещу неделя (нощта между 18 и 19 май) - пътувах с нощна линия N2, която тръгва по разписание от Батенберг в 1:00 часа.

Отидох на спирката някъде 5 минути преди 1 часа. В следващите няколко минути пристигнаха автобусите по N3 и N4 и в двете посоки. Не проследих точно на коя минута пристигна съответния автобус, защото бях в компания с други хора. Стана 1 часа - все още имаше само 4 автобуса на Батенберг.

1 часа и 2 минути. Виждам в далечината как идва автобус по линия N1 от Люлин за Младост. Обаче точно в този момент автобусите, които вече бяха на площада, започнаха на потеглят. Това беше доста странно, при условие, че се вижда как приближава друг автобус. защо поне не изчакаха него? Заговорихме се с хората от моята компания по тази тема. Една млада двойка е дочула нашия разговор и споделиха техния проблем. Те са пътували с първия курс на нощната линия N4 с намерение да се прекачат на N1 за Люлин. Техният автобус по N4 закъснял малко и пристигнал на Батенберг 4-5 минути след полунощ. За тяхно учудване нямало други автобуси - вече били потеглили. Единствено минал автобуса по N2 за Обеля някъде към 15 минути след полунощ. Двойката попитали един от тези с жълтите жилетки и им било отговорено, че това било ново правило - чака се максимум до 2 минути след кръглия час и наличните автобуси трябва да потеглят. И на младежите им се наложило да чакат почти час за следващия курс. Казаха, че в момента не можели да си позволят такси, иначе повече никога няма да разчитат на нощния транспорт.

1 часа и 3 минути. Три от първоначалните четири автобуса вече бяха потеглили. Само N4 в посока Гоце Делчев стоеше. Дойде един от тези с жълтите жилетки и се разкрещя на шофьора: "Какво чакаш? Защо не тръгваш? Виж, че стана и 3 минути!" В това време от другата страна акостира N1 от Люлин за Младост - секунди след като другите автобуси потеглиха. Някакви хора слязоха, други се качиха. И автобусът веднага потегли.

1 часа и 5 минути. Пристигна N2 от Обеля за Студентски град. Спря на спирката, хора слизат, други се качват. Потегли веднага след това.

1 часа и 9 минути. Пристигна N1 от Младост за Люлин. От него слезе един човек, който започна да се озърта. попита къде са другите автобуси, на които може да се прекачи. ние му казахме, че вече са потеглили. Той се обърна към един от тези с жълтите жилетки и попита какво се случва. Онзи му обясни, че от няколко дни има нова заповед - дава се толеранс от максимум 2 минути. Всички автобуси, които са пристигнали на Батенберг, трябва да потеглят най-късно във втората минута след кръглия час, независимо дали са всичките автобуси или не. Заповедта била спусната от ЦГМ, но идвала от "много високо". Имало разписани много тежки санкции за нарушение на заповедта. Мъжът попита жълтата жилетка какво се случва с прекачването. Този с жилетката отговори, че всъщност няма такова нещо като изчакване на закъснели автобуси. Къде в сайта на ЦГМ пишело, че се гарантира прекачване? Нощните линии са си редовни линии, които си имат разписание, което трябва да се спазва. Да не би през деня като закъснее един автобус, другите да го чакат по спирките? Ако в закъснял автобус има хора, които искат да се прекачват, те ще трябва да чакат следващия курс. Всички зяпнахме от реакцията на жълтата жилетка, а той се врътна и отиде на някъде.

И всъщност е прав. Ей сега търсих из сайта на ЦГМ. няма информация за нощния транспорт. Няма, както преди време, отделна секция за нощен транспорт. Намерих само една статия в раздел Новини от 30.10.2023. Там се говори за обща спирка, където се извършва прекачване, но няма нищо по въпроса дали се гарантира изчакване.
https://www.sofiatraffic.bg/bg/news/3900/noshtniiat-transport-v-sofiia-se

1 часа и 17 минути. Най-накрая пристигна N2 от Студентски град за Обеля. Това беше най-пълният автобус по нощна линия, който съм виждал, или за който съм чувал. Качиха се още пътници на следващите две спирки и след Лъвов мост преброих 17 правостоящи като всички седалки бяха заети. имаше и двама кондуктори по някаква причина. След хали Надежда останаха 3 правостоящи.

Всички нощни автобуси, които по разписание потеглят от Батенберг в 1:00 часа бяха пълни. В някои от тях имаше и по 2-3 правостоящи.

Заговорих се с мъжа-кондуктор и той ми каза, че промяната в Студентски град изобщо не е помогнала. И на практика N2 се движи с перманентно закъснение между 10 и 30 минути. Светофарите са виновни за закъсненията!

Сега на Батенберг - дойдоха Н3 и Н4 и в двете посоки навреме, в 2:02 дойде Н1 в посока Люлин и всички 5 автобуса потеглиха...  :help: :help: :help:

Иначе на всички спирки в центъра чакат доста хора и във всички автобуси има по поне 15 души...
Причината е въпросната заповед.

Ако някой от спасителите на София чете или пък, ако някой може да им предаде - Какво стана? Нали точно те много държаха на нощния транспорт? Защо, когато те са на власт, започнаха да се случват такива неща? Кой пуска тези заповеди "от горе"?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1822 on: 20.05.2024, 12:00:13 »
НЯМА ГАРАНТИРАНО ПРЕКАЧВАНЕ МЕЖДУ РАЗЛИЧНИТЕ ЛИНИИ НА НОЩНИЯ ТРАНСПОРТ

Ако някой от спасителите на София чете или пък, ако някой може да им предаде - Какво стана? Нали точно те много държаха на нощния транспорт? Защо, когато те са на власт, започнаха да се случват такива неща? Кой пуска тези заповеди "от горе"?

Голяма издънка ако е истина. Спуснали са заповед и не се уведомили пътниците че вече няма връзка в центъра. При това положение няма никакъв смисъл от тази централна спирка и десетките жълти жилетки персонал, автобусите да си карат както им скимне и толкоз.

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1294
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1823 on: 20.05.2024, 12:26:23 »
Мога да потвърдя думите на petur1111. В нощта на музеите бях на площада в 0ч., когато пристигнаха само двата автобуса на Малашевци в западно направление. Не изчакаха връзката, въпреки че и Н3, и Н4 бяха на светофара на руската църква. Но наблюдавам и друг проблем с тези линии. В последните седмици често съм навън по тъмно и засичам автобусите на различни места. Всеки път обаче карат изключително бавно, въпреки че закъсняват. Целият този координиран хаос ме навежда на мисълта, че или диспечерите са пълни некадърници, или целенасочено се съсипва услугата, за да бъде закрита.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1824 on: 20.05.2024, 15:05:11 »
или целенасочено се съсипва услугата, за да бъде закрита.
Това е правилният отговор.


Двама мои познати, които са били от екипа на фестивала на светлината, са пребивавали на Батенберг вечерите и нощите около и по време на фестивала (седмицата след Гергьовден).

От единия от тях чух абсурдната история, която ви разказах по-назад в темата.

Веднъж другият се е заговорил със служител на ЦГМ - от тези с жълтите жилетки. Оказва се, че има огромен натиск срещу нощния транспорт.

И най-големия противник на нощния транспорт не са таксиджиите или нещо подобно. Най-големият противник били... самите шофьори на автобусите. Имало огромна съпротива от тяхна страна. Едвам ги били намерили достатъчно шофьори, че да изпълняват курсовете. Всякакви други служители от системата - диспечери, началници и администраторски персонал по гаражите, синдикати и т.н. също били много против. Ей това се казва саботаж - цялата система се обединила да унищожи нощния транспорт.

Имало шофьори от дневните линии, които като разбирали, че тяхната кола ще трябва да изпълни един допълнителен курс по нощна линия, след изключване от редовната им линия, са отказвали. Трябвало е да се правят смени в графика в последния момент. И пак шофьорите на дългите автобуси MAN, които са дошли за този допълнителен курс, са мрънкали до безкрая.

Големи принцеси тези шофьори! И как така ще отказваш работна задача, която ти е поставена от работодателя? Не са ги карали да копаят царевицата. Карали са ги да правят това, което им е по длъжностна характеристика - да управляват автобус.

Самите жълти жилетки също били много против нощния транспорт, защото ги занимавали с глупости. Официално тяхната работа била да водят някаква статистика (включително за пътникопотока) и да следят дали автобусите се изчакват (което очевидно е стара информация преди пускането на скорошната заповед). Ама каква статистика ще водят хора, които очевидно са крайно пристрастни?..

Няколко пъти този с жълтата жилетка изтъквал как нощния транспорт струвал 150 хиляди лева на месец, за да вози шепа нехранимайковци.

Но той бил спокоен, защото се чувало, че съвсем скоро ще се направи така, че да закрият нощния транспорт. Може би вече виждаме първите стъпки...

Offline Bl3iz3

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1825 on: 20.05.2024, 17:06:05 »
Мога да потвърдя, че закъсненията се правят нарочно от шофьорите. Живея много близко до спирка на N4 и мога да го видя през прозореца у нас. Той трябваше да е там в 1:32, но дойде чак в около 1:50 и след това бавно но славно продължи с макс 15 км/ч по булеварда въпреки 20 минутното му закъснение. Въпрос на време е и тази услуга да си замине.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6067
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1826 on: 20.05.2024, 17:49:20 »
Имало шофьори от дневните линии, които като разбирали, че тяхната кола ще трябва да изпълни един допълнителен курс по нощна линия, след изключване от редовната им линия, са отказвали.
Големи принцеси тези шофьори! И как така ще отказваш работна задача, която ти е поставена от работодателя?

Първо трябва да научиш как стоят нещата, и после да коментираш.
Не е нормално да си на работа от 16.00 часа до 00.30 часа, и да те карат след това да продължиш на нощна линия. Това на никой закон не отговаря на 100 %, и е нарушение на кодекса на труда.
Съвсем спокойно може да разкрият щат за нощни шофьори, ама никой не си го и помисля.
Мисля че ще има кандидати да работят по 4 часа нощно време, дори и пенсионирани шофьори.
Поради изложената причина е нормално шофьорите да отказват нощната задача, независимо от болните началнически мозъци. И не могат и да ги накажат даже, поради изпълнението на първичната им задача-работа на линия.
Спрете си просташките мнения !

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1827 on: 20.05.2024, 18:06:03 »
Не е нормално да си на работа от 16.00 часа до 00.30 часа, и да те карат след това да продължиш на нощна линия.
Само, че аз съм запознат как стоят нещата.

В случая става дума за четирите дни, в които имаше фестивал на светлината - Лунар.

Тогава общината беше организирала един допълнителен курс по всяка нощна линия от площад Батенберг до съответната крайна спирка. За целта организаторите на нарядите са го измислили много умно - взимат коли от линии, които се изключват близо до Батенберг - 94, 280, 310 и т.н. След като се изключат от основната си линия, шофьорите на тези коли имат малка почивка (тъкмо да отдъхнат малко) и след това отиват на Батенберг. В 0:30 часа тръгват, изкарват 1/4 от курса на нощните линии - от Батенберг до съответната крайна спирка (15-20 минути). И оттам се прибират за гараж. Ще се приберат в гаража около 1 час по-късно от обикновено. Никой не ги е карал да работят цялата нощ на нощни линии. А освен това са си починали между основната линия, от която са се изключили, и краткия курс по нощната линия.

И съм убеден, че всичко това се плаща според кодекса на труда - извънреден труд, нощна надбавка и т.н. За разлика от значителна част от частния сектор, където нормите на кодекса на труда се заобикалят по един или друг начин.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4280
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1828 on: 20.05.2024, 18:15:09 »
Ако не карат шофьорите да имат безумно дълги смени и ако им се плаща тройна надница, дали няма да има мераклии?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6998
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1829 on: 20.05.2024, 19:09:58 »
Не е въпрос за тройната надница или за безумно дългите смени. Достатъчно е да има надбавка за нощен труд и да не ги карат да доработват до 8 часа. Могат да наемат хора и по постановлението, да организират всичко по един човешки, а не скотски начин. Това зависи от ръководството на дружеството. Работата е идеална и за хора, които могат да работят това като втора работа. Обаче към момента целта е явно друга - да се прецака услугата, а и общината не помага по този въпрос с тъпотията ангро - всички светофари да работят 24/7 независимо дали са в центъра или в Дружба-2. Ако ще работят всички, то поне да ги "поумнят" и автобусите да ги командват така, както е навсякъде по света.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8493
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1830 on: 20.05.2024, 19:13:44 »
Няма смисъл от толкова много умни светофари - достатъчно е нощем да работят светофарите на възловите кръстовища, на останалите с малки изключения има едноцифрен брой пешеходци за цялата нощ.  :rolleyes:

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1294
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1831 on: 20.05.2024, 19:59:24 »
Проблемът със светофарите пак ще остане, защото нощните линии се движат по основни булеварди - Тодор Александров, България, Ломско, Малинов и тн, където са и по-натоварените кръстовища през нощта. От гледна точка на безопасността няма да е хубаво светофарите там да се изключват. И от оставащите пресечки по кварталите едва ли ще могат да се направят големи икономии - само по няколко минути на курс. По-добре звучи идеята да се дава приоритет на автобусите, когато преминават.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6067
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1832 on: 20.05.2024, 20:03:44 »
Само, че аз съм запознат как стоят нещата.

Я точно обясни как си запознат ?

ЕЖК ми каза?
Приятел ми каза?
Питах отговорни лица?
Работя го?
Чух ?
Спрете си просташките мнения !

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1833 on: 20.05.2024, 21:16:24 »
И съм убеден, че всичко това се плаща според кодекса на труда - извънреден труд, нощна надбавка и т.н.
Откъде пък си толкова убеден?
« Last Edit: 20.05.2024, 23:56:12 by Chezare »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4280
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1834 on: 20.05.2024, 21:18:22 »
...
всички светофари да работят 24/7 независимо дали са в центъра или в Дружба-2. Ако ще работят всички, то поне да ги "поумнят" и автобусите да ги командват така, както е навсякъде по света.
Точно това ми направи впечатление - гледах уеб камерата от Орлов мост, за да видя колко е пълен N1 и забелязах, че цикълът на светофара си е 2 минути, както и през деня. Това е пълно безумие, ама да не се отплесваме много, че за светофарите си има тема.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1946
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1835 on: 21.05.2024, 13:59:09 »
И аз го ползвах по време на фестивала.
Н1 дойде с 19 минути закъснение. По светофари не сме чакали. Шофьорът не знаеше маршрута обаче и трябваше кондукторката да го навигира къде да спира и къде да завива.
От Орлов мост се качихме около 25 човека. Пълен беше автобуса чак до Балан.
За моя изненада на Плиска никой не се качи, нито слезе.
Но наистина се движи доста бавно, дали защото не знаеше спирките, или умишлено както сте писали по-горе, няма да разберем…

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8493
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1836 on: 21.05.2024, 15:18:06 »
Орлов мост е възлово кръстовище и е нормално светофарите да работят през нощта - примерно тези на кръстовищата на Левски и Евлоги Георгиев с 6-ти Септември, Граф Игнатиев, Оборище и т.н.  могат спокойно да са на мигаща жълта светлина. На Левски и Цар Освободител трябва да се намали излишно дългата фаза от/към Негодно събрание.  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1837 on: 21.05.2024, 17:36:56 »
Странно е, че именно Спаси София най-много милееха за нощния транспорт и сега, когато дойдоха на власт се опитват да го съсипят. А това е една ценна социална придобивка

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13784
    • View Profile
Re: Нощен транспорт
« Reply #1838 on: 21.05.2024, 17:52:57 »
Странно е, че именно Спаси София най-много милееха за нощния транспорт и сега, когато дойдоха на власт се опитват да го съсипят. А това е една ценна социална придобивка
Спаси София са частично на власт, имат само зам. кмет по транспорта. Не забравяй, че ЦГМ и Столичен автотранспорт са си със старите ръководства, кадри на ГЕРБ, нищо не се е променило при тях. Абсурдно е да мислиш, че Спаси София съсипват нощния транспорт...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5822
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нощен транспорт
« Reply #1839 on: 21.05.2024, 18:27:24 »
Даже бих казал че всички други партии всячески се старят да подливат вода където могат, за да прецакат кмета и ПП-ДБ-СС, да не би да се окаже, че може София да е по-хубав град отколкото при предните управления.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София