Author Topic: А3 Струма  (Read 100269 times)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #440 on: 27.03.2021, 12:57:28 »
Към 3 следобед минах.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #441 on: 12.04.2021, 16:43:15 »
Пак има двупосочно движение, този път до втория възел за Старо село, а от Старо село 1 до към Боснек посока София, активната лента е затворена и опъват мрежички.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #442 on: 04.07.2021, 12:54:34 »
Започнали са да човъркат последното свлачище при Студена посока Кулата. Организацията на движението е все едно знакът 70 няколко километра по-рано го няма  :fan:
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #443 on: 03.10.2021, 19:13:45 »
Вече работят по първото свлачище там, има двупосочно движение в платното за София.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3182
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #444 on: 30.11.2021, 20:09:50 »
Свалят скоростта до 90 км/ч във фаталния участък на "Струма"
Естествено, по стара българска традиция ще се намали скоростта и ще се търсят безумни оправдания за всичко несвършено през годините и ще се обяснява какво не може да се направи, вместо да се намери начин как нещата могат да станат като хората.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15110
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #445 on: 01.12.2021, 00:00:22 »
Всяка магистрала по света си има отсечки с намалена скорост според конкретна опасност. По другите лотове на Струма има 110 за доста от виадуктите.
Драгичево- Диканя беше на 90 по чисто административни причини.  Реално от Студена до Драгичево даже 140 е приемливо ограничение.  Но спускането след Боснек в посока София си е за по-малко от 120. Във фаталния участък проблемът си е съвсем друг - неправилно разположение на знаците и маркировката,  а и на мантинелата, отделяща отбивката. Така че всяко ограничение трябва да е в контекст на реална опасност. Ако кривите не са в стандартите за магистрала,  логично е ограничението от Старо село до Студена да е 120 със 100 за самите виражи.
Но такава дейност не може са се очаква от въпросната лелка, която е абсолютно недоразумение като министър.  Да се надяваме на по-качествен избор.
« Last Edit: 01.12.2021, 00:13:26 by blagun »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #446 on: 01.12.2021, 01:43:26 »
Тези 110-ки са абсолютно ненужни на по-голямата част от местата, където ги нацвъкаха по другите лотове на "подобието" на магистрала като това стана някъде преди година - година и половина. До тогава масово имаше знаци 80/90 и допълнителна табела за условията (дъжд, снежинка), които така или иначе никой не ги отразяваше. Не помня, обаче, на кой топ специалист му дойде тази брилянтна идея за тези 110-ки - дали беше някой от МРРБ/АПИ или от страна на КАТ е дошло предложението, но това са си чисто и просто поредните хранилки за запълване на бюджета от глоби.

При това положение, вече съм по-съгласен да си карам по стария път, както правят немалко тирове напоследък.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3182
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #447 on: 01.12.2021, 11:00:42 »
Само че старият път в някои участъци от Струма го няма. Оставаш без алтернатива, трябва да ползваш по-нисък клас пътища, в повечето случаи се обикаля много и пътищата не са в добро състояние.

Но такава дейност не може са се очаква от въпросната лелка, която е абсолютно недоразумение като министър.  Да се надяваме на по-качествен избор.
Проблемът не е само в лелката, а и в екипа около нея. АПИ са в тотална кома, съществуват с единствената мисъл да източват пари по всевъзможни схеми, а поддръжката на пътищата са я зарязали тотално. За ДНСК и за заместниците на Комитова няма да подхващам темата, че е за друг раздел.
« Last Edit: 01.12.2021, 11:05:46 by Metan »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
  • 9060
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #448 on: 01.12.2021, 11:29:08 »
Естествено. Когато си бездарен и не знаеш защо си назначен на мястото на което си, това е най-естественото решение, което можеш да вземеш. Просто защото нямаш капацитета за друго. След всяко голямо ПТП се заговаря за намаляване на ограниченията, цвъкат се някакви смешни табелки с идиотски ограничения навсякъде, който после никой не спазва, точно защото са навсякъде.
Точно на Струма примера с мостовете е много уместен. На всяко мостче, надлезче, ако ще и 10 метра да е, има ограничение 110. Ако някой мисли, че се спазва, или че пък има изобщо смисъл от него - нека си каже, аз такива не познавам.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #449 on: 01.12.2021, 12:26:22 »
Логичното ограничение за автобуси на магистрала би трябвало да е 80 км/ч, катастрофиралият автобус сигурно се е движел с повече.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #450 on: 01.12.2021, 12:43:41 »
Не е логично - на много участъци от магистралите е напълно допустима максимална скорост 100 km/h.  :rolleyes:

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2733
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #451 on: 01.12.2021, 12:45:06 »
По закон за камиони и автобуси ограничението по автомагистрала е 100 ако няма друг знак, отделно новите камиони и автобуси, почти всички имат ограничители, други фирмите си ги ограничават на 85 (камиони) или 90 (автобуси), така че административното ограничаване на скоростта няма да доведе до нищо по-добро, освен до взимане на още пари от джобовете на шофьорите под формата на глоби. Но в случая с катастрофата всичко е изгоряло и няма как да знаем с каква скорост се е движил.

По отношение на автобусите, масово междуградските разписания ги правят със средна съобщителна скорост от порядъка на 60-70 км/ч., което е абсурдно за 2022 година. Въобще, скоростта не е чак от такова значение, по-важно е техническото състояние на превозното средство и уменията на задкормилното устройство - тези два така подценявани фактора у нас! 

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9779
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #452 on: 01.12.2021, 12:53:10 »
УчастъкЪТ в който стана катастрофата НЕ е магистрала, въпреки че прилича на такава. Максималната скорост в този участък за товарни автомобили и автобуси е 80 км/ч. Видно е че автобусът не се е движел бързо, тоест хипотезата че високата скорост е фактор за инцидента автоматично отпада. Иначе да, за автомагистрала автобусите няма проблем да се движат с 100, проблем е че го правят и на останалите пътища.
« Last Edit: 01.12.2021, 17:08:44 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #453 on: 01.12.2021, 12:57:36 »
Средна съобщителна скорост 60-70 km/h е съвсем нормална за много междуградски автобусни линии, маршрутите на които не са изцяло по магистрала и имат междинни спирки. Примерно от София до Варна и Русе по-голямата част от маршрута не е по магистрала и достигането до първия град за по-малко от 7 часа и до втория за по-малко от 6 е трудно достижимо дори само с едно междинно спиране съответно в Търново и Плевен.  :rolleyes:

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4076
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #454 on: 01.12.2021, 15:47:08 »
Видно е че автобусът не се е движел бързо, тоест хипотезата че високата скорост е фактор за инцидента автоматично отпада.
Според мен има значение единствено защо автобусът се е запалил и изгорял толкова бързо. Катастрофата сама по себе си не е особено страшна - покриволичил е, отнесъл е мантинелата, но е останал цял и прав, а хората вътре, най-вероятно, почти невредими.
Има много сведения, че всъщност се е запалил преди това. Дори на една от снимките с горящия автобус в далечината, се вижда горяща диря още срещу отбивката, далеч преди автобусът да спре между платната. Нафтата няма как да гори така, дори разлята по пътя, особено когато е мокър и студен.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #455 on: 01.12.2021, 16:07:50 »
Катастрофата сама по себе си не е особено страшна - покриволичил е, отнесъл е мантинелата, но е останал цял и прав, а хората вътре, най-вероятно, почти невредими.

На някои места пишеше че автобусът се е обърнал и снимките са след като е бил изправен после. Или това е невярна информация?

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4076
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #456 on: 01.12.2021, 16:30:39 »
Не е вярно. Вижда се на същата снимка, че докато още гори е прав.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
  • 9060
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #457 on: 01.12.2021, 18:21:06 »
Не знам кои са тези дето карат с 80, че даже и 100. Всяка година по обичайното ми трасе към морето случвам на не един и два тира и автобуса, който едвам задминавам с нормалната скорост 140-150. Конкретно междуградските автобуси масово гонят някакви несъществуващи графици и колкото по-рано стигнат, толкова по-добре за тях, защото никой не ги контролира.
Въобще за този инцидент положението е знаем, че нищо не знаем, но с ограничение 90 нещата няма да се подобрят, напротив, вероятно е масово хората да тръгнат със 140 (вместо 120), има не 1 и 2 психологически писания по темата.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3380
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #458 on: 02.12.2021, 08:34:58 »
Дори на една от снимките с горящия автобус в далечината, се вижда горяща диря още срещу отбивката, далеч преди автобусът да спре между платната. Нафтата няма как да гори така, дори разлята по пътя, особено когато е мокър и студен.

Склонен съм да вярвам, че в багажното отделение е имало някакви съдове с бензин най-вероятно туби и при първия удар в мантинелата на отбивката са били спукани и при последващите искри бензина се е възпламенил ! Това обяснява бързото разгаряне на огъня. Цената от 1.36 лева/литър в Турция и балканския ни манталитет обясняват наличието му !

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12908
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #459 on: 02.12.2021, 11:08:41 »
Според мен се е нанизал директно на мантинелата и тя е пробила резервоара, това е възможната причина за пожара. Макар че не съм сигурен дали е възможно при пробив в резервоара да избухне толкова силен пожар.