Author Topic: Новини от София  (Read 758976 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5269
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5580 on: 23.05.2022, 16:21:09 »
Според мен, когато за некадърно управление на държавни и общински дружества започне да се държи отговорност аналогична на тази в частните, а не пред някакви беззъби и хипотетични избиратели със спорна компетентност - нещата ще тръгнат на някъде!
Работодателя на ЦГМ в случая е Кака Йорданка, която единствено се плаши от шефа си ББ, който в случая не се плаши от никой - тогава от какъв зор това дружество трябва да се стопанисва като хората?!
Политическа отговорност трябва да се носи само за нематериалните загуби.  Може би отговорността трябва да се носи в случая пред АДФИ и тя да налага глоби на принципала - и на самата фирма. Тъй няма как да стане работата - да жулим здраво загуби, догодина за изборите да говорим на избирателя врели-некипели, а работниците да чакат от бай (кака) Синдикат да им оправя заплатите!
Украйна, победа!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15384
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5581 on: 23.05.2022, 19:44:02 »
Следващият,  продължил политическите изпразвания, ще получи директно 7 дни почивка.
Темата ще бъде разчистена

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 908
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5582 on: 23.05.2022, 22:24:48 »
Малко относно приблизителното разпределение на разходите за целия цикъл на експлоатация на къс автобус, например Conecto LF (землянски 18хх) .... (забележка - отпреди покачването на цените на горивата):
- заплати на шофьорите - 33%
- нафта - 33 %
- цена нов автобус - 13%
- заплати на монтьори - 5% и друг помощен персонал - 5%
- нови части и консумативи - 5%
- други разходи - 5%

Та, всеки може да прецени дали има, откъде и колко може да се "гепи".
« Last Edit: 23.05.2022, 22:26:20 by Stierlitz »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5269
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5583 on: 23.05.2022, 22:26:01 »
Следващият,  продължил политическите изпразвания, ще получи директно 7 дни почивка.
Темата ще бъде разчистена


В такива "червени" случаи си казвам, че можеше да си ми шеф и да се чудя дали ще взема заплатата :)
Украйна, победа!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5472
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5584 on: 27.05.2022, 22:30:43 »
Евгени Крусев е напълно оневинен и оправдан:

Окончателно: Оправдаха Евгени Крусев за ремонта на „Графа“ в София
Тричленен състав на ВКС остави в сила решението на Апелативния специализиран наказателен съд (АСНС)

27 Май 2022

Окончателно: Оправдаха Евгени Крусев за ремонта на „Графа“ в СофияЕвгени КрусевБГНЕС
Върховният касационен съд (ВКС) окончателно оправда бившия заместник-кмет на София Евгени Крусев по обвинението за длъжностно престъпление във връзка с ремонта на улица „Граф Игнатиев“, съобщиха от съда.
Тричленният състав на ВКС остави в сила решението Апелативния специализиран наказателен съд (АСНС).
Делото е образувано по касационен протест срещу въззивния акт на АСНС, с който е потвърдена присъда на Специализирания наказателен съд.
С нея Евгени Крусев е признат за невиновен и оправдан по обвинението, че в периода 27.06.2018 – 05.12.2018 г. в качеството си на зам.-кмет на Столичната община, като възложител нарушил служебните си задължения, предприемайки действия за съществено изменение на договор за обществена поръчка с цел да набави облага за „Джи Пи Груп“ АД и от това са настъпили значителни вреди последици за Столичната община (престъпление по чл. 282, ал. 2, пр. 1 и пр. 2 вр. ал. 1 от НК).
В съдебното заседание пред ВКС представителят на Върховната касационна прокуратура не поддържа протеста.
В мотивите към решението върховните съдии посочват: „...касационният протест не се поддържа пред настоящата инстанция, но поради обстоятелството, че не се и оттегля, е необходимо да се вземе отношение по него“.
Погледнат по същество в обсъдимата му част, протестът е неоснователен.
Съдебният състав на ВКС подробно анализира в мотивите си оплакванията за съществено ограничаване на процесуалните права на прокуратурата за доказване на повдигнатото и поддържано обвинение, като ги приема за неоснователни.
По отношение на твърденията за нарушение на материалното право в решението на ВКС се посочва, че при очертаната и неоспорвана от прокуратурата фактология, вменена по обвинителния акт на Евгени Крусев, той правилно е оправдан, тъй като тя е приета за непрестъпна.
Конструкцията на обвинението е такава, че е налице както времево и по същество излизане извън конкретно вменените обстоятелства с предложените от прокуратурата изводи, препращащи към сключване на договора за обществена поръчка между дееца като възложител и „Джи Пи Груп“ АД, така и несъмнено невъздигнато по надлежен процесуален ред на подсъдимия нарушение на нормата на чл. 118 от Закона за обществените поръчки.
В решението на ВКС се констатира, че в протеста са омаловажени няколко важни обстоятелства, касаещи относими към конструкцията на обвинението факти. Те, макар и установени, практически са игнорирани при формулиране на поведение на Крусев, за което се претендира да е престъпно.
1. Едва след започване изпълнението на договора, сключен след провеждане на неатакувана и неоспорвана от държавното обвинение обществена поръчка, е било установено, че залегналите като реквизити в поръчката определен вид виброизолационни подложки и предвиден вид релси при завоя на ул. „Алабин“ към площад „Гарибалди“, предложени по възложения от общината проект, не следва да бъдат полагани, най-просто казано, поради тяхна неефективност за конкретните цели. И затова се е наложило да се премине към спешни действия по промяна на тези елементи при транспортно блокиран център на столицата и множество изнервени и разгневени граждани в качеството им на пешеходци, пасажери на градския транспорт, водачи на МПС, магазинери, клиенти и т. н. „В този смисъл е основателно възражението на защитата, изтъкнато пред ВКС, до какви съществени неблагополучия би се стигнало, ако подсъдимият би прекратил договорните отношения с „Джи Пи Груп“ АД като възложител (с уточнението, че липсва такова обвинение) и дали тогава той не би бил подведен под наказателна отговорност точно в тази връзка“, се казва в решението.
2. В общата хронология на събитията, както са приети от решаващите съдилища и неоспорени от държавното обвинение, не е отдадено значение на обстоятелството, че в сбъдването на посочените по-горе неблагоприятни фактори съществено значение има поведението на свидетеля проектант Борисов. Точно той е човекът, който в хода на изпълнение на проекта и след негово първоначално съгласуване с представители на експлоатационните дружества, е променил заложените параметри относно спецификите на виброизолационните подложки. По необяснени по производството причини очертаните промени не са съгласувани с експлоатационното столично електротранспортно дружество, по спешни доклади на представители на което след демонтиране на релсите се е наложила и проектна промяна (при отказ на проектанта да промени проекта) със съответните административни последици. Промяната е касаела освен подложките и предложените в частта на завоя от ул. „Алабин“ към площад „Гарибалди“ вид релси за трамвайното трасе, които се е установило впоследствие, че биха предпоставили транспортни опасности. Тези фактори са отнесени все към противоправно поведение на подсъдимия в светлината на отношенията му с „Джи Пи Груп“ АД, без надлежен анализ от страна на прокуратурата.
3. Установено е, че за всяка стъпка, предприета от Крусев, за която той бива обвиняван в нарушение, е подхождано по съответния предвиден ред, след вземане на отношение на професионални технически експерти и прилагане на дължими административни алгоритми. Споделяйки принципно аргументацията на АСНС, съдебният състав на ВКС обобщава: „В крайна сметка процедурно вярно е изведено, че предприетите по договора за обществена поръчка отклонения, което е и най-важното наказателноправно порицание, отправено от прокуратурата към Крусев, не засягат неговия предмет и обем, доколкото са свързани само с частта за релсовия път.“. Що се касае до вменените настъпили вредни последици за Столичната община и съответно набавена облага за „Джи Пи Груп“ АД, предвид съдебно назначената експертиза, установено е, че такива липсват, включително и относно претендираните метри релси, които са заменени. И това е така, тъй като последните са били актувани и заприходени в активите на Столичен електротранспорт ЕАД, поради което могат да бъдат ползвани занапред.

https://darik.bg/okonchatelno-opravdaha-evgeni-krusev-za-remonta-na-grafa-v-sofia?fbclid=IwAR0Hd9f5AtOb9Fi7qNsaWSqmZW5AOpadjD-QOdtu-6GzsJORsxvgVFKjxMI

Някои оплюващи го завистници сега да се охапят отзад.
« Last Edit: 27.05.2022, 22:33:49 by я л т а »
Свобода за Украйна !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3874
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5585 on: 27.05.2022, 23:05:57 »
Някои оплюващи го завистници сега да се охапят отзад.

Отхапване не е достатъчно. Както и го прогнозирах още тогава това беше политически мотивиран процес в който ще бъде оправдан и който лично групировката Спаси София водеше срещу него. Редно е сега да си понесат политическата отговорност и да си подадат оставката лицата от тази група и повече да не се появяват на сцената.
« Last Edit: 27.05.2022, 23:13:11 by fafan »

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4435
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5586 on: 28.05.2022, 00:15:04 »
това беше политически мотивиран процес в който ще бъде оправдан и който лично групировката Спаси София водеше срещу него
Спаси София, най-мощната групировка в страната, която дори на Гешев и прокуратурата дърпа конците. :D

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16513
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5587 on: 29.05.2022, 10:10:25 »
Отхапване не е достатъчно. Както и го прогнозирах още тогава това беше политически мотивиран процес в който ще бъде оправдан и който лично групировката Спаси София водеше срещу него. Редно е сега да си понесат политическата отговорност и да си подадат оставката лицата от тази група и повече да не се появяват на сцената.
В цялата дандания пак имаме изместване от същественото - на какво прилича Графа, колко се е разпаднал и след 1-2 години и в бъдеще на какво ще прилича... Съгласен съм, че съдебните процеси в България лесно се менажират, същото е и в КЗК, КЗП и други регулаторни органи с власт да налагат санкции и да изменят събитията....

Гената вероятно си е правил сметката, като се е навил да стане зам.-кмет, какво може да му се случи и за какво ще го употребят. Той си знае, дали му е излязла. В цялата история, както с много други преди това, същественото е, че нещата не са направени както трябва, всички като общество сме ограбени и ощетени, спретна се някакъв театър за размътване на водата... Изводът е, ходете внимателно по Графа, скоро да не се спънете в изметната плочка, или същата да не изхвърли вода и да ви намокри... ;)

А с гракането срещу СС сте като шофьорите на Фандъкова, дето искат пари от държавата!? СС какво общо имат с ремонта на Графа, освен че поради една или друга подбуда следяха и се опитваха да покажат очеизвяждащи проблеми?
« Last Edit: 29.05.2022, 10:13:15 by difian »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5269
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5588 on: 29.05.2022, 10:39:31 »
Не знам колко хора в тоя форум са общували с Прокурор на живо. Аз съм общувал със зам.ръководител на СГП преди години и от тогава съм убеден, че афинитета на ПРБ към правосъдието е аналогичен на афинитета към медицина на санитарките в болница.
Украйна, победа!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3874
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5589 on: 29.05.2022, 14:20:51 »
Отхапване не е достатъчно. Както и го прогнозирах още тогава това беше политически мотивиран процес в който ще бъде оправдан и който лично групировката Спаси София водеше срещу него. Редно е сега да си понесат политическата отговорност и да си подадат оставката лицата от тази група и повече да не се появяват на сцената.
В цялата дандания пак имаме изместване от същественото - на какво прилича Графа, колко се е разпаднал и след 1-2 години и в бъдеще на какво ще прилича... Съгласен съм, че съдебните процеси в България лесно се менажират, същото е и в КЗК, КЗП и други регулаторни органи с власт да налагат санкции и да изменят събитията....

Гената вероятно си е правил сметката, като се е навил да стане зам.-кмет, какво може да му се случи и за какво ще го употребят. Той си знае, дали му е излязла. В цялата история, както с много други преди това, същественото е, че нещата не са направени както трябва, всички като общество сме ограбени и ощетени, спретна се някакъв театър за размътване на водата... Изводът е, ходете внимателно по Графа, скоро да не се спънете в изметната плочка, или същата да не изхвърли вода и да ви намокри... ;)

А с гракането срещу СС сте като шофьорите на Фандъкова, дето искат пари от държавата!? СС какво общо имат с ремонта на Графа, освен че поради една или друга подбуда следяха и се опитваха да покажат очеизвяждащи проблеми?

Един момент, кой точно размъти водата и кой точно измести фокуса от проблемите при ремонта от същинските? Нали това беше точно Спаси София, които гракнаха тогава че имало престъпление, че релсовият път е компрометиран и че имало заобикаляне на закона за обществените поръчки? Е, доказа се че лъжат, точно както го прогнозирах тогава. И също се оказа след това време, че релсовият път е в ред, а проблемите е трябвало да се търсят съвсем другаде - в положената настилка която се обруши, а не в релсовия път. След толкова напъни и след като бяха толкова убедени в правотата си къде са сега, да излязат и да се извинят за това, което направиха? Няма и да се появат, защото това са Спаси София, те вечно "нямат общо", все се измъкват от отговорността си и сега също ще се скрият.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5590 on: 01.06.2022, 16:07:06 »
Да видим какво е наследството на Гената в София и какво на СС.
Гената - релсите на Графа и обединената буслента с трамвайно трасе по Каблешков.
СС - безкрайни постове в социалните мрежи, карти на метромрежата (с несъществуващата линия М4 на тях) и няколко налепени по земята на Терминал 2 линии, отвеждащи пътниците към входа на метрото (от който заради Ковид не може да се излезе).

Това е равносметката - всеки да си прави изводите сам.

ПС Ако съм пропуснал някоя заслуга, не е нарочно
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5269
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5591 on: 01.06.2022, 16:33:04 »
Ако си обективен на 100% трябва да отчетеш особеностите на длъжностите. Максимума, който може да постигне един зам. кмет и един общ. съветник.
По същата логика иначе, трябва да сравняваме и нас във форума с зам.кмет и кмет.
Украйна, победа!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13095
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5592 on: 01.06.2022, 16:39:04 »
Най-съществената заслуга на Спаси София и преди това Спаси метрото е, че накараха общината да препроектира третия метродиаметър. Ако си спомняте, първоначалният план беше, да върви от Княжево през центъра до автостанция Изток, като подпаважен трамвай в центъра. А до Овча купел трябваше да има широкорелсов трамвай.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4236
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5593 on: 01.06.2022, 18:42:51 »
Това с лекото метро - обединение на трамваите 5 и 22 в нормалнорелсов формат чрез тунел през центъра бяха Дикови идиотщини, добре че успяха да му бият дузпата, иначе като нищо щяха да се осъществят, и то на много висока цена, та да гепят още повече милиони....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9377
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5594 on: 02.06.2022, 15:43:05 »
Да видим какво е наследството на Гената в София и какво на СС.
Гената - релсите на Графа и обединената буслента с трамвайно трасе по Каблешков.
обособено трасе по Алабин също е негово дело. Оълчи се на съдиите и премахна паркинга ,като обособи тротоари и трамвайно трасе. Витошка от Алабин до Света Неделя , мисля, че по негово време стана пешеходна . Преди заграждениятапо Алабин  от Гарибалди до Македония се пътуваше 7-8 минути.А когато и Витошка беше изцяло с коли - за 10 минути.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #5595 on: 03.06.2022, 11:50:04 »
Най-съществената заслуга на Спаси София и преди това Спаси метрото е, че накараха общината да препроектира третия метродиаметър. Ако си спомняте, първоначалният план беше, да върви от Княжево през центъра до автостанция Изток, като подпаважен трамвай в центъра. А до Овча купел трябваше да има широкорелсов трамвай.

Ще си позволя да кажа, че това не е заслуга само на СС/СМ. За МД3 имаше предпроектно проучване, възложено на Метропроект Прага, което е основа на проектирането на МД3, както и имаше много обществени обсъждания, на които присъстваха хора не само от СС, но и от ГТИ и други, включително и Гената. СС доминираха маркетинга на тези обществени обсъждания, но в никакъв случай не може да се каже, че 5има младежи са променили коренно проект за 1 милиард лева в София.
« Last Edit: 03.06.2022, 16:18:12 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1366
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5596 on: 13.06.2022, 14:42:21 »
Не е заслуга на Спаси София. Самият основател Гергин Борисов неведнъж е казвал че никога не са се борили за трасе по Вазов и в Овча купел. Единственото за което са настоявали е Третият метродиаметър да бъде класическо метро, не леко. При всички положения, щеше да се стигне до сегашното трасе, тъй като първоначалният проект е остарял. Завод Кремиковци вече няма нужда от метро, а Левски и Овча купел са бая гъстонаселени. Тъй че рано или късно щеше да се стигне до решението Княжево и Ботевградско да отпаднат. Метрото изисква огромни усилия и инвестиции и не се проектира необмислено.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Online Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 521
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5597 on: 13.06.2022, 16:24:48 »
Метрото изисква огромни усилия и инвестиции и не се проектира необмислено.
Хубаво е Братоев и СО да се замислят върху това. :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5598 on: 13.06.2022, 16:28:29 »
Метро се строи по направления, където обособен скоростен трамвай не се справя с пътникопотока при поне 20 000 пътници на час в пик. Трите диаметъра в София покриват тези направления и трябва да се мисли за развитие на скоростни трамваи и градска железница с признаване поне на картите за цялата мрежа във влаковете. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5269
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #5599 on: 13.06.2022, 19:42:28 »
Има проблеми и с довозванията до метрото. Давам пример с Панчарево. То хубаво 1 и 3 ходи в Горубляне и после на ИЕЦ, обаче след оправянето на СОП е много по-добре нещо от Кокаляне да ходи до Бизнес Парк. Не е логично по Цариградско и Горубляне да се тътри без да има достъп до Бизнес Парк за двойно по-кратко време.
Т.е. в случая метрото е добре, по ътя е супер, ама няма градски транспорт. 4ката се бута и тя в киреча.
Украйна, победа!