Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 141918 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12908
    • View Profile
Аз не разбирам за какво е това мрънкане. Винаги човек може да провери кога ще има автобус, тролей или трамвай и да съобразиш кога да отидеш на спирката, не е нужно да седиш и да чакаш 10-15 минути. Все пак има и трафик, невинаги превозните средства успяват да си спазят разписанието. Неприятно е единствено, когато се прекачваш и превозното средство от желаната линия току-що е минало. В района на Банишора има голям избор на транспорт - метро, трамваи, автобуси, тролеи - да не изброявам линиите. Докато Левски-Г разчитат само на 2 тролея и 2 автобуса.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 927
    • View Profile
Все пак от ТБ 2 може да се премахнат 1-2 пикови коли - към Бъкстон не е чак толкова натоварен, между Борово и НДК се дублира от редовния ТБ 9, между Петте Кьошета и Хаджи Димитър с редовния ТБ 1. :rolleyes:
Не забравяйте, че ТБ 2 е единствения транспорт по целия бул. Бъкстон към центъра. Не смятам за удачно там да се увеличава интервала. От много експерименти, не малко хора се отказаха от ГТ.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
Аз не разбирам за какво е това мрънкане. Винаги човек може да провери кога ще има автобус, тролей или трамвай и да съобразиш кога да отидеш на спирката, не е нужно да седиш и да чакаш 10-15 минути.

Това не важи, когато си напът, и да проверяваш и да не проверяваш пак увисваш някъде по маршрута, не си тръгнал от вкъщи че да чакаш на топло преди да идеш на спирката. Идеята на синхронизираните разписания е да се осигури равномерно извозване по направленията в които се движат няколко линии, но като се орежат колите и се пуснат линии по дълги маршрути по натоварени улици без бус ленти и с различни по натовареност линии става обратния ефект към краищата на маршрутите.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4042
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Какво ми помага синхронът в слабонатоварените часове? Аз искам като се прибирам от работа да не вися на спирката и после 1,5 и 74 да дойдат заедно. 7 и 74 изобщо не помагат, спирките са далече една от друга и винаги са обслужвали различни пътници. Така че това е положението - много добро обслужване в Левски за сметка на хората в другия край на града, но то беше ясно. Не можеше да се очаква да се синхронизират толкова дълги линии в самия им край, които минават през целия град за да стигнат до там, синхронът си остава само на хартия.
В пиковите часове интервалът е достатъчно добър. В останалите е най-важно да има синхрон.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3380
    • View Profile
Все пак от ТБ 2 може да се премахнат 1-2 пикови коли - към Бъкстон не е чак толкова натоварен, между Борово и НДК се дублира от редовния ТБ 9, между Петте Кьошета и Хаджи Димитър с редовния ТБ 1. :rolleyes:
Не забравяйте, че ТБ 2 е единствения транспорт по целия бул. Бъкстон към центъра. Не смятам за удачно там да се увеличава интервала. От много експерименти, не малко хора се отказаха от ГТ.

Сега Пейчев ще ти каже, че по Бъкстон минава и А63 и обслужването е много добро! Все едно да се твърди, че в Овча купел обслужването се е подобрило с пускането на А 59...вероятно за ходещите за минерална вода в Княжево !  :crazy:

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1408
    • View Profile
    • Email
Това с гледането на разписания и минаване на рядко пасва за краен квартал, като Левски. На Центъра изобщо не трябва да се чака. Там трябва да има много транспорт и изобщо нищо да не се орязва. На Центъра освен, че има много хора, има и много възрастни.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
В крайна сметка тук във форума има повече недоволни отколкото доволни.Като цяло за мен добре се получи за Левски,но за сметка на 1 и 5 и в тяхните участъци май....

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
В крайна сметка тук във форума има повече недоволни отколкото доволни.Като цяло за мен добре се получи за Левски,но за сметка на 1 и 5 и в тяхните участъци май....

Няма как хората които ползват 1 и 5 да са доволни, отвори виртуалните табла в произволно време и ще засечеш поне 2 или 3 тролея на Охрид, които идват от центъра един след друг, после 10-15 минути няма тролей.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
    • Email
В крайна сметка тук във форума има повече недоволни отколкото доволни.Като цяло за мен добре се получи за Левски,но за сметка на 1 и 5 и в тяхните участъци май....

Няма как хората които ползват 1 и 5 да са доволни, отвори виртуалните табла в произволно време и ще засечеш поне 2 или 3 тролея на Охрид, които идват от центъра един след друг, после 10-15 минути няма тролей.
Аз знам че няма как да са доволни и няма и как да бъдат,но не можеш да отречеш че се влоши малко обслужването.Особенно от Цариградско шосе към петте.8 вече не е там и от 13 коли по 5 вече само 10.За мен си трябват още едни нови 10 тролейбуса или да си ползват Икарусите...

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
В крайна сметка тук във форума има повече недоволни отколкото доволни.Като цяло за мен добре се получи за Левски,но за сметка на 1 и 5 и в тяхните участъци май....

Няма как хората които ползват 1 и 5 да са доволни, отвори виртуалните табла в произволно време и ще засечеш поне 2 или 3 тролея на Охрид, които идват от центъра един след друг, после 10-15 минути няма тролей.
Аз знам че няма как да са доволни и няма и как да бъдат,но не можеш да отречеш че се влоши малко обслужването.Особенно от Цариградско шосе към петте.8 вече не е там и от 13 коли по 5 вече само 10.За мен си трябват още едни нови 10 тролейбуса или да си ползват Икарусите...
Аз съм на мнение, че трябват едно 100 нови тролейбуса, но айде да не съм придирчив. Иначе и 8 може да стане окръжна ВМА (връзка с повечето основни медицински заведения в София). 6 да стане Люлин Спартак през СУ. 3 да отиде до Младост 2 (или хипотетично удължаване до Малинов при Балан) и така напълно да компенсира закрития 306. 11 да отиде към Борово или ВМА. 4 да се сгъсти, а дали и да не се направи нова линия вместо 11 да ходи до ВМА да стане 12 с маршрут Дружба 2 ВМА. 5 и 1 се връщат на старите интервали, като 5 се връща и на старото колело. 10 кръгова линия в центъра с нагласяне на ККМ. В общи линии има нужда от повечко нови тролеи, за да се разгърне потенциала на цялата тролейбусна мрежа.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4042
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Аз по Опълченска не виждам точно какъв е проблемът, при положение, че допреди няколко години там бяха само 1, 5 и 74. Сега има и 7 в допълнение към тях.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
Аз по Опълченска не виждам точно какъв е проблемът, при положение, че допреди няколко години там бяха само 1, 5 и 74. Сега има и 7 в допълнение към тях.

7 никога не се е ползвал от пътниците на 1 и 5 защото не взима стръмнината на Опълченска, винаги се е ползвала от хора за Люлин, които слизаха на Опълченска и се прекачваха в 309, 310 и другите люлински линии. Просто на Опълченска пресичането е толкова неудобно, че със седмицата си го спестяваха.

Ти нали си поддръжник на синхронизираните линии? Обсъждахме синхронизирането, аз засягам само темата за него и казвам, че синхронизирането не се спазва. Не е голям проблем, но го има. Като слезеш от метрото или идваш от мола след пазар и застанеш да чакаш на Стамболийски може да се убедиш че няма подобрение с новите разписания. Може би сега като я няма 3 една идея по-рядко се насъбира опашка от тролеи, но пак не е ритмично. Идеалният вариант е 1 и 5 да се редуват през 5-6 минути, но не се получава.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4042
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Чисто теоретично, средното време за чакане вече е по-малко, но задръстванията действително разказват играта на тази стойност в пракитката.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
но задръстванията действително разказват играта на тази стойност в пракитката.

Имам чувството, че не само задръстванията са проблем. Има и различно темпо на каране по различните линии от водачите, по 1 гледат бързо да си стигнат почивката, докато петиците се влачат. И разбира се задните тролеи имат по-малко пътници за слизане и качване и съответно седят по-малко на спирките. От Гурко до Столетов са 10 спирки, ако задния има 15 секунди по-малко престой за 10 спирки стопява 2-3 минути преднина на предния. Без синхрон и между водачите няма как да се постигне ритмичност.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 927
    • View Profile
Няма как хората от Банишора да не са недоволни- 1 допреди пандемията беше 16 коли, 5 - 13. Сега преди орязването 1, мисля че беше с 14 или 15 коли, 5 с 11, а имаше и 3ка с 4 коли. И в двата случая общия брой на колите, обслужващи квартала беше 29-30, което водеше до не повече от 4-5 минути чакане. В момента колите по 1 и 5 са общо  20 - разликата е фрапантна. И ще го кажа отново - тези увеличения на интервалите водят само отказване на хората от ГТ!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ако трябва да бъдат извършени решителни мерки към повишаване на интереса към градския транспорт и решителна борба с проблема с мръсния въздух трябва да бъдат върнати разписанията от преди откриването на втора метролиния. Като споменах това въобще не съм обърнал внимание, че ТБ 6 вече е с шест коли. А да и от тези шест една е само сутрешна, за да е пълен разкошът. Да не споменавам, че 7 също беше с 9 коли до „Сточна гара“, а сега е с 10 до „Гоце Делчев“.
« Last Edit: 15.11.2021, 21:19:34 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4394
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Синхронът не 2 с 4 не е толкова необходим, но може да бъде направен за предпразник/празник, когато 2 е доста по-нарядко.
Синхронът на 2 и 4 е абсолютно необходим в празник. В момента много често се случва 2 и 4 да минат в рамките на 5 минути и след това има дупка от 15-20, а вечер дори 30 минути. Особено голям е проблемът след 21 часа. В делнични дни липсата на синхрон не се усеща толкова благодарение на малкия интервал на 2, но най-малкото е много неефективно, защото постоянно пътуват тролеи в пакет и вторият е полупразен.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 927
    • View Profile
Синхронът на 2 и 4 е абсолютно необходим в празник. В момента много често се случва 2 и 4 да минат в рамките на 5 минути и след това има дупка от 15-20, а вечер дори 30 минути. Особено голям е проблемът след 21 часа. В делнични дни липсата на синхрон не се усеща толкова благодарение на малкия интервал на 2, но най-малкото е много неефективно, защото постоянно пътуват тролеи в пакет и вторият е полупразен.
Преди да се синхронизират, няма да е лошо първо ТБ 2 да се позасили с поне 1-2 коли празник. От доста време се каня да пиша за това, защото 5 коли ми се струват прекалено малко. Ясно е, че не са претъпкани, но сутрин интервалЪТ да е около 50 минути не е много нормално.
« Last Edit: 26.11.2021, 02:31:59 by difian »