Author Topic: Стара София  (Read 186531 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #700 on: 21.11.2021, 20:56:34 »
Да не забравяме и посъвместната мърсотия и кражбите на общински имоти. Инсталирането на сегашните и не толкова незабравими дебели глави Диков, Стоилов в общината, които още мърдат и чакат пенсия.
Ето една стара но актуална статия https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1995/10/16/1055518_sofiianci_prejiviaha_mandata_na_ianchulev/
The Grand Tour

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Стара София
« Reply #701 on: 22.11.2021, 21:01:04 »
Загледах главата посветена на проблемите с градския транспорт. Версията му за О 305 и Чавдар 141 съвпада с до момента известното ни. Преговарял е за 60 141, но силно се съмнявал в гаранцията за качество на Чавдар, затова набързо подписва за О 305, докато оставя Чавдар без поръчки и те постепенно задлъжняват, а накрая подписва за 141 през 1994 г., но щетата за вече е нанесена, не са изпълнени качествено и подпечатват края на Чавдар. Междувременно закупуването на О 305 и Дювазите очевидно му е представлявало голяма гордост, макар че знаем какво точно доказа времето накрая.
« Last Edit: 22.11.2021, 21:02:45 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15110
    • View Profile
    • Email
Re: Стара София
« Reply #702 on: 22.11.2021, 21:38:58 »
И какво доказа времето? 305, да не говорим за Дювазите, надживяха с много 141, да не говорим,  че след десетата си година се търкаляха по леки линии, да не говорим за махането на 4-та врата. Че даже 302-ките записаха по-славна история. Янчулев (или може би Софиянски) и тези 30 не ги искаха много,  но червеното правителство ги натисна.
Нека сме реалисти  - през 90-те нов подвижен състав беше химера за нашите градове.
« Last Edit: 22.11.2021, 21:45:14 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Стара София
« Reply #703 on: 22.11.2021, 21:55:03 »
Да, действително съм го написал леко объркващо, затова ще поясня. Нямах предвид сравняване между О 305 и Чавдарите, а сравняването на които и да е от тях с реализираната изпълнимост на поставената цел и времето доказа точно липсата на такава. Причината за закупуването на тези автобуси е че Икарусите са били в лошо състояние, но както много пъти сме коментирали О 305 също започват да потъват веднага след началото на основните им ремонти в България, докато Чавдарите един по един грохват в резултат на конструктивните си дефекти и в крайна сметка и те, както и О 305, както и Икарусите са от приблизително едно и също технологично поколение, така че никой никого от тях не е превъзхождал.
Нека сме реалисти  - през 90-те нов подвижен състав беше химера за нашите градове.
Да, но никой не го признава, включително и Янчулев, ето това е цялостта на проблема.

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Стара София
« Reply #704 on: 23.11.2021, 17:51:56 »
Нека сме реалисти  - през 90-те нов подвижен състав беше химера за нашите градове.
Не беше химера, но начините на набавянето му не даваха възможност за далавери, шменти-капели, "комисионни", пълнене на партийни каси и на нечии джобове, както искате го наричайте. Още 90та година Каракачанов анулира вече подписан договор за 200 автобуса и още 100 тролея, като парите щели да отидат за ускорено пускане на метрото и завършването му до Младост. Накрая знаете това колко стана.......Отделно на косъм да пропадне и договора за доставката на теснопътните ЧКД-та, чиста щастлива случайност е, че в крайна сметка ги поръчаха и са получени. Трябваше да са много повече. Добре, че Янчулев не стана кмет по-рано - и те нямаше да дойдат - знаете за мераците му Трамказан да почне да произвежда "модерни" трамваи и да няма внос от чужбина. Наред с всичко останало, една от основните причини 141ците да не ги бива е, че още от 90та хората на Луканката и на Димитър Попов започват да унищожават заводи и цехове, които са поддоставчици на Чавдар, прекъсвайки веригите за доставки. При такова производство поддоставчиците са изключително важна и неразделна част. Отделно по времето на идването "рециклираните" 0 305 има и други неуспешни опити за доставка на нови съчленени автобуси.
« Last Edit: 23.11.2021, 21:05:51 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 780
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #705 on: 23.11.2021, 17:54:41 »
Може ли повече информация за провалените поръчки на пс от началото на 90те?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Стара София
« Reply #706 on: 23.11.2021, 21:04:32 »
Провалите почват още през 89та, когато в Ботевград, специално за София, са произведени 130 съчленени Чавдара В14-20. От които през следващата, 90та, в Република зорлем са доставени едва 10, другите са пръснати по провинцията, включително в Костинброд, Сливница, Елин Пелин, Ихтиман, Нова Загора, Сливен, Велинград и т.н. За 90та година е предвидено да дойдат  200 Икаруса 435 плюс още 100 тролея 280Т ( тогава все още 435 не го предлагат като тролейбус). Отделно такива Икаруси е следвало да отидат в Пловдив, Варна, Бургас и Търново. Договорът за софийските е анулиран от Каракачанов. Същата година се очакват 80 теснорелсови ЧКД Т6А2, от които зорлем през 91ва идват половината, след като зорлем са платени. Отделно са поръчани четири нормалнорелсови двустранни КТ8Д5 за Цар Иван Асен 2-ри, които по непотвърдени данни са произведени, но са отишли в Сараево и в Пхенян. Плюс това се чакат още нормалнорелсови Т6В5, които да покрият 20ката изцяло със състави, както и за линията към Копенхаген, Младост и по Драган Цанков. Около доставката на 0 305 отново има предложение за съчленени Икарус 435, с климатик. След "търга" от 93та уж щели да поръчат 60 Чавдара и 60 Мерцедеса 0 405 Г, в последствие бройките и от двата модела са намалени наполовина, накрая идват само 30те 141, защото червеният предшественик на УниКредит отказва банкова гаранция за Мерцедесите. По същото време за Ботевградско първоначално също е предвидено да дойдат нови чешки трамваи, но надделява мнението за немски Дюваг на старо. Да се върнем на 0 305 - доставката им е чиста далаверка, иначе са обслужвали казарми на НАТО, возели са военни. Още при идването им, специално в Дружба има по 10-12 рейса всеки ден в халето за непланирани ремонти, да не говорим, че фирмата, поръчала ремонта им и продала ги на София, почти веднага след това фалира. И нашите шофьори, които са били командировани да ги вземат от Германия,  са окрали отвертките, ключовете и други инструменти от ремонтния завод.....Сетне интересно е да се отбележи, че "зелените" можеше да не се казват 0 345, а сглобени у нас Чавдар 142, въпреки че видът им сигурно щеше да е същия.....Когато правеха Инеконите и домъкнаха съчленените Конекта и първите боклуци БМЦ със заем от ЕБВР (заради БМЦ отмениха търга за единичните, пуснаха нов, който пак беше спечелен от БМЦ, заради основната тежест на цената), трябваше да дойдат и 20 съчленени тролея. Но търгът за тях е спечелен от Белкомунмаш, тролеите са отказани, но банката като кредитор на същия завод (тогава срещу Лукашенко нямаше санкции), си прибра парите, предвидени за тролеи..  Преди Песите пропадна сделка за 40 нови испански трамвая КАФ......Орешарски провали друга поръчка по ОПОС за газови единични и съчленени автобуси, добре, че падна, защото ЕС му спря парите и голямата партида МАНове от 2014та можеше и да са само 20.
« Last Edit: 23.11.2021, 21:15:44 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Стара София
« Reply #707 on: 23.11.2021, 21:28:30 »
Склонен съм да повярвам, че твърдо зададеният курс към големи обществени поръчки и масово обновяване на подвижния състав за градския транспорт не е могъл просто да бъде спрян с 10-ти ноември, но тази информация не струва много без да бъде потвърдена документално. Що се отнася до случаят с Орешарски аз си спомням за една поръчка, която пропадна, но тя беше за по-малък брой автобуси от 126-те, които дойдоха по новообявената впоследствие.
« Last Edit: 23.11.2021, 22:02:44 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #708 on: 23.11.2021, 21:33:52 »
За София провалените обществени поръчки са много. Те могат да се проследят по прототипите на Чавдар и тестовете които са провеждани. Това с тестовете по онова време е много умно, но е само за заблуда, защото пари не е имало. Драмата с градският транспорт в София започва още през 89-90 когато кмет е зеленият Александър Каракачанов, който отказва 80 Чавдар 14-20 част от поръчка за 120 автобуса вече произведени за София. Доставката на съчленени автобуси след последната доставка на Икарус от 1988 спират и до 1992 повечето Икаруси грохват. От тогава започват конкурсите и тестовете. Мерцедесите Янчулев и тогавашният заместник кмет по транспорт Вилхем Краус ги купуват да издържат докато Чавдар съумее да направи 140 с двигател отговарящ на евро норми или се намерят пари за западни автобуси. По това време населението е доста чувствително и въздуха в София е замърсен. Аз знам за три провалени 1992, 1993, 1994 и за два  драматични конкурса за София вече по времето на Софиянски.
The Grand Tour

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6728
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Стара София
« Reply #709 on: 24.11.2021, 13:01:30 »
Провалите почват още през 89та, когато в Ботевград, специално за София, са произведени 130 съчленени Чавдара В14-20. От които през следващата, 90та, в Република зорлем са доставени едва 10, другите са пръснати по провинцията, включително в Костинброд, Сливница, Елин Пелин, Ихтиман, Нова Загора, Сливен, Велинград и т.н. За 90та година е предвидено да дойдат  200 Икаруса 435 плюс още 100 тролея 280Т ( тогава все още 435 не го предлагат като тролейбус). Отделно такива Икаруси е следвало да отидат в Пловдив, Варна, Бургас и Търново. Договорът за софийските е анулиран от Каракачанов. Същата година се очакват 80 теснорелсови ЧКД Т6А2, от които зорлем през 91ва идват половината, след като зорлем са платени. Отделно са поръчани четири нормалнорелсови двустранни КТ8Д5 за Цар Иван Асен 2-ри, които по непотвърдени данни са произведени, но са отишли в Сараево и в Пхенян. Плюс това се чакат още нормалнорелсови Т6В5, които да покрият 20ката изцяло със състави, както и за линията към Копенхаген, Младост и по Драган Цанков. Около доставката на 0 305 отново има предложение за съчленени Икарус 435, с климатик. След "търга" от 93та уж щели да поръчат 60 Чавдара и 60 Мерцедеса 0 405 Г, в последствие бройките и от двата модела са намалени наполовина, накрая идват само 30те 141, защото червеният предшественик на УниКредит отказва банкова гаранция за Мерцедесите. По същото време за Ботевградско първоначално също е предвидено да дойдат нови чешки трамваи, но надделява мнението за немски Дюваг на старо. Да се върнем на 0 305 - доставката им е чиста далаверка, иначе са обслужвали казарми на НАТО, возели са военни. Още при идването им, специално в Дружба има по 10-12 рейса всеки ден в халето за непланирани ремонти, да не говорим, че фирмата, поръчала ремонта им и продала ги на София, почти веднага след това фалира. И нашите шофьори, които са били командировани да ги вземат от Германия,  са окрали отвертките, ключовете и други инструменти от ремонтния завод.....Сетне интересно е да се отбележи, че "зелените" можеше да не се казват 0 345, а сглобени у нас Чавдар 142, въпреки че видът им сигурно щеше да е същия.....Когато правеха Инеконите и домъкнаха съчленените Конекта и първите боклуци БМЦ със заем от ЕБВР (заради БМЦ отмениха търга за единичните, пуснаха нов, който пак беше спечелен от БМЦ, заради основната тежест на цената), трябваше да дойдат и 20 съчленени тролея. Но търгът за тях е спечелен от Белкомунмаш, тролеите са отказани, но банката като кредитор на същия завод (тогава срещу Лукашенко нямаше санкции), си прибра парите, предвидени за тролеи..  Преди Песите пропадна сделка за 40 нови испански трамвая КАФ......Орешарски провали друга поръчка по ОПОС за газови единични и съчленени автобуси, добре, че падна, защото ЕС му спря парите и голямата партида МАНове от 2014та можеше и да са само 20.
Много интересна история. :fan: Дали в темите за ЧКД, можеш да разкажеш повече за намеренията, плановете и после закупуването на мотрисите, които вече имаме?


Към казаното по-горе, имаше и намерение за закупуване на трамвай от Кончар, след тестовете на мотриса тук в София по тм линия 5К. Но набързо споделиха, колко била амортизирана от движението тук, което не отговаряше на истината описано много назад в темите тук и всичко пропадна.
« Last Edit: 24.11.2021, 13:04:03 by Petko21 »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Стара София
« Reply #710 on: 25.11.2021, 07:25:44 »
Какъв е бил този завод на ъгъла на „Цар Борис III“ и „Акад. Иван Гешов“, който е бил разрушен през 2008 г. и все още стои празната плащ от него?

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3927
    • View Profile
    • Email
Re: Стара София
« Reply #711 on: 25.11.2021, 08:46:11 »
Колкото и да е странно, и тогава в общината е имало кадърни хора, които много добре са съзнавали примитивността на българските трамваи и съответно са се борели в един момент да минем изцяло на чешки. Отделно трябвало е Чавдар 130 да влезе в производство още 84та или 85та, съответно поголовно да измести 11Г5, не само в София. Това, което Владо пита, на това място имаше някаква проектантска организация, леля ми беше чертожник в нея. Едно от по-известните неща, в чието проектиране са участвали, са първите български телевизори с дистанционно и правоъгълен екран - Кристал.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3182
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #712 on: 25.11.2021, 09:30:44 »
Какъв е бил този завод на ъгъла на „Цар Борис III“ и „Акад. Иван Гешов“, който е бил разрушен през 2008 г. и все още стои празната плащ от него?
Завод 12.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4076
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Стара София
« Reply #713 on: 25.11.2021, 10:08:59 »
До този завод е имало и ЖП клон, отклонявал се от околовръстната линия и пресичал трамвая на едно ниво.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Стара София
« Reply #714 on: 25.11.2021, 23:40:22 »
Завод 12 или т.нар. Инженерна [работилница], мисля, че е бил популярен по-скоро с второто (по-старо) название. В "Гоце Делчев" има работнически блокове на работниците от това място и според данните от "Спирка" през 60-те години от завода до "Гоце Делчев" е функционирала автобусна линия 18.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9260
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #715 on: 26.11.2021, 18:23:45 »
До този завод е имало и ЖП клон, отклонявал се от околовръстната линия и пресичал трамвая на едно ниво.
Помня я , дори и по Несторов - сега Гешов. Беше по-високо от нивото на булеварда. То си беше улица тогава де.

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
    • Email
Re: Стара София
« Reply #716 on: 27.11.2021, 01:30:31 »
Струва ми се, че снимката е от бившия прелез на Борис III (свалена е от този форум, като при запазването заглавието на файла не е променяно, но мисля, че влакът идва именно от завод 12, а не от 6-ти септември).
« Last Edit: 27.11.2021, 01:32:45 by Eliyan »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3182
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #717 on: 27.11.2021, 01:57:11 »
Да, точно оттам трябва да е. Объркването идва може би оттам, че Завод 12 става част от системата на Балканкар под името Балканкар Средец и се специализира в производството на нископовдигащи и платформени електрокари, докато в Завод 6-ти септември се произвеждат първоначално високоповдигачите. Много хубава и ценна снимка, пропуснал съм я предния път.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12314
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Стара София
« Reply #718 on: 27.11.2021, 06:51:58 »
До кога работят двата завода?
Между другото намерих кратко видео с взривяването на високата сграда обърната към улица „Житница“.
Ако не друго то в момента на територията на бившия завод има девствена популация от пъдпъдъци.
« Last Edit: 27.11.2021, 07:10:07 by AGENT 006 »

SOFIATRANSPORT транспортна база данни

- Галерия с над 56 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3182
    • View Profile
Re: Стара София
« Reply #719 on: 27.11.2021, 10:21:13 »
До кога работят двата завода?
Кои два завода докога работят?

Иначе клипчето е от взривяването на административната сграда на новия Завод 6-ти септември (до трамвайно депо Красна поляна), който се премества на това място от територията до сегашния Трамкар (който остава Завод за трамваи) май някъде в началото на 70-те.