Правителството на Р. България обяви тролейбусния транспорт за приоритетен и започна проучване за въвеждането му в останалите (от общо 27) областни центрове на страната, където все още го няма. Варна е третия град по големина по брой на населението. Тук има вече изградена тролейбусна инфраструктура, включително и до сп. Почивка. Единствената възможност да се реализира тролейбусна линия по това направление е Почивка - Аспарухово - Почивка. А това от своя страна на чист български език означава, че рано или късно тази линия ще бъде факт.
А леле майко

. Дори аз, екоманиакът, като помисля трезво направо не мога да си представя как например областен град като Видин може се сдобие с Тб транспорт. Та те миналата година нямаха пари за ток за лампите в сградата на общината, за светофарите, боклука си не можеха да изхвърлят. Или примерно Търговище с неговите "големи" разстояния и предполагам "добре" развит вътрешноградски транспорт, или Кърджали, където има следи(стълбове) от контактна мрежа, но явно римляните са й видяли сметката. Разбира се бих ги похвалил ако успеят един ден и те да се сдобият с еко транспорт, но на този етап... надали. Иначе конкретно в нашия случай и преди съм споменавал:
Варна / Re: Тролейбусен транспорт-Варна
« on: 19.01.2012, 20:17:58 »
Хрумна ми и една друга идея относно ул. Цар Асен, която според мен ще е колкото екстравагантна, толкова и любопитна, евтина и практична поне според мен: поставяне на бариери и светлинна сигнализация като на жп прелезите в самото начало на Цар Асен откъм Музея, както и на всяко кръстовище по протежение на улицата. По този начин Цар Асен остава еднопосочна, остават и паркираните автомобили(всичко това го мисля главно заради броя паркирали - около 50-60 - не са малко) и срещу еднопосочността ще се движи само тролейбус от Почивка към Центъра-Аспарухово, като ще се сложи на завоя на Червения площад нещо като тригер, където като мине с тяга(може и без, зависи от принципа на работа на устройството), ще задейства бариерите да се спуснат и докато е спрял на спирката и докато изчака после зелено за ляв завой от Цар Освободител, трафикът от Цар Асен ще се е изнесъл и ще е освободил улицата. Също такива "тригери" се слагат а всяко кръстовище, зада може като мине тролейбуса да вдигне бариерите на съответното кръстовище. За имплементацията няма да има нужда от копане, защото само 1 надземен кабел(освен ако не се направи чрез wireless ) ) ще е нужен да пренесе сигнала от тригер до бариера, а захранването за вдигане/спускане и светлините ще идва от това на уличното осветление. Подобни "тригери" съм виждал в София на някои стрелки от трамвайната мрежа.
Това само ако чак пък толкова е необходимо 86 да минава по Цар Асен. Иначе най-лесно от Съборни завой към Антим I, оттам по Мария Луиза- Осми Приморски и по маршрута си. А може и от Съборни надясно по Владислав и оттам наляво по Мария Луиза, за да обслужи и другата спирка при Катедралата. Изобщо варианти колкото искате, проблема е в тъпите корупционни практики, чрез които ТТ си гарантира неосъществяването

на този бих казал перспективен откъм пътникопоток проект. Недай Боже пък ако от ДАП-а поискат да правят тролейбусна 118 - тогава направо не ми се мисли.
Иначе има още време и възможности, които би следвало да бъдат използвани от ДАП-а, най-вече за внасяне на проекти в Брюксел или нещо подобно и да се направи някакъв проект ГТ Варна 2020, според който до края на 2020 г. трябва да бъдат създадени условия за извършването на следните промени по масовия градски транспорт:
тролейбусни линии: 17а(с номер 17), 20, 82, 83, 86, 88, 118
закрити автобусни: 2, 17(сегашната) нови автобусни: 17а с маршрут Аспарухово - Галата, 118а с маршрут Владиславово - Тополи(Гробище). Всичко това на етапи:
Първи етап до края на 2013г. включва линиите 86 и 118; Втори етап до 30 юни 2016г. се отнася за линия 20, а последният Трети етап се отнася за сегашната автобусна 17а и е до края на 2020г.
Под условия имам предвид както читав(т.е. не задължително закупуване на чисто нов, може и рециклиран) автопарк, така и ремонтирани и новоизградени участъци ВКМ.
Разбира се, сроковете, които съм дал, могат да бъдат с поне 1 година по-къси, но ги давам така най-вече заради дългите и протяжни процедури в Брюксел по одобряване на който и да е европроект и отпускане на средствата по него.
И държа да подчертая: всичко това идва от безхаберниците в общината, които решиха да потрошат едни пари(част от настоящия проект за модернизация на МГТ) в правенето на скоростна бус-лента, без това изобщо да е необходимо


. Освен това са решили да вземат 70 ли бяха нови автобуси, при положение, че возилата, които са за брак са, по мои наблюдения, не повече от 50 - почти всички Икаруси, Волвата, някой и друг о345(Г), някой о405(Г), както и може би всички Манове, а разбира се и Неопланите.