Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 421572 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17596
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Разпределението на обществени средства и блага не става на този принцип. За това, което плащате като данъци и цена за карта/билет, дори обувки за ходене пеша не можете да получите... ;) При ограничени публични средства и множество проблеми за решаване, е важно те да се изразходват оптимално.

Пълни претенции към качеството на услугата можете да имате към шофьора на таксито, което не предлага масова обществена услуга, а такава изцяло на пазарен принцип.
« Last Edit: 05.04.2024, 13:45:53 by difian »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ами, не съм съгласен. С данъците си плащам за осигуряване на възможност да си платя за услуга, когато я използвам.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Аз и двете ми деца сме редовни ползватели на ТМ10 от Хладилника до Журналист и Графа. Меко казано, имаме забележки към качеството на транспортната услуга. Все ми е едно дали ще подсилят 10, или ще пуснат 14,15,19 или 210.

Пускането на Песи-и по тм10 вместо единични CKD е предостатъчно да увеличи качеството на транспортната услуга до необходимото ниво. За две линии трябват два пъти ватмани а с по-големи нископодови трамваи ще се решат всички проблеми. Панорамна разходка през центъра за да стигнете от Хладилника до Цар Борис III съм сигурен че и вие не правите, казваш че се возиш само до Графа с тм10.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
По мое мнение 10 трябва да стане с Инекон и това ще е достатъчно за да се подобри обслужването.

Има ли откъде да се освободят Инекон-и?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5190
    • View Profile
    • Email
До ремонта на Баучер, който не се вижда в идните година - две, или смяна на крайно бездарното ръководство на СЕ, други трамваи, освен чешки, няма да се движат. Аргументът е, че има правени тестове, и съответно било изключително опасно за пътниците.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз и двете ми деца сме редовни ползватели на ТМ10 от Хладилника до Журналист и Графа. Меко казано, имаме забележки към качеството на транспортната услуга. Все ми е едно дали ще подсилят 10, или ще пуснат 14,15,19 или 210.

Пускането на Песи-и по тм10 вместо единични CKD е предостатъчно да увеличи качеството на транспортната услуга до необходимото ниво. За две линии трябват два пъти ватмани а с по-големи нископодови трамваи ще се решат всички проблеми. Панорамна разходка през центъра за да стигнете от Хладилника до Цар Борис III съм сигурен че и вие не правите, казваш че се возиш само до Графа с тм10.

Да, няма да тръгна към Красно село с тази линия, но не мога да взимам отношение от името на живущите там.
Песи ще решат проблема с капацитета и комфорта, но няма да решат проблема с големите интервали извън час пик.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
До ремонта на Баучер, който не се вижда в идните година - две, или смяна на крайно бездарното ръководство на СЕ, други трамваи, освен чешки, няма да се движат. Аргументът е, че има правени тестове, и съответно било изключително опасно за пътниците.
Лично мнение: по Баучер геометрията на пътя не е чак толкова зле. Самите релси са износени и назъбени, по-осезаемо в посока Хладилника. Не знам дали едно шлайфане няма поне малко да помогне.
« Last Edit: 05.04.2024, 14:16:08 by Ilian »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
но няма да решат проблема с големите интервали извън час пик.
ТМ10 е през 7-8 минути извън час пик. Ужас!!!
Затова и мен не ме интересува дали нещо не им достига, когато плащам за една тяхна услуга.
Теб не те интересува, ама без това нещо по-редовни трамваи не може да има.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5190
    • View Profile
    • Email
До ремонта на Баучер, който не се вижда в идните година - две, или смяна на крайно бездарното ръководство на СЕ, други трамваи, освен чешки, няма да се движат. Аргументът е, че има правени тестове, и съответно било изключително опасно за пътниците.
Лично мнение: по Баучер геометрията на пътя не е чак толкова зле. Самите релси са износени и назъбени, по-осезаемо в посока Хладилника. Не знам дали едно шлайфане няма поне малко да помогне.
При едно евентуално шлайфане ще остане само паважа, от релсите няма да има и помен. Тези релси са полагани 60те години. Да, очевидно са били прекрасно изпълнени, защото, да кажем, за толкова години едва ли не не са мръднали. Но са брутално износени. В големи участъци ребордите на колелата са изрязали и/или износили ребордите на релсите, и са останали само главите. Почти всяка седмица ходят и обрушват откъснати парчета от ребордите, за да не се подвиват под трамваите, и съответно те да дерейлират. От главите на релсите на някои места също почти нищо не е останало.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5822
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Песа на 6, Инекон на 10, ЧКД на 18. Интервалът на 10 може да бъде 8 минути и ще са нужни 13 коли, при 17 сега. И един ремонт Триъгълника - Агресия. При желание е работа за 1-2 месеца.
« Last Edit: 05.04.2024, 17:00:23 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
но няма да решат проблема с големите интервали извън час пик.
ТМ10 е през 7-8 минути извън час пик. Ужас!!!

Всъщност извън час пик тм10 е по-начесто от МД2 от Хладилника, което не е нормално.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
но няма да решат проблема с големите интервали извън час пик.
ТМ10 е през 7-8 минути извън час пик. Ужас!!!
Точно 7-8 минути са от 20:50 до 21:11, да знайш! А в събота от 20:50 до 21:20 сигурно са 9 минути?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
В 21:03 има метро. В събота пък има метро долу в 20:55 и 21:11. Не че е нормално трамваите вечер да са през половин час, но това е положението повсеместно, не само на Хладилника.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Знам.
Метрото няма смисъл да го намесваш, това си е съвсем различно направление. И при него има какво да се желае. Надявам се с доставката на очакваните нови влакове и там да намалят интервалите и да не пропускат курсове.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2922
    • View Profile


ТМ4 и ТМ15 на 15 минути, а ТМ5 и ТМ10 на 7/8 минути, като вероятно ще пострада и ТМ11 заради синхрона на Княжево; или
ТМ4, ТМ11 и ТМ15 на 12 минути, а ТМ5 и ТМ10 на 6 минути



тм4 в момента е на 20 минути. Ти предлагаш разкриването на бутафорната тм15 да бъде съпътствано и със сгъстяване на тм4? Трамваи и ватмани откъде?
Не го предлагам аз, а предполагам интервалите на засегнатите линии въз основа на информация в коментарите под съответните постове на страниците на Транспорт за София и Trinmo.

Превид липсата на водачи, не виждам как ще се осъществи идеята за ТМ15 без намаляване на колите по някоя/и от другите линии. Някой друг много хубаво беше казал, че е крайно време да се построи нова инфраструктура - със сегашната вариантите за нови маршрути, които да не са в стил ТМ21, са силно ограничени.

ТМ10 е един от най-редовните в делнични дни, но действително събота и неделя е доста разреден заради синхрона по Графа и Стамболийски. Всъщност линията никога не е била на по-малко от 12/13 минути (8 коли) в празничен ден по този маршрут, но тогава (2008 година) пътникопотокът сякаш беше по-малък, а и се мяркаха състави.
« Last Edit: 07.04.2024, 03:23:36 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2922
    • View Profile
Може би идеята е да пуснат Швейцарски трамваи или Песа че и в Лозенец да имат нископодови трамваи ....
Доколкото може да се вярва на информацията във Фейсбук, ТМ15 ще се обслужва с Т6А2СФ, т.е. на въпросните най-сетне ще се намери работа и вероятно ще излизат 12 вагона от 17 (по шест на ТМ3 и ТМ15).
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Може би идеята е да пуснат Швейцарски трамваи или Песа че и в Лозенец да имат нископодови трамваи ....
Доколкото може да се вярва на информацията във Фейсбук, ТМ15 ще се обслужва с Т6А2СФ, т.е. на въпросните най-сетне ще се намери работа и вероятно ще излизат 12 вагона от 17 (по шест на ТМ3 и ТМ15).
Да, а междувременно ще отрежат 3-4 коли от 10-та.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16244
    • View Profile
    • Email
Да, а междувременно ще отрежат 3-4 коли от 10-та.
По Стамболийски 10 работи в тандем с 8 без последните 2 спирки. Логично е в този участък да се пълни по-малко отколкото по Графа  и нагоре.
Разбира се, най-лесното беше по 10 да се скачат състави, но при показана необходимост от сгъстяване в едната половина предложеното решение е логично.  Подобно е положението с ТМ 20/21.
Вариант по ЦБ3 с 5 на n минути и две линии - към гарата и към Графа на 2*n  минути сме го обсъждали и преди. Това е идеалният синхрон (ако ТМ4 станеше на честотата на ТМ5, щеше да е доста безсмислен разход на пробег). За да е идеален синхронът, освен по време и по обем на трамваите, редно е по ТМ15 да тръгнат състави - или на Вишнева да се монтират необходимите огледала и осветление, или ТМ15 да прескача Вишнева както беше дълги години по соца. Спирката не е чак толкова значима, че да не е достатъчен ТМ10 за обслужването ѝ.
« Last Edit: 06.04.2024, 10:08:36 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
или ТМ15 да прескача Вишнева както беше дълги години по соца. Спирката не е чак толкова значима, че да не е достатъчен ТМ10 за обслужването ѝ.

Това кои години е било? 2 и 14 спираха.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11051
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Сегашната Вишнева я разкриха като спирка някъде след 1990.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!