Вероятността да се подпреш на ближния е една и съща, независимо дали си в купе или в салон. Принципно България е малка страна и би трябвало такива неща, като "нощни влакове" и "дълги разстояния" да са забравени към 1970 год., че и по-рано. Но уви за БДЖ е трудно да се каже, че "събира хората" и вместо за 3-4 часа експресът до морето стига за два пъти по-дълго време...
Точно през 70-те години от София до Бургас пред подбалканскта линия се е пътувало точно за 4 часа и 35 мин-истинско постижение за тези години, това е средна скорост около 85-90 км/час! Дори тунела Козница влака го е минавал със 130 км/час, половината растояние легендарният Чайка експрес е летял със 130 км/час, а сега, в каква част се движи със 130? Сещам се за Подуене-Искър, Тулово-Дъбово, Сливен-Церковски и още няколко да има. В останалата част държи 90-100, а на доста места има и 60-70.
Вместо обаче да се подобрят тези времена и сега да се пътува за 4 часа, времето се увеличи и вече се пътува 6 часа. Уви, 70-те години сме били по-напред от сега. Да не говорим за поддръжката, съставите на влаковете, разписанията и тн.