Author Topic: Aвтомобили  (Read 446619 times)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3007
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2940 on: 03.03.2022, 04:46:42 »
За Лада има няколко склада у нас, които регулярно зареждат резервни части и то на народни цени  :rolleyes: Отделно на това, частите за 7-ца, Нива (4x4 или Urban) и Самара са в известна степен взаимозаменяеми, поне що се отнася до двигатели и окачване (с изключение на някой специфични части за конкретния модел, разбира се), което вероятно допринася за ниските цени. При Калина, Гранта и по-новите модели нещата стоят по друг начин, но при тях целият замисъл е различен, което води след себе си до по-различни части, които са по-трудни за намиране и малко по-скъпи като цена за доставка. Опасявам се, че от тук насетне може да има проблеми изобщо с производството на части и тяхната доставка до нашата държава  :( Не знам какво е положението с частите за УАЗ обаче - някой има ли преки впечатленя дали има части, как са цените и т.н. ? Те произвеждат и нови модели, но у нас за много рядко срещани, повече се търкалят ветерани от 80-те.

Относно старите автомобили, по мои наблюдения в Северна България действително има повече ретро автомобили в движение и в редовна експлоатация, отколкото в Южна България или поне така ми се струва.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12948
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2941 on: 03.03.2022, 10:09:33 »
Като говорим за УАЗ:

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 79 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 425
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2942 on: 03.03.2022, 12:40:48 »
И аз си мисля, че в движение останаха  почти само лади, защото лесно се намират чати за тях и са евтини. Прочетох един пост от 2009 още, че частите за Вартбург трудно се намирали и били скъпи. Затова толкова бързо изчезнаха тези коли. А във Велико Търново разбрах ,че има фирма, която внася части за Трабант и Вартбург и затова може би все още се карат там и са толкова много.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12948
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2943 on: 03.03.2022, 12:52:22 »
Трабанти има много, явно или са дори по-елементарни, отколкото си мислим, или просто има кой да внася или произвежда части за тях. Не трябва да се пропуска и факторът крехка стъклопластова каросерия, на която не ѝ трябва чак толкова много, за да стане на попара при произшествие, така че шасита и части за тях със сигурност има много.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 79 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1504
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2944 on: 03.03.2022, 13:39:37 »
Има части за УАЗ, много от тях са същите за Волга. Има магазин, казват му При Старците близо до ъгъла на Сливница и Константин Величков. Имат малко и за камиони ГАЗ. Аз си купувам от там части за Нисата.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2958
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2945 on: 03.03.2022, 16:45:43 »
УАЗ си има и официален вносител, както и групи във Фейсбук, където има хора, внасящи части и тунинги от Русия. Но да си купиш УАЗ-ка вече се превърна по-скоро в хипстърия и мода за хора с възможности, защото цените не са изобщо едновремешни и народни. Имат си фенклубове и в западна Европа, ъкедто се внасят нови от Русия и се сертифицират за ЕУ, но цените са порядъка на 30 хиляди евро  :crazy:

Offline Citaro

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 261
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2946 on: 03.03.2022, 17:53:38 »
По въпроса за резервните части-намират се все още.За лада е ясно-до преди няколко години още произвеждаха 2105/7.За москвичите се намират също още части по техническата част.Има липса в детайлите и т.н. но все още изпадат.За УАЗ части има още в няколко магазина.Общо взето има останали 4-5 магазина още.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5413
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2947 on: 21.03.2022, 21:22:42 »
Тесла-3 с автономно управление :

Свобода за Украйна !

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5413
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2948 on: 22.03.2022, 14:28:31 »
Автомобилната търговия в България:

През 1945 и 1946 г. в България не са реализирани продажби на нови леки автомобили, а само на ограничено количество употребявани, въпреки че към април 1945 г. почти всички вносители отново възстановяват (макар и за кратко) своите контакти с чужбина. През 1947 г. обаче у нас са внесени 38 нови леки автомобила, като 14 от тях влизат в България чрез частни вносители – това са един Ford Tudor (“Алемит кар кампани” АД), три автомобила Pontiac, доставени от бившия представител на International Димитър Илчев, и десет броя Renault 4CV, предлагани у нас от официалния дилър Рене Волц, който дори участва със собствен щанд на Пловдивския панаир през тази и следващата година. По-големите партиди представителни автомобили ЗИС, Packard и Chevrolet са поръчани и платени от българското правителство без посредничеството на частни представителства. Това  важи и за 120-те командирски автомобила Jeep, също доставени през 1947 г.
От национализацията през декември 1947 г., когато частните представителства са окончателно ликвидирани, до 1954 г. новооснованото държавно предприятие “Металимпорт” внася в страната още около 500 леки автомобила, само за държавни нужди, което прави средно по 70 броя годишно. В този период различни министерства и държавни ведомства в България получават леки автомобили от марките ЗИС 110, ГАЗ-М20 “Победа”, ГАЗ 12, “Москвич” 401, Skoda 1101 Tudor, Skoda 1101 VO, Skoda 1200.
Голяма част от командирските автомобили Skoda 1101 VO са внесени през 1951 г. за нуждите на армията и основаната през същата година Доброволна организация за съдействие на отбраната (ДОСО) и са предназначени за провеждането на шофьорски курсове за професионалисти и любители водачи. През 1953 г. е доставено и ограничено количество лимузини EMW 340 (източногермански модернизиран аналог на BMW 321), които са експлоатирани предимно като таксиметрови и санитарни автомобили.
Щандът на частното представителство на Рене Волц, вносител на Renault в България от 1939 до 1949 г. (Пловдивски панаир, септември 1948 г.).
Отново автомобили за частни лица
Продажбите на нови превозни средства на населението са възстановени през 1954 г. с вноса на 146 мотоциклета, а през 1955 г. са продадени и първите след национализацията 43 нови леки автомобила на частни клиенти. До създаването на “Мототехника” през 1964 г. монополист в автомобилната търговия у нас остава ВТП (външнотърговско предприятие) “Металимпорт”.
През 1955 и 1956 г. по изключение са проведени два поредни панаира в Пловдив (до 1966 г. панаирът се организира през година), на които освен добре познатите социалистически производители за първи път след войната участват западногерманските фирми Mercedes-Benz и DKW, като през 1956 г. към тях се присъединяват Fiat, Simca, Standard и Triumph.
Renault 4CV и няколко източногермански мотоциклета IFA-MZ от 250 и 350 куб. см, изложени на специално отделената за целта площ на партера на ЦУМ (април 1957 г.).
След завръщането си у нас през 1955 г. Mercedes-Benz внася предимно камиони и друга специализирана транспортна техника, но покрай другото в България попадат и ограничен брой леки автомобили, предназначени за държавни ведомства, болници и др. След 1957 г. продажбите на марката стават с посредничеството на основаното в края на 1956 г. ДСП (държавно стопанско предприятие) “Булет” и по-специално на неговата търговска кантора Кореком, за която ще стане дума малко по-нататък.
В периода 1947–1957 г. в България няма специализиран магазин за продажба на леки автомобили на частни клиенти. Малкото нови коли, които по това време се внасят у нас, се купуват директно от митницата в София, а информацията за тяхното появяване в България, разбира се, се предава “на ухо”.
На щанда в ЦУМ
При откриването на Централния универсален магазин (ЦУМ) в София през април 1957 г., част от неговия приземен етаж е обособена като автосалон. Там е поставен и специален въртящ се подиум, на който първоначално стои едно Renault 4CV с цена 35 000 лева, а към края на годината на негово място идва новият модел на Wartburg 311 (33 000 лв.), впоследствие изместен от “Москвич” 402 (25 000 лв.). През годината са продадени общо 390 автомобила от тези и някои други все още неуточнени марки, което прави по малко повече от един автомобил на ден – едно нелошо начало.
По същото време в ЦУМ се предлагат и няколко марки двуколесни превозни средства, най-евтините от които са два 50-кубикови мопеда – източногерманският Simson и холандският Kaptein, чиято цена и в двата случая е равна на 3200 лева.
Щандът на Simca на Пловдивския панаир от 1956 г. В началото на 60-те години френската компания предлага оферта за изграждане на монтажен завод у нас.
През 1958 г. у нас са продадени 2700 частни леки автомобила, сред които освен споменатите вече марки са още ГАЗ-20 “Победа” (32 940 лв.), FSO Warszawa М20 (32 940 лв.) и ограничени серии ГАЗ-21 “Волга”, чиято цена не е посочена. За разлика от предходната година, когато неколцина щастливци стават собственици на  западни леки автомобили Renault 4CV и мопеди Kaptein, през 1958 г. асортиментът е почти изцяло социалистически. В края на 1958 г. цените на всички леки автомобили, продавани в ЦУМ, са намалени с 10%.
Според спомени на съвременници в края на същата или началото на следващата година британската компания Standard успява да продаде у нас няколко екземпляра от своя най-евтин модел Pennant. През 1956 и 1958 г. фирмата участва със свой щанд и на Пловдивския панаир, с което се изчерпват и нейните изяви на родната сцена.
По отношение на марките и цените на четирите хиляди леки автомобила, продадени у нас през 1959 г., не настъпват съществени промени, но гамата от предлагани модели е освежена с ново западно попълнение – Simca Aronde. По същото време френската компания предлага ограничени серии от своята продукция в почти цяла Източна Европа, като преобладаващата част от тях са лансирани в Чехословакия, докато продадените у нас леки автомобили Simca се броят на пръсти (за разлика от няколкото стотици западни леки автомобили, продадени у нас през втората половина на 50-те и през 60-те години, за същия период в Чехословакия са внесени 7000 броя Renault, 6000 броя Fiat и 3500 броя Simca). Въпреки това фирмата не се отказва така лесно от българския пазар и в периода 1956 – 1968 г. присъства без изключение със собствен щанд на Пловдивския панаир. През 1961 г. Simca дори предлага изгодна оферта за построяването на монтажно предприятие на територията на вело-мото завода “Балкан” в Ловеч с годишен капацитет 18 000 леки автомобила от моделите Aronde и Ariane.
Първите клиенти в специализирания автомобилен магазин на ъгъла на бул. “Георги Димитров” и ул. “Жданов” в София (декември 1959 г.).
Пак през същата година у нас са внесени и първите бройки от атрактивния роудстър Skoda 450, по-късно преименуван на Felicia. Автомобилът също се подвизава известно време върху въртящия се подиум на партера на ЦУМ, но остава почти недостъпен за  частните клиенти въпреки своята относително приемлива цена от 29 000 лева (което е някъде по средата между “Волга” и “Москвич”). Причината за това е, че почти веднага след доставянето в България преобладаващата част от внесените бройки са изкупени от клубовете на Доброволната организация за съдействие на отбраната (ДОСО) в столицата и някои други градове. По същото време ДОСО все още е единствената организация в България, която провежда шофьорски курсове за любители водачи, и в края на 50-те години почти изцяло заменя поостарелия си автопарк с новите атрактивни модели Skoda 450. Част от останалите нови автомобили, експлоатирани по същото време от организацията, са Warszawa M20, които така или иначе не се радват на особен успех сред частните клиенти.
Друг любопитен акцент от родния автомобилен пазар през 1959 г. е дебютът на малолитражните западногермански автомобили Glas, който е отразен и в бр. 12 на в. “Авто Мото” от същата година:
Прочети още:
История на автомобилната търговия в България, част I - в периферията на западния стандарт
“Неотдавна по улиците на София се появиха три малки автомобила, които привлякоха вниманието на много граждани. Това бяха западногерманските автомобили Гогомобил от 300, 400 и 700 куб.см…
…През 1960 г. у нас ще бъдат внесени известен брой автомобили Гогомобил от моделите 300, 400 и 700 и фургон. Цената на отделните модели, които ще се внасят и продават у нас, не е още установена”.
Интересен факт от историята на българския автомобилен пазар е, че през 1959 г. у нас пристига първият и единствен за този период екземпляр на Trabant 600. Две години по-късно е внесен още един брой и едва през 1963 г. тук са продадени първите 2500 екземпляра от популярния малолитражен автомобил. Впрочем би било интересно да се отбележи, че през втората половина на 50-те години по софийските улици се движи и един екземпляр от луксозната източногерманска лимузина AWZ Sachsenring P240, пряк наследник на Horch.
Лек автомобил “Москвич” и мотоциклети Simson на витрината на ЦУМ в края на 50-те години.
Първият магазин за автомобили
Може би най-интересната новина за целия период от възстановяването на автомобилния внос за частни клиенти у нас през 1955 г. до създаването на ДТП (държавно търговско предприятие) “Мототехника” през 1964 г. е откриването на първия и единствен за годините на социализма самостоятелен автомобилен магазин. Модерният шоурум, разположен в центъра на София на ъгъла на бул. “Георги Димитров” и ул.“Жданов” (сега бул. “Мария Луиза” и ул.“Пиротска”), е официално отворен за посетители през декември 1959 г., което е отразено подробно в бр. 1 на в. “Авто Мото” от 1960 г.:
“Стотици хора се трупат всяка вечер пред блесналите витрини, зад които, огрени от силна светлина, искрят хубави автомобили, мотоциклети, моторолери и мопеди. Новият магазин за продажба на автомобили, мотоциклети и части за тях – филиал на ЦУМ, беше открит в началото на декември миналата година и вече развива богата дейност. Ще го намерите лесно, щом като по булевард “Г. Димитров” завиете по улица “Жданов” – неговите витрини са най-светли и пред тях винаги има замечтани зрители…”
Първоначално в магазина са изложени ГАЗ-21 “Волга” (35 000 лв.), МЗМА “Москвич” 407 (23 000 лв.), Renault Dauphine (21 500 лв.), Wartburg 311 (20 500 лв.) и Skoda Octavia (21 000 лв.), но тук е редно да се отбележи, че единствено двата съветски автомобила могат да се купят веднага (и “без формалности” както посочва “Авто Мото”), докато останалите се продават само по списък…
През същата година у нас са продадени около 3000 леки автомобила, като само 150 броя от тях са Wartburg 311. Продажбите на Skoda за 1960 г. също се движат в този порядък, а оскъдната партида Renault Dauphine достига само до 40 щастливци. Преобладаващата част леки автомобили на българския пазар през 50-те, 60-те, 70-те и 80-те години са от марката „Москвич”, която само за кратко е изместена от „Лада” в края на 70-те и началото на 80-те години.
Елегантен Opel Rekord, увековечен в българската кинокомедия “Невероятна история” от 1964 г. След 1961 г. този автомобил се продава за кратко у нас, като цените за различните модификации варират от 37 000 до 40 000 лева.
До момента броят на продадените през 1961 г. у нас леки автомобили не е уточнен, но той вероятно е някъде около 3500. Това, което отличава 1961 година, е голямото разнообразие от 8 марки и 14 различни модела от 7 държави. Това са ГАЗ-21 “Волга” (38 000 лв.), МЗМА “Москвич” 407 (26 000 лв.) и неговата комби версия (28 000 лв.), Warszawa 201 (30 000 лв.), Skoda Octavia (24 000 лв.), Skoda Felicia (29 000 лв.), три разновидности на Wartburg 311 – стандартен (22 000 лв.), с радио (24 000 лв.) и De Luxe (26 000 лв.). Тогава у нас могат да се купят и два модела на Opel Rekord – с 45 к.с. (37 000 лв.) и 55 к.с. (40 000 лв.), както и Renault 4CV (22 000 лв.) и Renault Dauphine (25 000 лв.), като вторият е продаден само в 185 броя до края на същата година. Интересно е да се отбележи и първото появяване на нашия пазар на Zastava 600, която през 1961 г. се продава за 22 000 лева.
Така до началото на 60-те години предлаганият асортимент включва общо седем различни източноевропейски марки на цени от 20 000 до 40 000 лева и 5 западноевропейски, чиято пазарна стойност е в приблизително същия порядък. В края на 50-те години месечното възнаграждение в България е се движи между 600 и 2200 лева, което значи, че един от евтините автомобили струва около 20 средни месечни заплати или теоретично може да се изплати за по-малко от две години. На практика обаче нещата са малко по-различни.
Първите признаци на предстоящата криза с митичното “чакане на ред” се проявяват още през 1962 г., когато у нас са внесени 3800 леки автомобила за частни клиенти при наличието на повече от 10 000 записани кандидат-купувачи. През същата година е извършена и парична реформа при съотношение 1:10, в резултат на което от цените на автомобилите и от заплатите отпада по една нула. По това време заедно с популярните вече марки “Москвич”, “Волга” и Wartburg у нас пристига и първата партида от 350 чешки триколки Velorex, предназначени предимно за инвалиди.
През 1963 г. е официално обявено, че “не се очаква внос на леки автомобили от Западна Европа” (за САЩ изобщо не може да става и дума). До края на годината на частни лица са продадени 7000 автомобила, но сред тях вече липсва “Волга”, която от този момент нататък почти без изключение се внася в страната само за нуждите на различни държавни ведомства и министерства, а частни клиенти могат да я купят единствено срещу валута от “Кореком”.

Текст: Иван Колев
В линка има снимки.

https://www.autoclub.bg/auto-business-bulgaria-history-2?fbclid=IwAR3ugtJgB7WFhQBg4yUl1qyNwFqONAolvbHyV1ivmEqvd2tpzlDqdTuju2s
« Last Edit: 22.03.2022, 14:32:05 by я л т а »
Свобода за Украйна !

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5413
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Свобода за Украйна !

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2836
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2950 on: 26.04.2022, 10:40:35 »
Мутренската култура в София(и България), заснета през 1994г. от Erkki Lainе.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14348
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2951 on: 26.04.2022, 10:55:45 »
Еххх времена...същите тия хора, които въртяха квартално супермаркетче или някое заведение и тогава бяха на върха, с хубав апартамент с нова кола и мобилен телефон, същите такива сега пред пения на към 60-65 и на ръба на оцеляването с едва кретащи бизнеси. В стария ми квартал един такъв държеше кварталния супермаркет в един трафопост и за 90-те беше на върха, с постоянно приятели, купони бохемски живот, сега е прегърбен старец а магазинчето едвам крета. Повечето от едновремешните мутри сега са така. Общо взето навлизането на големите корпорации взеха бизнеса на кварталните мутри.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2958
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2952 on: 26.04.2022, 11:02:15 »
Интересно е мястото на заснемане, защото зад гърба на снимащия би трябвало да се пада точно входа на 1 РПУ :D

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3007
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2953 on: 27.04.2022, 14:13:28 »
E36, култова снимка от едни уникални времена...  8)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15337
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2954 on: 27.04.2022, 15:21:44 »
Мутренската култура в София(и България), заснета през 1994г. от Erkki Lainе.
Интересно какъв е комуникационният динозавър, който ползва "анцугът"? Радиовръзка до майката и после жица до слушалката?

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2955 on: 30.04.2022, 12:05:58 »
Интересно е мястото на заснемане, защото зад гърба на снимащия би трябвало да се пада точно входа на 1 РПУ :D
Не зад гърба му, а точно срещу него.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2956 on: 30.04.2022, 12:10:21 »
Мутренската култура в София(и България), заснета през 1994г. от Erkki Lainе.
Интересно какъв е комуникационният динозавър, който ползва "анцугът"? Радиовръзка до майката и после жица до слушалката?
Точно по това време един приятел караше CITROEN XM 3.0 V6, който беше с вграден телефон. Слушалката беше на таблото, а самият апарат беше в багажника.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Aвтомобили
« Reply #2957 on: 30.04.2022, 12:27:56 »
Трабанти има много, явно или са дори по-елементарни, отколкото си мислим, или просто има кой да внася или произвежда части за тях. Не трябва да се пропуска и факторът крехка стъклопластова каросерия, на която не ѝ трябва чак толкова много, за да стане на попара при произшествие, така че шасита и части за тях със сигурност има много.
Като си споменал Трабанти, направило ми е впечатление, че в Унгария допреди немного време можеше да се видят доволно количество четиритактови такива с двигател 1.1 от Поло. В България се движеха доста четиритактови Вартбурзи, но четиритактовите Трабанти са абсолютна екзотика, явно от "Мототехника" не са ги внасяли. Не съм се интересувал за какви пари се продават трабантите в момента, но предполагам, цените са се вдигнали, понеже вече са "класика". По този повод, преди три месеца един приятел си купи ETZ 251 за 3 000 лв, като си имаше немалко работа по него. Яд го беше само, че не можа да намери сребристо (каквото караше навремето като младеж), а взе червено. Каза, че 251 вече доста трудно се намират, за разлика от 250.
 Колкото до каросерията на Трабантутника, дори не беше стъклопласт, а по-скоро мукава, пресован картон. Аз лично изпитвам симпатия към тези возила, на практика 601 (без S) беше първата ми кола. Тогава даже нямах книжка, бях в десети клас, като си я взехме "на партия" с един приятел, който беше в девети клас. Най-лошата слава Трабантът придоби, когато едно дребно и много известно тогава човече вози в личния си Трабант тогавашния шеф на една световна организация. После рони сълзи от радост и т.н. Това последното разбирасе е в рамките на майтапа ;-)
« Last Edit: 30.04.2022, 12:55:20 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12948
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2958 on: 30.04.2022, 13:22:57 »
Преди време гледах обява за четиритактов Трабант тук в България, разбира се за значителна сума. Що се отнася до MZ-тките цените вървят само нагоре. Моята баба Зетка е в напълно оригинално колекционерско състояние, а е купувана 2015 г. от първи собственик за цена, за която сега е трудно да си намериш запазена, да не говорим за пълен оригинален вид нереставрирана.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 79 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14348
    • View Profile
    • Email
Re: Aвтомобили
« Reply #2959 on: 30.04.2022, 23:57:24 »
Скъпи са но ETZ 251 може да се намери за към 1800-2000 лева, чак 3 000 много ми се вижда. Даже тия дни из обявите, които ми излизат като реклама като цъкаш по разни сайтове точно загледах един такъв за 1800 или 2000 на вид доста добър, но в Провадия. Ако можеш с него да дойдеш на самоход, иначе трябва с платформа и става по-сложно.

Обаче сребрист струва 5 000 евро и цената дори не се коментира. Явно сребристите са голяма рядкост. https://m.mobile.bg/details/51651171617777161  Обаче пак се намира чак в Долни Чифлик.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР