В повечето случаи фиестата би трябвало да има 2 такива помпи (или моторчета за чистачки ако трябва да съм коректен) - едната е за предното стъкло, другата е за задното. За модели като Фиеста (предимно хечбек) помпите трябва да са две, но при седанови версии или в някой по-редки случаи има само 1 такава помпа, която изпомпва течността към предното и задното стъкло и по всяка вероятност се намира над предния ляв подкалник (не съм на 100% сигурен за Форд, но обикновено помпите за чистачките стоят на това място), но за достигане до нея и изобщо спокойно работа ще е необходим канал или поне подемник.
Случва се помпата да изгори, но за една помпа да я караш до Сандански е безсмислено. Вариантите, поради които да изгори са няколко:
- помпата е боклук, изгоряла е, дошло ѝ е времето и т.н. (малко вероятно);
- казанчето е пълно с вода, която е замръзнала, предвид че сега е зима и то се е спукало, помпата е засмукала въздух или просто е изгоряла;
- проблем в електрическата инсталация, поради което помпата гори (замерва се с мултицет, има или няма ток, колко ампера и т.н. - това точно на теб няма да го обяснявам, смятам че ме разбираш за какво говоря! и ако има проблем по тоците как да го намериш и отстраниш);
- замърсено казанче от калпава течност за чистачки, припокрива се с вариант 2, но е различен случай - възможно е да е сипвана стара течност за чистачки или просто да е сипвана преди 2-3 години (най-често зимна течност), която да е престояла лятото, да не е сменяна и да е станала на парцали (власинки), които да са се уталожили на дъното на казанчето и да се засмукват от помпата - при това положение най-често първо се сменя помпата без да се чисти казанчето, след което новата помпа работи за някакъв период от време (ден-два до седмица) и при по-често използване на лоста за пръскане изгаря и новата помпа, понеже засмуква власинки. Решението - промиване на казанчето (сипва се чиста вода отгоре, леген или съд под гумата отдолу, докато се прочисти цялото, не е нужно непременно да се сваля казанчето или даже гумата), нова помпа + чисто нова течност за чистачките, за момента и в случая годна - зимна такава, може и от Кауфланд/Лидл/Бриколаж, без значение и ако няма никакви проблеми с тока до нея, не би трябвало новата помпа да изгори;
- още един вариант за проба или дори за постоянна работа без никакви смени - ако Фиестата е хечбек или комби и е с две помпи - захранването (обикновено са 2 кабела +/-) към помпата за предното стъкло се прехвърля към помпата, която е работеща и служи за изпомпване на течност към задното стъкло - при тези условия, при натискане на левия лост от арматурното табло 2 пъти назад (за измиване на задното стъкло), ще сработят предните пръскалки и ще пръска течност на предното стъкло. Това е удачен вариант за проба, но и за постоянна употреба в случай че на водача не му необходимо непременно измиване и на задното стъкло.
ПП - с втора употреба помпи не се заблуждавай, взимай само нови!