Author Topic: Метростанции от Трета метролиния  (Read 53688 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #180 on: 26.04.2021, 19:54:22 »
В Париж има станции от 60-70 години, които са с оставен аванс за разширение, ние нямаме н-брой милиона да направим всичко като хората сега, а не после да се чудим скопеното как да го преправим....

А пък страхотните ни стари просторни и неслухепени станции, които сме строили нескопени и със завиден социалистически замах сега се чудим как да ги преправим за да им сложим толкова елементарни неща като ескалатори и асансьори...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5275
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #181 on: 26.04.2021, 20:03:28 »
Да не мислиш, че в Париж преди 100 години са ги построили с асансьори?
Много станции в Европа нямат и до днес.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1024
    • View Profile
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #182 on: 27.04.2021, 09:45:51 »
Само че в Париж тези станции са от 90-100 години в експлоатация, докато нашите стари са в експлоатация от 23 години.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16182
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #183 on: 27.04.2021, 09:52:41 »
Хейтърски изблици има в темата отпреди 9 месеца - ето тук. Така че, ако няма какво ново да измислите, не си търкайте клавиатурите!

Хубави или лоши естетически, в Европа само в Москва и Питер метростанциите са произведения на изкуството. В преобладаващите случаи станциите са с пестелив интериор, даже често интериорните решения са закрити от рекламни пана. Тук говоря за по-нови станции, ясно е, че тези отпреди 100 и повече години са на друго положение. От тези, древните, само в Будапеща са се постарали да направят интересно ретро-решение, в Париж, Лондон разликата с подлезите е незначителна. Не съм ходил в Ню Йорк, за там се носят легенди в негативен план.
При всички случаи за мен по-съществени от цвета на плочките са функционалните недоглеждания - скъсените МС СУ и Мусагеница, неправилното взаимно разположение на Сердика 1/2, което води до асиметрично натоварване на връзките между двете линии. Може би - хоризонтален участък под ТВ кула, така че между стадиона и Жолио Кюри съставите да не са най-малко на 3.5 минути и т.н. При Метролиния 3 в името на това, да се покрият максимално много връзки, се получава разтягане на изходите на МС като волска кожа, съответно - здраво ходене: Орлов мост, НДК, Мизия/НБУ, Горна баня.

Преградите на Метролиния 3 от една страна затварят погледа и нарязват пространството. Но от друга хората могат да използват цялото пространство до преградите, а не да се дърпат зад жълтата линия при вида на близката пропаст. Но според мен има още да се работи по спирането за по-кратко време, влакчетата си пъплят даже и с прегради. Би трябвало положителното ускорение при тръгване и отрицателното - при спиране да са сходни.
« Last Edit: 27.04.2021, 10:26:12 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5754
    • View Profile
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #184 on: 27.04.2021, 11:14:51 »
Да не мислиш, че в Париж преди 100 години са ги построили с асансьори?
Много станции в Европа нямат и до днес.

Сигурно си прав. Но пък 70-те и 80-те години сме строили жп гари с асансьори и ескалатори, докато метростанциите ни от този период за проектирани без такива. А пък през 21 век в Европа не се допускат станции само с по един изход, а ние откриваме нови такива. Изглежда винаги сме били скръндзави при строежа на метрото, ама то и няма как като е строено все в дефицит.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2000
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #185 on: 06.06.2021, 13:43:51 »
Харесва ми светодиодното пано на България. Театралното пано с маски също изглежда добре.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14966
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #186 on: 11.03.2024, 16:12:12 »
Тракия







Стадион Г.Аспарухов







Някаква станция през Слатина, преди май беше на Тракия




Каква е тази мания по двуетажните станции тип „Сердика II“, „Лъвов мост“ и „Дружба“? Има ли някакви икономически оправдания да се строят по този начин или си е чисто прахосничество подклаждано от манията на самозабравилият се Братоев?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2000
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #187 on: 11.03.2024, 16:25:38 »
Каква е тази мания по двуетажните станции тип „Сердика II“, „Лъвов мост“ и „Дружба“? Има ли някакви икономически оправдания да се строят по този начин или си е чисто прахосничество подклаждано от манията на самозабравилият се Братоев?

Не знам защо имаш такова мнение за Братоев. Ако той ти прилича на самозабравил се, има цяла тълпа още по-самозабравили се.
За "Сердика 2" със сигурност има оправдание, тя е трансферна, а на една станция със странични перони силно ще затрудни прекачването на пътниците ако не е двуетажна.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14966
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #188 on: 11.03.2024, 16:37:07 »
Да, трансферна станция, с много празно въздушно пространство, тесни перони и безсрамно неудобен преход за линия 1, а тук пък ще имаме станции на по-малко от километър със слизане на три нива - тротоар-подлез, подлез-междинно ниво и междинно ниво-перон, само за да се пътува с мъчително влачещ се подземен трамвай. Пространството във височина единствено уголемява площта, която трябва да бъде облицована и увеличава времето за слизане до перона, но е напълно безполезно за пътниците.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1057
    • View Profile
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #189 on: 11.03.2024, 20:44:29 »
За "Сердика 2" със сигурност има оправдание, тя е трансферна, а на една станция със странични перони силно ще затрудни прекачването на пътниците ако не е двуетажна.
ТОй има предвид наличието на междинно ниво. Трансферната станция на Младост 1 например е изпълнена като на ниво подлез е изпълнен и вестибюла на станцията като от това ниво директно се слиза на двата странично разположени перона.
Докато на тези станции в Слатина доколкото се вижда ще има 3 нива - ниво подлез, междинно ниво и ниво на пероните. Това си е разхищение на средства за облицовка, отопляема площ и т.н. И без друго този не особено скоростен трамвай по М3 ни излиза златен

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14966
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #190 on: 11.03.2024, 21:07:09 »
Хубаво е станциите да предоставят някакъв сюжет, някаква архитектурна история, проблемът е че Братоев и компания ще се гордеят с дизайните си, с размерите и грандиозността на станциите, но що се отнася до транспортната роля на трета метролиния с тези скорости и с потенциала за влошаване на интервалите, когато се завърши клона към „Слатина“ какъв е смисъла и в какво повече тези станции ще са ценни, в обекти за разглеждане или с транспортната си роля и функция, а по трета линия с тези малки разстояния, криви, сложната компютърна система за синхронизация с перонните врати, колкото и да искат трудно биха постигнали осезаемо повишаване на скоростта. При това положение натруфените многоетажни станции с голяма дълбочина много повече биха дразнели, отколкото биха били харесани независимо от историята, която биха предоставили, защото историята всъщност е допълнение, тя е черешка към тортата, а не самата торта, самата торта е метрото с транспортната му роля и функция, архитектурния размах много повече казва „ние направихме тези станции не само, за да ги ползвате за транспортиране, но и за да видите архитектура“. Фактите за трета линия обаче очевидно ще се обърнати - „ние направихме тези станции не само, за да видите архитектура, но и за да ги ползвате за транспортирането си“. Специално станциите по „Владимир Вазов“ за мен са остро скандални, хем са на малки разстояния, хем толкова дълбоки без станцията на „Левски“ Г, тя е по-плитка, хем за такава ниска скорост. Кое при тези обстоятелства натежава повече - архитектурния размах или транспортната неоптималност? Трета линия не е метро, а трамвай с произтичащите от това ограничения, които се виждат ясно и тези многоетажни грандиозни станции нямат място под „Владимир Вазов“. Да, действително там реката е съществена пречка, но станциите на дълбоко под нея не бяха подходяща мярка, не и при тези разстояния. Ако трябва да съм честен, 2022 г. бях забравил, че трябва да има две станции на „Витиня“ и на „Герена“ и си казах, че това на „Герена“ не може да е нищо друго освен шахта. Това беше, защото изключвах напълно идеята, че може да има толкова близки станции, а те са близки и до „Хаджи Димитър“, 1 трябва да се съкрати с огромен процент, за да не конкурира метрото с дълбоки станции под реката, въобще тези две станции на „Герена“ и на „Витиня“ в голяма степен са обречени на неоптималност освен за пътуващи от поне пет станции назад. Със сигурност метрото ще е почти неприложимо за „Владимир Вазов“, което е жалко, това са четири станции за милиони.
« Last Edit: 11.03.2024, 21:18:42 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1057
    • View Profile
Re: Метростанции от Трета метролиния
« Reply #191 on: 11.03.2024, 21:26:01 »
То цялостно в квартал Левски в момента има доста интересна дискусия всред живеещите и наблюдаващи строителството - закакво изобщо се прави това метро, което няма шанс да подобри транспортното обслужване на квартала. По бул Владимир Вазов има достатъчно транспорт в момента. Отделно влаченето през толкова обемните станции няма да повиши готовността на хората да пътуватс метро