Author Topic: Аварии на возилата  (Read 192130 times)

Offline Alekcho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
  • TRINMO.ORG - Актуална информация за МГТ в София
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1100 on: 13.05.2022, 07:39:20 »
Сега аварийната ще дърпа 2692, закъсал по 5 между спирки "ул. Александър Жендов" и "Хотел Плиска".

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 244
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1101 on: 13.05.2022, 08:32:33 »
Сега аварийната ще дърпа 2692, закъсал по 5 между спирки "ул. Александър Жендов" и "Хотел Плиска".

5/4-та кола

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2255
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1102 on: 15.05.2022, 13:18:13 »
2727 на 72 с аварийната от Западен Парк :D
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 564
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1103 on: 15.05.2022, 15:28:35 »
2410 се е разчекнал на пл. Македония. Снимките са от Facebook.

Offline Kukicha

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 279
  • °3306°
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1104 on: 15.05.2022, 19:01:01 »
1168 "умря" на кръстовището на Гоце Делчев и Костенски Водопад, в момента аварийнят го изтегля.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13147
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1105 on: 15.05.2022, 19:07:56 »
2410 се е разчекнал на пл. Македония. Снимките са от Facebook.
Смята се, че може Песата зад него по 1 или 27 да му е превключила стрелката по невнимание, тъй като мостчето е изнесено доста назад.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 86 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9395
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1106 on: 15.05.2022, 20:44:12 »
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227445669317429&set=gm.3259675574268446
Леко е сменил посоката със 4-та тележка. Как става на блокирана стрелка - не знам!

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 837
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1107 on: 15.05.2022, 21:51:16 »
Това е пълна глупост.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1108 on: 15.05.2022, 22:40:28 »
Бих се радвал Емо да коментира в коя част от наблюденията си на отиграването на ситуацията с 2410 не съм прав. Според мен 15-те души дошли на аварията с 2 камиона, 1 автобус, линеен контрол и полицаи можеха много по-ефективно да си свършат работата и задръжката да е доста по-къса, а не над час. Ето какво наблюдавах, което ми се стори нередно:

1. Вероятно 2313 отваря стрелката под 2410 и така последната талига на 2410 потегля за Княжево, ватманът не разбира. Склонен съм да изключа вероятността стрелката да не е била прилепнала, но все пак и това е възможно.
2. Аварийните камион и кран теглят 2410 по новия асфалт, като това причинява щети и на асфалта, и на вагона. Тук ми е интересно да разбера дали е толкова пипкаво заради контактната мрежа да се използва кранът по предназначение и елегантно да бъде вдигнат трамвая.
3. Пантографът на 2410 никога не беше свален, съответно в един момент се закачи в мостчето за стрелката се счупи. Счупеният пантограф добави поне 15 минути, ако не и повече в задръжката, защото трябваше да бъде обезопасен на покрива на трамвая.
4. Допълнително време отне приготвянето на 2313 и 2410 за прикачване, което можеше да се свърши, докато се обезопасяваше пантографа на 2410.
5. Докато аварийните камиони маневрираха, имаше член на аварийния екип, който говореше по телефона и част от крана мина почти до главата му, както и самия камион щеше да го бутне.
6. Нямаше грам адекватно диспечиране и 3019 стоя поне 30 минути на стрелката за 10 и 7, изчаквайки да завие към Алабин, вместо да продължи към Иван Вазов и да не задържа движението на 6 и 7.
7. Да не говорим за тоталната липса на координация с полицаите, които така и не успяха ефективно да отклонят движението и през цялото време се бутаха коли отвсякъде, отново с риск за безопасността им.

Допускам, че не съм прав, но тази абсурдна ситуация ми прилича на еманация на хаоса, обхванал СЕ.

« Last Edit: 15.05.2022, 22:45:18 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5126
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1109 on: 15.05.2022, 23:44:08 »
Бих се радвал Емо да коментира в коя част от наблюденията си на отиграването на ситуацията с 2410 не съм прав. Според мен 15-те души дошли на аварията с 2 камиона, 1 автобус, линеен контрол и полицаи можеха много по-ефективно да си свършат работата и задръжката да е доста по-къса, а не над час. Ето какво наблюдавах, което ми се стори нередно:

1. Вероятно 2313 отваря стрелката под 2410 и така последната талига на 2410 потегля за Княжево, ватманът не разбира. Склонен съм да изключа вероятността стрелката да не е била прилепнала, но все пак и това е възможно.
2. Аварийните камион и кран теглят 2410 по новия асфалт, като това причинява щети и на асфалта, и на вагона. Тук ми е интересно да разбера дали е толкова пипкаво заради контактната мрежа да се използва кранът по предназначение и елегантно да бъде вдигнат трамвая.
3. Пантографът на 2410 никога не беше свален, съответно в един момент се закачи в мостчето за стрелката се счупи. Счупеният пантограф добави поне 15 минути, ако не и повече в задръжката, защото трябваше да бъде обезопасен на покрива на трамвая.
4. Допълнително време отне приготвянето на 2313 и 2410 за прикачване, което можеше да се свърши, докато се обезопасяваше пантографа на 2410.
5. Докато аварийните камиони маневрираха, имаше член на аварийния екип, който говореше по телефона и част от крана мина почти до главата му, както и самия камион щеше да го бутне.
6. Нямаше грам адекватно диспечиране и 3019 стоя поне 30 минути на стрелката за 10 и 7, изчаквайки да завие към Алабин, вместо да продължи към Иван Вазов и да не задържа движението на 6 и 7.
7. Да не говорим за тоталната липса на координация с полицаите, които така и не успяха ефективно да отклонят движението и през цялото време се бутаха коли отвсякъде, отново с риск за безопасността им.

Допускам, че не съм прав, но тази абсурдна ситуация ми прилича на еманация на хаоса, обхванал СЕ.
Какво да коментирам? Като не си наясно, че и целия личен състав на СЕ да се струпа там аварийно-възстановителните работи се извършват само от дежурния авариен екип на "Аварийна служба", общо трима монтьори и двама шофьори. Останалите просто гледат, нито са обучени, нито са инструктирани за работа в такива условия. Ти коментраш като обикновен зяпач от съседния магазин за ядки. От 2015 година си ватман и още не си наясно с работата в СЕ. Още повече, че каквото и да напиша винаги ще има поне един "любител на МГТ", който ще разбира повече от мен ... Тъй, че няма да ти доставя удоволствието ...
« Last Edit: 16.05.2022, 07:57:44 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3822
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1110 on: 16.05.2022, 01:29:43 »
Автобус 3311 прибран, с авариен камион, от линия 88 на 15 май вечерта и сменен от 3411 за два курса.
« Last Edit: 16.05.2022, 01:46:10 by tm0 »
------------------------

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15437
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1111 on: 16.05.2022, 16:40:22 »
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227445669317429&set=gm.3259675574268446
Леко е сменил посоката със 4-та тележка. Как става на блокирана стрелка - не знам!
Така и не ми е ясно как е станало дерайлирането? Някъде пише, че е вследствие друго ПТП. Иначе такова голямо отклонение би се получило или при вземане на десния завой с бясна скорост, или при доста забавена реакция на ватмана. Има ли вариант стрелката да е хванала сигнал от задния трамвай?
« Last Edit: 16.05.2022, 16:42:18 by blagun »

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2022
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1112 on: 16.05.2022, 19:14:54 »
2733 по 72 е аварирал на спирката при гара Подуяне в посока Западен парк.
Любим модел автобуси: MAN Lion's City G CNG
Любим модел тролейбуси: Škoda 26Tr Solaris 
Любим модел трамваи: ČKD Tatra T6B5
Любима линия от столичния градски транспорт: трамвайна линия 20

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1464
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1113 on: 17.05.2022, 12:12:31 »
Ако разбирам правилно, от дерайлирането на 2410 са били засегнати всички линии преминаващи през пл. "Македония", тоест 1, 4, 6, 7, 8, 10 и 27. В София имаме 15 трамвайни линии. Иначе казано, почни половината трамвайни линии.
От горната информация си правя два извода:
  • Много добро решение беше да се закрие трамвайното трасе по бул. "Витоша";
  • Гениално решение беше да се пуснат 6 трамвайни линии по "Алабин".
« Last Edit: 17.05.2022, 12:14:46 by UMSofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7093
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1114 on: 17.05.2022, 12:23:22 »
ТМ 8 може спокойно да се пренасочи към Централна гара или Иван Вазов и така да се намали натоварването на Алабин. Редкият ТМ 1 и не особено редовният извън пик ТМ 4 не натоварват сериозно Алабин.  Ако трамвайното трасе по Витоша беше запазено, то трамваите надали щяха да са по-бързи от тези по Граф Игнатиев в пешеходна зона и без обособяване.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13146
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1115 on: 17.05.2022, 12:46:46 »
Не мисля, че са толкова много линиите по Алабин, и преди е имало подобно, че и по-голямо натоварване. Проблемът е, че няма байпаси, резервни трасета, които да се ползват в случай на авария. Дори едни бретели на определени места биха помогнали. А никой не смее да строи нови трасета в центъра, защото ще заминат паркоместата и ще има протести.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3982
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1116 on: 17.05.2022, 12:51:29 »
Ако разбирам правилно, от дерайлирането на 2410 са били засегнати всички линии преминаващи през пл. "Македония", тоест 1, 4, 6, 7, 8, 10 и 27. В София имаме 15 трамвайни линии. Иначе казано, почни половината трамвайни линии.
От горната информация си правя два извода:
  • Много добро решение беше да се закрие трамвайното трасе по бул. "Витоша";
  • Гениално решение беше да се пуснат 6 трамвайни линии по "Алабин".

Ако имаше обръщала в центъра нямаше да е такъв голям проблем. Например ако на Съдебна палата можеше да се обръща от две посоки можеше да се поддържа движение Журналист-Съдебна палата, Орландовци -Съдебна палата и Централна гара-Съдебна палата дори и пл. Македония е блокиран.

Не мисля, че са толкова много линиите по Алабин, и преди е имало подобно, че и по-голямо натоварване. Проблемът е, че няма байпаси, резервни трасета, които да се ползват в случай на авария. Дори едни бретели на определени места биха помогнали. А никой не смее да строи нови трасета в центъра, защото ще заминат паркоместата и ще има протести.

Бретели няма да помогнат, трябва да са пълноценни обръщала. Евентуално такива, които не се ползват за редовни линии, но и да са добре защитени от паркиращи автомобили.
« Last Edit: 17.05.2022, 12:53:06 by fafan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15437
    • View Profile
    • Email
Re: Аварии на возилата
« Reply #1117 on: 17.05.2022, 13:00:23 »
Ако имаше обръщала в центъра нямаше да е такъв голям проблем. Например ако на Съдебна палата можеше да се обръща от две посоки можеше да се поддържа движение Журналист-Съдебна палата, Орландовци -Съдебна палата и Централна гара-Съдебна палата дори и пл. Македония е блокиран.
Не съм сигурен, че през острите ъгли може да се прекара трамвайно трасе, най-вече от Алабин вдясно покрай Съдебната палата. ЧКД състави могат да въртят на заден пулт с г@з@ напред, вероятно и Песите.
Панацеята е кръг около църквата Св.Неделя, но това няма да се случи.
« Last Edit: 17.05.2022, 13:02:22 by blagun »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5126
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1118 on: 17.05.2022, 13:09:02 »
Ето един пример от Базел ... Видях го "на живо" като ходих да гледам товаренето на "краставиците". Гледах как една колежка направи маневра и "се включи" на където трябва ...
https://www.google.bg/maps/@47.5508475,7.5863842,101m/data=!3m1!1e3?hl=bg
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7093
    • View Profile
Re: Аварии на возилата
« Reply #1119 on: 17.05.2022, 13:19:17 »
Около Света Неделя има достатъчно място за кръг с по-голям радиус така, че да не се затруднява достъпът на катафалки и евентуално други автомобили до рампата на църквата. :rolleyes: