Не съм забелязал досега нито един влак, който да е на едно ниво с перона, независимо дали е пълен или празен, руски или немски.
По принцип руските влакове лягат до нивото на перона, когато са напълнени максимално (час пик, по централните станции, когато "хората изпадат като се отварят вратите") . Разбира се това зависи от конкретния влак. При някой влак може да е 0, при друг +2 см., при трети -1 см. и т.н. Но руските влакове лягат при солидно натоварване.
За нямам чак толкова наблюдения, а пък и те не се пълнят много все още. Единствено на откриването (само тогава съм видял пълен влак Siemens) забелязах, че при запълване на 80-90% от капацитета, влакът беше почти на нивото на перона.
При празни влакове и двата вида стоят значително над нивото на перона, но от наблюдения на око се вижда, че Siemens стоят малко по-високо от руските (спрямо нивото на перона).