Author Topic: Трамваи - обща тема  (Read 226042 times)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10921
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1360 on: 07.12.2022, 16:34:11 »
Съпротивленията на покрива при българските трамваи освен при спиране, би трябвало да участват и в управлението на тягата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9686
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1361 on: 07.12.2022, 17:17:36 »
Абсолютно . Не работят на нулева позиция, на серия и на пълен паралел.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2286
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1362 on: 07.12.2022, 21:55:51 »
Значи са със същата технология като тролейбусите Зиу 682. А имало ли е български трамваи с тиристорно управление на тягата като на Шкода 9Тр или Зиу 683?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5239
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1363 on: 07.12.2022, 22:19:55 »
Имало е опити за такива управления, преди всичко имитация на научна дейност с цел нечие академично израстване, но нестигнали до по-нататъшно развитие.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3379
  • ČKD
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1364 on: 07.12.2022, 22:30:59 »
До колкото съм чувал дори в ДАК-Чавдар е имало проби да се слага тиристорен регулатор, приключил е забит в стена. :laugh:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5525
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1365 on: 08.12.2022, 02:16:25 »
Имаше ДАКове и с контакторно, и с тиристорно управление. В София бяха изцяло с тиристорно, в другите градове и от едните, и от другите. Единственият български трамвай с тиристорно е бил първоначално 503, и това тиристорно е било вносно. В този си вид возеше закратко пътници по петицата през 90та и 91ва, преди да дойдат теснопътните чешки, след което близо 10 години гниеше на Красно Село, докато го направиха двупосочен с обикновени врътки КДЛ-60. 4027 беше с някакво IGBT управление от Сименс, но всичко останало му беше "гъзъ си с рози накичиии, че е посран да не личииии....".
По рейс и по жена не се тича!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1366 on: 08.12.2022, 02:44:33 »
Относно тиристорното управление на 503, издаваните звуци наподобявали ли са чешките трамваи или нещо друго и най - важното - било ли е читаво или е било провал като Даковете?
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5215
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1367 on: 08.12.2022, 07:54:38 »
Съпротивленията на покрива при българските трамваи освен при спиране, би трябвало да участват и в управлението на тягата.
Точното им наименование е "пусково-спирачни съпротивления".
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8340
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1368 on: 08.12.2022, 10:29:39 »
При контакторното управление има допълнителни пускови съпротивления с които се регулират токът и оборотите на двигателите в тягов режим, при електронните системи такива не са нужни и остават само спирачните съпротивления съответно има по-малко такива на покрива. Дори при наличие на рекуперация е възможна ситуация, при която произведената енергия не може да се оползотвори - няма консуматор в участъка и подстанцията не е пригодена да приема енергия и е нужен резервен консуматор за осъществяване на електрическо спиране.  :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14931
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1369 on: 15.03.2023, 17:32:09 »
По какъв начин се идентифицират возилата в електротранспорта при положение, че нямат държавни регистрационни номера и необходимо ли е при подмяна на инвентарния номер да се сключи и нова застраховка „Гражданска отговорност“?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3633
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1370 on: 15.03.2023, 17:36:24 »
Имат си серийни номера. Не се сключва нова гражданска при смяна на инвентарните номера.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3320
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1371 on: 15.03.2023, 17:52:10 »
За такива смени, както стана с 810 и 715, на запад от Калотина се ходи в затвора ;)
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10921
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1372 on: 16.03.2023, 15:12:57 »
Смяната на инвентарните номера не е нещо сериозно, тъй като все пак са в юрисдикцията на собственика им. Виж за размяна на ДК номера при автобусите, на каквото сме се нагледали вече си е за прокурор.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1373 on: 16.03.2023, 15:31:52 »
Трамс мери с интересен двоен аршин. По ЗДвП няма драми, тук - затвор, разстрел, родова прокоба…

Радко, ами счетоводно? Вероятно цялата работа пак си е престъпление и измама, защото тогава защо изобщо преномерират?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4003
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1374 on: 16.03.2023, 17:21:19 »
Радко, ами счетоводно?
Не съм Татко Радко ама:
Пука му на счетоводителя... Важното е да има там някакво желязо приличащо на трамвай за инвентаризациите, а пък те амортизациите си вървят по време!  ;)

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10921
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1375 on: 16.03.2023, 23:30:37 »
Е, хайде сега. Чак престъпление не е. В крайна сметка номерацията си я прави собственикът.
Иначе Станко е прав, нека си спомним как "модернизираха" Софиите от името на карданните.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9686
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1376 on: 17.03.2023, 19:43:14 »

Иначе Станко е прав, нека си спомним как "модернизираха" Софиите от името на карданните.
Подсети ме, че нещо ми убягва.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4003
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1377 on: 17.03.2023, 20:22:28 »
Тези карданни дето Инекон ги "модернизираха" ли?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10921
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1378 on: 17.03.2023, 20:57:03 »
Проектът беше модернизация на Т6М-700. Първият стана 2401, 725 беше доникъде и го пратиха в Чехия. Следващите няколко направо ги наразаха. В последствие взеха да режат Софии вместо карданни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9686
    • View Profile
Re: Трамваи - обща тема
« Reply #1379 on: 18.03.2023, 16:08:45 »
Благодаря , Ради, разбрах какаво си имал предвид. Да , по-разумно беше 4хх да заминат за "модернизация" , въпреки, че бяха по-добри от Т6М-700 . Единствено бяха по-шумни , но по-добри, доколкото може да се каже така.
725 беше до никъде . Де факто -2402 е последния Инекон , направен изцяло в Чехия.