Author Topic: Доставка на 8 нови влака за депо Земляне  (Read 1715 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
    • Email
Пусната е нова обществена поръчка за доставка на влакове за увеличаване на броят налични състави за МД3.

Поръчката е съвместна с доставяне на влакове за депо Обеля на обща стойност 250 млн лв, от които 110 млн лв за влаковете в депо Земляне.

Влаковете трябва да са с дължина 60м и да са напълно съвместими с наличното по метродиаметъра оборудване за управление и сигурност. Срок на изпълнение - 36 месеца.

Повече информация тук - https://app.eop.bg/today/257353
« Last Edit: 01.01.2023, 17:09:23 by fizik »
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Депо Красно Село?? По скоро искаш да кажеш Депо Земляне

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5487
    • View Profile
    • Email
А какви ще са тези нови 8 влака за депо Обеля? Има ли място там за такива? Да не би да са решили да почнат да бракуват руски и да купуват най-накрая западен подвижен състав за старите линии?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
    • Email
Депо Красно Село?? По скоро искаш да кажеш Депо Земляне

Коригирано

А какви ще са тези нови 8 влака за депо Обеля? Има ли място там за такива? Да не би да са решили да почнат да бракуват руски и да купуват най-накрая западен подвижен състав за старите линии?

Има тема и за влаковете за Обеля. Моля дискусията за Обелските влакове да си бъде в тяхната тема
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 298
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Нали уж бяха казали, че само първите доставки ще бъдат от по 60 м, а следващите ще са 80-метрови влакове ... :neznam:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14722
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Перонните прегради нямат повече врати от сега наличните на влаковете.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6985
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Не е вярно, имат допълнително няколко врати (4 броя) след всеки един сегашен състав. Тоест за още 1 вагон.

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
Нали уж бяха казали, че само първите доставки ще бъдат от по 60 м, а следващите ще са 80-метрови влакове ... :neznam:

  Доколкото знам първоначалната идея на имащите право на вземане на такива решения е била да се закупят по последната поръчка за депо "Земляне" само междинни вагони и така да се удължат определени съществуващи състави, но тъй като в междинните вагони на Инспиро-то са доста от управляващите с-ми цената на междинните вагони е била нещо от порядъка на 80% от цената на цял състав от три вагона. От тук и идва логичното решение за закупуване направо на състави. Не претендирам за достоверност.
« Last Edit: 16.02.2024, 17:41:19 by AR262BG »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8301
    • View Profile
В близко бъдеще МД 3 ще поеме допълнителен пътникопоток от Левски и четвърти вагон в съставите няма да е излишен поне в пик.  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10845
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Inspiro може да се движи в конфигурация от само два челни вагона. В този ред на мисли това за цената на междинните вагони да идва заради разлики в оборудването е по-скоро спекулация.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
В близко бъдеще МД 3 ще поеме допълнителен пътникопоток от Левски и четвърти вагон в съставите няма да е излишен поне в пик.  :rolleyes:

  Ако това, което съм чул е вярно, то по-лесно и лоично ми се струва да сгъстят графика (ползвам го като пътник и виждам, че в час пик са на 3 мин - не знам дали чисто технически могат да слезнат под това време). Варианта с четири вагона означава да разкомплектоват готови състави, да им вземат межд. вагон и да комплектоват състави с по 4 вагона за час пик. Голям минус на този вариант е, че двата челни вагона на разкомплектования състав не могат да се ползват като състав от два вагона-липсват системи за управление от межд. вагон.
  Макар за 81-717.4 и 81-740.2/2Б да го няма този проблем, тъй като всеки вагон е самостоятелна бойна единица този "филм" знам, че е игран преди доста години (преди закупуването на 81-740.2/2Б) по старите диаметри и не се е наложил. 

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8301
    • View Profile
Освен кабините и пултовете за управление не би трябвало да има други сериозни разлики - междинните вагони също имат задвижване, тягов преобразувател, преобразувател за ниско напрежение и т.н. Разликата в цената е нормално да е малка.  :rolleyes:

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
Inspiro може да се движи в конфигурация от само два челни вагона. В този ред на мисли това за цената на междинните вагони да идва заради разлики в оборудването е по-скоро спекулация.

  Не претендирам за 100% достоверност, тъй като нямам професинален допир с депо Земляне освен познати. Не зная ти откъде черпиш информация, но не е лошо пак да провериш тази теза. Не смятам да споря.

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
Освен кабините и пултовете за управление не би трябвало да има други сериозни разлики - междинните вагони също имат задвижване, тягов преобразувател, преобразувател за ниско напрежение и т.н. Разликата в цената е нормално да е малка.  :rolleyes:

В междинният вагон на Инспир-то се намират системите за управление, без тях влаковете предполагам могат да движат само в маневрен/авариен режим. Разликата между цената на един междинен вагон и цял състав(от три вагона) е само около 20% в полза на цял състав.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10845
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Производителят казва, че Inspiro може да се движи с от 2 до 8 вагона. Това ясно показва, че челните вагони са достатъчно автономни, за да струват едва 10% от стойността на междинния (според сметките по-горе).
Но ако Сименс се опитва да ни пробутат междинен вагон на 80% от цената на цял влак, това е нещо съвсем различно.
« Last Edit: 16.02.2024, 18:10:19 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AR262BG

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
  • В единението е силата
    • View Profile
Производителят казва, че Inspiro може да се движи с от 2 до 8 вагона. Това ясно показва, че челните вагони са достатъчно автономни, за да струват едва 10% от стойността на междинния (според сметките по-горе).
Но ако Сименс се опитва да ни пробутат междинен вагон на 80% от цената на цял влак, това е нещо съвсем различно.

 Тук е важно да се уточни дали става въпрос за опция на серията или за нас конкретно - предполагам за София са направени някакви конфигурации от оборудване и системи. Това лесно ще се види, когато дойдат новите състави и видим как ще се движат.

Но ако Сименс се опитва да ни пробутат междинен вагон на 80% от цената на цял влак, това е нещо съвсем различно.

 Това също е много възможно - доколкото знам "Сименс" са доста трудни в преговори, но може и грешно да съм чул.
« Last Edit: 16.02.2024, 18:19:18 by AR262BG »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 781
    • View Profile
    • Email
Производителят казва, че Inspiro може да се движи с от 2 до 8 вагона. Това ясно показва, че челните вагони са достатъчно автономни, за да струват едва 10% от стойността на междинния (според сметките по-горе).
Но ако Сименс се опитва да ни пробутат междинен вагон на 80% от цената на цял влак, това е нещо съвсем различно.

Бих хвърлил едно предположение, че междинен вагон + интеграция на междинния вагон в настоящите 3-вагонни състави струва далеч повече от просто 1/3 от цената на един влак. Не забравяйте, че новокомпозираните състави трябва да се рекалибрират спрямо положение на вратите по станциите и да се синхронизира цялата електроника между старите 3 и новият междинен. Затова бих повярвал на една цена от 60-80% от нов състав. Все пак Инспиро не са влаковете от Митищи тип "млад конструктор". Проблемът не е физическото закачане, а софтуерното разпознаване на промени по хардуера и синхронизиране на системи за сигурност.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5487
    • View Profile
    • Email
Производителят казва, че Inspiro може да се движи с от 2 до 8 вагона. Това ясно показва, че челните вагони са достатъчно автономни, за да струват едва 10% от стойността на междинния (според сметките по-горе).
Но ако Сименс се опитва да ни пробутат междинен вагон на 80% от цената на цял влак, това е нещо съвсем различно.

Бих хвърлил едно предположение, че междинен вагон + интеграция на междинния вагон в настоящите 3-вагонни състави струва далеч повече от просто 1/3 от цената на един влак. Не забравяйте, че новокомпозираните състави трябва да се рекалибрират спрямо положение на вратите по станциите и да се синхронизира цялата електроника между старите 3 и новият междинен. Затова бих повярвал на една цена от 60-80% от нов състав. Все пак Инспиро не са влаковете от Митищи тип "млад конструктор". Проблемът не е физическото закачане, а софтуерното разпознаване на промени по хардуера и синхронизиране на системи за сигурност.

Това би трябвало да става с няколко кликвания с мишката, и да е било предвидено още в самото начало. Ако не сме поръчали и платили опцията съставите да се надграждат лесно и самостоятелно от нас в депото без да трябва да идва делегация от техници на Сименс всеки път това вече си е наше недоглеждане.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5173
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
То вероятно наистина става с няколко кликвания, но е съществено кой клика, как клика и какъв софтуер слага. Производителите имат навика да злоупотребяват с това и да искат баснословни суми за елементарни промени и настройки по софтуера.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 346
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
И после всички искат да поръчваме от същите тези, които е силно вероятно да ни пържат по такъв начин. По - добре влаковете от Митищи, но да е по - евтино и да можем да си го направим тук, отколкото да се дават луди пари за софтуерни простотии.
Мотрисите по МД3 са повече софтуер, отколкото влакове, като това го казвам с мисълта за повече от 1 значение.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK