Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 386
1
Каква е причината за това събитие

Като гледам колко са се записали че ще участват, няма да напълнят наполовина даже долния етаж на един автобус  :laugh:  :rolleyes:

От друга страна, в новия проектобюджет има заложени за закупуване още 7 употребявани двуетажни...

Но поръчки не са задвижвани, или?

2
Имаше си зам. кмет по транспорта, който година и половина нищо не направи освен поразии, не е виновен Терзиев в случая освен че не го уволни по-рано. Кметът на София не му е работата да ходи по гаражите, това беше работа на Павлов. Или си представяш управлението на един милионен град и столица както си го представя Б.Б., да се обикаля с джипката и да се пръскат милиони?
Без да коментирам конкретно Павлов, който нееднократно съм казвал, че имаше харизмата и твърдостта на презрял пъпеш за дадената позиция, някой от вас знае ли същност какви точно права има зам. кмета по транспорт в СО, по принцип?

Той пише докладите към кмета, който пък вняся проектобюджета за гласуване в СОС. Тоест ако е имало проблеми с недостиг на средства пътят е трявало да бъде следния - ръководител на дружество пише на зам. кмета - той пише на кмета - той внася в СОС, СОС го гласува и на следващата година парите са достатъчно. Някъде по веригата нещо не е сработило - или тези мълчаливите шефове на дружествата не са искали достатъчно пари (което ме съмнява, те редовно мрънкат за повече и никога не са им достатъчно), или зам. кмета е внесъл грешни цифри когато се е смятала бюджетната рамка, или после Терзиев я е орязал (малко вероятно, той предполгам внася каквото му подадат зам. кметовете), или в СОС е отхвърлена (което не се е случило).

3
Нито нападам нито не защитавам кмета. Колкото време се говореше за проблемите в ГТ, за лошото отношение към шофьорите, за липсата на персонал. Той какво отношение взе? Влезе ли в гаража да си разговаря с водачите да види за какво става въпрос? Като няма хора направили оптимизация на линиите така че, да има по малко линии но довозващи до метрото като кризисен вариант? Или продължиха да натискат за още и още нови линии и да натоварват хората още и още? Докато в един момент хората не издържаха физически и психически, а така най лесно се политизират нещата. Мое си мнение! Но този човек буквално нищо не направи по въпроса според мен. Застана ли с твърда ръка да актуализира данъци и такси, да засили контрола в ГТ? Нищо. Другите може да бяха популисти ама поне правеха нещо

Имаше си зам. кмет по транспорта, който година и половина нищо не направи освен поразии, не е виновен Терзиев в случая освен че не го уволни по-рано. Кметът на София не му е работата да ходи по гаражите, това беше работа на Павлов. Или си представяш управлението на един милионен град и столица както си го представя Б.Б., да се обикаля с джипката и да се пръскат милиони?

4
С това може да се затвори страницата "стачка", малко е глупав и свали маската твърде скоро, иначе можеше и да се получи.

Борисов иска да види оставката на Васил Терзиев


https://news.bg/politics/borisov-iska-da-vidi-ostavkata-na-vasil-terziev.html

5
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: Yesterday at 08:42:23 »
И във Варна искат да им отпуснат пари ей така, харесало им е как решиха "кризата" в София:


И Варна като София - иска от кабинета 6.5 млн. за шофьорски заплати

Протест имаше и край морето, но символичен



"Казусът в София повлече крак. Край морето ситуацията с възнагражденията и състоянието на общинското транспортно дружеството е още по-лоша от тази в София, но тия дни бе проведен само символичен протест, като се водеха и преговори между синдикатите и градската управа.

Финалът им вчера произведе новината, че ще се поискат  6.5 млн. лв. от правителството. Мотивът - щом има практика да се финансират заплати с държавни пари в София, значи може и във Варна.
Консенсус да се напише специално писмо до кабинета е постигнат между кмета Благомир Коцев (ПП-ДБ), председателя на Общинския съвет Христо Димитров ("Алтернативата на гражданите"), шефа на "Градски транспорт"  Николай Антонов, ресорните общинари и местните синдикални лидери.

Целта на синдикатите е да договорят 200 лв. увеличение от 1 април, а от септември - още 150 лв. "За следващата година предлагаме да бъде планиран ръст на заплатите с 400 лв., а за 2027 г. с 500 лв.", заяви по-рано през деня пред БНР Васил Василев от "Подкрепа" - Варна. "Около 2060 лв. е в момента основното възнаграждения в градския транспорт на Варна", добави той. /Сега
"

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/680133-i-varna-kato-sofiya-iska-ot-kabineta-65-mln-za-shofyorski-zaplati

6
По-интересно как са го приели обекта, като тази крива е негодна за ползване.

Някой си е сложил подписа не където трябва и хоп - трасето е прието, а за изпълнителя наказание и глоби няма.

7
Разни / Re: Ново строителство
« on: 20.05.2025, 17:45:25 »
Апокалиптични картини източно от София, незаконно сметище от строителни отпадъци зарива бъдещите терени на Източния парк. Посред бял ден десетки камиони изсипват боклуците си в Софийското поле  :help:  :help:   :neznam:




8
Припомни ми само, моля те, колко пътници минават през гарата в Торонто и колко през тези във Франкфурт и Хамбург... Ще ти подскажа- тройно повече. А това, че си очаквал стерилна среда си е само твой проблем.

Броят на пътниците е най-малкият проблем за чистотата на гарата. Основните проблеми са от бездомниците, които се събират.

Интересна новина от ÖBB и Trenitalia, планира се пускане на директни влакове от Мюнхен и Берлин до Милано, Рим и Неапол, с ETR 1000. Който иска да пътува през Алпите с влак, ще е удобна възможност.

https://www.ice-treff.de/index.php?mode=thread&id=714877

9
Два инцидента с трамваи белязаха първия ден от пускането на наземния транспорт в София

"Два инцидента с трамваи са станали в първия ден от възобновяването на работата на наземния градски транспорт в София след 6-дневната стачка, съобщи БНТ, като се позовава на информация в социалните мрежи от очевидци на произшествията.

Тази сутрин се е запалил трамвай, движещ се по линия №20. В района на автогара "Овча купел" пък лек автомобил се е ударил в мотриса, пътуваща по линия №11.

Няма данни за пострадали хора при двата инцидента."

https://news.bg/regions/dva-intsidenta-s-tramvai-belyazaha-parviya-den-ot-puskaneto-na-nazemniya-transport-v-sofiya.html

10
Quote
Терзиев: Създадоха си кризата, решиха си я
Аз бих го допълнил: Създадоха си криза, която изпадна в криза и се наложи да си спасят кризата преди да е станала съвсем за резил. Като цяло, не им се получи.

Тотално се изложиха бих казал...

Георги Панайотов: Наземният градски транспорт в София ще работи утре
От синдиката ще продължат да отстояват по-високи възнагражданея за служителите


"Наземният градски транспорт в София ще работи утре. Това обяви Георги Панайотов - председател на КТ „Подкрепа“ в Столичния електротранспорт.

От синдиката ще продължат да отстояват по-високи възнагражданея за служителите в сектора“, заяви още Панайотов. Допълнителните 15 милиона лева, които държавата ще отпусне на Столична община, ще бъдат достатъчни за удовлетворяване на исканията на работещите в градския транспорт за увеличение на основните им заплати с 300 лв., заявяват във фейсбук от Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ.

По-рано днес правителството отпусна 15 млн. лева. за кризата в транспорта на София.

Съгласувано с Министерство на финансите направихме предложение за преструктуриране на ресурс от централния бюджет, което искам веднага да подчертая, че означава от други средства, необходими за разходи да се вземе, за да се допълни субсидията към Столична община, която е за градския транспорт. И вече по споразумение, разбира се, съгласувано с принципала и споразумение с кмета на София, тези ресурси до удовлетворят в оптимална степен исканията за тази година и градският транспорт да тръгне от утре. Това заяви премиерът Росен Желязков след разговор с кмета на София и синдикатите за кризата в градския транспорт на столицата."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/679979-georgi-panayotov-nazemniyat-gradski-transport-v-sofiya-shte-raboti-utre

11
Да, но явно хватката е, че с тези пари став апо-зле, защото са еднократни и извънредни. Демек догодина в най-добрия случай проблемът ще се озъби. И сигурно такъв е замисълът - като наближат изборите да се окаже, че трябва да се вдига цената на картите и на билете и/или друга стачка,

За догодина ще има нов бюджет, както общината, така и централен. Хубаво е да са предвидени в него всички евентуалности, а не както с текущия, който нарочно е бил орязан тотално откъм транспорт.

12
Синдикатите и Желязков договориха още 15 млн. лв. за градския транспорт

"Синдикатите - КНСБ и КТ "Подкрепа" - и премиерът Росен Желязков са договорили допълнителни 15 млн. лв. за столичния градски транспорт, съобщават БНР и "24 часа", позовавайки се на свои източници.

Срещата се е състояла преди минути, като на нея не е присъствал столичният кмет Васил Терзиев не е присъствал.

Припомняме, че тази сутрин в сградат на общината се състоя среща между синдикатите и Терзиев, след която обаче синдикатите обяви безсрочни стачни действия, понеже кметът не е изпълнил исканията им, които са свързани с почивашане на заплатите с 300 лева и подобряване на условията на труд.

Терзиев вече няколко пъти обясни, че причината да не се съгласи с исканията е свързано с липсата на средства в бюджета на София за тази година, като уточни, че тези исканията биха натоварили бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Неговото предложение към протестиращите беше увеличение на заплатите със 100 лева и 100-процентово увеличение на бонусите, но това не се прие от синдикатите, чиито първоначалн искания бяха за увеличение на заплатите с 400 лева, но след това склониха и на 300 лв. Консенсус обаче не беше намерен.

Паралално с това и синдикатите, и Васил Терзиев се обърнаха към държавата и специално към финансовият министър Теменужка Петкова да отпусне допълнителни средства, която обаче отказа съдействие по казуса, като заяви, че транспортът е проблем на столичния кмет. "

https://news.bg/politics/sindikatite-i-zhelyazkov-dogovoriha-oshte-15-mln-lv-za-gradskiya-transport.html

13
А защо не излезнат от общината, като мъже на място и да вдигнат заплатите само на хората които работят на терен и вършат наистина тежката работа?

Това е предложението на Терзиев, 500 лева само за тях. Не е много редно, защото инфлацията удря всички, редно е да има увеличение за всички, дори и да се различава според тежестта на труда. Освен това синдикатите представляват всички, не само водачи.

14
Ако от страна на протестиращите биха искали да спечелят някакви точки пред софиянци, биха могли поне в сряда и петък, когато са матурите на зрелостниците, да прекратят стачката / гражданското неподчинение.

Изглежда че нямат такова намерение:

Стачката на градския транспорт в София става безсрочна

"Синдикатите обявиха безсрочна стачка на градския транспорт.

Синдикатите коментираха, че разговорът с Терзиев е продължил три часа, но до нови предложения не се е стигнало. Исканията им остават за увеличение на заплатите от 300 лв.

Вицепрезидентът на КНСБ Тодор Капитанов заяви пред журналисти, че блокадите остават, като след малко синдикатите след малко тръгват по-отделните звена и дружества, за да решат следващите си крачки. Очаква се освен блокади, но и безсрочни стачни действия.

"Няма някаква промяна. Имахме голямото желание днес да приключим действията, но кметът и неговият екип са твърдо убедени, че решение на въпроса няма. Нашите изчисления сочат, че има какво да се направи, но въпросът е каква е политическата воля и политическата нагласа", коментира Капитанов. В разговорите се уточни, че няма да има ново предложение от Столична община за увеличение на заплатите на служителите в градския транспорт, допълни още той.

Синдикалистът посочи, че се проверява и готовността на метрото да се присъедини към стачката. За да се случи това, трябва 50% от служителите на "Метрополитен" + един, да се подпишат за стачните действия.

Във всички останали дружества вече има над 50% подписа за протест.

Той коментира и протеста, насрочен за понеделник вечер, срещу спирането на градския транспорт.

"Изненадам съм, че има протест, който ще бъде насочен срещу хора, които търсят начин да излязат от мизерията, в която работят. Не знам как не ги е срам. Това е страшно отговорна професия", допълни председателят на КНСБ.

По думите му синдикатите са готови да съдействат на Министерството на образованието за безпроблемното провеждане на зрелостните изпити. Днес ще стане ясно как ще се процедира."

https://news.bg/politics/stachkata-na-gradskiya-transport-v-sofiya-stava-bezsrochna.html

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 19.05.2025, 11:19:45 »
В Румъния всичко е наред, тръмписта Симион е елиминиран:  :fan:

Обрат: Никушор Дан спечели вота в Румъния

"Това е победата на хората, които повярваха, че Румъния може да се промени в правилната посока. Това заяви победителят във вота и кмет на Букурещ Никушор Дан.

Лидерът на крайната десница Джордже Симион поздрави Никушор Дан за изборната победа, като призна, че "това беше волята на народа".

Независимият кандидат Никушор Дан спечели с около 54% от гласовете на избирателите, а крайнодесният кандидат Джордже Симион - с около 46%, в решителните президентски избори в Румъния, които преобърнаха и поляризираха страната. Това съобщи "Евронюз".

Часове преди крайните резултати Avangarde прогнозира, че Дан ще спечели 54,9% от гласовете, а Симион - 45,0%, докато Curs прогнозира, че Дан ще спечели 54,10%, а Симион - 45,9%. Границата на грешката е 2 %.

Румънските медии определиха победата на Никушор Дан като "зрелищен обрат" заради преднината от 20 процентни пункта на неговия опонент на първия кръг."

https://news.bg/int-politics/obrat-nikushor-dan-specheli-vota-v-rumaniya.html

В Кремъл не са доволни  :laugh:

Президентските избори в Румъния - "меко казано странни" според Русия

https://news.bg/int-politics/prezidentskite-izbori-v-rumaniya-meko-kazano-stranni-spored-rusiya.html

16
На някого отваря ли се тази карта? На мен вече ми дава, че не съм в България.
То не че сега има какво да се гледа де.

В момента не се отваря, въпреки че sofiatraffic не е блокиран за чуждестранен трафик. А иначе има какво да се гледа, МТК се движат.

17
Тия синдикати са такива паразити...

Никъде не е фиксирано че трябва да има един синдикат. Като се събере определен брой членове се събират в синдикат и си избират структури и вече могат да преговарят за колективни договори. Например при DB има два синдиката - GDL и EVG, и те са в пряка конкуренция за членове.

18
Играта с извънредния труд, защото "няма хора" съм я играл отдавна. Първият път беше на мечтаната ми работа, заради която станах инженер и си представях, че ще я работя десетилетия. Плащаха ми по 30 часа извънреден труд месечно, защото до толкова беше разрешено. Останалите ги прехвърляха за следващ месец. Беше престижна и изключително отговорна длъжност в частния сектор.

В частния сектор може да е така, но градския транспорт не е частен сектор и е нереалистично някога да стане такъв, най-малкото в частния сектор се гони печалбата, а градския транспорт винаги ще си остане дотиран. Едно нещо което доколкото разбрах ялта е основният раздор - орязването на бонуси по различни причини. Оправдано е в такъв случай да искат бонусите да се заменят с фиксирани и гарантирани плащания. От онези източници от общината, които са на страната на протестиращите, се разбира че с тези бонуси искат да компенсират инфлацията и оскъпяването на живота от последните две години, което не е реалистично. Всяка страна като влиза в такива преговори трябва да разполага с определен буфер и да го използва гъвкаво в преговорите. Ето за пример последните стачки в градския транспорт в Германия. За Берлин - имаше три кръга преговори, съответно стачки по един, три и седем дена. Синдикатите влязоха в преговорите с 30%, или 750 евро. В крайна сметка се подписа колективен трудов договор за 430 евро повече, това като пример в какви диапазони се водят подобни преговори в други държави където все пак труда се заплаща по-човешки. Друга тема беше работните времена и смените, договорено е сега избор между 35-часова седмица и 39-часова седмица срещу повече пари. Така и тези луди пенсионери за които bdz43r говори, и хората със семейства ще имат избор. Това аз разбирам аз най-вече под условия на труд, а не кога е боядисвано последно халето в гаража.

19
Казвал съм го и преди, ще го кажа и сега - извънредният труд е с желанието или мълчаливото съгласие на работниците. Убеден съм, че почти всички, работещи извънредно го правят по желание, макар и не изрично и съм още по-убеден, че същите няма да са изобщо доволни, ако утре им вдигнат заплатите с 300 лв, но им нулират извънредния труд и ще си намерят веднага втора работа, за да си наваксват.

Любезното и мълчаливо съгласие за извънреден труд означава че има системно занижаване на заплащането на реално извършения труд. Аз съм сигурен че всеки работник би предпочел часовата му ставка да е по-висока пред това да трябва да си заработва заслуженото през сложни и непрозрачни бонус схеми.

20
Това нещо като заплаха ли е?

При тези процеси винаги има и елемент на заплахи, едната страна заплашва, после другата, докато се поместят и двата фронта и се срещнат по средата. Проблемът при този процес през последната седмица е че едната страна не се мести и на сантиметър, докато работниците смъкнаха искането от 400 на 300, другата страна продължава да не помръдва.

Pages: [1] 2 3 ... 386