Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: 1 [2] 3 4 ... 324
21
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.09.2024, 14:00:04 »
Тази нощ руските бандити са се опитали да бомбардират Констанца  :help: :angry:

https://www.bgonair.bg/a/4-world/357219-podslonete-se-v-mazeta-vazdushna-trevoga-v-rumaniya-zaradi-rusko-napadenie-nad-ukrayna



22
След премахването на левите завои, разбира се трябва да се направят по - добри синхронизации между светофарите и когато направиш 3 десния завоя, да не си изгубил повече време от чакането за ляв завой и най - вече да не си бавил движението по целия булвард.

Три десни къде? Ако има къде да ги направиш, чудесно, ама да ги правиш по кварталните улички ли? Живущите на тях няма да са щастливи. Ако се разхождаш пък до съседния по-голям булевард, това е 1 километър въртене. Хиляди автомобили дневно да правят по километър кръгчета из центъра за да спестят една фаза на един светофар? Сметни колко вредни емисии са това всеки Божи ден. Интересен градски ринг ще се получи като му махнеш всички леви завои, в едната посока можеш да се въртиш по него до безкрайност и не можеш да излезеш от него, само навътре, навън си блокиран и обратното пък в другата посока. Какъв е транспортният смисъл на този ринг тогава? Да правиш по него sightseeing ли само?

Така че тези неща не стават така просто както си ги представят някои - режем дърветата, слагаме една лента и хоп с магическа пръчка задръстванията изчезват и тролеите почват да летят. Или махаме всички леви завои и хоп всички светофари се ускоряват в пъти. Нищо подобно няма да се случи. Това е чист популизъм и пари вложени на грешното място.

23
Между другото ти наясно ли си дали има работещи всички нужни стрелки от към двупътния участък посока Обеля към обръщалото за да се случат тези преустройства.

Всички стрелки, нужни или не, е редно да са изправни по всяко време, независимо дали има редовни линии по тях или не.

24
брей, да бяха измислили някакъв начин всеки следващ светофар да е подготвен да пропусне новоидващите със зелено... щеше да се получи като вълна... ех, как ли да го кръстим...


ех, ако пък можеше при извънредно голям трафик да имаше как градския транспорт да прескача колите, примерно с отделна лента...

трябва да напредне науката сигурно за да измислят такива невъобразими за теб неща като зелена вълна и бус лента

Зелената вълна можеш при идеални условия да постигнеш само в една посока. За зелена вълна в двете посоки разстоянието между кръстовищата е твърде малко, за 50 км/ч са ти необходими към 600 метра.  Друг проблем  е че за тези зелени вълни имаш само фазата направо, а на повечето кръстовища имаш и фази за леви завои. При тези разстояния между светофарите на лентите за леви завои се събират едва 20 до 25 автомобила, те седят и чакат безкрайните фази за направо. Тях и да искаш няма как да ги пуснеш, седят и пушат нон-стоп както се изразява david в предното мнение. Освен това зелени вълни и паралелен градски транспорт хич не се обичат - едното от двете винаги губи. Затова по Т. Александров е добра идея зелената вълна, но по Опълченска е почти нереално да се постигне. Ти искаш и двете едновременно - няма как да стане.

25
Голям срив в IT системите на DB около Франкфурт днес, от около 13 часа, движението из цяла Германия е засегнато. По данни от пресата проблeмите засягат GSM-R мрежата, десетки влакове седят и чакат в гарите:

https://www.br.de/nachrichten/deutschland-welt/zugfunk-ausgefallen-grossflaechige-stoerung-im-bahnverkehr,UNh0nnX

26
Много по - добре е трафикът да минава и заминава по най - бързия начин при временна липса на дървета, отколкото да има наличие на дървета и всеки ден, сутрин и следобед по 2 часа да има задръствания и колите да пушат нон - стоп през това време, пред балконите на хората.

Няма как трафикът там да минава и заминава, има твърде много светофари и напречни улици, затова е бавенето. Имаш Стамболийски, после Тодор Александров, Пиротска, Цар Симеон, Сливница, това са 800 метра и имаш пет натоварени кръстовища с трафик който трябва да чакаш. Абсурдни илюзии са това да мислиш че с по една допълнителна лента ще спестиш чакането по светофарите.

27
Този коментар ми напомни всъщност колко много дървета бяха изсечени от западната страна на ул. Опълченска между Мария Луиза и Сливница при разширяването на пътя преди години. Тогава обаче не се чу някой да се беше загрижил за дърветата, а те бяха големи. Сега новозададените са далеч от оптимални като вид. За изрязването на конкретните дървета сега се знаеше от дълги години, но никой отново не се зае да протестира или да изиска някакво преработване на проекта, ако изобщо е възможно в този габарит. Същевременно колко дървета бяха изрязани за построяването на Каблешков и Филип Кутев? Същото важи и за разширяването на околовръстното шосе при Горубляне. София има нужда от инфраструктура, която да приоритизира градския транспорт и той да стане по-атрактивен, отколкото автомобил.

Имаше протести между Мария Луиза и Сливница. Разбира се те вече не се помнят, още по-малко от младоците в общината днес. Това което е останало е една нескопосано разширена улица с излишно голям габарит там. Преди изобщо да се пристъпи към разширяването някой корумпиран общинар даде разрешително за строеж на големия десететажен блок срещу спирката на ул. Охрид, който после се оказа незаконен, беше построен с 3 метра напред към улицата, после седя години наред празен докато пак по втория начин му уредят узаконяване та хората купили апартаменти там да се нанесат след повече от десет години забавяне. Резултатът е тази асфалтова писта с 3+3 ленти, която 90% от времето седи празна, а през останалото време служи за ускорител на някой баровец. Интересното е че разширяването се случи само няколко години след като улицата беше основно ремонтирана по съществуващо положение с по една лента на посока, ама това си е класика при нас. Даваме пари за едно и също два пъти защото сме много богати. Блоковете от другата страна пък изведнъж се оказаха на метър над улицата и после на метър под нивото на улицата та се направиха едни красиви бетонни стени и огради. Връх на естетиката и облагородяването на градската среда. И как точно тази писта там служи на градския транспорт и го приоритизира? Тролейбусите и преди бяха бързи, а сега новите дървета им пречат и карат в две ленти. От другата страна пък непрекъснато има от любимите ни "спрели за малко", автобусите заобикалят. Същата работа ще се случи и сега по Опълченска в новата част. Няма какво да си правим илюзии че малко жълта боя и надпис BUS ще ускорят и приоритизират нещо в София, десните ленти ще се напълнят още на втората седмица с паркирали, улицата ще продължи дефакто да се ползва адекватно само в стария габарит, само дето тролеите ще спират на три метра от бордюрите за да им е на бабите с торбите още по-удобно. Това са софийските реалности.

28
Разни / Re: Космонавтика
« on: 07.09.2024, 15:15:18 »
Космическият кораб "Старлайнър" се приземи в Ню Мексико, но без екипажа

"Космическият кораб "Старлайнър" се отдели успешно от Международната космическа станция и се приземи в пустинята в Ню Мексико, но без екипажа. Заради технически проблем двамата астронавти останаха на станцията. Тяхната мисия трябваше да е 8 дни, но сега ще продължи 8 месеца.

Завръщане на Земята без аплодисменти. За космическия кораб "Старлайнер" това беше първата звездна мисия, и приключи безславно. От НАСА взеха решението астронавтите Буч Уилмор и Суни Уилямс да не се връщат с апарата на Земята заради изтичане на хелий.

Буч Уилмор и Суни Уилямс се чувстват добре, уверяват наземните служби. Непланираният им престой в околоземната орбита ще продължи до 25 февруари.

58-годишната Уилямс и 61-годишният Уилмор са капитани от Военноморските сили на Съединените щати. И за двамата това е трета мисия до Международната космическа станция.

Уилмор и Уилямс ще се върнат на Земята с кораб на "Спейс Екс". За да има място за тях на борда, със следващия полет до Международната космическа станция ще пътуват двама души по-малко. "Старлайнер" е произведен от "Боинг" и това беше първата му пилотирана мисия до Международната космическа станция. "

https://bntnews.bg/news/kosmicheskiyat-korab-starlainar-se-prizemi-v-nyu-meksiko-no-bez-ekipazha-snimki-1292408news.html



29
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 07.09.2024, 13:06:04 »
Вместо да се намери някакво просто техническо решение за да не се затръшват вратите се чака да се изпочупят за да се поръчат за стотици левове нови. Ама така е, нали новите врати ги плащат пътниците, тоест данъкоплатците.

30
Хубавото е че като осерат стабилно форума после изчезват за някакво време, преди да се появят пак.

Именно това е най-силният признак че става дума за един и същи човек. Пробва различни вариации, един път е дядо, един път ученик, един път жена, но всеки път накрая има една и съща сентенция от тъпотии които го издават. После му писва и така до следващото превъплъщение.

31
Мнението на Глиги
https://offnews.bg/analizi/podrobno-za-stroezha-na-avtomagistrala-opalchenska-829267.html
Впечатляващ по обем хейт. Не се правя на разбирач от градоустройство, ама текста ми звучи в стил "да мина за интересен пред бабите пред блока"

Не е само хейт, има и верни твърдения. Малко пресолена манджа, но до голяма степен вярна.

32
Изтеглянето на колите от линиите може да изисква кран , а съответно и спиране на напрежението по ККМ. Доста тежък удар беше . А и още нещо което едва ли знаеш - щом има ПТП с пострадали , недай си боже и жертви., превозните средства не се местят докато не дойдат следователи да измерят и т.н . Това че няма движение 3 часа не е важно.

Това не оправдава обаче да няма адекватни съобщения по таблата на всички спирки по маршрутите на засегнатите линии и съобщение във виртуалните табла. Освен това след определен срок на прекъсване - да кажем два часа - би трябвало да е стандарт да се организира заместваща автобусна линия. За целта ЦГМ би трябвало да бъде упълномощена и да разполага с няколко автобуса и дежурни водачи.

33
Шофьор на електробус в Германия е предизвикал хаос, заклещил се е с електробуса под мост и е предизвикал пожар, запалили са се акумулаторите на покрива:



Резултатът е че линията от Хамбург за Кил ще бъде блокирана до неделя:

https://www.ndr.de/nachrichten/schleswig-holstein/Zugausfaelle-in-SH-dauern-nach-Bus-Brand-in-Elmshorn-laenger,feuer6108.html

34
Сега те разбрах какво искаш да кажеш. Ако гледаме на сега съществуващите крайни станции скоростта с която се сменя кабината - грубо за окоо 4-5 мин се справят. Не знам дали е възможно влака идващ от Сливница да спре някъде преди сливането на двата пътя и да изчака освобождаването на коловоза на станция. Това единствено би могло да осигури някакво спазване на графика. Иначе 6 минути не им мърдат

Могат много по-бързо от това, и за две минути става с нашите къси влакове, в момента е едно голямо туткане. Нашето метро не е за бързащи. Още по-бързо става ако в задната кабина седи още един машинист който веднага може да подкара влака в обратната посока, другия може да слиза на следващата станция и да поема следващия влак, тоест да се прави ротация. По разбираеми причини такива неща у нас не се правят за разлика от други градове по света.

35
Самораслеци. Единствените дървета които виреят в София са така или иначе такива, всичко което се сади целенасочено иначе изсъхва защото няма никаква грижа след това за уличните дървета. Изпълнителят ще отчете едни 100 фиданки по 10 лева бройката и след това никой няма да види дърво.

Но това не е въпросът, а начинът на работа. На Патриарха искаха да си паркират под прозорците, те ги "спасиха" с велоалея. На Опълченска искаха малко тревичка и две дръвчета хората, те им сложиха БУС лента. Да видим следващата издънка каква ще.

36
Единствената полу легитимна критика, която може да бъде отправена е...
Цялата преувеличена драма е за 30 дървета...

Драмата със сигурност не е само за дърветата, а за общия подход. След като им обясниха че така не се прави един път с провала им на Патриарха, където нещата даже стигнаха до ВАС и ги осъдиха, сега искат още един път по същия начин. Има една приказка: "Един път стомна за вода, втори път стомна за вода и на третия път стомната се счупила"

37
Абсолютно е време Спаси София да заемат някакво мнение по въпросите. От опит за твърд противник на ГЕРБ сега вече и те не знаят какво искат... А тези протестиращите за дървета да се намесят так, че виж там ще трябва да се понаправи озеленяване, че София взе да губи твърде много зеленината си

Ами те хората се намесиха, пуснаха жалби и подадоха иск в съда да се спре безобразието, а кметът им прати тълпа полицаи още преди съда да се е произнесъл. Мнението на Спаси София е ясно - изпълняваме завещанията на Фандъкова без изменения със старите фирми и със старото качество, това е което стана ясно от този казус.

38
Това изобщо не е сигурно с неговия статут. Известен е там като АзГ избирател, а в Саксония вече ги подгониха за фалшификации на бюлетини. Може да му се заклати статута  :help:
Постоянно се опитваш да изместиш темата и се опитваш да отклониш вниманието от крещящите проблеми на Дойче бан. Опитваш се да манипулираш форума и да заблудиш хората, че едва ли не всичко си е наред и си е нормално и че нищо притеснително не се случва и че влаковете са си навреме.

Ти си този който постоянно лъжеш и манипулираш. Направих справка в системите на DB и видях че няма такива закъснения за които разказваш. Отново фантазираш за да разводняваш темата и да ни натрапваш изкривените си политически възгледи, които нямат общо с темата.

39
Започна рязането на дървета на "Опълченска", граждани протестират  :neznam:

Рязането на дървета на ул. "Опълченска" в София започна, съобщи БТА. В района има засилено полицейско присъствие, а граждани са се събрали на протест. Движението по улицата е спряно. Протестиращите скандират "убийци" и "искаме дървета, не искаме асфалт". ...

https://btvnovinite.bg/bulgaria/zapochna-rjazaneto-na-darveta-na-opalchenska-grazhdani-protestirat.html?p=1&utm_source=article_page_break&utm_medium=article&utm_campaign=page_break_reload#page_break_1

И още по темата:

Армия от полицаи охранява сечта на дървета на "Опълченска"  :help:

"Въпреки протестите на живеещите в района Столична община започна премахването на дърветата по улица "Опълченска" в участъка от бул. "Сливница" до бул. "Тодор Александров", който се ремонтира от месец и половина. Кадри, публикувани във Фейсбук групата "Да спасим дърветата", показват, че две дървета вече са отсечени. Действията по работниците се охраняват от полицаи, а на отсрещния тротоар са се събрали граждани.

"Цяла армия от полицаи е блокирала Опълченска по думите на живущите там. Явно Столична община смята да сече дърветата независимо, че има жалби в съда срещу изсичането с искане за спиране на изпълнението на заповедите на кмета. Едва ли ще има по-зрелищно политическо самоубийство в историята на София през тази половина на 21 век. Можете да отидете до парка "Св. Никола",  за да присъствате и после да разправяте на деца и внуци", написа природозащитникът Тома Белев...."

https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/armiya-policai-ohranyava-sechta-na-durveta-na-opulchenska


40
Чухме вече за тази лична карта десет пъти. Така както си я получил, така ще си я вземат обратно, то и разни брадати мароканци имат немски лични карти, и какво?

Германия предоставя отлични услуги на всички, които искат да си плащат редовно, на разни балкански хитреци които все гледат да минат тънко никой няма да се засили да му предлага нищо.  Така че стига си ни занимавал с драмите по треторазрядната линия до селата край Хамбург, на централните гари драми няма.

А и като няма интернет из Германия как все успяваш да си надращиш коментарите? Или послъгваш пак както винаги?

Pages: 1 [2] 3 4 ... 324