Author Topic: Маршрути за двуетажни автобуси  (Read 18693 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #240 on: 04.08.2024, 12:53:05 »
Има ли изгледи Неопланът да се завърне и той всъщност не беше ли отдаден безвъзмездно за някакъв период от време? Кога изтича той?

Според мен не, в един от последните доклади на Контрера мисля пишеше че договорът е изтекъл. Не че не могат да подпишат нов, но той и без това си отседя повече в депото вместо да е на линия.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 400
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #241 on: 04.08.2024, 20:19:57 »


Откровено не разбирам смисъла от тази линия.

Смятам, че няма нужда от туристическа линия в центъра на София. Всички забележителности, които са представляват интерес за туристите, са близо една до друга и може да се достъпват пеша. При което туристите може да разглеждат много по-подробно, да си правят снимки, да пазаруват от търговията и т.н.

А маршрутът на тази линия изглежда много странно. Как автобусите спират на спирка 1308 площад Света Неделя и после правят десен завой по Стамболийски? И защо изобщо е предвидено такова отклонение, при условие, че със същия успех можеше автобусите да завиват по Тодор Александров и да спират на спирка 6459 за нощните линии.

Какъв е смисълът на това отклонение покрай стадиона? Левият завой пред ректората е разрешен - значи не е това причината. Обаче по отклонението няма спирки - значи и това не е причина.

Поне да бяха измислили спирка някъде в района на стадиона/езерото Ариана, където туристите да слязат, за да се разходят в Борисовата градина. Или обратното - да са се разходили вече и да се качат на туристическата линия.

В сайта на ЦГМ няма разписание (нито в списъка с линиите, нито като пишеш в търсачката). Поради тази причина не знам, но предполагам, че тази линия има проблем заради еднопосочното движение. например, ако се качиш от Фритьоф Нансен и искаш да се возиш до Лъвов Мост, сигурно ще те свалят на Невски за почивка на шофьора.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #242 on: 06.08.2024, 22:40:58 »


Откровено не разбирам смисъла от тази линия.

Смятам, че няма нужда от туристическа линия в центъра на София. Всички забележителности, които са представляват интерес за туристите, са близо една до друга и може да се достъпват пеша. При което туристите може да разглеждат много по-подробно, да си правят снимки, да пазаруват от търговията и т.н.

А маршрутът на тази линия изглежда много странно. Как автобусите спират на спирка 1308 площад Света Неделя и после правят десен завой по Стамболийски? И защо изобщо е предвидено такова отклонение, при условие, че със същия успех можеше автобусите да завиват по Тодор Александров и да спират на спирка 6459 за нощните линии.

Какъв е смисълът на това отклонение покрай стадиона? Левият завой пред ректората е разрешен - значи не е това причината. Обаче по отклонението няма спирки - значи и това не е причина.

Поне да бяха измислили спирка някъде в района на стадиона/езерото Ариана, където туристите да слязат, за да се разходят в Борисовата градина. Или обратното - да са се разходили вече и да се качат на туристическата линия.

В сайта на ЦГМ няма разписание (нито в списъка с линиите, нито като пишеш в търсачката). Поради тази причина не знам, но предполагам, че тази линия има проблем заради еднопосочното движение. например, ако се качиш от Фритьоф Нансен и искаш да се возиш до Лъвов Мост, сигурно ще те свалят на Невски за почивка на шофьора.


И аз мисля, че тази линия е концептуално мъртвородена и безсмислена.
Тя служи само за да оправдае покупката.
През последните седмици и месеци някой в СОС си развява коня по някакъв много странен начин и коли и беси без някакви дългосрочни анализи.

Спират 63 до Мостовете, връщат я до Бояна.
Разкриват 61, която пък обръща под Моста на влюбените.
И ето - тази линия 200 ни в клин, ни в ръкав...

Щеше да е умно, ако 61 завършваше на метростанция или линия 200 и линия 61 имат обща спирка - така който се вози на атракционният двуетажен, ще може да се вози и до Витоша. Да се прекачи без да трябва да пресича светофар, минава подлез и т.н...

Ясно е, че покупката на двуетажните автобуси е неизгодна.
Там вървят сериозни пари под масата. Дали за Евстатиев, Контрера или някой под тях - няма значение.
Онзи Неоплан явно няма да се върне и няма никакъв смисъл от тези превозни средства, още повече, че не отговарят на критериите за емисии. Те са взети от различни автоморги и са амнайста употреба. Като не ги виждам да оцелеят повече от 5 години и не виждам защо ще хабиш ресурс за средство, което не може да се движи 10+ години.
Разкриването на автобусна спирка до Ал.Невски не облагородява пространството.
И ако беше целесъобразно - това щеше да е идеална начална спирка за линия 61. Не се прикачваш на метрото или на нещо друго и после да чакаш 66 - директно от центъра на града стигаш до една от изходните точки, вътре в планината.

Атракционните линии могат да се заложат на Сдружение ГТИ например.
От друга страна, ако целта е да се намалят емисиите, защо трябва да има въздоховоз на центъра, който да движи разстояния, които могат да се минат пеш?

Би имало смисъл само, ако се забрани входа и паркирането на МПС на целият централен кръг и хората бъдат принудени да се придвижват само пеш или с двуетажен автобус - това би пълнило линията.
Но това няма да се случи заради жилищните блокове, дори и да няма нужният брой паркоместа. Все пак трябва и снабдителните коли на магазините да преминават.
Така се опищя орталъка, заради една велоалея...

Решенията трябва да се взимат с някакъв консенсус и деликатно при това.
Имам усещането, че някои от хората на Терзиев или Спаси София правят абсолютно каквото си искат и само могат да ядосат част от гражданите с тези експерименти. Дори няма да коментирам глупавите знаменца по Цариградско и България, които са изключително грозни и естетически не се вписват.  :help:

PS: Щеше да е много по-смислено, ако имаше Sofia Sightseeing двуетажен, който да го движи частно лице.
Даже по едно време мисля, че имаше такъв.
За емисиите трябва да се плаща според мен. И без друго градът е презастроен - има нужда от повече озеленяване.
« Last Edit: 06.08.2024, 22:46:09 by Tisho »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4946
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #243 on: 12.08.2024, 15:07:06 »
Минавам, за да кажа, че возенето по линия 3 с тези автобуси е ужасно. Лашкането на втория етаж не е най-приятното изживяване по дефилето между Кокаляне и Пасарел. Смятам, че трябва да се обмисли връщането на съчленени автобуси по линии 1 и 3, не тези недоразумения.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1256
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #244 on: 12.08.2024, 15:42:20 »
Минавам, за да кажа, че возенето по линия 3 с тези автобуси е ужасно. Лашкането на втория етаж не е най-приятното изживяване по дефилето между Кокаляне и Пасарел. Смятам, че трябва да се обмисли връщането на съчленени автобуси по линии 1 и 3, не тези недоразумения.

Добро утро,това го кажи на Марио Евстатиев

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #245 on: 12.08.2024, 15:46:27 »
Не знам доколко бихте споделили, но на теория идеалната линия за делничното им движение е 304. Минава през представителните части на центъра, булевард „България“, „Орлов мост“ и „Цариградско шосе“ и не се суче през дефилета и спънати пътища. Изключваме погромът по „Проф. Цветан Лазаров“ де.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #246 on: 12.08.2024, 17:09:03 »
Не знам доколко бихте споделили, но на теория идеалната линия за делничното им движение е 304. Минава през представителните части на центъра, булевард „България“, „Орлов мост“ и „Цариградско шосе“ и не се суче през дефилета и спънати пътища. Изключваме погромът по „Проф. Цветан Лазаров“ де.
Линията се ползва по цялото си протежение, хората се качват и слизат на всичките ѝ спирки. Кой ще се качва горе - десетина души от дружбите до бул.България? Профилът са точно селските линии (не е казано, че непременно до Пасарел) с известен брой спирки в двата края на маршрута и дълги отсечки без спирки по средата. От градските линии евентуални кандидати са Х9 и Х10. Х50 и обиколката на центъра са твърде къси и ненатоварени.

Само тромави съчленени автобуси липсват по тройката в дефилето.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #247 on: 12.08.2024, 17:45:55 »
В Берлин тези автобуси са обслужвали точно такива линии като 304. Например М85, 17 километра, 35 спирки.


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #248 on: 12.08.2024, 20:55:52 »
Минавам, за да кажа, че возенето по линия 3 с тези автобуси е ужасно. Лашкането на втория етаж не е най-приятното изживяване по дефилето между Кокаляне и Пасарел. Смятам, че трябва да се обмисли връщането на съчленени автобуси по линии 1 и 3, не тези недоразумения.
Според мен е по-удачно да останат къси, но на по-чест интервал, ако при сегашния интервал се претоварват.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8765
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #249 on: 12.08.2024, 21:18:14 »
3 е на прилични интервали делник 35-40 минути и не би трябвало да се претоварва. Със съчленени автобуси беше на около час. Празник при хубаво време може да се пускат допълнителни коли. 1 е прилично редовен делник пик на около 15 минути, евентуално да се сгъсти извън пик и празник. Съчленени автобуси няма как да се проврат към Кокаляне, за двуетажни е сложно и рисково.  :rolleyes:

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2936
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #250 on: 23.08.2024, 00:00:46 »
Възможно е пътникопотокът по А3 да се е увеличил и сегашното разписание със съчленени автобуси да е ОК. За последно ползвах А1 в празничен ден през април и беше доволно пълен. Ако има голям наплив към Панчарево сутрин, може да се пробва разписание с повече коли до 12 часа, за да не става блъсканица. Едно време А98 беше с пет коли сутрин и четири след обяд в празник (и пак беше пълен).

Ако дадена кола по А1 прави курсове само до ханчето, то е възможно да се пусне съчленен автобус, но не съм запознат с разписанието и не мога да коментирам.

Има ли информация дали удареният автобус (ще) се ремонтира и вярно ли е, че се планира доклад за още двуетажни за новата сесия на СО през есента? Смятам, че на този етап трябва да се изчака поне година преди да се взима решение, защото до момента двуетажните не оправдават очакванията (ми). Също така е интересно да отбележим, че Ибис техниците и Марио хич не са активни във Фейсбук напоследък. Чудно защо ли  :help:
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1024
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #251 on: 23.08.2024, 11:02:47 »
Има ли информация дали удареният автобус (ще) се ремонтира и вярно ли е, че се планира доклад за още двуетажни за новата сесия на СО през есента? Смятам, че на този етап трябва да се изчака поне година преди да се взима решение, защото до момента двуетажните не оправдават очакванията (ми). Също така е интересно да отбележим, че Ибис техниците и Марио хич не са активни във Фейсбук напоследък. Чудно защо ли  :help:
Ако става дума за допълнителни към тези 4, то такъв доклад мина още напролет и ще се вземат още 7 броя, но какво е движението по поръчката и дали е обявена не знам. То в този доклад трябваше да се вземат втора ръка и съчленени, и единични автобуси, и малко интурота. Май само за интурото са задвижили процедурата по спомен. Освен ако сега на есен няма да купят още 5-6 бройки двуетажни, както предвиждах, че ще се случи, докато Карлос "патрЕота" контрера е гумен печат на икономическото мнозинство. Нищо чудно след време да се окажем с 20-30 бройки берлински милионници.

като бележка от моя страна: ако наистина е лесна поддръжката и имат общи части с другите манове, то не виждам проблем да се купят бройки и няколко години да обслужват различни линии и така да се разкарат конекто и бмц, които нямат климатик. Съвсем спокойно двуетажни могат да поемат линии като х9 и х10, 304, част от селските линии, според мен и 288 също би могла да се обслужва от двуетажни, зависи колко ще са бройките и колко ще е далаверата.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #252 on: 23.08.2024, 13:53:54 »
Възможно е пътникопотокът по А3 да се е увеличил и сегашното разписание със съчленени автобуси да е ОК. За последно ползвах А1 в празничен ден през април и беше доволно пълен. Ако има голям наплив към Панчарево сутрин, може да се пробва разписание с повече коли до 12 часа, за да не става блъсканица. Едно време А98 беше с пет коли сутрин и четири след обяд в празник (и пак беше пълен).

По 3-ката според мен пътникопотока се увеличи заради двуетажните автобуси, просто на хората са им любопитни и атрактивни и ги ползват от любопитство. Същотото както стана с 505, от по 3-4 човека линията се напълни.  Явно на хората им е кеф така да се прибират до Панчарево и Пасарел, вместо с автомобил което ако е вярно е доста добра маркетингова стратегия за привличане на пътници. Отделно се повишава и комфорта, защото хората пътуват седнали, а не прави по завоите по 1 час.

Друг е въпроса колко време ще им е интересно, дали интересът ще се запази трайно и дали през зимата ще могат да запазят обслужването с двуетажните. Също и за поддръжката. Докато двуетажните са още добре обслужени от Германия, със заредени климатици и стегнати ще е ОК, но ако ги занемарят с времето...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР