Откровено не разбирам смисъла от тази линия.
Смятам, че няма нужда от туристическа линия в центъра на София. Всички забележителности, които са представляват интерес за туристите, са близо една до друга и може да се достъпват пеша. При което туристите може да разглеждат много по-подробно, да си правят снимки, да пазаруват от търговията и т.н.
А маршрутът на тази линия изглежда много странно. Как автобусите спират на спирка 1308 площад Света Неделя и после правят десен завой по Стамболийски? И защо изобщо е предвидено такова отклонение, при условие, че със същия успех можеше автобусите да завиват по Тодор Александров и да спират на спирка 6459 за нощните линии.
Какъв е смисълът на това отклонение покрай стадиона? Левият завой пред ректората е разрешен - значи не е това причината. Обаче по отклонението няма спирки - значи и това не е причина.
Поне да бяха измислили спирка някъде в района на стадиона/езерото Ариана, където туристите да слязат, за да се разходят в Борисовата градина. Или обратното - да са се разходили вече и да се качат на туристическата линия.
В сайта на ЦГМ няма разписание (нито в списъка с линиите, нито като пишеш в търсачката). Поради тази причина не знам, но предполагам, че тази линия има проблем заради еднопосочното движение. например, ако се качиш от Фритьоф Нансен и искаш да се возиш до Лъвов Мост, сигурно ще те свалят на Невски за почивка на шофьора.
И аз мисля, че тази линия е концептуално мъртвородена и безсмислена.
Тя служи само за да оправдае покупката.
През последните седмици и месеци някой в СОС си развява коня по някакъв много странен начин и коли и беси без някакви дългосрочни анализи.
Спират 63 до Мостовете, връщат я до Бояна.
Разкриват 61, която пък обръща под Моста на влюбените.
И ето - тази линия 200 ни в клин, ни в ръкав...
Щеше да е умно, ако 61 завършваше на метростанция или линия 200 и линия 61 имат обща спирка - така който се вози на атракционният двуетажен, ще може да се вози и до Витоша. Да се прекачи без да трябва да пресича светофар, минава подлез и т.н...
Ясно е, че покупката на двуетажните автобуси е неизгодна.
Там вървят сериозни пари под масата. Дали за Евстатиев, Контрера или някой под тях - няма значение.
Онзи Неоплан явно няма да се върне и няма никакъв смисъл от тези превозни средства, още повече, че не отговарят на критериите за емисии. Те са взети от различни автоморги и са амнайста употреба. Като не ги виждам да оцелеят повече от 5 години и не виждам защо ще хабиш ресурс за средство, което не може да се движи 10+ години.
Разкриването на автобусна спирка до Ал.Невски не облагородява пространството.
И ако беше целесъобразно - това щеше да е идеална начална спирка за линия 61. Не се прикачваш на метрото или на нещо друго и после да чакаш 66 - директно от центъра на града стигаш до една от изходните точки, вътре в планината.
Атракционните линии могат да се заложат на Сдружение ГТИ например.
От друга страна, ако целта е да се намалят емисиите, защо трябва да има въздоховоз на центъра, който да движи разстояния, които могат да се минат пеш?
Би имало смисъл само, ако се забрани входа и паркирането на МПС на целият централен кръг и хората бъдат принудени да се придвижват само пеш или с двуетажен автобус - това би пълнило линията.
Но това няма да се случи заради жилищните блокове, дори и да няма нужният брой паркоместа. Все пак трябва и снабдителните коли на магазините да преминават.
Така се опищя орталъка, заради една велоалея...
Решенията трябва да се взимат с някакъв консенсус и деликатно при това.
Имам усещането, че някои от хората на Терзиев или Спаси София правят абсолютно каквото си искат и само могат да ядосат част от гражданите с тези експерименти. Дори няма да коментирам глупавите знаменца по Цариградско и България, които са изключително грозни и естетически не се вписват.
PS: Щеше да е много по-смислено, ако имаше Sofia Sightseeing двуетажен, който да го движи частно лице.
Даже по едно време мисля, че имаше такъв.
За емисиите трябва да се плаща според мен. И без друго градът е презастроен - има нужда от повече озеленяване.