Author Topic: Градският и жп транспорт в Германия  (Read 247985 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5837
    • View Profile
    • Email
По тази теснолинейка в Харц през далечната 78а година е сниман "Призраци под виенското колело."
По рейс и по жена не се тича!

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
    • View Profile
Точно от там е минавала границата. На две места по маршрута имаше табели, където е била. На път за там, на гарата в Хановер мина влак интерсити от старите, точно каквито вагони БДЖ закупи. Още има от тях в употреба там. Този влак беше за Мюнхен и Берхтесгаден в Алпите. Щракнах една снимка. Има ли яснота, когато ще бъдат пуснати по българската железница?
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
...от старите, точно каквито вагони БДЖ закупи. ...Има ли яснота, когато ще бъдат пуснати по българската железница?

"Първите 19 вагона ще пристигнат в България през април, а останалите 57 ще бъдат доставени по график до началото на юни."

Източник

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Тежка катастрофа на единствения 1000 мм трамвай в района на Берлин, ватманът на Дюваг-а е тежко ранен, а на M/N от Есен му няма почти нищо  :(



« Last Edit: 06.05.2024, 12:12:39 by fafan »

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Един кадър от гр. Бон от 2 май. По-нататък ще кача повече снимки на автобуси, трамваи и влакове от няколко града в страната

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
    • View Profile
Нощните влакове Берлин-Брюксел и Виена-Брюксел в петък 7 юни след голямо закъснение и куп проблеми от всякакво естество приключиха в Манхайм, където бяха отменени без по-нататъшно пътуване. В 3 ч. през нощта, когато нищо друго не пътува, нито можеш да отидеш в хотел, ти казват да слизаш, защото влакът се отменя. Супер перспектива. Точно една седмица след това, също за този петък имам билети спално точно за този влак от Берлин за Брюксел. С връщане на следващата вечер. Събота. Излишно е да казвам, че и обратната посока от Брюксел е била отменена в събота, защото влакът няма как да е там. Все по-забавно става в Германия. Чудя се дали въобще да тръгвам.



„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16383
    • View Profile
    • Email
Точно една седмица след това, също за този петък имам билети спално точно за този влак от Берлин за Брюксел.
Билет със спално място от Берлин до Брюксел не е ли съизмерим ценово с билет за самолет?

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
    • View Profile
За този влак всъщност не. Оказа се доста евтин. 79 евро в тройка спален вагон. А кушетът беше 59 евро. Когато купих билетите.
Това не са новите Nightjet вагони, дето имат и спални кабини. Още явно са от старите.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Online yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 928
    • View Profile
Реших да не пътувам въобще за Брюксел вчера и днес. И тайно се надявах влакът пак да бъде отменен или да закъснее повече от 2 часа, че да си върна парите или поне част от тях. Понеже нямаше опция за анулиране.
И действително днес като се събудих проверих как се движи и пишеше, че има 2,5 часа закъснение, което ми осигуряваше 50% от сумата на билета обратно. А сега виждам, че влакът е напълно отменен и няма да пътува за Брюксел. В Майнц е престоял почти 4 часа от 6 до 10 ч. тази сутрин. След което е тръгнал за Кьолн и Аахен и там окончателно е приключил.
Така че и днес вечерта няма как да пътува от Брюксел обратно. Така че ще ми върнат 100% от цената и за двете посоки. Това се казва правилна интуиция, която последвах, решавайки въобще да не тръгна.
Проблемите, килър на този влак този път са подобни на предния петък. Техническа повреда на вагон, отпадане на персонал, и пак внезапно заболяване на персонал. Тази причина е вече от последните 3 години нов феномен, преди не съм чувал да дават такова обяснение. Откакто им сложиха инжекциите, почнаха да се разболяват и да бъркат разписанието. И няма да стане по-добре.
« Last Edit: 15.06.2024, 11:15:08 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
В Берлин 16 годишен ученик две години е работил по проект за нова автобусна линия и накрая успешно го е защитил, линията ще бъде разкрита. Да видим, може и някой ден софийски ученици да почнат успешно да правят такива неща, а не линиите да се разкриват от чичковци в ЦГМ или комисията по транспорт по неведоми и непрозрачни критерии:



https://www.t-online.de/region/berlin/id_100433762/berlin-16-jaehriger-schueler-entwickelt-zwei-jahre-lang-eine-neue-buslinie.html


Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17813
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Берлин 16 годишен ученик две години е работил по проект за нова автобусна линия и накрая успешно го е защитил, линията ще бъде разкрита. Да видим, може и някой ден софийски ученици да почнат успешно да правят такива неща, а не линиите да се разкриват от чичковци в ЦГМ или комисията по транспорт по неведоми и непрозрачни критерии:



https://www.t-online.de/region/berlin/id_100433762/berlin-16-jaehriger-schueler-entwickelt-zwei-jahre-lang-eine-neue-buslinie.html
Има приети предложения, пуснaти през call.sofia.bg от скоро навършил 20 години младеж. Поне аз знам за него, може да има и други случаи с по-невръстни! :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Започват големите ремонти при Deutsche Bahn, като за начало 70 км между Манхайм и Франкфурт. Като цяло може да се каже че който е решил да пътува с влак из Германия през следващите 6 години, по-добре да се откаже, предстоят към 40 големи проекта за саниране:

https://www.tagesschau.de/wirtschaft/sperrung-riedbahn-100.html

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
DB е направил 1,2 милиарда загуби за първите 6 месеца на 2024 година - виновни са освен намалялото търсене (-6%), и големият брой природни катаклизми - дъждове, наводнения и стачките. По този случай се планира да съкратят 30000 работника:

https://www.tagesschau.de/wirtschaft/deutsche-bahn-verlust-106.html

https://news.bg/int-economics/doyche-ban-sakrashtava-30-000-dushi.html
« Last Edit: 26.07.2024, 08:43:52 by fafan »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
След 30- и 40-метровите Flexity BVG поръчва и нова 50-метрова версия за Берлин, засега 20 бройки които ще се сглабят в Баутцен


Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Стотици влакове в Берлин са отменени следващата седмица заради предполагаем саботаж

След пожар на кабели железниците очакват смущения в движението на влаковете, особeно в района на Берлин


"След пожар на кабели по железопътна линия германските железници очакват смущения в движението на влаковете, особоно в района на Берлин. Техническите специалисти на "Дойче бан" работят за възможно най-бързото отстраняване на повредата. Има съмнения, че причината за пожара е вандалски акт. Случаят е поет от криминалистите в Берлин."

https://bntnews.bg/news/stotici-vlakove-v-berlin-sa-otmeneni-sledvashtata-sedmica-zaradi-predpolagaem-sabotazh-1288181news.html
« Last Edit: 03.08.2024, 13:04:02 by fafan »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
От днес шатъла на Мъск между Берлин и фабриката на Тесла се обслужва от хибридни мотриси Mireo Plus B  с батерия, зареждат докато имат контактна мрежа, после ползват батерията, според Сименс батерията стига за около 120 километра:

https://www.mobility.siemens.com/global/de/portfolio/fahrzeuge/commuter-und-regionalzuege/mireo/mireo-plus-b.html
https://www.lok-report.de/news/deutschland/mit-der-kamera-notiert/item/51871-tesla-shuttle-der-neb.html



Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Следващото важно трасе което се затваря от утре до 14. декември: директното ICE трасе Берлин - Хамбург. Ще се сменят 74 км релси и 100 стрелки, всички влакове се пренасочват през Юлцен, което прави +45 минути отгоре:

https://www.bahn.de/service/fahrplaene/baustellen/hamburg-berlin


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Мой познат ми сподели че при пътуване с влак в Германия в жегите, купил си 1- ва класа и точно в неговия вагон било адска жега. Пътниците казали на персонала които не се трогнали особено и отминавали че нямало какво да направят да не ги занимават. В добавка и бюфета не работел и вода даже нямало от къде да си вземеш, на хората им ставало лошо и коментирали че напоследък това било системно така.

Въпросът е защо технически нация като Германците не може да направи вагон с нормално работещ климатик и отопление.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Въпросът е защо технически нация като Германците не може да направи вагон с нормално работещ климатик и отопление.

Явно могат да правят нормално работещ климатик щом са успели да снабдят 100% от ICE и 98% от IC с климатици, при регионалните влакове 80% имат климатик. При нас как са тези проценти?

https://www.deutschebahn.com/de/konzern/bahnwelt/fahrzeuge_technik/wie_funktioniert_1-6878106
« Last Edit: 16.08.2024, 15:13:40 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
То че имат е факт, въпроса е защо относително често не работят като хората.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР